Smart koncept som den første i Danmark: Ny Aalborg-butik har lækre brands

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er yderst sjældent, man kan starte et koncept, som ingen tidligere har prøvet i Danmark.

Men det er lige præcis, hvad 25 årige Theis Hollænder har gjort med modebutikken Aismo Store i Søndergade. Butikken ligger lige i det hjørne, hvor Kebab House ligger på gågaden.

Theis er den første i Danmark, som har satset på at køre med et helt unikt koncept i modebranchen. Det specielle ved Aismo Store er, at indtjeningen på alle varerne i butikken 100 procent går direkte til brandet selv.

Så hvordan pokker tjener Theis Hollænder så penge ind til husleje, driftsomkostninger og personale?

“I stedet for at vi investerer en halv eller hel million i et varelager, så lejer alle brands sig ind i butikken. Så når vi sælger et stykke tøj til 1000 kr., så tjener brandet selv 1000 kr. Vores indtjening kommer så ved, at de forskellige brands lejer sig ind i at ligge i vores butik.

Det betyder, at de her i butikken har samme betingelser, som hvis de har deres egen butik, eller når de sælger varer på deres webshop. Og vi skal ikke sælge mange varer af et brand hernede, før resten er ren indtjening for dem,” siger Theis Hollænder, da MigogAalborg kigger ned i den flotte butik.

I butikken har han lækre og unikke mærker som Versace, Valentino, Moncler, Soulland, Native North, Sandqvist og ACKITE.

Har kun set det i London og Los Angeles

Efter hans eget udsagn er konceptet med, at man driver en fashionbutik på denne måde helt unik i Norden. Kun i ganske få internationale storbyer eksisterer konceptet ud fra hans egen research.

“Jeg troede egentlig selv, at jeg havde opfundet den dybe tallerken. Men der findes også en butik i Los Angeles og i London med det her koncept. Vi er de eneste i Danmark, der gør det,” forklarer Theis Hollænder.

Han kom på idéen, da han selv solgte sit eget urbrand Lewis Mumford Watches ind til forhandlere.

“Jeg synes, det var voldsomme betingelser, der blev stillet op for at få urbrandet ind og ligge hos forhandlerne. De tjente stort set mere end mig på mit eget produkt. Så jeg ville skabe en butik, hvor man kunne give bedre forhold til de her brands.

Da jeg så solgte virksomheden med urmærket til en investor, så fik jeg mod på at prøve det her koncept af. Jeg gik i gang med at booke møder, og idéen blev taget rigtigt godt imod af de forskellige brands,” forklarer Theis Hollænder.

Kender sin indtjening hver måned

Med konceptet ved Theis Hollænder sådan set, hvad han har af indtjening hver måned, uanset hvor mange varer han sælger. Men det får ikke ham og personalet til at ligge på den lade side. Tværtimod, forsikrer han.

“Det er selvfølgelig også noget, alle andre har spurgt mig om, når jeg på forhånd er sikret indtægterne. Men hvis jeg lænede mig tilbage, og ikke kæmpede for at sælge noget, så er det hele på lånt tid.

Tjener vi ikke penge til de forskellige brands, så knækker hele konceptet. Så det er kun i alles interesse, at vi sælger så mange varer som muligt, og vi forsøger at yde den bedst mulige kundeservice hernede,” lyder det fra den unge iværksætter.

God modtagelse i Aalborg

Han melder om, at Aalborg har taget rigtigt godt imod Aismo Store.

“Jeg synes, vi har formået at ramme målgruppen ret godt. Det er de her unge smarte fyre fra 14 års alderen og op til start 30’erne. Dem som normalt shopper rundt på nettet eller er tvunget til at tage til Aarhus eller København for at shoppe. Vi har nogle mærker, som Aalborg aldrig har haft før. Versace, Valentino og vi får også snart et lækkert italiensk mærke i samme liga, som hedder Marcelo Burlon,” forklarer Theis Hollænder.

