NemTilmeld var simpel og genial: Nu vil succesfuldt Aalborg-firma indtage England

Skrevet af: Michael Qureshi
MigogAalborg brugte NemTilmeld til ClubAalborg aften på Mortens Kro
MigogAalborg brugte NemTilmeld til ClubAalborg aften på Mortens Kro

Af Michael Qureshi

Hvis du har meldt dig til et arrangement enten privat eller på din arbejdsplads det seneste år, så har du med stor sandsynlighed stiftet bekendtskab med NemTilmeld.

Virksomheden, som er stiftet af aalborgenserne Thomas Kjærgaard og Jeppe Vistisen, er på ganske få år blevet en stærk partner for adskillige af landets største virksomheder.

De er på mange måder den lidt stille partner, når giganter som Post Nord, Dong Energy og så videre skal afholde kundearrangementer eller firma-events.

Hvor det tidligere var et kæmpe administrationsarbejde at holde styr på tilmeldinger, afbud og ikke mindst betaling til arrangementer, så er det NemTilmelds største styrke at spare en masse arbejdstimer og samtidig sørge for man hele tiden har et overblik.

NemTilmeld har fået så stor succes på landsplan, at de nu kigger på det europæiske marked, hvor England ligner næste destination.

Men faktisk startede ideen et helt andet sted. Nemlig med en vennetjeneste.

To aalborgensere stiftede NemTilmeld. Thomas Kjærgaard til venstre og Jeppe Vistisen til højre

 

Folk havde brug for den simple version

Stifterne af NemTilmeld Thomas Kjærgaard og Jeppe Vistisen griner, når de skal fortælle om den spæde start.

”Vi udviklede noget software for en masse forskellige på det tidspunkt i 2012. Vi fik på det tidspunkt økonomisk rådgivning af Hans Peter Christensen fra Aalborg-firmaet Uvildige, som stod over for at holde nogle åbne kurser. Han spurgte, om vi ikke kunne lave et mini-system til ham, der kunne håndtere tilmeldinger.

Det mente vi sagtens, vi kunne klare på en måned, og så kunne vi bygge videre på en stor forkromet løsning bagefter. Her fem år senere er vi ikke nået længere, for det viste sig, at den simple version var det, folk havde brug for, forklarer Thomas Kjærgaard med et skævt smil.

Så det der startede med en vennetjeneste, endte med at blive duoens levebrød. For der var et stort marked for det i Danmark.

Hvis Hans Peter fra Uvildige havde brug for det, så var der nok også en del andre med samme udfordringer.

”Vi tænkte, at der hver dag sidder nogen, der skal afholde et event. Hvad enten det er et med 1000 deltagere eller bare 50 nede i den lokale fodboldklub. Og hvor mange timer der egentlig går med registrering af tilmeldinger, afbud og hvem har husket at betale. Så vi valgte at satse på at det skulle blive en succes i Danmark,” fortæller Jeppe Vistisen.

Ingen let start for NemTilmeld

Men det var på ingen måde en let start for firmaet, der har kontor på RTX Business Park i Nørresundby.

”Vi troede faktisk, at vi bare kunne markedsføre os via adwords og på sociale medier, og så ville kunderne komme løbende. Men problemet var, at der var ingen, der anede, at de havde et problem,” lyder det fra stifterne.

Men derfra var det heller ikke slut med udfordringerne for de ambitiøse tech-drenge. De troede, at de kunne sælge abonnement til systemet via et telefonopkald. De satsede desuden på et lavere segment. Køreskoler og efterskoler. Men der skete ikke rigtig noget.

”Gennembruddet kom lidt ved, at vi startede med at sætte priserne op. Vi blev ganske enkelt ikke taget seriøst af de større virksomheder med vores oprindelige priser, som vi havde tænkt som introduktionstilbud.

Derefter pejlede vi os frem til, at nøglen til succes var at få møder i stand med sekretærerne i de større firmaer,” siger Jeppe Vistisen.

Dette budskab står skrevet på væggen på NemTilmelds kontor i Nørresundby

Han suppleres af makkeren;

”Ingen anede de havde et problem, før vi gjorde dem opmærksomme på det. Men de kunne jo lynhurtigt se, hvor mange arbejdstimer i administration, de kunne spare. Og når de så gik til deres chefer, så var der lynhurtigt grønt lys. Derfra begyndte det at rulle,” forklarer Thomas Kjærgaard.

Weber blev første store kunde

Weber, som også har hovedbase i Nørresundby, var første store kunde med deres Grill Academy. I dag tæller kunderne giganter som BDO, Dong Energy, Post Nord, Aalborg Kommune med 6 ud af 7 forvaltninger, Beierholm og så videre.

