Nibe-butik er kendt i hele Danmark: Sådan startede eventyret for Blossom

Skrevet af: Michael Qureshi
Indehaver af Blossom, Trine Kær
Indehaver af Blossom, Trine Kær

Af Kathrine Larsen

Når man har bevæget sig ud i Aalborgs kaotiske morgentrafik på Vesterbro eller omkring tunnelen, så er det en hel befrielse at komme ud til Nibe.

Her små 20 kilometer fra Aalborg bor der kun 7000 indbyggere, og der er bare lidt mere roligt i de her omgivelser. Men Nibe bærer på en smuk iværksætter-historie. Om en livsstil- og tøjbutik der har næsten ti gange så mange følgere på sociale medier som selve Nibes indbyggertal.

Butik Blossom har blomstret sig fra en lokal modebutik i lille Nibe til at være en af de store spillere i modebranchen, når man kigger på specialbutikker. Blossom har massive 60.000 Facebook-følgere og 11.200 på Instagram.

Danmarks mest kendte blogger Mascha Vang har flere gange skrevet ud til sine mange hundredetusinde følgere om denne butik uden at have fået en krone for det.

Blossom

Blossom

Vi drog derfor til Nibe for at finde svaret på, hvordan en butik fra Nibe pludselig er kendt i store dele af landet, og hver eneste dag sender tøj ud til alle mulige forskellige byer i Danmark. Ikke mindst Danmarks mode-mekka nummer 1, København.

Svaret ligger hos indehaver Trine Kær.

Trine, som selv bor i Nibe, har fra barnsben haft en drøm om at åbne sin egen butik, og for fire år siden blev drømmen til virkelighed.



Trine havde lige afsluttet sit sygeplejerskestudie og mente, at nu var tiden inde. Sammen med sin mand fik hun nøglerne til lokalerne, som skulle danne ramme om sin pigedrøm. Senere flyttede butikken over på Genboløsgade, hvor butikken i dag findes.

”Hver dag kommer der folk fra hele landet for at besøge vores butik. De følger os på Facebook og har derfor lyst til at se butikken med deres egne øjne”, fortæller Trine.

Der har sågar været et tilfælde, hvor en kunde har booket overnatning i byen for at besøge den populære butik.

Blossom

Det er især webshoppen, som trækker kunder til. Igennem webshoppen leverer Blossom til hele verden.

”Vi har sendt til mange forskellige steder i verden. Californien, Belgien, Milano, tilmed Saudi Arabien”, fortæller Trine om webshoppens verdensomspændende rækkevidde.

”Det er gået vanvittigt stærkt de sidste par år. Specielt efter vi fik webshoppen på. Vi har dejligt travlt”, fortæller Trine og smiler.

Blossom

At Mascha Vang har nævnt Blossom på hendes landskendte blog har bestemt heller ikke været med til at mindske travlheden.

”Hendes mor handler her, og så har Mascha været med sammen med sin kæreste og datter. Det elsker kunderne. Vi har helt klart kunne mærke interessen efter, hun har nævnt os”, fortæller Trine.

Og man forstår godt, hvorfor Mascha, hendes mor og alle Blossoms 60.000 følgere finder butikken nævneværdig.

Blossom forhandler ikke bare lækre mærker som Stine Goya, Tromborg, Baum und Pferdgarten, Mads Nørgaard, Comfy Copenhagen, Puma, Lollys Laundry og mange flere.

Den lille butik har også en helt speciel stemning, som man simpelthen må opleve.

”Det er ikke en butik, man bare løber igennem på to minutter. Vi har forsøgt at skabe en rigtig hyggelig stemning. Vi har venindepar, der kommer ind og sidder og sludrer på sofaen og drikker en kop kaffe en times tid, før de går rundt i butikken. Folk skal have en dejlig oplevelse, når de kommer her ind”, fortæller Trine Kær.

Man har forsøgt at give lidt af den samme stemning med i webshoppen. Her får hver køber et håndskrevet brev med i pakken.

Blossom

Følelsen af nærhed og hygge er også noget, man finder på Blossoms Facebookside og Instagramprofil.

Stort set hver dag er butikken aktiv på de sociale medier og interagerer med deres følgere gennem opslag om nyankomne og populære varer.

Specielt aktiviteten på de sociale medier er noget, der har lokket folk til.

”Folk roser os ofte for vores Facebook. Det er ikke det samme, vi poster hele tiden. Desuden kan folk godt lide at vide, hvem vi er, og at vi hygger os sammen. Blossom er Julie, Betina og mig; vi er et team, og folk kan godt lide at vide, at vi har det godt sammen”, fortæller Trine.

