Her får du de gode tips: Ny blog fra Aalborg sætter fokus på events

Skrevet af: Anne Raunkjær
Foto: Kaffepausen
Foto: Kaffepausen

Er du typen, der elsker at stå i spidsen for et godt event?

Eller er det oftest dig, der sidder med i arrangørgruppen af medarbejderfester og arrangementer med virksomheden?

Så er der gode råd at hente, hvis du synes, det er lidt svært hele tiden at være kreativ, eller måske savner tips til at tingene spiller fra start til slut.

Nørresundby-virksomheden NemTilmeld har et af landets mest brugte tilmeldingssystemer, men nu står de også bag et blog-univers, som er langt fra de mere traditionelle blogs, vi ser rundt omkring i det danske medieland.

Den nye blog handler om det at arrangere events, og går under navnet Kaffepausen. Det er et hyggeligt fællesskab, der både er autentisk, ærligt og rådgivende.

Lige fra personlige historier og interviews til en masse lette og gode råd.

“Folk som laver arrangementer er tit alene om det.  Det er måske meget sjovt i starten, men der er mange, som taber motivationen eller sidder og prøver at opfinde den dybe tallerken.

Så det kan være en stor motivation og hjælp i hverdagen at høre, hvad andre gør.” fortæller Tina Pearson, som står bag Kaffepausen og er ansat af NemTilmeld.

Den erfarne arrangør har hele 30 års erfaring med at planlægge arrangementer, og er hovedpersonen bag de hyggelige og ikke mindst nyttige historier på bloggen.

Tina Pearson står bag Kaffepausen

Kaffenpausen vil gøre det lettere for alle

Essensen ved et arrangement er, at det er et sted, hvor folk mødes til stort og småt.

Der kan være mange ting, som skal forberedes og overvejes. For eksempelvis invitationer, faktureringer og navneskilte.

Tina forklarer, at mange sikkert har prøvet at deltage i et arrangement, og ikke har følt sig godt modtaget, når man ankom. Så hvordan får du dine gæster til at føle velkommen?

Den information kan du finde på bloggen, hvor en stribe arrangører fortæller om, hvad de gør. Her er alle  indlæg bygget op af små historier for at give folk et lille pusterum, mens de eventuelt nyder en kop kaffe.

Deraf navnet Kaffepausen.

Der kan under et arrangement opstå mange situationer, som man ikke har forudset. For eksempelvis afbud i sidste øjeblik, strømsvigt eller en utilfreds deltager.

Men den helt nye udfordring inden for event-planlægning er, at arrangementer er blevet mere omfattende, og man skal vide meget mere som arrangør, fordi deltagerne stiller større krav.

Mange ønsker, at arrangementerne eksempelvis skal være mere spændende og involverende.

Vil gøre planlægning og koordinering lettere

Kaffepausen’s mission er derfor, at gøre planlægning og koordinering lettere for folk.

Tina uddyber, at hvis folk får de rigtige tips, så bliver arrangementerne også meget bedre. Så vi skaber en ren win win situation.

“Folk begynder også at turde mere, og her begynder vores system Nemtilmeld at blive rigtig interessant, fordi værktøjet gør det lettere for folk at skabe et overblik over deres planlægning,” forklarer Tina.

Hvis du selv overvejer, eller er i gang med at planlægge et arrangement, så har MigogAalborg sammen med Tina samlet fem vigtige ting, som vil gøre dine arrangementer endnu bedre.

Du behøver ikke være alene med det

Alle i din omgangskreds har prøvet at være til et arrangement. Tal med andre om det, når du skal have nye ideer. (venner, bekendte eller netværk m.m.)

Planlæg i øjenhøjde med gæsterne

Mange af de ting vi gør, er vaner og derfor er det nemt at glemme deltagernes behov. Prøv at planlæg dit arrangement ud fra gæsternes øjne.

Start fx med at spørge dig selv ”Hvordan er det at sidde i denne stol?”, ”Hvor er toilettet?”, ”Er der vegetarmad?” og planlæg så ud fra hvordan deltagerne vil opleve at være til dit arrangement.

Brug de hjælpemidler og værktøjer, der er til rådighed

Brug de værktøjer og hjælpemidler du kan, og som gør din hverdag lettere. Så kan du i stedet fokusere på vigtigere ting såsom idéudviklingen.

Der findes en masse online værktøjer til administrering af tilmeldinger, invitationer eller faktura. NemTilmelds tilmeldingssystem er et af dem.

Alt  udenom hovedelementet er vigtigt

Folk forventer at få en helhedsoplevelse.
Ofte tænker man, at hovedelementet fx koncerten eller foredraget er vigtigst, men til arrangementer i dag forventer gæsterne også at lokalet, stemning, dekorationer og maden er en del af den gode oplevelse.

