ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Invester i specialister til dit content

Af Redaktionen

Ægte indhold hos virksomheder i Aalborg

Dette er sponsoreret indhold

Vi jyder er ikke til at løbe om hjørner med. Hverken når det kommer til pris eller til skjult indhold. Ingen automatiserede mails eller robotter skal fange os i cyberspace. Vi vil have ægte indhold, som er skrevet af virksomheden selv – uden alt for mange dikkedarer.

Vi kender alle sammen den suspekte følelse, når vi lander på en hjemmeside, som mest af alt lugter af en Google oversættelse. Ét klik – og så er vi væk igen. Vi har allerede gennemskuet dem, før hele skærmen er klistret til med pop up-vinduer. Nej, gedigne skrivelser og godt indhold; det er noget, vi kan lide. Det gør os trygge og fortæller om et godt håndværk.

Derfor er der også flere og flere virksomheder, som i dag efterspørger og afsætter tid til godt content til deres websites. Det kan være gode blogindlæg, en flot landing page eller beskrivelser af en virksomheds produkter. Det giver mere tryghed til forbrugerne og i sidste ende et øget salg.

Hvad er godt content?

Godt indhold til dit website, din blog eller dine sociale medier er indhold, som vi stoler på. Det skal være skrevet i et godt og fængende sprog, som rammer målgruppen, der skal læse det. Samtidig er det content, som kan hjælpe hjemmesiden til at rangere bedre i en Google-søgning ved hjælp af de rigtige søgeord eller links, så den bliver mere synlig.

Godt content er ikke skrevet til Googles computer med masser af eksterne links og ligegyldige søgeord, der ødelægger din tekstforståelse. Men balancegangen er svær, og det kan være nødvendigt at få hjælp til netop at holde sig på den rigtige side af den hårfine grænse.

Faktisk er det hverken sælgeren, designeren eller producenten bag, som skriver det bedste content. Ofte er dem, som ved mest om produktet, faktisk ikke de bedste til at beskrive det. Alt for mange gange bliver der skrevet kringlede sætninger i et fagsprog, der hægter læseren af. Samtidig er det heller ikke sælgeren, som skriver overfladisk eller upålideligt, der gør det bedst.

Andre kan skrive dit content for dig

Selvom du kender din virksomhed bedst, eller du ved meget om knallerter, opvaskemaskiner eller hundekurve, er det ikke sikkert, det er dig selv, der bør beskrive dem. Faktisk er det ofte sådan, at dem, som virkelig nørder deres håndværk, ikke altid er de bedste til at sælge dem eller beskrive dem for kunderne. Det kan derfor være en hjælp for mange at få nogle udefra til at gøre det for dem.

Content marketing bureauer som TEXTA er specialister i at skrive godt content til andre virksomheder. Ofte kan content creators eller specialister faktisk producere beskrivelserne af produkter, guides eller indlæg hurtigere end virksomheden selv, fordi de ved, hvad der rammer målgruppen, og hvordan man henvender sig til den.

Begrænsningens kunst

Det kan være, at du som virksomhed pludselig får sved på panden over alle de markedsføringstiltag, du straks må sætte i gang. Dup sveden af panden, og tag en dyb indånding. Du skal ikke nødvendigvis ud og lave blogindlæg, Facebook adds, artikler, reklamer og nyhedsbreve oven i hinanden. Faktisk skader det mere, end det gavner, når du plastrer din kunde til med tilbud, mails og artikler.

Få professionelle til at tage et kig på din strategi, og lad dem inspirere dig til at lave godt og solidt content til din hjemmeside, så dine produkter kommer i fokus. Content marketingsbureauer som TEXTA kan nemt løbe en content plan igennem med dig, så du får overblik og overskud på energikontoen. TEXTA har blandt andet også åbnet et kontor i Aalborg på Jyllandsgade 20, så du kan finde dem på tre adresser i landet nu. Det gør det nemt for dig at få en uforpligtende snak om godt content. De er jordnære jyder, som kan tilbyde alt fra en hel marketingstrategi med masser af indhold til korrektur og hjælp til at transskribere lydfiler.

Vi vil have ægte produkter fra ægte mennesker

Vi er blevet bedre og bedre til at spotte den irriterende robot, der sender falske nyhedsbreve ud. Derfor skal vi også være gode til at spotte dårligt content og skifte det ud med noget godt. Det skal afspejle det menneske, som sælger produktet.

Som mennesker har vi forskellige talenter og evner – derfor skal vi lade designeren tegne produktet, lade producenten skabe det og lade content creatoren beskrive det. Det giver ægte content til ægte mennesker.

Del artikel