Nibe-butik er kendt i hele Danmark: Sådan startede eventyret for Blossom

Skrevet af: Michael Qureshi
Indehaver af Blossom, Trine Kær
Indehaver af Blossom, Trine Kær

Af Kathrine Larsen

Når man har bevæget sig ud i Aalborgs kaotiske morgentrafik på Vesterbro eller omkring tunnelen, så er det en hel befrielse at komme ud til Nibe.

Her små 20 kilometer fra Aalborg bor der kun 7000 indbyggere, og der er bare lidt mere roligt i de her omgivelser. Men Nibe bærer på en smuk iværksætter-historie. Om en livsstil- og tøjbutik der har næsten ti gange så mange følgere på sociale medier som selve Nibes indbyggertal.

Butik Blossom har blomstret sig fra en lokal modebutik i lille Nibe til at være en af de store spillere i modebranchen, når man kigger på specialbutikker. Blossom har massive 60.000 Facebook-følgere og 11.200 på Instagram.

Danmarks mest kendte blogger Mascha Vang har flere gange skrevet ud til sine mange hundredetusinde følgere om denne butik uden at have fået en krone for det.

Blossom

Blossom

Vi drog derfor til Nibe for at finde svaret på, hvordan en butik fra Nibe pludselig er kendt i store dele af landet, og hver eneste dag sender tøj ud til alle mulige forskellige byer i Danmark. Ikke mindst Danmarks mode-mekka nummer 1, København.

Svaret ligger hos indehaver Trine Kær.

Trine, som selv bor i Nibe, har fra barnsben haft en drøm om at åbne sin egen butik, og for fire år siden blev drømmen til virkelighed.



Trine havde lige afsluttet sit sygeplejerskestudie og mente, at nu var tiden inde. Sammen med sin mand fik hun nøglerne til lokalerne, som skulle danne ramme om sin pigedrøm. Senere flyttede butikken over på Genboløsgade, hvor butikken i dag findes.

”Hver dag kommer der folk fra hele landet for at besøge vores butik. De følger os på Facebook og har derfor lyst til at se butikken med deres egne øjne”, fortæller Trine.

Der har sågar været et tilfælde, hvor en kunde har booket overnatning i byen for at besøge den populære butik.

Blossom

Det er især webshoppen, som trækker kunder til. Igennem webshoppen leverer Blossom til hele verden.

”Vi har sendt til mange forskellige steder i verden. Californien, Belgien, Milano, tilmed Saudi Arabien”, fortæller Trine om webshoppens verdensomspændende rækkevidde.

”Det er gået vanvittigt stærkt de sidste par år. Specielt efter vi fik webshoppen på. Vi har dejligt travlt”, fortæller Trine og smiler.

Blossom

At Mascha Vang har nævnt Blossom på hendes landskendte blog har bestemt heller ikke været med til at mindske travlheden.

”Hendes mor handler her, og så har Mascha været med sammen med sin kæreste og datter. Det elsker kunderne. Vi har helt klart kunne mærke interessen efter, hun har nævnt os”, fortæller Trine.

Og man forstår godt, hvorfor Mascha, hendes mor og alle Blossoms 60.000 følgere finder butikken nævneværdig.

Blossom forhandler ikke bare lækre mærker som Stine Goya, Tromborg, Baum und Pferdgarten, Mads Nørgaard, Comfy Copenhagen, Puma, Lollys Laundry og mange flere.

Den lille butik har også en helt speciel stemning, som man simpelthen må opleve.

”Det er ikke en butik, man bare løber igennem på to minutter. Vi har forsøgt at skabe en rigtig hyggelig stemning. Vi har venindepar, der kommer ind og sidder og sludrer på sofaen og drikker en kop kaffe en times tid, før de går rundt i butikken. Folk skal have en dejlig oplevelse, når de kommer her ind”, fortæller Trine Kær.

Man har forsøgt at give lidt af den samme stemning med i webshoppen. Her får hver køber et håndskrevet brev med i pakken.

Blossom

Følelsen af nærhed og hygge er også noget, man finder på Blossoms Facebookside og Instagramprofil.

Stort set hver dag er butikken aktiv på de sociale medier og interagerer med deres følgere gennem opslag om nyankomne og populære varer.

Specielt aktiviteten på de sociale medier er noget, der har lokket folk til.

”Folk roser os ofte for vores Facebook. Det er ikke det samme, vi poster hele tiden. Desuden kan folk godt lide at vide, hvem vi er, og at vi hygger os sammen. Blossom er Julie, Betina og mig; vi er et team, og folk kan godt lide at vide, at vi har det godt sammen”, fortæller Trine.

Blossom

Men med de sociale medier følger der også tanker med omkring, hvordan man bruger det, og hvor meget andre kan følge med i.

”Jeg tror ikke, man skal tænke for meget over, hvor mange det ryger ud til. Jeg tænker egentlig mest på, at det skal være relevant, det jeg lægger op”, fortæller Trine om butikkens brug af de sociale medier.

”Mange fortæller mig, de bruger vores Facebook og Instagram til at få inspiration til aftenens sæt tøj, og det er jo rigtig dejligt, at de kan bruge os på den måde”, fortæller Trine videre om kundernes reaktion til Blossoms brug af sociale medier.

Blossom viser hver dag nye varer på deres Facebook, men de bruger ikke modeller til at fremvise tøjet, som andre butikker gør. Trine og hendes medarbejdere trækker ofte selv i tøjet, eller også bruger de en fast husmodel. På den måde bliver det mere jordnært, og man kan som kunde lettere se sig selv i tøjet.

