Støttede Knæk Cancer: Risgaard fik TV2-vært til at spise insekter

Skrevet af: Jacob Risgaard
Jacob Risgaard så ikke fornøjet ud over insekterne sammen med Puk Elgaard
Jacob Risgaard så ikke fornøjet ud over insekterne sammen med Puk Elgaard

Man må lide for at være med til at støtte et godt formål.

Det måtte Go’ Morgen-værten Puk Elgaard sande mandag. TV2 sendte i morges live fra Gl. Torv i Aalborg i forbindelse med Knæk Cancer-ugen.

Målet var at skabe opmærksomhed omkring Knæk Cancer og ikke mindst at få samlet penge ind i løbet af live-transmissionen.

Medstifter af Coolshop Jacob Risgaard støtter gerne gode formål, men det var ikke uden, at værten Puk Elgaard lige skulle overvinde nogle udfordringer.

Hun skulle spise insekter.

”Jeg blev kontaktet af TV2, som vi har hjulpet flere gange, der skulle samles ind til et godt formål. Så vi var med til at give Puk en udfordring. Enten skulle hun spise en hel masse hot-dogs eller insekter. Seerne besluttede så i en afstemning, hvor de også donerede penge, at det skulle være insekterne,” fortæller Jacob Risgaard til migogaalborg.dk.



Hele delen blev live-transmitteret på tv og ikke mindst på Facebook, og det endte med, at Coolshop donerede 50.000 kr til Knæk Cancer.

”Vi donerede 20.000 kr. for, at Puk spiste insekter. Jeg vil dog sige, at Aalborgs borgere dernede på Gl. Torv var rigtig søde til at hjælpe hende. Derefter smed vi 10.000 kr., hvis de rundede over 1000 likes på Facebook live-transmission,” fortæller Risgaard.

Der var dog også stillet en pølsevogn op, og det var her, at de sidste 20.000 kr. blev hentet hjem fra Coolshop.

”Vi havde jo Ruben fra Aalborg, som har vundet DM i Hot Dog-spisning adskillige gange. Her kvitterede vi med 10.000 kr. hvis han kunne spise 10 hot dogs på 10 minutter, hvilket ikke var et problem, og så faldt de sidste 10.000 kr. hvis Puk klarede 5 hot dogs. Der fik hun vist også lidt hjælp, men vi var glade for at kunne støtte det gode formål,” forklarer Jacob Risgaard.

Der var dog ikke meget plus-karma på bogen, da Risgaard var færdig med arrangementet.

”Ja, vi støttede så også Aalborg Kommune med 550 kr., for den P-afgift der ventede. Vi gik over tid, fordi vi gerne ville donere lidt ekstra, og så udløb den tidsbegrænsede parkering. Så meget for karma-loven,” siger Risgaard og griner.

Han forklarer, at cancer er tæt inde på livet af Coolshop-organisationen.

”Coolshops to andre stiftere Mark og Mike’s far døde af kræft. Vi har også en i ledergruppen, hvis hustru er hårdt ramt af cancer, så det er noget, som berører os alle. Det er forfærdeligt, og hver en krone i den her kamp tæller,” forklarer Jacob Risgaard.

Se insekt-spisning her

Alt i alt blev der samlet 70.000 kr. ind i morges, hvoraf hovedparten af støtten kom fra Coolshop.

I aften sender Michele Bellaiche Go’ Aften Danmark fra Gl. Torv. Klokken 19.00 runder sangerinde Randi Laubek af, imens mange lysposer med personlige hilsener tændes op.

Mere om Jacob Risgaard

Baghjul til PostNord: Coolshop tester fragt med drone

Skrevet af: Jacob Risgaard
Modelfoto
Modelfoto

Man kan ikke klandre den nordjyske virksomhed Coolshop for at ligge på den lade side.

Coolshop er blandt Danmarks største webshops med kæmpe lager i Nørresundby, og nu har de tænkt sig at teste fremtidens måde at fragte produkter på.

De vil levere med en drone, der lander lige foran din hoveddør med produktet. Coolshop har indgået et samarbejde med Ubisoft, og i første omgang tester man det med et konsolspil, som bliver leveret med en drone.