Det er derfor vigtigt, at du også kræser om de andre ting end kun hoved-tingen. Du kan finde inspiration til dette på bloggen.

Husk den “røde tråd”

Skabe en rød tråd – lige fra folk hører om arrangementet til det slutter. Det kan for eksempelvis være en farve eller et tema, som går igen både i invitationen og i lokalet.

Det er her, at du kan trække på dine venner, netværk eller familie, og bringe nogle idéer eller erfaringer på banen. Og så er du ikke alene.

Er du nysgerrig på at vide mere, så besøg bloggen her

Er du også mere nysgerrig på, hvordan NemTilmeld kan hjælpe i din vennekreds, forening eller virksomhed så læs MigogAalborgs artikel om virksomheden, der startede med en god ide

Tidsplanen holder: Snart åbner Carl’s Jr i midtbyen

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

I juni kunne vi fortælle, at den store store amerikanske burgerrestaurant-kæde Carl’s Jr.  åbner på Boulevarden 8 i hjertet af Aalborg. Læs mere her.

Hvis man er gået forbi bygningen på Boulevarden på det seneste kan man se, at håndværkerne arbejder på højtryk i byggerod og støv i lange baner.

De har nemlig en stram deadline. MigogAalborg har været i kontakt med Carl’s Jr. og de fortæller, at de åbner i slutningen af november.

De fortæller videre, at de lige nu er i fuld gang med at ansætte det personale, som skal servicere aalborgenserne med burgere.

Sådan så Boulevarden 8 ud, inden renoveringen.

Optakt til endnu større burgerkrig

Hvis man følger med på MigogAalborg, er man vist ikke i tvivl om, at vi er ramt af en decideret burger-epidemi i midtbyen.

Foruden de mange caféer og restauranter, der serverer burgere, ligger her i forvejen følgende burgerkæder:

  • The Burger Shack
  • Burger Boom
  • Grillen Burgerbar
  • WeDoBurgers
  • McDonalds
  • Burger King.

Nu bliver der endnu vildere kamp om de burgerglade aalborgensere inde i byen. Carl’s Jr. er et populært spisested i Aalborg Storcenter i City Syd, hvor de trækker mange kunder, der blandt andet har været inde og handle i Bilka.

Carl’s Jr. er blandt verdens 50 største fastfoodkæder, og blev stiftet i 1940 af Carl Karcher.

Carl’s Jr. har mere end 3900 restauranter på verdensplan, heraf 12 i Danmark: Næstved, Hundige, Rødovre, Odense, Sønderborg, Kolding, Vejle, Aalborg, Aarhus, Tilst, Viborg, Holstebro.

Foto: Gastromand.dk

Burgere – chicken tenders og lækre milkshakes

Carl’s Jr. er kendt for sine autentiske amerikanske burgere fremstillet af 100% oksekød, hvor bøffen grilles over åben ild for at bevare saft og smag. En anden stor favorit – de sprøde Chicken Tenders – tilberedes af ferske stykker kvalitets kyllingebryst, der paneres og tilberedes i restauranten.

Derudover er Carl’s Jr. berømte for de lækre milkshakes, rørt af kugler på en base af vaniljeis.

Carl’s Jr. forsøger at differentiere sig fra konkurrenterne på mange områder.

Blandt andet tilberedes maden først i det øjeblik, gæsten bestiller og serveres efterfølgende ved bordet. Derudover er der gratis ”refill” på sodavand.

Kendt fashionkæde udvider i Aalborg: Kings & Queens åbner ny kæmpe butik

Skrevet af: Simone Vestergaard
Foto: Kings & Queens i Shoppen
Foto: Kings & Queens i Shoppen

Det er kun lidt over et år siden, at den store kæde Kings & Queens slog dørene op til deres første butik i Nordjylland; nærmere betegnet i Shoppen i City Syd.

Nordjyderne har taget ekstraordinært godt imod fashionkæden, hvilket nu har medført, at de åbner endnu en nordjysk afdeling i november.

Valget er faldet på Aalborg midtby og den nye version af Friis Shoppingcenter. Her har de taget hele fire lokaler på første sal og lagt dem sammen.

Det bliver så til en kæmpe butik, som aalborgenserne kan glæde sig til at se.

Åbner i november

“Vi har haft et fuldstændig fantastisk år i Shoppen, og vi er blevet meget overrasket over, hvor godt aalborgenserne har taget imod vores koncept, som jo i mange år var forbeholdt sjællænderne.