Blossom

Men med de sociale medier følger der også tanker med omkring, hvordan man bruger det, og hvor meget andre kan følge med i.

”Jeg tror ikke, man skal tænke for meget over, hvor mange det ryger ud til. Jeg tænker egentlig mest på, at det skal være relevant, det jeg lægger op”, fortæller Trine om butikkens brug af de sociale medier.

”Mange fortæller mig, de bruger vores Facebook og Instagram til at få inspiration til aftenens sæt tøj, og det er jo rigtig dejligt, at de kan bruge os på den måde”, fortæller Trine videre om kundernes reaktion til Blossoms brug af sociale medier.

Blossom viser hver dag nye varer på deres Facebook, men de bruger ikke modeller til at fremvise tøjet, som andre butikker gør. Trine og hendes medarbejdere trækker ofte selv i tøjet, eller også bruger de en fast husmodel. På den måde bliver det mere jordnært, og man kan som kunde lettere se sig selv i tøjet.

Blossom

På trods af den positive respons fra kunderne, har der også været udfordringer i at starte sin helt egen butik op fra bunden.

Trine har to børn og en mand, der ofte rejser i forbindelse med sit job, så der har været meget at se til fra starten af.

”Men jeg er også af den holdning, at produktet bliver bedre, hvis man har prøvet at have det hårdt. Nu har jeg ansatte, så jeg selv kan tage fri i weekenderne og så videre. På den måde er det blevet lettere, men det var hårdt i starten”, fortæller Trine.

Blossom

Af den grund ligger der også mange tanker bag en mulig udvidelse af Blossom. Der er ingen tvivl om, butikken og webshoppen har stort potentiale til at nå langt, men for Trine er det meget vigtigt at kunne følge med privat.

”Tingene er gået stærkt. Jeg startede ud med bare at være mig. Nu er vi flere, så der skal også være tid til at justerer og være i stand til at følge med privat også”, fortæller Trine.

Hun er dog bestemt ikke afvisende overfor tankerne om at udvide Blossom og måske rykke ind til Aalborg.

”Drømmen med Blossom er at blive den bedste webshop og måske med tiden at udvide med flere butikker. Nu må vi se”, slutter Trine hemmelighedsfuldt af med et smil.

Du kan selv tjekke deres webshop ud her

Har du læst?

Boom i Aalborg: Her er byens nye hotte butikker

Rains Aalborg
Rains-butikken i Aalborg set indefra

30 år i byen fejres: Azzurra genåbner med nyt menukort og nyrenoverede lokaler

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen
Maurizio Quattromani
Maurizio Quattromani

Langt om længe er det igen muligt at forkæle sig selv med en tur på restaurant, og én af de restauranter, der i den grad har været savnet, er Azzurra.

Maurizio Quattromani var en af de første i Aalborg til at åbne en restaurant med et rustikt italiensk landkøkken, da han i 1990 for første gang slog dørene op til Restaurant Azzurra i Jens Bangs Gade.

Dét skal selvfølgelig fejres!

I hele juni måned bliver det 30-års jubilæum fejret med en masse godt til ganen, når restaurantdelen Pizza e Vino af Azzurra slår dørene op til en restaurant med både nyt udseende og nyt menukort.

Faktisk har restauranten også fået det lokale navn “Pizza e Vino” ligesom selskabslokalet “L’antipasto” samt en ny og mere iøjnefaldende indgang på hjørnet.

Tanken er, at stedet også skal kunne benyttes som vinbar, hvor man smage forskellige vine, som man efterfølgende kan købe med hjem.

Byder velkommen med Aperol Spritz

Maurizio vil gerne markere de 30 år i Jens Bangs gade, og det gør han ved at tilbyde velkomstdrinks til alle spisende gæster i restauranten hele juni måned.

”Vi tilbyder Aperol Spritz til alle vores aftengæster i restauranten hele juni måned. En italiensk klassiker, der er et hit i sommermånederne,” fortæller Maurizio.

Derudover vil der også gratis to-go-kaffe til de 300 første gæster hele juni måned.

Nye italienske specialiteter på menukortet

Azzurra fejrer ikke kun jubilæum, men også post-corona-genåbning med et helt nyt menukort i restauranten Pizza e Vino i Jens Bangs Gade.

Maurizo Quattromani åbnede Azzurra med en vision om at servere rustikke, italienske retter inspireret af de lokale landkøkkener i det sydlige Italien.

Den vision har han nu udlevet i 30 år, og han har gennem årene også udviklet Azzurra til et decideret madværksted, der kan levere alt fra dine-in, take away og catering.

Mest af alt er de dog nok kendt for deres autentiske pizzaer, der både gør det godt i restauranten såvel som på spisebordet derhjemme.

