Udlever iværksætterdrøm: Simones design bæres af de kongelige

Skrevet af: Kristina Obitsø Baltov

For Simone Muus begyndte iværksætterdrømmen, da hun en kold novemberdag talte om fremtiden med sin chef i det galleri, hun arbejdede i.

Hun viste ham sin skitsebog. Han kendte nogle leverandører, og derfra startede eventyret.

I efteråret 2016 grundlagde den 24-årige aalborgenser tøjmærket Claire Sofié med et ønske om at skabe et alternativ til modeindustriens masseproduktion.

Made in Denmark 
“Tøjet bliver fremstillet i begrænset oplag fra 10-200 stk., og linjen ”Made in Denmark” er både designet og produceret i Danmark. Faktisk her i Nordjylland.

For mig handler det om, at jeg gerne vil vise, at det kan lade sig gøre at bruge dansk arbejdskraft og samtidig holde udgifterne på et niveau, der svarer til det, det ville koste at få tøjet syet i udlandet”.

Det lå ikke fjernt for Simone selv at starte noget op. Mange i hendes familie driver virksomhed, så iværksætteriet ligger måske lidt i generne.

For hende er Claire Sofié ikke et arbejde men en livsstil. Hun har kontor og lagerlokale på Gjøl, hvorfra hun driver virksomheden, når hun ikke rejser landet rundt for at deltage i møder og messer.

En fordel at blive i Aalborg
Når man er nystartet, er netværk og sparring en vigtig faktor, og hun har med hjælp fra Business Aalborg fået mulighed for at møde andre iværksættere og deltage i relevante kurser.

Alt sammen noget, som har gjort arbejdet med at skabe egen virksomhed til en god oplevelse.

“Jeg ser det faktisk som en fordel, at jeg har valgt at blive i Aalborg og bygge min virksomhed op her. I København er der mange små nyopstartede fashionbrands, og jeg kan skille sig ud fra mængden ved at komme fra Aalborg”.

Designer til de kongelige
Selvom det kun er et år siden, Simone startede Claire Sofié op, har hun allerede opnået meget.

Hun har via de sociale medier nået ud til et stort publikum, og senest blev Elainekjolen fra den nyeste kollektion båret af prinsesse Marie på Athenas første skoledag. En virkelig god eksponering af mærket, som også når ud over landets grænser.

I dag bliver Claire Sofiés styles solgt på egen webshop, men drømmen for fremtiden er at åbne en butik i Aalborg.

Fra 12/10-14/10 deltager Simone i Iværksætterdage i Shoppen. Da hun sælger sit tøj via sin webshop, betyder det meget for hende også at komme ud og møde sine kunder personligt. Her har hun også mulighed for at hilse på andre iværksættere.

Du kan læse mere om Claire Sofié og se kollektionen her.

MigogAalborg er mediepartner på iværksætterdage i Shoppen

Torsdag, fredag og lørdag kan du møde nogle af Nordjyllands mest spændende nystartede virksomheder. Derudover kan du møde flere etablerede iværksættere og få gode råd.

Fredag den 13. oktober kan du kl. 11.30 høre et iværksætter-panel bestående af

Jacob Risgaard, medstifter og partner i Coolshop

Thomas Bjuring, stifter af BK Rengøring og direktør i Aalborg Pirates

Frederik Löwe, stifter af We Feat

De interviewes af MigogAalborgs chefredaktør Michael Qureshi.

Lørdag den 14. oktober klokken 12.00 kan du møde et panel med

Lisa Dalsgaard, stifter af Goodiepack og kåret til Årets Kvindelige Iværksætter i Danmark 2016

Christoffer Baadsgaard, stifter af online-inkasso Debito

Rasmus Arendt Nielsen, partner i Brandheroes

Du kan læse mere om Iværksætterdage i Shoppen her.

Limited edition: Her kan du få den vildeste Nutella-snegl

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Hvis du skulle have glemt det, kan vi informere om, at det er Fars Dag på fredag, d. 5 juni.

Er du også træt af at give de obligatoriske bomuldsstrømper, noget udstyr til grillen eller en klassisk skjorte?

De fleste ved, at vejen til en mands hjerte går gennem maven, og på fredag har du for alvor mulighed for at tage kegler i hjemmet.

For Surdejsbageren har lavet et lille twist på bestselleren kanelsnegl, hvor den klassiske remonce er skiftet ud med det tætteste man kommer på flydende guld: Nutella.

Sneglen koster som sædvanligt en halv Vejgaard-dollar (25 kr.), og udover Nutella har den klassiske snegl fået selskab at ristede hasselnødder og knasende krokant.

Selvom sneglen først kan smages igen om en uge, lavede Henrik og Co en lille portion test-snegle, som bogstaveligt talt røg som varmt brød i dag.

Vi nåede lige at få fingrene i et enkelt eksemplar, og vi kan garantere en fantastisk oplevelse for alle, der elsker Nutella. Den skal helt bestemt nydes lun, hvor Nutella’en stadig er flydende.

Sådan får du fingrene i den

Nutella-sneglen kan i første omgang KUN (!) bestilles til afhentning Fars Dag (Grundlovsdag), og bestillingerne har allerede væltet ind efter, at Surdejsbageren lagde en lille teaser ud i går på Instagram.