NemTilmeld har blandt andet også håndteret en stor Iværk og Vækst messe for 4000 mennesker i Øksnehallen. Sidste år var det også igennem dem, at man kunne booke billet til den store Cool EAST koncert i Gigantium.

Men det er stadig de mindre events, som NemTilmeld gør sig mest i og helst også vil fokusere på.

”Det er jo oftest sådan til et event, hvor der måske er noget betaling for spisning, så bruger man en masse tid i starten af arrangementet på at tjekke, hvem der har betalt, og hvem der skylder. Nu kan man bare oprette sit event, linke direkte til arrangementet på NemTilmeld og så fokusere på gæsterne i stedet for alt det administrative,” lyder det fra Jeppe Vistisen.

Mister sjældent kunder

Han glæder sig især også over, at de sjældent mister kunder, når de først har fået dem ombord.

”Vi får stor ros for vores kunderelation, og det er virkelig sjældent, at kunderne opsiger deres abonnement hos os. Det er for det meste kun, hvis et behov har ændret sig i organisationen, og det ikke længere giver mening for dem,” lyder det fra Jeppe.

Nu hedder næste skridt det store udland. De samme udfordringer findes også i andre lande bare i en større skala. EasySignup.com hedder det internationale projekt, som lanceres snart i England.

”Det er jo et kæmpe marked derovre, så vi tager det lidt skridt for skridt. Vi er ikke typerne, der bare laver en masse ansættelser og satser alt. Vi vil helst have pengene, før vi investerer dem.

Vi er selvfinansieret uden investorer, og det var da også først i efteråret sidste år, at det her blev en overskudsforretning,” lyder det fra Thomas Kjærgaard.

”Vi har indgået en aftale med Udenrigsministeriet, hvor de gerne vil have implementeret vores løsning i deres organisation, og det kan vi også bruge den internationale del på.

Det er vi meget spændte på, og i det hele taget stolte over, at vi er lykkedes at få med at få kunder i alle størrelser, som er glade og tilfredse. Så vi er ret glade for vennetjenesten, der blev til vores levevej,” tilføjer Thomas.

Rift om billetterne: Nybyggerne holder Åbent Hus i weekenden

Sjovt stunt: SACKit højtalere imponerer på Havnefronten

Skrevet af: Michael Qureshi

Annonce

Aalborg-virksomheden SACKit er inde i en rivende udvikling.

Deres produkter bliver taget godt imod i både Danmark og i det øvrige Europa. Deres satsning på trådløse højtalere har i den grad også øget opmærksomheden omkring SACKit.

De startede med den helt lille WOOFit, som var den lille højtaler, man kunne have med på farten. Så kom den lidt større MOVEit højtaler, som kan kobles på både Bluetooth og Wifi, og den har fået en fremragende modtagelse.

Minihøjtaler ser ud til at blive stor succes

Senest har man så lanceret mini-højtaleren WOOFit Go, som ser ud til at blive en stor succes.

Især fordi den flotte højtaler med det elegante design kan spille i stereo med et andet par. Derudover kan den også tåle vand, så man kan have den i badeværelset eller med til poolen, hvis man er på ferie.

Der har også været flere anmeldelser af de nye højtalere;

“Vi tog soundtracket til Le Grand Bleu med Eric Serra, og spillede også Andreas Vollenweider’s Bella Donna. Og når man tænker på højttalerens størelse, så klarede den det fint. Især når man tænker på at højttaleren ikke vejer mere end 180 gram, og let kan ligge i en rejsekuffert.”

Således skrev recordere.dk i deres anmeldelse.

Flot skandinavisk design

“WOOFit GO er en kompakt Bluetooth højttaler i et flot skandinavisk design med en glimrende lyd. Der hvor den virkelig vinder, er hvis man har to og laver et stereo-par, så får man en virkelig god lydoplevelse. Dog stadig uden den dybe bas, men det er også begrænset hvor meget bas man kan få fra en højttaler i den størrelse.”

Skriver e-reviews.dk.

SACKit lavede også et sjovt reklame-stunt på Havnefronten i Aalborg, hvor de afspillede musik for en række aalborgensere. Til sidst afslørede de så, at lyden kom fra de to små WOOFit Go højtalere.

KONKURRENCE

Du kan nu vinde et par WOOFit Go højtalere. Vi udlodder 2 x 2 af disse højtalere.

