Her får du de gode tips: Ny blog fra Aalborg sætter fokus på events

Skrevet af: Anne Raunkjær
Foto: Kaffepausen
Foto: Kaffepausen

Er du typen, der elsker at stå i spidsen for et godt event?

Eller er det oftest dig, der sidder med i arrangørgruppen af medarbejderfester og arrangementer med virksomheden?

Så er der gode råd at hente, hvis du synes, det er lidt svært hele tiden at være kreativ, eller måske savner tips til at tingene spiller fra start til slut.

Nørresundby-virksomheden NemTilmeld har et af landets mest brugte tilmeldingssystemer, men nu står de også bag et blog-univers, som er langt fra de mere traditionelle blogs, vi ser rundt omkring i det danske medieland.

Den nye blog handler om det at arrangere events, og går under navnet Kaffepausen. Det er et hyggeligt fællesskab, der både er autentisk, ærligt og rådgivende.

Lige fra personlige historier og interviews til en masse lette og gode råd.

“Folk som laver arrangementer er tit alene om det.  Det er måske meget sjovt i starten, men der er mange, som taber motivationen eller sidder og prøver at opfinde den dybe tallerken.

Så det kan være en stor motivation og hjælp i hverdagen at høre, hvad andre gør.” fortæller Tina Pearson, som står bag Kaffepausen og er ansat af NemTilmeld.

Den erfarne arrangør har hele 30 års erfaring med at planlægge arrangementer, og er hovedpersonen bag de hyggelige og ikke mindst nyttige historier på bloggen.

Tina Pearson står bag Kaffepausen

Kaffenpausen vil gøre det lettere for alle

Essensen ved et arrangement er, at det er et sted, hvor folk mødes til stort og småt.

Der kan være mange ting, som skal forberedes og overvejes. For eksempelvis invitationer, faktureringer og navneskilte.

Tina forklarer, at mange sikkert har prøvet at deltage i et arrangement, og ikke har følt sig godt modtaget, når man ankom. Så hvordan får du dine gæster til at føle velkommen?

Den information kan du finde på bloggen, hvor en stribe arrangører fortæller om, hvad de gør. Her er alle  indlæg bygget op af små historier for at give folk et lille pusterum, mens de eventuelt nyder en kop kaffe.

Deraf navnet Kaffepausen.

Der kan under et arrangement opstå mange situationer, som man ikke har forudset. For eksempelvis afbud i sidste øjeblik, strømsvigt eller en utilfreds deltager.

Men den helt nye udfordring inden for event-planlægning er, at arrangementer er blevet mere omfattende, og man skal vide meget mere som arrangør, fordi deltagerne stiller større krav.

Mange ønsker, at arrangementerne eksempelvis skal være mere spændende og involverende.

Vil gøre planlægning og koordinering lettere

Kaffepausen’s mission er derfor, at gøre planlægning og koordinering lettere for folk.

Tina uddyber, at hvis folk får de rigtige tips, så bliver arrangementerne også meget bedre. Så vi skaber en ren win win situation.

“Folk begynder også at turde mere, og her begynder vores system Nemtilmeld at blive rigtig interessant, fordi værktøjet gør det lettere for folk at skabe et overblik over deres planlægning,” forklarer Tina.

Hvis du selv overvejer, eller er i gang med at planlægge et arrangement, så har MigogAalborg sammen med Tina samlet fem vigtige ting, som vil gøre dine arrangementer endnu bedre.

Du behøver ikke være alene med det

Alle i din omgangskreds har prøvet at være til et arrangement. Tal med andre om det, når du skal have nye ideer. (venner, bekendte eller netværk m.m.)

Planlæg i øjenhøjde med gæsterne

Mange af de ting vi gør, er vaner og derfor er det nemt at glemme deltagernes behov. Prøv at planlæg dit arrangement ud fra gæsternes øjne.

Start fx med at spørge dig selv ”Hvordan er det at sidde i denne stol?”, ”Hvor er toilettet?”, ”Er der vegetarmad?” og planlæg så ud fra hvordan deltagerne vil opleve at være til dit arrangement.

Brug de hjælpemidler og værktøjer, der er til rådighed

Brug de værktøjer og hjælpemidler du kan, og som gør din hverdag lettere. Så kan du i stedet fokusere på vigtigere ting såsom idéudviklingen.