”Vores nye menukort byder på endnu flere autentiske retter fra min hjemby, Napoli. Blandt andet kan vi tilbyde pizza fritta, som er en italiensk specialitet.

Faktisk er det, som navnet antyder, stegt pizza – det skal helt sikkert prøves!” fortæller Maurizio og tilføjer:

”Derudover har vi også optimeret vores kaffeudstyr i Azzurra, Jens Bangs Gade. Vi serverer friskbryggede italienskristede bønner – virkelig kvalitetskaffe.”

Den friskbryggede kaffe, der sender italienske noter hele vejen hen langs Reberbansgade kan nydes både i restauranten og to-go.

Det nye menukort er gældende i restauranten Pizza e Vino i Azzurra, Jens Bangs Gade, mens jubilæumstilbuddene gælder i Restaurant Azzurra i Jens Bangs Gade og Azzurra Nordkraft.

På grund af de afstandspåbuddene, har Azzurra Nordkraft valgt kun at åbne for restaurantbesøg i Kedelhallen og på den udendørs Terrasse, således take away-kunder stadig kan betjenes.

Perfekt til sommervarmen: Café Peace er klar med drinks to-go

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Solen har skinnet ufortrødent fra en skyfri himmel de sidste mange dage, og det ser ikke ud til, at resten af pinsevejret skuffer.

Det har fået mange til at krybe ud af corona-hulerne og nyde byen under åben himmel – naturligvis med behørig afstand, som skrevet står.

Af samme årsag kunne det næsten heller ikke være mere belejligt, at Café Peace på Boulevarden nu er klar med lanceringen af deres nye sommerkoncept: Drinks to-go.

Café Peace er i forvejen kendt og elsket for deres drinksmenu, men nu kan du altså også tage dem med på farten.

For vores kære læseres skyld, testede vi naturligvis konceptet i dag, pinsesøndag, hvor vejret var fuldstændig perfekt til en drink (eller to, eller tre) ved havnen.

Drinksene bliver leveret i to-go krus, men der er ikke sparet på hverken pynt, finesse, friske råvarer … og heller ikke alkoholen; alle drinks er med 4 cl alkohol.

Vi bestilte klassikeren Strawberry Daiquiri med Absolut vodka, frosne jordbær, limesirup, rørsukker og friske jordbær, en Gin Hass med Beefeater London dry gin, mango sirup, Lemon sodavand, frisk lime, en Københavner Stang med Absolut vodka, friskpresset appelsinjuice, vanilje, ananassirup og flødeskum og en Mojito med Havana club 3 års, mynte, frisk lime, rørsukker, danskvand.

To for éns pris torsdag – lørdag

Fire drinks var nok til, at mindst én af os blev godt bedugget, og alle drinksene var perfekt afstemt – hverken for søde eller for stærke i smagen. Københavnerstangen var især helt genial, og smagte FARLIGT godt.

Derudover kan du vælge mellem alt fra Dark ‘N Stormy, White Russian, Espresso Martini, Pina Colada, Tom Collins og bloggerdrinken over dem alle: Aperol Spritz.

Prisen for drinksene starter på 85 kr.

Drinksene kan bestilles to-go hele dagen, og kigger du forbi efter kl. 21 (torsdag-lørdag), så får du endda 2 for éns pris.

Nyt menukort betyder også nye cocktails på vores drinkskort🥂✨ Bl.a har vi fået Lillet – den tidsløse aperitif, som er…

Slået op af Cafe PeaceOnsdag den 4. marts 2020

 

Hvad: Drinks to-go
Hvor: Café Peace, Boulevarden
Hvornår: Hele sommeren

Du kan selv dykke ned i drinkskortet her.

Burger Week hos Bogø

Sammen med Bogø laver vi her på MigogAalborg Burger Week – den løber fra 1. – 7. juni. Få en valgfri burger fra menukortet, fritter og dip til 50 kr. (plus billetgebyr) – læs mere og bestil her

Masser af lækkerier: Fem ting du skal smage på Aalborg Streetfood

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

18. maj genåbnede Aalborg Streetfood med masser af nyheder – både i form af nye madboder, men også nye tiltag med fokus på oplevelser som eksempelvis en arkadehal, brætspilslounge og meget mere.

På madfronten kan vi nu nyde gensynet med flere af de populære “gamle” street food-boder. Eksempelvis Desserten og Duck It …men der er også plads til flere nyheder.

Der er blandt andet kommet en bod med srilankansk street food med navnet The Dosa Spot, en ny pasta-bod, jamaikansk street food i boden On Fyah og så ikke mindst Stegt Flæsk-boden.