Du skal like Facebook-opslaget (klik her)
Følge MigogAalborg på Facebook
Skrive hvilken af nedenstående farver du ønsker sættet i. Du kan vælge mellem Black eller Dusty Blue i Front.

Du kan selvfølgelig også bare gå ind og bestille dine højtalere her

Vild pris: 14 mio. kr. for en penthouse-lejlighed midt i Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi

Det kan blive en af de dyreste lejligheder nogensinde solgt i Aalborg.

Ejendomsmæglerfirmaet EDC har sat en superfed penthouse-lejlighed til salg inde i midtbyen.

Lejligheden er på hele 381 kvadratmeter, og ligger på Nytorv. Man får blandt andet to tagterrasser med for de 14 mio. kr., som lejligheden koster. Der er endda elevator inde i lejligheden, så man ikke bliver forpustet, når man skal fra den ene ende til den anden.

Den ligger lige over for Sinnerup i en perfekt central beliggenhed, hvor der er rigeligt med plads at boltre sig på.

EDC skriver i salgsopstillingen;

“Med hele 381 m2 er denne unikke liebhaverlejlighed i Aalborgs midte ikke blot byens flotteste og fedeste lejlighed, men formentlig også den største! Og ikke nok med det – den har også en af byens allermest attraktive beliggenheder, nemlig på Nytorv, lige i hjertet af Aalborg, lige her hvor det hele sker.”

Nordjyllands dyreste lejlighedshandel blev en realitet i september 2016, hvor en nybygget penthouse lejlighed på Havnefronten blev solgt for 13,5 mio. kr.

I februar 2017 blev en penthouse-lejlighed i det nye spændende byggeprojekt The Old Yard sat til salg for 14,5 mio. kr.

Du kan se salgsopstillingen på lejligheden på Nytorv her

Aalborg Karneval præsenterer nyt flot overskud

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Man kan ikke sige Aalborg uden karneval, og det nyeste regnskab for Aalborg Karneval viser, at fremtiden ser aldeles lys ud for den store årlige begivenhed.

I 2016 kunne Aalborg Karneval præsentere et rekordoverskud op hele 1.509.819 kr og det er i år fulgt op med et overskud på 861.085 kr. Det skriver Aalborg Karneval i dag i en pressemeddelelse.

Aalborg Karneval meddeler, at den glædelige udvikling er kulminationen på en række strategiske tiltag samt en gennemgribende professionalisering af foreningen i de seneste fem år.

Mette Bugge, talsmand for Aalborg Karneval er da også fuld optimisme:

”Det er selvfølgelig en stor glæde at kunne præsentere et flot overskud for Nordjyllands absolut største kulturevent, som vokser år efter år. Det glæder mig nok allermest, at næsten 40.000 deltagere har købt loyalitetsarmbånd mod 33.000 året før.

Der er tydeligvis sket en kulturændring hos vores elskede karnevalister, som gør det til en fælles fest, hvor alle bidrager til at sikre, at vi fortsat kan forløse den kreativitet og glæde, som karnevallet besidder” fortæller Mette Bugge i pressemeddelelsen.

Deltagerrekord i Stjerneparaden

Aalborg Karneval blev i år afholdt i høj sol og det estimeres, at der var over 70.000 deltagere i Stjerneparaden, som er ny rekord.

Der blev også prøvet nye ting af – blandt andet “Tyrens Begravelse” på Gabels Torv og store blækspruttearme, som hang ud over Vesterbro langs Stjerneparaden.

Aalborg Karneval er særdeles optimistiske for fremtiden.

”Vi vil naturligvis gerne fortsætte udviklingen af vores elskede karneval. De kommende år vil der være endnu mere fokus på kunstnerisk udvikling og samarbejde med andre lokale og nationale aktører.

Jo flere loyalitetsarmbånd vi sælger, desto flere spændende tiltag kan vi igangsætte til gavn for deltagerne” fortæller talsmand Mette Bugge.

Teamet for Aalborg Karneval 2018 er “Til vands, til lands og i luften”. Du kan tilmelde dig begivenheden lige her.

Toprokade i køkkenet: Ruths Hotel henter profil tilbage efter mange år

Skrevet af: Michael Qureshi

Forleden blev det meldt ud, at Brøndums Hotel mistede deres profilerede topkok Michel Michaud.

Der gik dog ikke mange dage, før det blev meldt ud, at Michaud vender tilbage til sin tidligere arbejdsplads, anerkendte Ruths Hotel i Skagen.

Michaud forlod Ruths som køkkenchef i 2014.

Nu har Ruths nye køkkenchef Jakob Spolum har netop ansat sin tidligere læremester – den kendte kok Michel Michaud, i en helt ny stilling.

