ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

SACKit med rekordregnskab: Salget er tredoblet på to år

Af Michael Qureshi
Kristoffer Glerup (tv) og Peter Rasmussen fra SACKit
Kristoffer Glerup (tv) og Peter Rasmussen fra SACKit

I Aalborg er SACKit i fuld gang med at gøre dét, som ganske få iværksættere i Danmark formår; at omsætte den gode idé til en forretning, der skaber vækst og arbejdspladser.

2018 var et decideret jubelår for SACKit og for partnerne Kristoffer Glerup og Peter Rasmussen, som formåede at fordoble salget af deres danskdesignede livsstilsprodukter.

Det kan direkte aflæses i årsregnskabet, hvor resultatet før skat er forbedret fra 2,1 til 4,3 mio. kroner. Det er ny rekord.

“SACKit-navnet er for alvor begyndt at bide sig fast.

Der er en meget større respekt om os nu, fordi vi har vist, at der er et marked for vores produkter.

For nogle år siden var det svært at få møbel- og designbutikkerne i tale. Nu oplever vi, at flere af dem kommer til os,” siger CEO Kristoffer Glerup.

SACKit med rekordregnskab: Salget er tredoblet på to år

Genopfandt sækkestolen

Hos SACKit er filosofien, at de aldrig sender et produkt på markedet, som de ikke selv har lyst til at eje.

Ingen skal kunne sætte en finger på design eller kvalitet. Derfor var møbelserien Nordic, som blev lanceret i 2018, tre år undervejs. Og tæt på at blive opgivet flere gange.

“Nordic-serien er det sværeste projekt, vi nogensinde har kastet os ud i. Det har været en kæmpe udfordring at få pris, funktionalitet, design og kvalitet til at spille sammen.

Men det lykkedes, og ikke mindst vores barstole er en succes,” siger Kristoffer Glerup.

Han stiftede SACKit i 2012 med en ambition om at genopfinde sækkestolen som et eksklusivt loungemøbel.

Siden er produktporteføljen udvidet med alt fra puffer og bakkeborde til høretelefoner og højttalere.

Og SACKit har i høj grad formået at skabe et marked for sine produkter. Eksempelvis er firmaets lille, transportable WOOFit-højttaler solgt i mere end 200.000 eksemplarer.

Forleden udnævnte Ekstra Bladet også i en test deres nye trådløse mobiloplader CHARGEit til landets bedste.

SACKit med rekordregnskab: Salget er tredoblet på to år
PR-foto: ChargeIt

Stærkt partnerskab bag succes

Det er snart tre år siden, at Peter Rasmussen trådte ind som partner i SACKit, og samarbejdet mellem ham og Kristoffer Glerup er en væsentlig del af forklaringen på, at SACKit både vokser og tjener penge.

I løbet af de sidste to regnskabsår er omsætningen i SACKit tredoblet og udgør i dag et større tocifret millionbeløb.

“Vi er to partnere, der supplerer hinanden. Kristoffer er sælgeren og produktudvikleren, mens jeg tager mig af driften og økonomien.

Kristoffer er typen, der kommer med den ene vilde idé efter den anden, og så er det min opgave at få ham lidt ned på jorden igen,” fortæller Peter Rasmussen.

Han var fjerde mand på lønningslisten, da han kom til i midten af 2016. Aktuelt har SACKit to stillingsopslag ude, og når de stillinger er besat, vil der være 13 fuldtidsansatte i Aalborg-firmaet.

Udviklingen fortsætter for fuld kraft i 2019, hvor SACKit gearer op med nye folk i marketing og på eksport, som i dag står for knap en tredjedel af det samlede salg.

“Vi budgetterer igen i år med en kraftig vækst og opruster for alvor i Norge og Sverige, hvor vi er kommet rigtig godt i gang i 2018,” siger Peter Rasmussen.

Del artikel