Nibe-butik er kendt i hele Danmark: Sådan startede eventyret for Blossom

Skrevet af: Michael Qureshi
Indehaver af Blossom, Trine Kær
Indehaver af Blossom, Trine Kær

Af Kathrine Larsen

Når man har bevæget sig ud i Aalborgs kaotiske morgentrafik på Vesterbro eller omkring tunnelen, så er det en hel befrielse at komme ud til Nibe.

Her små 20 kilometer fra Aalborg bor der kun 7000 indbyggere, og der er bare lidt mere roligt i de her omgivelser. Men Nibe bærer på en smuk iværksætter-historie. Om en livsstil- og tøjbutik der har næsten ti gange så mange følgere på sociale medier som selve Nibes indbyggertal.

Butik Blossom har blomstret sig fra en lokal modebutik i lille Nibe til at være en af de store spillere i modebranchen, når man kigger på specialbutikker. Blossom har massive 60.000 Facebook-følgere og 11.200 på Instagram.

Danmarks mest kendte blogger Mascha Vang har flere gange skrevet ud til sine mange hundredetusinde følgere om denne butik uden at have fået en krone for det.

Blossom

Blossom

Vi drog derfor til Nibe for at finde svaret på, hvordan en butik fra Nibe pludselig er kendt i store dele af landet, og hver eneste dag sender tøj ud til alle mulige forskellige byer i Danmark. Ikke mindst Danmarks mode-mekka nummer 1, København.

Svaret ligger hos indehaver Trine Kær.

Trine, som selv bor i Nibe, har fra barnsben haft en drøm om at åbne sin egen butik, og for fire år siden blev drømmen til virkelighed.



Trine havde lige afsluttet sit sygeplejerskestudie og mente, at nu var tiden inde. Sammen med sin mand fik hun nøglerne til lokalerne, som skulle danne ramme om sin pigedrøm. Senere flyttede butikken over på Genboløsgade, hvor butikken i dag findes.

”Hver dag kommer der folk fra hele landet for at besøge vores butik. De følger os på Facebook og har derfor lyst til at se butikken med deres egne øjne”, fortæller Trine.

Der har sågar været et tilfælde, hvor en kunde har booket overnatning i byen for at besøge den populære butik.

Blossom

Det er især webshoppen, som trækker kunder til. Igennem webshoppen leverer Blossom til hele verden.

”Vi har sendt til mange forskellige steder i verden. Californien, Belgien, Milano, tilmed Saudi Arabien”, fortæller Trine om webshoppens verdensomspændende rækkevidde.

”Det er gået vanvittigt stærkt de sidste par år. Specielt efter vi fik webshoppen på. Vi har dejligt travlt”, fortæller Trine og smiler.

Blossom

At Mascha Vang har nævnt Blossom på hendes landskendte blog har bestemt heller ikke været med til at mindske travlheden.

”Hendes mor handler her, og så har Mascha været med sammen med sin kæreste og datter. Det elsker kunderne. Vi har helt klart kunne mærke interessen efter, hun har nævnt os”, fortæller Trine.

Og man forstår godt, hvorfor Mascha, hendes mor og alle Blossoms 60.000 følgere finder butikken nævneværdig.

Blossom forhandler ikke bare lækre mærker som Stine Goya, Tromborg, Baum und Pferdgarten, Mads Nørgaard, Comfy Copenhagen, Puma, Lollys Laundry og mange flere.

Den lille butik har også en helt speciel stemning, som man simpelthen må opleve.

”Det er ikke en butik, man bare løber igennem på to minutter. Vi har forsøgt at skabe en rigtig hyggelig stemning. Vi har venindepar, der kommer ind og sidder og sludrer på sofaen og drikker en kop kaffe en times tid, før de går rundt i butikken. Folk skal have en dejlig oplevelse, når de kommer her ind”, fortæller Trine Kær.

Man har forsøgt at give lidt af den samme stemning med i webshoppen. Her får hver køber et håndskrevet brev med i pakken.

