Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Curlingmor vækker opsigt: Reklame-stunt fra Aalborg Teater går totalt viralt

Af Stine Kjølby Christensen

“Kære Forældre”.

Sådan starter en besked sendt på Forældreintra, som alle børnefamilier med skolebørn kender til.

Her kommunikerer man nemlig frem og tilbage med skolen. Men nu er en besked på Forældreintra gået totalt viralt både på Facebook og Instagram. Og beskeden har tråde tilbage til Aalborg.

Det vender vi lige tilbage til.

Først lidt om beskeden. For den er fra en bekymret mor. Det man vist roligt kan kalde for en curlingmor.

Dødtræt af hvide boller til børnefødselsdag

Hun er nemlig dødtræt af, at der er blevet serveret hvide boller til en børnefødselsdag. Det må kræve nogle regler om spelt og fuldkorn, mener hun.

“Dog er jeg blevet gjort opmærksom på, at der til denne fødselsdag blev serveret kridhvide hvedeboller med tandsmør, som hverken var med fuldkorn eller økologisk mærkning,” skriver moderen blandt andet i det her opslag.

Curlingmor vækker opsigt: Reklame-stunt fra Aalborg Teater går totalt viralt
Screenshot; Anders Hemmingsen.dk opslag

60.500 likes på Instagram

Beskeden fik virkelig fart på nettet, da Instagram-kongen Anders Hemmingsen med knap 700.000 følgere postede beskeden.

Den har pt fået over 7.500 kommentarer, 60.500 likes på Instagram. På Facebook har den fået over 4000 kommentarer hvilket også er ret voldsomt.

Du kan faktisk læse et stort interview med Anders Hemmingsen på vores søstersite MigogKbh.dk lige her

 

View this post on Instagram

 

??‍♂️ (@aalborgteater)

A post shared by Anders Søby Hemmingsen (@andershemmingsendk) on

Derudover har flere tusinder danskere delt de to opslag, så det virkelig er nået langt ud i alle landets kroge.

Debatten raser naturligvis, og curlingmor er nok det pæneste denne kvinde bliver kaldt i hovedparten af kommentarerne. Der er dog bare lige et lille men…

Beskeden er falsk. Det er et reklame-stunt fra Aalborg Teater, som sætter fokus på curlingforældre. Det handler deres kommende store stykke Blodbadets Gud nemlig om.

To forældrepar, hvis børn har været indblandet i nogle episoder i skolen, mødes for at tale ud om tingene. Det ender i et verbalt “blodbad”, fordi der er noget dyrisk i én, der vil beskytte ens børn = curling. Det er stykkets handling kort fortalt.

Aalborg Teater jubler over den virale effekt

Hos Aalborg Teater jubler man naturligvis over, at den falske besked har fået vinger.

“Jeg foreslog, om ikke vi kunne bruge forældreintra til et eller andet sjovt. Det er i fin forlængelse af vores kommende forestilling, der netop handler om nogle af de konflikter, man kan ende i som forældre.

Man kan have mange, gode, velmenende intentioner, men når det kommer til stykket og lokummet brænder, så ryger det af helvede til – og i virkeligheden gør man også bare sine børn en bjørnetjeneste,” siger Casper Østergaard Thomsen fra Aalborg Teater til MigogAalborg.

Han har med stor iver fulgt med i debatten via Anders Hemmingsens opslag både på Instagram og Facebook.

“Det har været interessant at se og udforske i folk reaktioner hos Anders Hemmingsen. Det rammer noget hos folk, og de har virkelig stærke holdninger til det.

Der bliver ikke skrevet særlig pænt derinde, men vi kan se, at de fleste virker til at løbe i samme retning. Så skulle der sidde nogle curlingforældre at læse med, så kan de i hvert fald ikke overskue at forsvare sig,” forklarer Casper.

Vil ikke støde nogen

“Vi er ikke ude på at støde nogen overhovedet. Tværtimod vil vi gerne drille folk lidt og sætte den moderne forældrerolle lidt til debat.

At vi bruger et hjemmelavet screenshot fra forældreintra er med til at gøre forestillingen mere vedkommende, og at Anders Hemmingsen så samler det op, er jo bare fantastisk.”

Stykket Blodbadets Gud har premiere 9. januar 2019 på Aalborg Teater, og her på MigogAalborg har vi allerede hørt rigtig meget om stykket. Derfor bør man helt sikkert overveje at tage ind og se det i januar.

Stykket spiller fra 9. januar til 16. februar 2019.

Du kan læse mere om det og booke billet til det her