“Der er jo store traditioner for at bestille og spise hveder til St. Bededag, så nu tester vi lige af om Fars dag skal have en ny tradition her i Aalborg,” fortæller ejer og surdejsbager Henrik Skougaard.

Men bare rolig. VI fortæller ikke nogen, hvis du bestiller en, to, tre eller fire dig til selv eller en anden du holder af.

Sneglene kan bestilles via Facebook, Instagram eller på mail info@surdejsbageren.dk

Vis din støtte til klubben: Nu kan du købe den helt særlige AaB-plakat

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

På søndag spiller AaB den første betydende fodboldkamp siden starten af marts, når de skal på jagt efter tre point i Esbjerg.

Klubberne må endnu ikke have tilskuere på tribunen, og dermed må spillerne undvære den helt særlige stemning og ikke mindst den flotte visuelle kulisse af rød-hvide farver, som AaB’s fans altid leverer – både ude og hjemme.

Men selvom vi ikke har mulighed for at støtte spillerne på lægterne, er der heldigvis stablet en række tiltag på benene for støtte klubben i en svær tid.

AaB har startet projektet AaB er det hele værd, som i skrivende stund har indsamlet næsten 500.000 kr. og på kampdage opfordrer de desuden alle fans til at lade sit halstørklæde hænge ud ad vinduet som en symbolsk gestus.

Nu er vi her på MigogAalborg klar med endnu en mulighed for at vise AaB din støtte – både økonomisk og visuelt.

Støt AaB sammen med MigogAalborg

Mange nordjyder har allerede sikret sig Spot Byen plakaterne til at pryde hjemmet med ikoniske steder som eksempelvis Vestre Fjordpark, Tyren eller Aalborg Tårnet.

Spot Byen er et kreativt samarbejde udsprunget mellem MigogAalborg og Fotograferne Vesterbro, og det ligger i vores fælles DNA at være stolte af at bo i Aalborg.

Vi er også stolte af AaB; derfor skal klubben selvfølgelig også have sin helt egen plakat, som du allerede kan sikre dig her.

Prisen for plakaten starter fra 299 kr., og så støtter du samtidig med 20 kr. pr. solgt plakat til AaB. Derudover støtter vi CoolUnite Fonden med 6 % af overskuddet af alle solgte plakater.

På motivet har vi fundet plads til den ikoniske AaB-tyr, som står foran stadion, den helt særlige fan-mosaik, som viser AaB-logoet på fineste vis og ikke mindst det ikoniske stadion i baggrunden, hvorfra mange AaB-fans har masser af gode minder fra.

Plakaterne kommer i str. 50 x 70 og 70 x 100 og kan sendes eller afhentes hos Fotograferne Vesterbro.

Hvis du vil lure lidt på plakaterne, inden du køber, har du både mulighed for at se dem hos Fotograferne Vesterbro eller som noget helt nyt hos vores venner hos BoShop, som sælger både plakater og rammer i deres nye flotte butik på Østerågade 27.

Få farverige Aalborg ind i hjemmet

Udover de klassiske Spot Byen plakater i sort-hvid, har vi for nyligt sendt vores fotograf Kjetil Løjte ud i nattemørket i Aalborg, hvor han har skudt nogle helt fantastiske billeder af byen.

Vi kalder serien Dark Night, og i serien kan du bl.a få Musikkens Hus, Utzon Center, Kunsten med Aalborgtårnet i baggrunden, Budolfi Kirke med det ikoniske spir og Kulturbroen.

De plakater kan du sikre dig lige her.

Spot Byen tilbyder også løsninger til virksomheder, som ønsker at vise byen frem på bedste vis. Vi kan både tilbyde collager og akustikplader, som kan laves lige efter dit ønske. Send en mail til Jes for at høre nærmere.

Jubel i Fårup Sommerland: Åbner allerede i næste uge

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Fårupsommerland
Fårupsommerland

Fårup Sommerland skulle oprindeligt have åbnet for gæster d. 2. maj, men blev i første omgang udskudt pga. corona-virus – til d. 21. maj. Denne dato blev som bekendt udskudt igen.

13. maj skrev vi så, at åbningsdatoen endelig var officiel: 11. juni ville Fårup Sommerland åbne.

Men nu er der igen, igen nyt fra sommerlandet længst mod nord.

“Vi åbner allerede fredag d. 5. juni,” skriver Fårup Sommerland på Facebook.

Kl 14 i dag blev det meldt ud på et pressemøde fra Statsministeriet, at grænsen til Norge og Tyskland åbner fra 15 .juni. Det har også fået Fårup Sommerland til at juble.

Til EB siger Rasmus Morten, marketingchef i Faarup Sommerland:
“40 procent af vores gæster er på en normal sæson nordmænd, så denne nyhed har meget stor betydning for os og hele området.”
Alle sæsonkortholdere kan komme til en eksklusiv VIP snig-åbning dagen inden den officielle åbning.

“I inviteres herud torsdag d. 4 juni, hvor vi ekstraordinært slår dørene op fra 15:00-20:00 – kun for jer! Så kan I prøve den STORE nyhed SAVEN (og alt andet) før vi officielt åbner op d. 5 juni,” skriver de på Facebook.