Håber på at åbne i flere byer

Drømmescenariet er at åbne konceptet i flere danske byer.

“Aalborg er lidt en prøveballon. Fungerer det her, så vil de forskellige brands jo helt sikkert være med på at udvide til andre byer. Så er det ikke så omkostningstungt at åbne i byer som Silkeborg, Herning eller Århus. Så vi håber, at de positive tendenser fortsætter hernede, og der er mange flere, der kigger ind i butikken,” slutter den unge butiksindehaver.

Fashion Show på gaden

I næste uge afholder Aismo Store et større event. Det sker lørdag den 5. maj klokken 13.00 i butikken på Søndergade 3.

– Her vil der være Catwalk show hvor alle butikkens brands vil blive præsenteret.

– Sprød musik og lækre frisklavet drinks og andre kolde drikke.

Theis Hollænder oplyser, at der vil være tilbud på følgende:

-25% på Moncler jakker og veste.

-25% på alle sko

-20% på alt ACKITE

-20% på alt Native North

Du kan se mere om eventet her 

 

Sjældent de er til salg: Nu kan du få dit eget byhus i midtbyen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Der er efterhånden masser af boliger til salg i Aalborg, så det er om at finde dem, som virkelig skiller sig ud fra mængden.

Har du også forelsket dig i de små byhuse på de små gader med brosten inde i Aalborg, så er det nu, du skal slå til.

DIT HJEM har nu fået et af disse små hyggelige huse til salg på Peder Barks Gade.

Bo småt og godt

Den hyggelige gade er en af Aalborgs mest unikke gader med stemningsfyldte og charmerende byhuse, som sjældent ses udbudt til salg.

Det stemningsfyldte byhus er 65 kvadratmeter, som er veldisponeret ud på to plan.

Her er en entré, stue, spisestue, køkken, badeværelse, og soveværelse.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Pragtfuld solgård

Hyggen fortsætter ude i den lille sydvest vendte solgård, hvor solen kan nydes på de varme sommerdage.

Her er der også plads til et fire personers havesæt, blomsterkrukker og en grill.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Det skønne lille byhus er blevet udbudt til 2.399.000 kroner, og du kan læse mere og se flere billeder her.

Prøv Aalborgs nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Napa fylder et år i weekenden: Fejrer det med stort fødselsdagsevent

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe

Aalborgs mange caféer og restauranter har det seneste år været igennem en kæmpe opblomstring.

Det er ikke længere nok at kunne servere en klassisk burger, en varm kop kaffe eller en  pastasalat. Aalborgenserne stiller krav til deres caféoplevelse, og det kan både ses og mærkes i den måde, stederne – på trods af deres mange års erfaring – gradvist udvikler sig, og indordner sig markedet.

Men på trods af de mange valgmuligheder, når det kommer til spisesteder i byen, så er der stadig plads til nye børn i klassen.

Det beviser NAPA Lounge i Vesterå, der om ganske få dage kan fejre sin 1 års fødselsdag.

Oplev NAPA til Åbent Hus

Den fejrer de på lørdag fra kl. 13-17 med Åbent Hus for alle interesserede, som blandt andet kan se frem til at møde (og ikke mindst smage på) NAPA’s egne leverandører inden for både vin, øl og mad – imens man nyder tonerne fra det jazzband, der også gæster de lækre lokaler på dagen.

Derudover vil der blive serveret forskellige former for fødselsdagslækkerier i form af kanapéer, signaturcocktails, kaffe og kage – og mulighed for at se nærmere på de mødefaciliteter, som NAPA tilbyder på deres førstesal.

“Aalborg har taget rigtig godt imod os, og vi har fået ros til op over skyerne. Derfor vil vi gerne indbyde vores stamgæster såvel som dem, der stadig har til gode at se, hvad huset kan byde på, til en uformel fejring i vores lokaler.” fortæller Mette Jensen, som står bag NAPA.

Læs mere om dagen her.