Blossom

Følelsen af nærhed og hygge er også noget, man finder på Blossoms Facebookside og Instagramprofil.

Stort set hver dag er butikken aktiv på de sociale medier og interagerer med deres følgere gennem opslag om nyankomne og populære varer.

Specielt aktiviteten på de sociale medier er noget, der har lokket folk til.

”Folk roser os ofte for vores Facebook. Det er ikke det samme, vi poster hele tiden. Desuden kan folk godt lide at vide, hvem vi er, og at vi hygger os sammen. Blossom er Julie, Betina og mig; vi er et team, og folk kan godt lide at vide, at vi har det godt sammen”, fortæller Trine.

Blossom

Men med de sociale medier følger der også tanker med omkring, hvordan man bruger det, og hvor meget andre kan følge med i.

”Jeg tror ikke, man skal tænke for meget over, hvor mange det ryger ud til. Jeg tænker egentlig mest på, at det skal være relevant, det jeg lægger op”, fortæller Trine om butikkens brug af de sociale medier.

”Mange fortæller mig, de bruger vores Facebook og Instagram til at få inspiration til aftenens sæt tøj, og det er jo rigtig dejligt, at de kan bruge os på den måde”, fortæller Trine videre om kundernes reaktion til Blossoms brug af sociale medier.

Blossom viser hver dag nye varer på deres Facebook, men de bruger ikke modeller til at fremvise tøjet, som andre butikker gør. Trine og hendes medarbejdere trækker ofte selv i tøjet, eller også bruger de en fast husmodel. På den måde bliver det mere jordnært, og man kan som kunde lettere se sig selv i tøjet.

Blossom

På trods af den positive respons fra kunderne, har der også været udfordringer i at starte sin helt egen butik op fra bunden.

Trine har to børn og en mand, der ofte rejser i forbindelse med sit job, så der har været meget at se til fra starten af.

”Men jeg er også af den holdning, at produktet bliver bedre, hvis man har prøvet at have det hårdt. Nu har jeg ansatte, så jeg selv kan tage fri i weekenderne og så videre. På den måde er det blevet lettere, men det var hårdt i starten”, fortæller Trine.

Blossom

Af den grund ligger der også mange tanker bag en mulig udvidelse af Blossom. Der er ingen tvivl om, butikken og webshoppen har stort potentiale til at nå langt, men for Trine er det meget vigtigt at kunne følge med privat.

”Tingene er gået stærkt. Jeg startede ud med bare at være mig. Nu er vi flere, så der skal også være tid til at justerer og være i stand til at følge med privat også”, fortæller Trine.

Hun er dog bestemt ikke afvisende overfor tankerne om at udvide Blossom og måske rykke ind til Aalborg.

”Drømmen med Blossom er at blive den bedste webshop og måske med tiden at udvide med flere butikker. Nu må vi se”, slutter Trine hemmelighedsfuldt af med et smil.

Du kan selv tjekke deres webshop ud her

Har du læst?

Boom i Aalborg: Her er byens nye hotte butikker

Rains Aalborg
Rains-butikken i Aalborg set indefra

Er slet ikke til at kende: Eternitten er Aalborgs nye attraktive område

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Eternitten har været rigtig meget i fokus det seneste år med bydelens eksplosive udvikling.

På få år har det store areal tæt på Aalborgs midtby gennemgået en opløftende udvikling og fået sig en bemærkelsesværdig forandring.

Fra et gråt industriområde, med den store eternitfabrik som omdrejningspunkt, til et smukt og farverigt byområde med alt i hverdagens fornødenheder.

Kort sagt, så er Eternitten blevet et bydelskvarter, der rummer kultur, diversitet, hjem og en bydel for alle.

Flere af de historiske bygninger på grunden er blevet omdannet til lejligheder, som Gavlhusene og Kedelhuset.

Eternitten rummer en masse ejerlejligheder, lejeboliger, smukke kunstneriske gavlmalerier, supermarkeder bygninger med sportsbaner på toppen og langt mere – alt sammen medvirkende til, at Eternitten er blevet en særdeles populær bydel.

