Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Fra ydmyg drengedrøm til succesfuld virksomhed: SURFMORE udvider til Sverige og Norge

Af Nathalia Hentze Nielsen
Stifter af SURFMORE, Jeppe Thomsen.
Stifter af SURFMORE, Jeppe Thomsen.

Der er en grund til, at vi elsker at høre om de gode, gammeldags iværksætterhistorier, hvor et dedikeret individ formår at forvandle en idé til en velfungerende forretning.

Historien om Jeppe Thomsen, stifter af SURFMORE, er af samme kaliber: En ung mand tager en hobby, han elsker, og starter sin egen virksomhed med det formål at introducere flere mennesker til det på en prisvenlig måde.

Som navnet på virksomheden nok afslører drejer det sig om surfing og SUP, som hurtigt kan blive to dyre fritidsinteresser, hvis man ikke ved, hvilket udstyr man skal bruge.

Her kommer Jeppe og SURFMORE ind i billedet med en række produkter, der ikke kun er flotte og holdbare, men som også er overkommelige prismæssigt.

Denne kombination har betydet stor succes for iværksætteren. Faktisk så stor at SURFMORE nu ekspanderer til Sverige og Norge.

“Vi har oplevet stor efterspørgsel efter vores produkter på det danske marked, og det er en rigtig god situation at stå i som iværksætter.

Så nu er tiden inde til at ekspandere til resten af Skandinavien,” forklarer Jeppe Thomsen.

Et udvalg af SURFMORE’s produkter.

Rammer hul i markedet

Spørger man Jeppe Thomsen, hvorfor han tror, at SURFMORE og især de oppustelige SUPs er blevet så populært, har han et klart svar.

“Vi har surfet i mange år og har indgående branchekendskab samt mange års know-how fra personlige oplevelser, så når vi designer vores boards, tænker vi på, hvordan vores kunder får den allerbedste oplevelse.

Vi var trætte af at se, hvordan man kun kunne købe billige boards i sørgelig kvalitet og tænkte, at det kan vi helt sikkert gøre bedre.

Det er derfor, vi har ramt pletskud med vores produkter. Vi har designet dem så, at de holder i mange år, konstruktionen er noget af det allerbedste, du kan finde, og så har alle råd til dem,” fortæller han.

Der er vægt bag ordene, når man tænker på, at SURFMORE siden deres start i 2018 er gået fra kun ét produkt til nu at tilbyde over 60, som år efter år bliver udsolgt, når sommeren ankommer i Danmark.

“Jeg vil sige, at vi formår at ramme et hul i markedet.

Der er masser af billige boards på markedet. De billige boards var netop grunden til, at vi startede SURFMORE. Vi ville lave den bedste kvalitet i bedste konstruktion og til en attraktiv pris, som alle kan betale.

Alle skal have mulighed for at investere i et paddle board uden at gå på kompromis med kvaliteten. Det er vi lykkedes med!,” siger Jeppe Thomsen.

Sommer i dansk natur

At især SUP er vokset sig større og større i Danmark er vist ingen hemmelighed.

Sidste sommer kunne man hurtigt spotte mange vandsports entusiaster på deres boards i Limfjorden, og i år bliver ikke anderledes, når man tænker på, at corona stadig sætter en stopper for ferie i udlandet.

Det har Jeppe Thomsen også kunne mærke på salget, der ikke er stagneret på trods af et hårdt corona-år:

“SUP er en sport i vækst, og corona har også gjort sit for, at folk vælger at investere i sommerlegetøj til en ferie herhjemme.

Mange har fået øjnene op for, hvor fantastisk dansk natur egentligt er, og de vil gerne ud at dyrke den.”

Uanset hvor travl sommeren bliver er SURFMORE teamet i hvert fald klar til at levere alt, hvad hjertet begærer af oppustelig SUPS, padler og tilbehør. Der er nemlig investeret i et nyt logistik setup og endnu bedre kundeservice.

“Vi kan sende ud i løbet af én dag nu i hele Skandinavien, så vi er helt klar til sommer,” siger Jeppe Thomsen med et smil.

Klik her for at læse mere om SURFMORE og udforsk deres produkter.