Der findes en masse online værktøjer til administrering af tilmeldinger, invitationer eller faktura. NemTilmelds tilmeldingssystem er et af dem.

Alt  udenom hovedelementet er vigtigt

Folk forventer at få en helhedsoplevelse.
Ofte tænker man, at hovedelementet fx koncerten eller foredraget er vigtigst, men til arrangementer i dag forventer gæsterne også at lokalet, stemning, dekorationer og maden er en del af den gode oplevelse.

Det er derfor vigtigt, at du også kræser om de andre ting end kun hoved-tingen. Du kan finde inspiration til dette på bloggen.

Husk den “røde tråd”

Skabe en rød tråd – lige fra folk hører om arrangementet til det slutter. Det kan for eksempelvis være en farve eller et tema, som går igen både i invitationen og i lokalet.

Det er her, at du kan trække på dine venner, netværk eller familie, og bringe nogle idéer eller erfaringer på banen. Og så er du ikke alene.

Er du nysgerrig på at vide mere, så besøg bloggen her

Er du også mere nysgerrig på, hvordan NemTilmeld kan hjælpe i din vennekreds, forening eller virksomhed så læs MigogAalborgs artikel om virksomheden, der startede med en god ide

Rift om lejlighederne i nybyggeri: Kom til Åbent Hus i Fjelshøj Husene

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Nyt år, ny mig og måske ny bolig?

I oktober måned fortalte MigogAalborg Bolig om 56 nye lejligheder, som snart stod klar til udlejning i et attraktivt område Nær Marshalls Alle.

Boligerne er nu indflytningsklare, og mange af lejlighederne er allerede lejet ud.

Hvis man er boligsøgende eller blot nysgerrig, så kan lejlighederne opleves til åbent hus på søndag fra klokken 14.00 – 15.00.

Åbent hus på søndag

De tre punkthuse Fjelshøj Husene, som opføres af Søren Enggaard A/S, er en del af Marshalls Allé og rummer 56 lejligheder.

Lejlighederne er alle 3-værelseslejligheder, men der kan vælges mellem 80 eller 86 kvadratmeter.

Lejlighederne er indrettet under forhold, så de er delevenlige for to personer – derfor er der mulighed for, at boligerne kan benyttes som studieboliger, hvilket er oplagt, da Aalborg Universitet ligger få minutter fra punkthusene.

Der er mulighed for at vælge, om man ønsker en altan eller terrasse mod nord, syd, øst eller vest.

Som lejer vil man som en ekstra facilitet have adgang til egen privat parkeringsplads, der hører til lejligheden. Der er ligeledes elevator i ejendommen.

Har man  et ekstra familiemedlem på fire ben, så er det er tilladt at holde husdyr i én af de tre blokke.

Du kan læse og se mere om lejlighederne her.

Et attraktivt område i stor udvikling

Området ved Gigantium har de seneste år fået mange nye tilflyttere på grund den enorme byudvikling.

Byudviklingen fortsætter for området, da Aalborg Kommune i øjeblikket er i gang med en udviklingsplan for en grøn og bæredygtig bydel.

Allerede nu prydes områdets stedkvaliteter og styrkepositioner af en bæredygtig og aktiv bydel.

Området er tæt på sportsfaciliteter, aktivitetstilbud og den omkringliggende natur lægger op til at sundhed, bevægelse og naturindhold vægtes højt i den kommende bydel – derfor er området også yderst attraktivt.

Hvis man ønsker at bo i nærheden af rekreative områder, så kan dette også indfries, da der ligger flere skønne grønne opholdsområder i nærheden.

Med den nye +BUS forbindelse bliver området attraktivt for borgere med en sund livsstil og ikke mindst beboere, som ikke har bil.

Man kan læse mere her, eller kontakte Malte Bering fra Aalborg Mægleren på tlf. 98138800 eller på 21194600.

Prøv Aalborgs nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Overtager store lokaler: Her åbner kinesisk buffet-restaurant i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto. Golden Palace i Holstrebro
Foto. Golden Palace i Holstrebro

I det nye år kan vi se frem til en helt ny kinesisk restaurant i Shoppen i City Syd.

Som nærmeste nabo til den populære burgerrestaurant Holy Cow, åbner Restaurant Tian Fu, som primært kommer til at tilbyde en stor buffet med forskellige kinesiske retter, mongolian barbecue og sushi.

