NemTilmeld var simpel og genial: Nu vil succesfuldt Aalborg-firma indtage England

Skrevet af: Michael Qureshi
MigogAalborg brugte NemTilmeld til ClubAalborg aften på Mortens Kro
MigogAalborg brugte NemTilmeld til ClubAalborg aften på Mortens Kro

Af Michael Qureshi

Hvis du har meldt dig til et arrangement enten privat eller på din arbejdsplads det seneste år, så har du med stor sandsynlighed stiftet bekendtskab med NemTilmeld.

Virksomheden, som er stiftet af aalborgenserne Thomas Kjærgaard og Jeppe Vistisen, er på ganske få år blevet en stærk partner for adskillige af landets største virksomheder.

De er på mange måder den lidt stille partner, når giganter som Post Nord, Dong Energy og så videre skal afholde kundearrangementer eller firma-events.

Hvor det tidligere var et kæmpe administrationsarbejde at holde styr på tilmeldinger, afbud og ikke mindst betaling til arrangementer, så er det NemTilmelds største styrke at spare en masse arbejdstimer og samtidig sørge for man hele tiden har et overblik.

NemTilmeld har fået så stor succes på landsplan, at de nu kigger på det europæiske marked, hvor England ligner næste destination.

Men faktisk startede ideen et helt andet sted. Nemlig med en vennetjeneste.

To aalborgensere stiftede NemTilmeld. Thomas Kjærgaard til venstre og Jeppe Vistisen til højre

 

Folk havde brug for den simple version

Stifterne af NemTilmeld Thomas Kjærgaard og Jeppe Vistisen griner, når de skal fortælle om den spæde start.

”Vi udviklede noget software for en masse forskellige på det tidspunkt i 2012. Vi fik på det tidspunkt økonomisk rådgivning af Hans Peter Christensen fra Aalborg-firmaet Uvildige, som stod over for at holde nogle åbne kurser. Han spurgte, om vi ikke kunne lave et mini-system til ham, der kunne håndtere tilmeldinger.

Det mente vi sagtens, vi kunne klare på en måned, og så kunne vi bygge videre på en stor forkromet løsning bagefter. Her fem år senere er vi ikke nået længere, for det viste sig, at den simple version var det, folk havde brug for, forklarer Thomas Kjærgaard med et skævt smil.

Så det der startede med en vennetjeneste, endte med at blive duoens levebrød. For der var et stort marked for det i Danmark.

Hvis Hans Peter fra Uvildige havde brug for det, så var der nok også en del andre med samme udfordringer.

”Vi tænkte, at der hver dag sidder nogen, der skal afholde et event. Hvad enten det er et med 1000 deltagere eller bare 50 nede i den lokale fodboldklub. Og hvor mange timer der egentlig går med registrering af tilmeldinger, afbud og hvem har husket at betale. Så vi valgte at satse på at det skulle blive en succes i Danmark,” fortæller Jeppe Vistisen.

Ingen let start for NemTilmeld

Men det var på ingen måde en let start for firmaet, der har kontor på RTX Business Park i Nørresundby.

”Vi troede faktisk, at vi bare kunne markedsføre os via adwords og på sociale medier, og så ville kunderne komme løbende. Men problemet var, at der var ingen, der anede, at de havde et problem,” lyder det fra stifterne.

Men derfra var det heller ikke slut med udfordringerne for de ambitiøse tech-drenge. De troede, at de kunne sælge abonnement til systemet via et telefonopkald. De satsede desuden på et lavere segment. Køreskoler og efterskoler. Men der skete ikke rigtig noget.

”Gennembruddet kom lidt ved, at vi startede med at sætte priserne op. Vi blev ganske enkelt ikke taget seriøst af de større virksomheder med vores oprindelige priser, som vi havde tænkt som introduktionstilbud.

Derefter pejlede vi os frem til, at nøglen til succes var at få møder i stand med sekretærerne i de større firmaer,” siger Jeppe Vistisen.

Dette budskab står skrevet på væggen på NemTilmelds kontor i Nørresundby

Han suppleres af makkeren;

”Ingen anede de havde et problem, før vi gjorde dem opmærksomme på det. Men de kunne jo lynhurtigt se, hvor mange arbejdstimer i administration, de kunne spare. Og når de så gik til deres chefer, så var der lynhurtigt grønt lys. Derfra begyndte det at rulle,” forklarer Thomas Kjærgaard.

Weber blev første store kunde

Weber, som også har hovedbase i Nørresundby, var første store kunde med deres Grill Academy. I dag tæller kunderne giganter som BDO, Dong Energy, Post Nord, Aalborg Kommune med 6 ud af 7 forvaltninger, Beierholm og så videre.