Det skriver mmm.dk

Det kan også være en måde for alvor at give udskældte PostNord baghjul.

Det bliver testet under udgivelsen af det nye spil Ghost Recon: Wildlands. Det er for at se, hvordan det kommer til at foregå i praksis.

Medstifter af Coolshop Jacob Risgaard er vild med ideen om at kunne sende spil og potentielt andre af deres produkter ud til kunderne med en drone.

“Vi er utrolig glade for samarbejdet med Ubisoft og synes den nye drone-ide er rigtig spændende. Det er en kæphest for os hele tiden at tænke nyt og udforske nyt land, så vi glæder os til at se, hvor meget der kan lade sig gøre i dag i forhold til droner, da vi ved, der er mange regler på området,” siger Jacob Risgaard, der er medejer i Coolshop.dk, til mmm.dk

Hos samarbejdspartneren på dette tiltag, Ubisoft, ser man også store muligheder inden for fragt.

“Droner giver nogle unikke muligheder, som er oplagte at udnytte. Vi har set, hvordan droner har revolutioneret videoområdet så hvorfor ikke afprøve mulighederne indenfor pakkeomdeling?,” siger Marianne Winding, der er PR manager hos Ubisoft Entertainment.

Du kan læse om, hvordan du kan få lov til at blive testperson på fragten af Ghost Recon: Wildlands liger her

Læste du?

Amerikansk fænomen hitter: Bo har Aalborgs første Foodtruck

Har du hørt om migogaalborg.dk’s nye fordelsklub Club Aalborg?

Få tilsendt en online Goodiebag hver måned med fordele og fantastiske tilbud til nogle af Aalborgs bedste spisesteder og butikker.

Marts måned byder bl.a. på;

  • En kaffe på ClubAalborgs regning på lækre We Feat
  • Brunch og kaffe til 100 kr. på Penny Lane
  • 50 pct. på en superlækker Vigga Lounge Stol hos Sinnerup
  • En cocktail på husets regning på Applaus
  • Club Aalborg aften på Mortens Kro til 298 kr.
Tilmeld dig nu for at se alle dine fordele i din goodiebag for marts måned. Tilmelder du dig, inden vi runder de første 1000 medlemmer, så får du første måned gratis (normalpris 35 kr.) – der er ingen binding – tilmeld dig på det her link
Sådan ser din goodiebag ud på mobilen hos Club Aalborg

Ny kæde i Danmark: Coolshop åbner stor legetøjsbutik i Aalborg

Skrevet af: Jacob Risgaard
Kids Coolshopt se ud 
Foto: PR
Kids Coolshopt se ud Foto: PR

Aalborg-virksomheden Coolshop er blandt Danmarks største webshops og har også fart på internationalt.

Men nu satser den fremadstormende virksomhed for første gang på fysiske butikker. Coolshop bliver en del af en ny legetøjbutiks-kæde i Danmark, som i første omgang bliver på fem butikker.

Det er de fem største butikker i Legekæden, der er trådt ud af det samarbejde, og nu er gået sammen med Coolshop om en markant satsning på legetøjsmarkedet i Danmark.

Kæden kommer til at hedde Kids Coolshop. Blandt andet satser man stort på “hjemmebanen” Aalborg. Den store Legekæden-butik i City Syd bliver ombygget og omdannet til en Kids Coolshop-butik.

Medstifter af Coolshop Jacob Risgaard glæder sig over, at man nu får koblet fysiske butikker på Coolshop, og at det bliver på legetøjsdelen.

“Vores ambition er, at vi vil lave legetøjsbutikker i Danmark, som skiller sig klart ud fra de andre på markedet. Vi tager en anden tilgang til det end de helt klassiske legetøjsbutikker. Vi vil skabe en så fed oplevelse, at børnene kommer til at bede om forskud på deres børneopsparing til deres forældre,” siger Jacob Risgaard til migogaalborg.dk

Coolshop i Aalborg
Jacob Risgaard og Coolshop er kendt for at lidt klassens frække dreng i nethandlen

Han er sikker på, at man med de nye Kids Coolshop-butikker kan skabe den der wow-oplevelse for børnene.