Shoppen har for os været et rigtig godt springbræt, hvilket nu har medført, at vi også kan udvide til midtbyen.

Jeg tror, at vores koncept tiltaler en bred målgruppe, fordi vi gør et stort arbejde ud af at skille os ud fra andre kæder,” fortæller butikschef, Michael Pedersen, til MigogAalborg.

Foto: Kings & Queens i Shoppen

Selvom blækket på lejekontrakten knap nok er tørt, er opbygningen af butikken allerede i fuld gang.

“Vi underskrev kontrakten med Friis i går (tirsdag red.), så vores mål er at åbne til Black Friday d. 23. november.

Håndværkerne er godt i gang, og vi har allerede et godt team klar til den nye butik,” fortæller Michael.

Vil skabe endnu en succes

Multibrand-butikken Kings & Queens har noget for enhver smag, og henvender sig primært til målgruppen 15-30 år.

Butikken har blandt andre mærker som Calvin Klein, Levis, Hilfiger og Minimum.

Butikschef Michael Pedersen ser en stor fremtid i midtbyens nyeste shoppingcenter.

Derfor er det med vilje, at valget for den nye butik er faldet på lokalerne i Friis.

Fra Kings and Queens i Shoppen

“Vi har valgt at åbne i Friis, fordi vi tror på, at den primære trafik kommer fra shoppingcenteret. Det er nemt for kunderne at parkere, og det gør shoppingmulighederne langt bredere.

Vi tror også på, at vi kan skabe en lige så stor succes i Friis, som vi har formået i Shoppen. Derudover har vi bevist, at vi godt kan følge med markedet, selvom vi er en fysisk butik,” forklarer Michael.

Åbningsdagen af det nye Kings & Queens kommer til at byde på mange spændende aktiviteter og gode åbningstilbud – med efterfølgende afterparty i Jomfru Ane Gade.

Åbningsfest på fredag: Populær butik udvider med kaffebar

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Her på MigogAalborg har vi tidligere skrevet om den lille perle, Butik Gejst.

Her finder man alt fra beklædning, smykker, interiør fra upcoming designere og ikke mindst flere forskellige slags lækre specialkaffer, som kan nydes i de farverige lokaler såvel som to-go.

Det kan du læse meget mere om her.

Stort udvalg af egne lækkerier

Men i dag er Butik Gejst genåbnet med en helt nyindrettet butik og kaffebar, hvor der især vil være fokus på kaffeoplevelsen og syndige lækkerier.

“Jeg har fået de skønneste kaffer, theer og sirupper som både kan nydes i kaffebaren såvel som to-go eller købes med hjem,” fortæller indehaver Sofie Ellegaard i en pressemeddelelse.

I kaffebaren kan man desuden nyde de berømte håndlavede flødeboller fra Thy, p-tærter og andre søde lækkerier.

Med ombygningen har Butik Gejst fået ekstra fokus på kaffe i den nye og større kaffebar der inviterer til kaffeoplevelser.

“Jeg maler selv kaffebønnerne, som jeg bruger i kaffebaren. Derfor er det nærliggende at tilbyde, at man foruden hele bønner også kan købe friskmalet kaffe, så man kan nyde den skønne smagsoplevelse derhjemme,” forklarer Sofie.

En butiksoplevelse med Gejst i centrum

Butikken er en blanding af alle de ting, som Sofie Ellegaard selv finder spændende. Der er forkælelse i alle former lige fra finurligt design og kunst, retro og second hand, til delikatesser og lækkerier.

“Jeg elsker at finde nye spændende designere, gå på opdagelse på loppemarkeder, kombinere nyt og gammelt, opsnuse lækre delikatesser og specialiteter,” siger Sofie.

Kæmpe åbningsfest fredag

Butikken er hele tiden under forandring, hvor nyt kommer til og andet ryger ud.

“Jeg justerer hele tiden konceptet og prøver ting af for at se, om det virker. Jeg har oplevet stor interesse for kaffebaren og derfor vælger jeg nu at udvide med flere siddepladser og et spændende udvalg af egne kaffer og theer,” fortæller hun.

Det er allerede fra i dag, at man komme indenfor og se den den nyindrettede butik og kaffebar.

Fredag holder Butik Gejst den helt store åbningsfest.

“Fredag den 19. oktober fejrer vi genåbningen og Butik Gejsts tre et halvt års fødselsdag. Der er gratis kaffe foran butikken mellem 10-12, i butikken vil der hele dagen være 20% rabat på de nye Butik Gejst kaffebønner, theer og sirupper, samt en konkurrence hvor du kan vinde en lækker gavekurv,” siger Sofie.