NemTilmeld har blandt andet også håndteret en stor Iværk og Vækst messe for 4000 mennesker i Øksnehallen. Sidste år var det også igennem dem, at man kunne booke billet til den store Cool EAST koncert i Gigantium.

Men det er stadig de mindre events, som NemTilmeld gør sig mest i og helst også vil fokusere på.

”Det er jo oftest sådan til et event, hvor der måske er noget betaling for spisning, så bruger man en masse tid i starten af arrangementet på at tjekke, hvem der har betalt, og hvem der skylder. Nu kan man bare oprette sit event, linke direkte til arrangementet på NemTilmeld og så fokusere på gæsterne i stedet for alt det administrative,” lyder det fra Jeppe Vistisen.

Mister sjældent kunder

Han glæder sig især også over, at de sjældent mister kunder, når de først har fået dem ombord.

”Vi får stor ros for vores kunderelation, og det er virkelig sjældent, at kunderne opsiger deres abonnement hos os. Det er for det meste kun, hvis et behov har ændret sig i organisationen, og det ikke længere giver mening for dem,” lyder det fra Jeppe.

Nu hedder næste skridt det store udland. De samme udfordringer findes også i andre lande bare i en større skala. EasySignup.com hedder det internationale projekt, som lanceres snart i England.

”Det er jo et kæmpe marked derovre, så vi tager det lidt skridt for skridt. Vi er ikke typerne, der bare laver en masse ansættelser og satser alt. Vi vil helst have pengene, før vi investerer dem.

Vi er selvfinansieret uden investorer, og det var da også først i efteråret sidste år, at det her blev en overskudsforretning,” lyder det fra Thomas Kjærgaard.

”Vi har indgået en aftale med Udenrigsministeriet, hvor de gerne vil have implementeret vores løsning i deres organisation, og det kan vi også bruge den internationale del på.

Det er vi meget spændte på, og i det hele taget stolte over, at vi er lykkedes at få med at få kunder i alle størrelser, som er glade og tilfredse. Så vi er ret glade for vennetjenesten, der blev til vores levevej,” tilføjer Thomas.

Rift om billetterne: Nybyggerne holder Åbent Hus i weekenden

Sjældent de er til salg: Nu kan du få dit eget byhus i midtbyen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Der er efterhånden masser af boliger til salg i Aalborg, så det er om at finde dem, som virkelig skiller sig ud fra mængden.

Har du også forelsket dig i de små byhuse på de små gader med brosten inde i Aalborg, så er det nu, du skal slå til.

DIT HJEM har nu fået et af disse små hyggelige huse til salg på Peder Barks Gade.

Bo småt og godt

Den hyggelige gade er en af Aalborgs mest unikke gader med stemningsfyldte og charmerende byhuse, som sjældent ses udbudt til salg.

Det stemningsfyldte byhus er 65 kvadratmeter, som er veldisponeret ud på to plan.

Her er en entré, stue, spisestue, køkken, badeværelse, og soveværelse.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Pragtfuld solgård

Hyggen fortsætter ude i den lille sydvest vendte solgård, hvor solen kan nydes på de varme sommerdage.

Her er der også plads til et fire personers havesæt, blomsterkrukker og en grill.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Det skønne lille byhus er blevet udbudt til 2.399.000 kroner, og du kan læse mere og se flere billeder her.

Prøv Aalborgs nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Napa fylder et år i weekenden: Fejrer det med stort fødselsdagsevent

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe

Aalborgs mange caféer og restauranter har det seneste år været igennem en kæmpe opblomstring.

Det er ikke længere nok at kunne servere en klassisk burger, en varm kop kaffe eller en  pastasalat. Aalborgenserne stiller krav til deres caféoplevelse, og det kan både ses og mærkes i den måde, stederne – på trods af deres mange års erfaring – gradvist udvikler sig, og indordner sig markedet.

Men på trods af de mange valgmuligheder, når det kommer til spisesteder i byen, så er der stadig plads til nye børn i klassen.

Det beviser NAPA Lounge i Vesterå, der om ganske få dage kan fejre sin 1 års fødselsdag.

Oplev NAPA til Åbent Hus

Den fejrer de på lørdag fra kl. 13-17 med Åbent Hus for alle interesserede, som blandt andet kan se frem til at møde (og ikke mindst smage på) NAPA’s egne leverandører inden for både vin, øl og mad – imens man nyder tonerne fra det jazzband, der også gæster de lækre lokaler på dagen.