Endnu skarpere koncept

Caféen i Vesterå åbnede med et brag sidste år og havde store visioner om at blive et hipt sted med kombineret café- og vinbar. Siden har målsætningerne ændret sig – men kun mod at blive endnu skarpere.

“Vores fokus skal stadig være på vores vin, og vi vil gerne kunne give folk en anderledes vinoplevelse, end de kan få andre steder i byen.

Napas indehaver Mette (tv) og restaurantchef Signe

Vi serverer næsten alle vores vine på glas, og fremover vil vi også fokusere på at implementere dem meget mere i vores madretter.” forklarer Mette, og løfter også sløret for, at der også snart vil ske en masse spændende på både mad- og eventfronten.

“De kommende måneder byder på en masse spændende tiltag for NAPA, og vi håber at kunne blive sådan et sted, hvor man gerne vil sidde og hygge sig i mange timer. Det skal være intimt, hyggeligt og med tid til at kræse for den enkelte gæst – uden at det bliver fisefornemt.

Med hensyn til maden, så vil vi gerne strække os mere mod det amerikanske med social dining og forskellige småretter, der kan gå ind og bakke vinene endnu mere op, end vores menukort gør nu.”

 

 

Mange spændende arrangementer i vente

Desuden kan aalborgenserne også godt begynde at glæde sig til efteråret, hvor NAPA på deres 1. sal disker op med den ene spændende smagning efter den anden.

“Vores smagninger bliver planlagt under forskellige temaer; og foruden muligheden for at købe de forskellige flasker med hjem til attraktive priser, så kan vi også tilbyde nogle helt særlige smagsoplevelser, der virkelig kan udvide horisonten.

Vi har allerede en amerikansk vinsmagning i kalenderen, måske en eksklusiv champagnesmagning i december, og generelt flere unikke arrangementer, som vi glæder os meget til at præsentere for Aalborg.” slutter Mette.

WeDoBurgers-kæden solgt: Fortsætter kun med et sted i Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi

Der var fart på burgerkæden WeDoBurgers, da den indtog Århus, Aalborg, Esbjerg og København.

I Aalborg åbnede man endda den første rigtige restaurant med flere siddepladser, og som skulle fungere som kædens Flagship Store.

Desværre går tingene ikke altid, som man drømmer om. Planerne om at være en landsdækkende burgerkæde kunne ikke realiseres, og nu har de oprindelige stiftere solgt den videre.

Det var barnestjernen Danny Kool og partner Christoffer No, der startede WeDoBurgers sammen med Aalborg-investoren Henrik Klindt Petersen.

Ny ejer er fundet

Nu er WeDoBurgers solgt videre til århusianske Akram Palani. Til det siger Danny Kool med det borgerlige navn Daniel Sørensen til MigogAalborg;

“Vi har i noget tid søgt efter den rigtige person til at drive WeDoBurgers videre. Den person har vi fundet i Akram. Han virker til at brænde for WeDoBurgers, så det glæder os, at han er den nye ejer,” fortæller Daniel.

Kun Borgergade fortsætter

Ejerskiftet får den konsekvens, at kun en af de to Aalborg-steder lever videre. Den anden lukkes ned.

“Jeg har altid haft et godt øje til WeDoBurgers og deres burgere, som jeg smagte første gang for et par år siden! Jeg synes, at deres burgere og fritter altid har skilt sig ud fra mængden.

Derfor var jeg ikke i tvivl, da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage. Jeg kommer selv til at stå i køkkenet og sikre, at kvaliteten er den samme hver gang. Kvaliteten i produktet er for mig det vigtigst.

Derfor valgte jeg også kun at overtage butikken i Borgergade, da jeg ikke kan være to steder på en gang. Jeg har heldigvis overtaget det meste af deres tidligere fantastiske personale, så jeg og butikken er i gode hænder,” forklarer han til MigogAalborg.

Dermed gik WeDoBurgers fra fem steder i landets fire største byer til nu blot en enkelt i Aalborg.