Spørgsmålet er så hvorfor?

Det har MigogAalborg Bolig spurgt ProDomus’ direktør, Britta Jespergaard, om:

“Eternitten er en oase midt i byen.

Det er et område med masser af attraktive lejligheder i bynært miljø, kulmineret med grønne områder.

Bydelen er udviklet med respekt for det gamle Eternitten. Det har ramt helt plet,” fortæller Britta Jespergaard fra ProDomus, og fortsætter:

“Eternitten er en fantastisk oase midt i byen.

Det er et område med masser af attraktive lejligheder i bynært miljø, kulmineret med grønne områder som netop nu fornemmes i takt med, at byggerierne står færdige.

Bydelen er udviklet med respekt for det gamle Eternitten.

Det har ramt helt plet – den gamle eternitfabrik er jo en del af Aalborgs DNA og ikke mindst aalborgensernes identitet” fortæller Britta Jespergaard.

Mange mennesker er allerede flyttet ind på Eternitten i de nybyggerier, der er skudt op de sidste par år.

Men der er særdeles en ting, der får Eternitten til udmærke sig over andre nybyggerier i Aalborg.

Som bilejende beboer i lejlighed i Aalborg kan det være svært at finde en bolig med gode parkeringsmuligheder, og det bliver der brudt med på Eternitten.

“Der er lavet supergode parkeringsløsninger til stort set alle lejligheder i området.

Til nogle tilhører parkeringen lejligheden, hvor der andre steder er mulighed for at leje en.

Det er en helt perfekt løsning for beboerne med biler. Bilen kan holde i nærheden af, hvor man har sin lejlighed. I et miljø hvor der er trygt, godt og rart midt i byen,” fortæller Britta Jespergaard.

Udover de lækre bolig- og parkeringsfaciliteter, så er der flere opholdssteder omkring boligblokkene, der rummer grønne og rekreative områder.

Ved Kildevældet ligger oplevelsestrappen op til Vandværksparken, der giver dig en af Aalborgs bedste udsigter udover byen.

Foto: Christine, MigogAalborg

“Man kan gå en tur på Eternitten, og opleve hvordan det allerede er lykkedes at implementere et lækkert og tiltrækkende miljø for udeliv for beboerne i de grønne områder mellem bygningerne,” fortæller Britta Jespersgaard.

Eternitten er blevet en lille by inde i byen med supermarkeder som Føtex, Netto, Fakta og for nyligt flyttede Victors Madhus også ind på grunden.

Ruller igen på fredag: 15 km på rulleskøjter i Aalborgs gader

Skrevet af: Michael Qureshi

Det var en stor succes, da Friday Night Skate åbnede sæsonen tidligere på måneden.

Det hyggelige rulleskøjte-fællesskab har virkelig fået godt fat i aalborgenserne, og på fredag d. 24. maj rulles der igen.

Ruten på fredag går bl.a. igennem Kærby, Skalborg og Hasseris, og tempoet er så alle kan være med på den 15 km lange rute.

Det hele starter ved Jomfru Ane Parken ved Havnefronten, og så ruller man ellers i samlet flok afsted på ruten. Det er ganske gratis at deltage, og man møder bare op.

Der er en pause undervejs, hvor man får frugt og væske sponsoreret af Rema1000.

Helt særlig træning til nybegyndere

På fredag har man også et helt særligt tilbud til nybegyndere.

“Den 24. maj har du mulighed for at lære de mest basale teknikker.

Et hold af erfarne rulleskøjteløbere står klar til at hjælpe dig igang.

Dette sker på Aalborg havn foran Jomfru Ane Park fra kl 18 – Altså en time før Friday Night Skate starter.

Begyndertræningen er gratis, og kræver ingen forhåndstilmelding. Du skal blot møde op på skøjterne for at deltage,” skriver arrangørerne på Facebook.

Dermed sættes der virkelig en streg under, at Friday Night Skate er for alle.