Derudover vil der blive serveret forskellige former for fødselsdagslækkerier i form af kanapéer, signaturcocktails, kaffe og kage – og mulighed for at se nærmere på de mødefaciliteter, som NAPA tilbyder på deres førstesal.

“Aalborg har taget rigtig godt imod os, og vi har fået ros til op over skyerne. Derfor vil vi gerne indbyde vores stamgæster såvel som dem, der stadig har til gode at se, hvad huset kan byde på, til en uformel fejring i vores lokaler.” fortæller Mette Jensen, som står bag NAPA.

Læs mere om dagen her.

Endnu skarpere koncept

Caféen i Vesterå åbnede med et brag sidste år og havde store visioner om at blive et hipt sted med kombineret café- og vinbar. Siden har målsætningerne ændret sig – men kun mod at blive endnu skarpere.

“Vores fokus skal stadig være på vores vin, og vi vil gerne kunne give folk en anderledes vinoplevelse, end de kan få andre steder i byen.

Napas indehaver Mette (tv) og restaurantchef Signe

Vi serverer næsten alle vores vine på glas, og fremover vil vi også fokusere på at implementere dem meget mere i vores madretter.” forklarer Mette, og løfter også sløret for, at der også snart vil ske en masse spændende på både mad- og eventfronten.

“De kommende måneder byder på en masse spændende tiltag for NAPA, og vi håber at kunne blive sådan et sted, hvor man gerne vil sidde og hygge sig i mange timer. Det skal være intimt, hyggeligt og med tid til at kræse for den enkelte gæst – uden at det bliver fisefornemt.

Med hensyn til maden, så vil vi gerne strække os mere mod det amerikanske med social dining og forskellige småretter, der kan gå ind og bakke vinene endnu mere op, end vores menukort gør nu.”

 

 

Mange spændende arrangementer i vente

Desuden kan aalborgenserne også godt begynde at glæde sig til efteråret, hvor NAPA på deres 1. sal disker op med den ene spændende smagning efter den anden.

“Vores smagninger bliver planlagt under forskellige temaer; og foruden muligheden for at købe de forskellige flasker med hjem til attraktive priser, så kan vi også tilbyde nogle helt særlige smagsoplevelser, der virkelig kan udvide horisonten.

Vi har allerede en amerikansk vinsmagning i kalenderen, måske en eksklusiv champagnesmagning i december, og generelt flere unikke arrangementer, som vi glæder os meget til at præsentere for Aalborg.” slutter Mette.

WeDoBurgers-kæden solgt: Fortsætter kun med et sted i Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi

Der var fart på burgerkæden WeDoBurgers, da den indtog Århus, Aalborg, Esbjerg og København.

I Aalborg åbnede man endda den første rigtige restaurant med flere siddepladser, og som skulle fungere som kædens Flagship Store.

Desværre går tingene ikke altid, som man drømmer om. Planerne om at være en landsdækkende burgerkæde kunne ikke realiseres, og nu har de oprindelige stiftere solgt den videre.

Det var barnestjernen Danny Kool og partner Christoffer No, der startede WeDoBurgers sammen med Aalborg-investoren Henrik Klindt Petersen.

Ny ejer er fundet

Nu er WeDoBurgers solgt videre til århusianske Akram Palani. Til det siger Danny Kool med det borgerlige navn Daniel Sørensen til MigogAalborg;

“Vi har i noget tid søgt efter den rigtige person til at drive WeDoBurgers videre. Den person har vi fundet i Akram. Han virker til at brænde for WeDoBurgers, så det glæder os, at han er den nye ejer,” fortæller Daniel.

Kun Borgergade fortsætter

Ejerskiftet får den konsekvens, at kun en af de to Aalborg-steder lever videre. Den anden lukkes ned.

“Jeg har altid haft et godt øje til WeDoBurgers og deres burgere, som jeg smagte første gang for et par år siden! Jeg synes, at deres burgere og fritter altid har skilt sig ud fra mængden.

Derfor var jeg ikke i tvivl, da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage. Jeg kommer selv til at stå i køkkenet og sikre, at kvaliteten er den samme hver gang. Kvaliteten i produktet er for mig det vigtigst.

Derfor valgte jeg også kun at overtage butikken i Borgergade, da jeg ikke kan være to steder på en gang. Jeg har heldigvis overtaget det meste af deres tidligere fantastiske personale, så jeg og butikken er i gode hænder,” forklarer han til MigogAalborg.

Dermed gik WeDoBurgers fra fem steder i landets fire største byer til nu blot en enkelt i Aalborg.