Pinsevejret har været fuldstændig forrygende i Nordjylland, og det kunne også ses hos Aalborg Streetfood, da vi besluttede at lægge vejen forbi i dag, søndag eftermiddag.

Der var masser af mennesker, masser af højt humør, og selvfølgelig masser af håndsprit.

Det her SKAL du smage

Der er hele 16 boder at vælge imellem, og det geniale ved streetfood-konceptet er jo netop, at man kan vælge lige den ret, man ønsker og dele den med familie og venner – både inde og ude i det gode vejr.

De mange valgmuligheder gør det naturligvis også meget (MEGET!) svært at udpege yndlingsretter.

Vi valgte helt simpelt at gå et par omgange blandt boderne, og udvalgte de fem retter, som vi blev mest fristet af i dag.

Vi startede naturligvis med en omgang fisk (vi er vel tæt på vandet) i to varianter. Første ret var en klassisk omgang Fish & Chips fra The Fish Project til 95 kr.

Noget andet, som vi elsker ved streetfood-køkkenerne er, at man kan observere de dygtige kokke lave maden. Her var det for eksempel betryggende at se, at fisken var helt frisk og blev paneret og friteret til bestilling.

Det kunne bestemt også smages, og den obligatoriske tartarsauce løftede den op til én af vores absolutte favoritter i dag.

Og apropos fisk …

Sushi er jo altid et sikkert hit, og det kan du også stadig få på Streetfood i boden Street Sushi – Sushi & Wagyu burger.

Til 125 kr. fik vi 8 stk. Sushi Salmon Teriyaki med Gyoz.

Det tog cirka 10 minutter fra bestiling til de frisklavede stykker stod foran os. Smagen sad lige i øjet, og risene var dejligt luftige og tilpas sur/søde. Gyozen var helt suveræn!

Fra frisk fisk til fed and

Duck it er stadig en af de mest populære boder på Streetfood, og det forstår man godt, når man smager deres Duck And Chips, hvor fritter (friteret i andefedt!) møder det møreste andekød og en lækker sauce.

Prisen er høj (80 kr.), men smagen er stadig fuldstændig forrygende.

Vi elsker gris i det her land, og du kan så sandelig få tilfredsstillet din trang på det nye Streetfood. Vi kunne simpelthen ikke lade være med at bestille en Flæskestegsburger fra boden Flæskesteg til 75 kr.

Du bestiller naturligvis brun sauce til din burger (+ 10 kr.), som du kan hælde ud over din burger ved bordet (husk at optage det til Instagram!).

Kan du ikke få gris nok, kan du lægge vejen forbi den helt nye bod Stegt Flæsk, hvor du kan bestille helt tre slags forskellige slags stegt flæsk (almindelig, BBQ eller chili).

Vi bestilte en omgang BBQ flæsk med rødbeder til 95 kr.  – som naturligvis også bestod af masser af kartofler og tyk persillesovs.

BBQ-smagen kunne godt have været lidt mere powerfuld til vores smag, og persillesovsen var lidt for tyk, men det stegte flæsk var til gengæld stegt til perfektion.

Alt i alt et positivt gensyn med Aalborg Streetfood, hvor der igen er fuld af liv og mad fra alle verdenshjørner.

Følgende madboder står klar på det nye Aalborg Streetfood

Fish & Chips

Pizzeria de Amicis

Stegt flæsk

Spyd & Pita

Burgers & Shakes

Pulled Duck

Flæskesteg

On Fyah – Jamaican Street food

Bangkok Thai Kitchen

Indisk

Street Sushi – Sushi & Wagyu burger

The Dosa Spot

Dim Sum

Confusion Street Food – Sandwich & Wrap

Marrakech Street Food

Desserten

Arkadehal, brætspil og stort lounge-område

Ud over nye madboder i Aalborg Streetfood – Køkkenfabrikken er der også sket en helt masse med de omkringliggende arealer.

Som vi skrev tilbage i marts, har de nye ejere store planer med Street Food-området, hvor fokus er på oplevelsesøkonomi.

Der er blandt andet blevet plads til et loungeområde med fokus på brætspil, hvor man kan mødes med familie og venner .

Derudover er der også det populære Shuffleboard, som allerede er populært i andre storbyer som København og Oslo.

Vi kan også se frem til et stort koncertomåde, to karaoke-rum og en arkade-hal, hvor væggene allerede er blevet udsmykket med diverse spilfigurer som Mario og Sonic.

Burger Week hos Bogø

Sammen med Bogø laver vi her på MigogAalborg Burger Week – den løber fra 1. – 7. juni. Få en valgfri burger fra menukortet, fritter og dip til 50 kr. (plus billetgebyr) – læs mere og bestil her