“Vi er i fuld gang med at finpudse de sidste detaljer, og vi åbner efter 20. januar, så snart det hele er klar,” fortæller medejer, Ting Wang, til MigogAalborg.

De overtager lokalerne ved siden af Elgiganten som i rigtig lang tid har stået tomme. Tidligere lå familierestauranten SPIS i lokalerne, men de fik aldrig momentum.

Nu håber man, at en ny kinesisk restaurant fylde et hul i markedet i City Syd. Det er ikke helt uerfarne kræfter, der åbner Tian Fu.

Hovedkræfterne bag den nye restaurant har nemlig i forvejen Golden Palace i Holstebro, som kører efter nogenlunde samme princip.

Kinesisk buffet med retter lavet fra bunden

Lokalerne i Shoppen har plads til hele 160 spisende gæster, og selvom maden kommer til at bugne af mange forskellige retter, er der også stort fokus på, at alt er lavet efter forskrifterne.

“Vi laver alt maden selv. Vi har uddannede kokke fra Kina, og vores sushi bliver lavet i hånden af erfarne sushikokke,” fortæller Ting Wang.

Buffeten som den ser ud i Holstebro. Det bliver noget lignende i Aalborg.

Restauranten er lige nu i fuld gang med at blive indrettet efter kinesisk design, så den asiatiske oplevelse bliver helt gennemført.

Hvad: Ny kinesisk restaurant; Restaurant Tian Fu.
Hvor: Shoppen, City Syd
Hvornår: Åbning efter 20. januar

Få et billede med “stjernerne”: I morgen er der Star Wars invasion af Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: 501st Legion: Danish Garrison
Foto: 501st Legion: Danish Garrison

Den mest populære person i Aalborg i denne tid er nok Julemanden, som man blandt andet kan besøge på Julemarkedet på Gammel Torv eller i Friis Shoppingcenter.

Men i morgen lørdag d. 15. december får han altså hård konkurrence på selfie-delen.

Fra klokken 11 til 15 bliver byen nemlig “angrebet” af legendariske figurer fra Star Wars universet.

Og det er ikke bare fastelavns-udklædning, de tropper op i.

Det er stort set en-til-en med de dragter, de også bruger i filmens verden, og som i flere tilfælde er købt på internationale auktioner.

“Vi har et krav om, at kostumerne skal være helt tro mod originalerne, så man kan stort set ikke se forskel fra original-kostumerne fra filmen,” fortæller Christian Skriver Sørensen fra 501st Legion: Danish Garrison.

Foto: 501st Legion: Danish Garrison

Disse figurer kan du møde

Christian fortæller til MigogAalborg, at man i morgen blandt andet kan stifte bekendtskab med Boba Fett, Stormtrooppers, Jedis, Royal Guards og en Shadow Trooper.

“Vi går rundt inde i centrum og spreder lidt god stemning og ønsker god jul på en lidt anderledes måde.

Vi kommer forbi et par udvalgte butikker, og vi har også en aftale med biblioteket. Folk er mere end velkomne til at få taget et billede med deres yndlingsfigur,” siger Christian.

501st Legion: Danish Garrison udspringer af den internationale 501st Legion, der har over 10.000 aktive medlemmer fordelt over hele verden.

De har tidligere været på besøg i blandt andet Shoppen sidste år

“Vi er jo i bund og grund blot en flok Star Wars nørder, som går op i filmene. Vi giver folk noget glæde og et tiltrængt afbræk fra en til tider stressende hverdag.

Vi er en velgørenhedsorganisation, som blandt andet besøger børneafdelinger på landets sygehuse. Derudover kan man hyre os til konfirmationer, bryllupper, fødselsdage og filmpremierer.

Det koster ikke noget at hyre os – kun det som folk har lyst til donere til Ønskefonden,” fortæller Christian.

I morgen tager de også imod donationer, hvis man har lyst til at give en donation til Ønskefonden.

Christian fortæller MigogAalborg, at 501st Legion: Danish Garrison blandt andet også deltager i et kæmpe Star Wars optog i København til maj.

Der deltager hele 7 garnisoner fra hele verden … og datoen? Det bliver selvfølgelig May the Fourth  (… be with you)

Hvad: Mød figurerne fra Star Wars
Hvor: I hele Aalborg Centrum
Hvornår: Lørdag d. 15. december fra 11-15.