Målet er at sikre og udvikle den originale og autentiske brasserietradition, som det kendte nordjyske badehotel har opbygget over årene.

Afløste Dennis Juhl

Jakob Spolum overtog dirigentstokken 1. september fra Dennis Juhl, der i fredags åbnede Restaurant Textur i Aalborg.

Køkkenchef Jakob Spolum glæder sig til samarbejdet med en kapacitet som Michaud. Bl.a. ser han frem til dagligt at få direkte adgang til den kendte koks mange fifs og tricks, når de begynder samarbejdet den 10. oktober.

”Michaud var min mentor og læremester, dengang jeg var kokkeelev på Ruths Hotel og han var køkkenchef. Han inspirerede mig, lærte mig det franske køkkens klassiske grundprincipper og var samtidig som en far for mig. Det bliver så godt at få alle hans historier, opskrifter og metoder helt tæt på igen,” siger Jakob Spolum.

Glæde på Ruths Hotel

På Ruths Hotel glæder man sig til det nye og kreative samarbejde, bl.a. fordi man længe har ønsket at positionere forskellen mellem hotellets to køkkener, Brasseriet og Gourmetrestauranten, endnu mere tydeligt.

Jakob Spolum har ansvaret for begge steder, og Michaud skal udelukkende have fokus på kvalitet og produktudvikling i det originale Franske Brasserie.

Direktør Peter Christian Jensen fortæller, at det kendte badehotel – via samarbejdet mellem Jakob Spolum og Michaud, ønsker at få mulighed for at rendyrke det klassisk franske brasseriekøkken.

”Vi vil gerne fremstå som bærere af den stolte franske køkkentradition, som Michaud allerede i 70’erne var med til at indføre i Danmark. Michaud skal, i Brasseriet, ikke arbejde direkte i køkkenet og ved komfuret, til gengæld skal han inspirere os alle – inklusive vores gæster, med gode historier om sit liv med det franske køkken og dermed sikre at Ruths Brasserie fremover kan videreføre hans viden og håndværk.”

Michaud elsker Skagen

Michel Michaud har længe overvejet, hvordan han både kunne dele sin glæde ved det franske køkken uden at skulle deltage i det ofte hårde arbejde ved komfuret og samtidig bevare sin tætte tilknytning til Skagen.

”Jeg elsker Skagen, jeg elsker naturen og så elsker jeg at udvikle opskrifter og lave god mad. Det får jeg fuld adgang til nu, hvor jeg – i samarbejde med de mange dygtige og spændende folk på Ruths Hotel, får mulighed for i al ydmyghed at forfine det franske køkken på Ruths Brasserie uden at skulle arbejde på fuld tryk”.

Michel Michaud vil organisatorisk være ansat under køkkenchef Jakob Spolum med fokus på udvikling af det franske brasserie samtidig med, at han vil fungere som en slags historiefortæller og inspirationskilde til hotellets mange interesserede gæster.

For andet år i træk: Nordjylland slog København i Cook Off

Skrevet af: Michael Qureshi

Det blev til endnu en nordjysk sejr, da Copenhagen Cook Off for andet år blev afviklet i København.

Søndag eftermiddag dystede et nordjysk kokke-hold bestående af kokke fra Strandhotellet i Blokhus, to fra Restaurant Rusk og en fra La Locanda imod et stærkt københavnsk kokke-hold.

Og det blev nordjyderne, der igen kunne tage sejren med hjem. Sidste år blev det også til en nordjysk sejr i første udgave af den her Cook Off.

Fantastiske rammer i København

Det var fantastiske rammer, som de to kokke-hold dystede på Nordre Toldbod ved Løgismose Vin, mad og delikatesser.

Der skulle laves en forret og hovedret basere på nordjyske råvarer, hvor hovedretten blandt andet var fra Rosenbeck Frilandsgris.

Holdkaptajn Mikkel Espensen fra Strandhotellet var naturligvis stolt over den nordjyske sejr.

“Det var dejligt, at vi kunne tage den med hjem igen. Vi havde lidt udfordringer undervejs, hvor der til tider manglede strøm i køkkenet. Men som man siger i Aalborg “Ork Satme” det var en skøn sejr,” sagde Mikkel Espensen efter sejren.

Det stærke dommerpanel var Anders Halskov, Ken Tellufsen og Morten Krogholm.

MigogAalborg har skrevet om de fire kokke, der repræsenterede Nordjylland.

Her kan du læse om

Marc og Simon fra Restaurant Rusk

Kid fra La Locanda

Mikkel fra Strandhotellet