Sidste år i løbet af den brandvarme sommer nåede man op på rigtig mange deltagere ved flere af arrangementerne.

Fem datoer er fastsat

Der er resten af året fem Friday Night Skate arrangementer.

Datoerne er følgende;

fredag den 24. maj
fredag den 14. juni
fredag den 2. august
fredag den 30. august
fredag den 20. september

De sidste 12-15 år har der blandt andet været Friday Night Skate i København, og der er årligt Friday Night Skates i flere store byer verden over bl.a. London, Paris og San Francisco.

I 2013 afholdte man den første Friday Night Skate her i Aalborg, og det er siden blevet en fast del af sommeren.

Hvad: Friday Night Skate
Hvornår: Fredag d. 24. maj kl. 19.00
Hvor: Start ved Jomfru Ane Parken ved siden af Fusion
Læs mere her

Sommeren er reddet: Bubble Waffles er vendt tilbage til Aalborg

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I juli 2018 kunne vi her på MigogAalborg med glæde meddele, at den megapopulære Bubble Waffle havde meldt sin ankomst i byen.

Det var Pico Bello i Østerågade, der havde fået fingrene i den luftige og lækre isvaffel.

Desværre lukkede Pico Bello ned senere på året, hvilket også betød farvel til Bubble Waffle’s her i Aalborg.

… indtil nu.

Det er nemlig med boblende glæde, at vi nu kan afsløre, at en aalborgensisk café nu har taget vaflen til sig.

Et sted, der ellers specialiserer sig i den mere flade udgave.

Det er selvfølgelig Pandekagehuset, der holder til ved Aalborg Lystbådehavn, der fremover bliver Aalborgs (foreløbigt) eneste leverandør af den uimodståelige sommersnack.

Fra og med i dag.

“Jeg var i forvejen kunde ved Vaffelbilen, som kom og sagde, at han havde noget pissegodt til os,” fortæller Rasmus Winther Jørgensen, der er medejer af Pandekagehuset.

“Vi havde snakket om det mange gange – fx at få belgiske vafler, men vi har altså ikke så meget plads at arbejde på i forvejen.

Det endte dog med at lykkes ved at sætte nogle hylder på væggene, så der kunne blive plads til maskinen.”

Prisen på en Bubble Waffle bliver 69 kr. og inkluderer – foruden vaflen – to kugler valgfri is (16 valgmuligheder), softice, drys (9 valgmuligheder), guf, flødeskum og sauce (5 valgmuligheder).

Vaflen kan både bestilles to go og to stay. Bestiller man den to go bliver det i et paprør, der er tilpasset vaflens form, så den kan fungere som et kræmmerhus.

“Produktionstiden på selve vaflen bliver cirka to minutter, som jo så kan bruges på at udvælge hvilken is, man vil have i,” forklarer Rasmus, der altså ikke frygter en ekstra lang kø i det populære is-hus, når sæsonen for alvor kommer i gang.

“Det bliver så godt!”

Gennemført koncept med særlig opskrift

Bubble Waffle-konceptet kommer oprindeligt fra streetfood-miljøet i Hong Kong, hvor man i stedet for de søde sager, fylder vaflen med fødevarer som pølse og ost.

Siden blev vaflerne adopteret til USA, hvor man besluttede at gå all in på et fuldbyrdet sukkerchok.

I Danmark er det Vaffelbaronerne, der gennem et par år har været med til at brede budskabet om den insta-venlige vaffel. Dette er bl.a. sket via forskellige pop-ups i storbyerne.

Vaflerne i Pandekagehuset bliver også produceret på baggrund af deres opskrift, der er udviklet i samarbejde med en række gode ishuse fra hele landet med henblik på at lave den lækreste og sprødeste Bubble Waffle.

Pandekagehuset har dog valgt at pifte opskriften op med lidt appelsin, så den får en mere syrlig undertone.

Du kan bestille din Bubble Waffle fra og med i dag i hele Pandekagehusets åbningstid (kl. 11.00-21.00).