“Man husker selv som barn, hvordan det var at komme ind i en fed legetøjsbutik. Så det er det, vi satser på at skabe. Flere af de eksisterende legetøjskæder i Danmark har i mange år været presset på økonomien, som har gjort, at de har valgt at satse på at producere meget af deres eget legetøj.

Men vi ved fra vores egen webshop, at børnene vil lege med det de ser på tv og på Youtube, og der kommer vores fokus til at ligge,” forklarer Jacob Risgaard.

Han er ikke nervøs for, at Coolshop nu bevæger sig på ukendt farvand med fysiske butikker.

“Vi kommer til at drage stor nytte af vores nye samarbejdspartnere, som har ekspertisen i at drive fysiske butikker. De kender alt til kundekontakten og det at skabe en god butiksoplevelse. Så der kommer vi til at supplere hinanden rigtig godt,” lyder det fra Risgaard.

Han er stolt over, at der kommer to nordjyske butikker med i kædens første fem heriblandt Aalborg og Frederikshavn.

“Det bliver ikke en decideret nordjysk satsning, men vi er da glade for, at vi også kommer til at have nogle fede butikker her i vores baghave,” siger medstifter af Coolshop Jacob Risgaard.

Jacob Risgaard blogger også på migogaalborg.dk – her kan du læse mere om ham

Mere om Jacob Risgaard

Dyre dråber skal gøres billigere: Coolshop satser på spritny branche

Skrevet af: Jacob Risgaard

Nørresundby-virksomheden Coolshop er blandt landets største webshops.

De seneste mange år har danskere bestilt alt fra Playstations til Mette Blomsterberg-skåle på den populære webshop.

Nu har Coolshop udvidet med fokus på en branche i vækst, og som pludselig ikke længere er forbeholdt de fysiske butikker, grænsehandlen eller natklubberne.

Coolshop har valgt at satse tungt på at være førende i Danmark inden for online-salg af produkter som champagne, vin, vodka, cognac, rom og whisky.

Det er måske heller ikke så dumt, når man konkluderer lidt på de nyeste salgstal af eksempelvis champagne her i Danmark.



Sidste år blev der solgt 1,4 mio. 75 cl champagneflasker. Det var en samlet stigning på 35 procent sammenlignet med 2012.

Alt peger i retning af at rekorden bliver slået i år, og ifølge Antonio Duva, direktør i spiritusgiganten Pernod Recard, så er Danmark i Top 15 over de lande i verden, der importerer mest champagne.

Champagne Aalborg

Medstifter af Coolshop Jacob Risgaard forklarer om satsningen på den nye branche;

”Vi kender det alle sammen med at have et arrangement i weekenden, men man har ikke lige tiden til at komme ned i en butik og få købt et ordentligt sortiment. Vi vil gøre det let og overskueligt at bestille nogle ordentlige produkter inden for spiritus og til en god pris.

Vi arbejder lige pt på højtryk for at få et af Danmarks største udvalg af spiritus. Løbende kommer vi til at tilføje nye spændende spiritusflasker, som man måske ikke er vant til at se i butikkerne,” siger Jacob Risgaard.

Cristal. Dom Perignon. Krug. Moët & Chandon. Bollinger. Louis Roederer. De dyre dråber hitter i Danmark, og Coolshop har tænkt sig at tage kampen op mod de etablerede salgskanaler i spiritusbranche.

Sprut Aalborg

Det gør de med prisgaranti, så de matcher de billigste priser på samme produkter i Danmark og ikke mindst fri fragt.

”Kvalitet koster penge, og sådan er det selvfølgelig også inden for spiritus. Men vi vil i hvert fald gerne sikre, at man på Coolshop finder de bedste priser på produkterne, så man heller ikke skal ud i junglen af forskellige butikker og bruge en masse tid på det,” forklarer Jacob Risgaard.

På Coolshop er det Bollinger, der dominerer toplisten, men det er faktisk interessant at dykke lidt ned på verdensplan i forhold til den mest solgte champagne.

Ifølge magasinet Drinks International er det Moët & Chandon, der for alvor topper champagne-listerne. De har overtaget førstepladsen fra Perrier-Jöet.

Champagne Aalborg

Listen er målt på den dyre væske solgt per glas, flaske og som cocktail-ingrediens. Moët & Chandon har også været dygtige til at markedsføre deres brand som noget eksklusivt.

På vinfronten topper Lamborghini-vinen inde på Coolshop, og det er blandt andet et mærke, man ikke finder mange andre steder i landet. Det er lidt cool at byde på et glas Lamborghini-vin med en eksklusiv flaske og det hele.

”Vi er ved at lægge sidste hånd på, hvilke vine vi vil fokusere på i vores sortiment. I den nærmeste fremtid kommer der til at være et godt udvalg af særligt franske, spanske og italienske vine.

Vores mål er at satse på kvaliteten i vinene så det ikke bliver dem, der er på hylderne i supermarkederne, men dem du normalt kun finder nede hos vinhandleren,” siger Jacob Risgaard, medstifter af Coolshop.

Ved at bo i Aalborg og omegn er der absolut også en ekstra fordel i, at Coolshop ligger i Nørresundby. Man kan selv komme en smut forbi lageret og hente den gode vin eller sprutten til weekenden.

Du kan se Coolshops vin og spiritus produkter og priserne her

Mere om Jacob Risgaard

Risgaard blogger: Derfor vil jeg prøve at vandre 800 kilometer

Skrevet af: Jacob Risgaard
Risgaard og coach Trine Holm fra PROGRESO efter deres vandring
Risgaard og coach Trine Holm fra PROGRESO efter deres vandring

Mange mennesker løber rundt i ”hamsterhjulet” uden at stoppe op og tage sig tiden til at kigge indad og udvikle sig selv personligt – undertegnede inklusiv.

Jeg har derfor valgt, at tage tid ud af min presset kalender en gang om måneden, for at sparre med min coach Trine Holm fra konsulenthuset PROGRESO.

Målet er at komme op i helikopteren og finde de drømme og mål, der er vigtige for mig.

I vores sparring fik jeg skrevet ned, at en af mine dømme er at vandre Caminoen, og sjovt nok kan man vandre Jacobsvejen. Det er vel ikke tilfældigt, at den hedder det samme som mig!

Problemet er dog, at jeg ikke er vant til at gå meget over 2 kilometer. Så  jeg vil da nok sige, at de 800 kilometer som den fulde Camino består af, virker både udfordrende og lidt uoverskueligt.

Det er derfor afgørende, at jeg kommer i bedre form og prøver at gå længere i hverdagen og prøver nogle lidt længere strækninger. Desuden måtte jeg finde ud af, om det der ”vandre noget” overhovedet var noget for mig.

Trine udfordrede mig til at gå på hærvejen – jeg tænkte ”fuck…det lyder som vi skal langt ud i ødemarken” – og  hun sagde ”og Jacob, det er helt uden telefon, Ipad og PC” …der syntes jeg, hun pressede den!

Den ”rejse”, hun byggede op, handlede om, at jeg skulle have en anderledes og unik oplevelse. Jeg udfordrede mig sig selv fysisk, og dermed styrkede troen på, at jeg var i stand til at gå længere end fem kilometer.

Den skulle også styrke min mentale robusthed bl.a. arbejde med, hvad der er de vigtigste værdier i mit liv, så jeg hele tiden sikrer mig en succesfuld Jacob, der er stærk, positiv og der fokuserer rigtigt.

Slutproduktet skulle gerne blive den bedste udgave af mig selv for mine omgivelser, Coolshop og mine andre projekter.

Vi startede torsdag morgen med at købe proviant til turen og pakke vandre-grej, og derefter var det fuld fart fremad.

Vi startede i Viborg, hvor vi efterlod alt det, der hører til et moderne menneske. Hun tog sgu min telefon.

Vi tog vandre-støvler og rygsæk på, og begav os afsted på hærvejen over Dollerup bakker, forbi Halsø i de smukkeste omgivelser med krogede bøgetræer, åbne vidder og stejle bakker.

Vi skulle øver teknikker, der øger evnen til nærvær og fokus, så vi mediterede med blikket over den blanke, let bølgende sø – en disciplin jeg troede var umulig for mig, men som bestemt var en af mine store succeser på turen.

Jeg havde ikke selv troet, at jeg kunne slippe alt og kun fokusere på nuet med den fart der normalt er i min hverdag med mails, opkald og ting man skal tage stilling til.

Men meditation forandrer vores hjerner. Vi talte om min vision for de næste 10 år

Jacob version 4.0, og hvordan man bliver effektiv og får succes, og ikke mindst hvordan man sikrer at leve efter sine værdier.

Jeg fandt ud af at det drejer sig om at være værdistyret og hele tiden prioritere sit liv ud fra sine vigtigste værdier.

Mine værdier er bl.a. at have empati, og være ordentlig mv. og det fede var at bruge krudt på at uddybe mine værdier – med højt til himlen og tid til refleksion-  og have tid til fokusere på de mål og handlinger, der skal til for at udleve dem.

Jeg er nu – efter et spark i røven fra min coach Trine – helt klar på Jacob version 4.0 (fylder snart 40 😉 – og det der ”vandre noget” er totalt noget for mig!

Mere om Jacob Risgaard

Helt unikke billeder: Risgaards hus brugt i Philips-reklame

Skrevet af: Jacob Risgaard

Vores faste blogger Jacob Risgaard vakte vores nysgerrighed, da han forleden postede en masse billeder fra sit eget hus på Facebook. Huset lignede et rent lystempel på billederne, og der var fyldt med fotografer i det store hus i Frederikshavn.

Så vi var simpelthen nødt til lige at få opklaret, hvad der i alverden foregik i huset hos den nordjyske iværksætter, som blandt andet er medstifter af Coolshop.

Årsagen hed Philips Hue. Det er et relativt nyt produkt, som er i fuld gang med at indtage det globale marked.

Det er et lys i ens hjem på en helt ny måde. Du kan styre alt dit lys via en app, og du kan endda efterligne farverne fra en film du ser på din Iphone eller Ipad.

Jacob Risgaard

Du kan også indstille lyset til at slukke automatisk, når din telefon er eksempelvis 500 meter væk fra huset, og tændes når du kommer hjem inden for en radius af samme antal meter.

Du kommer altså aldrig hjem til et mørkt hus, og du kan altid styre lyset i hjemmet via din smartphone.

Læs også: Coolshops nye firma-politik: Medarbejderne skal træne halvanden time om ugen

Med de ambitioner Philips har bag produktet Philips Hue er det ret cool, at det var Jacob Risgaards hus, der blev brugt til at skyde en ny reklamekampagne. I forvejen forhandler Coolshop også Philips Hue.

Jacob Risgaard fra Coolshop
Jacob Risgaard er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere

Hvorfor var det dit hus, som man brugte til reklamen?

“Vi har et stort samarbejde med Philips omkring Hue, da vi mener, at vores målgruppe er spot on. Så da de skulle bruge en lokation til at skyde video og billeder til en kampagne, så var det bare naturligt. Jeg er selv stor Hue-fan, og jeg synes, at det er et fantastisk koncept, som kan give mig lige præcis den stemning, jeg ønsker i huset.”

Jacob Risgaard

Du er jo til tider lidt nørdet omkring dine gadgets. Hvad er der så fedt ved Philips Hue?

“Philips Hue er, hvad Apple er for telefoner,og Sonos er for lyd. Det kræver ingen brugsanvisning at komme igang, og som tech freak er det fantastisk sjovt at lege med lyset, der selv tænder, når man kommer hjem, fordi den mærker telefonen er i nærheden, sætter den til at blinke med lyset, når man får en mail fra en bestemt ven, skifte til blåt lys når den internationale rumstation flyver over dit hus og jeg kan blive ved. Nå ja og så lave lysshow når vi holder fest, haha”.

Jacob Risgaard

Jacob Risgaard

Fik du læst vores to fede iværksætter-historier?

Rune er 34 år og chef for et stort advokatfirma: Man skal turde satse

Store navne ombord: Unge Aalborg-drenge skaber et nyt webshop-koncept