Blossom

På trods af den positive respons fra kunderne, har der også været udfordringer i at starte sin helt egen butik op fra bunden.

Trine har to børn og en mand, der ofte rejser i forbindelse med sit job, så der har været meget at se til fra starten af.

”Men jeg er også af den holdning, at produktet bliver bedre, hvis man har prøvet at have det hårdt. Nu har jeg ansatte, så jeg selv kan tage fri i weekenderne og så videre. På den måde er det blevet lettere, men det var hårdt i starten”, fortæller Trine.

Blossom

Af den grund ligger der også mange tanker bag en mulig udvidelse af Blossom. Der er ingen tvivl om, butikken og webshoppen har stort potentiale til at nå langt, men for Trine er det meget vigtigt at kunne følge med privat.

”Tingene er gået stærkt. Jeg startede ud med bare at være mig. Nu er vi flere, så der skal også være tid til at justerer og være i stand til at følge med privat også”, fortæller Trine.

Hun er dog bestemt ikke afvisende overfor tankerne om at udvide Blossom og måske rykke ind til Aalborg.

”Drømmen med Blossom er at blive den bedste webshop og måske med tiden at udvide med flere butikker. Nu må vi se”, slutter Trine hemmelighedsfuldt af med et smil.

Du kan selv tjekke deres webshop ud her

Har du læst?

Boom i Aalborg: Her er byens nye hotte butikker

Rains Aalborg
Rains-butikken i Aalborg set indefra

Anmeldelse af Fasser Partner: Tobias Dybvad er ikke helt til grin

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Tobias Dybvad slog for alvor igennem, da han i 2012 gik på scenen med en genre, som de fleste af os elsker at hade.

Reality-tv.

Siden har Tobias Dybvad raseret Danmark med sit ugentlige show, Dybvaaaad, der også er blevet et populært tv-program på ZULU. Her sørger han på sjoveste vis for, at vi ikke går glip af de bedste øjeblikke – måske især for dem, som ikke har interesse i at dyrke genren fra ende til anden.

I 2018 har Tobias Dybvad oveni hatten turneret med sit tredje onemanshow, Fasser Partner.

Showet fik premiere i januar og fortsatte henover foråret, men grundet stor efterspørgsel blev der indsat ekstrashows igen i efteråret.

Dette skete blandt andet i går, d. 20. oktober i AKKC, hvor Tobias Dybvad på satirisk vis inviterede publikum med ind i tilværelsen som 36-årig single.

I går aftes var fjerde gang, at Tobias Dybvad opførte Fasser Partner i AKKC. Og tilmed rettet mod en fuld sal.

Anmelderne var ikke imponerede

I løbet af Tobias Dybvads danmarkstour har han ikke ligefrem høstet toppoint fra anmelderne. Nogen har ligefrem strukket sig til at kalde showet for tåbeligt.

Hvis man kender (og elsker?) Dybvaaaad på ZULU, så er min klare overbevisning, at Fasser Partner heller ikke skyder helt ved siden af.

Ja – showet var måske mere tilbagelænet end nogle af Dybvads kollegaers shows inden for samme genre.

Men måden, han valgte at gøre det på, lignede til forveksling også opbygningen i hans voldsomt populære TV-show – hvor projektoreren for eksempel ofte bliver taget i brug.

Tobias Dybvad greb fat i emner, som de fleste af os kunne forholde os til. Ingen store spørgsmål om ens eksistentielle formål på jorden, ingen overdrevne anekdoter fra det personlige liv. Bare … datingsituationer – i en form, som de fleste af os selv kunne være endt i.

Ikke en prangende forestilling

Ganske forventeligt blev én datingkulturens hovedværker, Tinder, bragt ind som komisk omdrejningspunkt for Tobias’ sceneoptræden. Her fremviste han flere gode(?) eksempler på dos and don’ts i Tinder-labyrinten. Måske især det sidste.

Her måtte salen flere gange bryde ud i store grin – der måske i virkeligheden vidnedede mest om komplet væmmelse over den måde, som unge såvel som ældre mennesker “dyrker” romantikken i dag.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Så laver jeg sgu ållernæstsidste Fasser Partnershow i ållernitusindeste lææækkerby den 20/10. Er der mon billetlink i bio? Jahaer!

Et opslag delt af Tobias Dybvad (@tobiasdybber) den

Det er nok efterhånden mange år siden, at Tobias Dybvad stod i en lille comedy-kælder, hvor fokus var rettet mod en ganske lille mængde mennesker. Det mærkede man dog ikke i går, da han indtog Europahallen.

Dybvad var nærværende og udviste fint overskud til at aflæse (og indordne sig efter) folks umiddelbare reaktioner – noget der i høj grad var medvirkende til, at timen i hans selskab føltes mere som et uformelt show fremfor en prangende forestilling.

En rundvisning i Tobias’ datingliv

Som publikum blev man næsten bogstaveligt talt taget i hånden og inviteret med på rundtur i Tobias’ søgen på kærligheden. Forskellige stop på ruten var udvalgt til en nærmere forklaring, mens andre gav sig selv.

Vi nåede aldrig til de lårklaskende grineanfald med tårer rendende ned ad kinderne – men hvem siger også, at det er et krav?

Alt i alt udviste Tobias Dybvad sit sædvanlige gode talent for timing, humor og ikke mindst evnen til at gribe et grin – uden at det blev kørt helt udover scenenkanten.

Derfor får han 4/6 stjerner herfra. 

Turen går til Århus: Sådan kan du se det helt nye Disney On Ice show

Skrevet af: Michael Qureshi

Alt det bedste, samlet i et show.

Sådan kan man nok bedst beskrive giga-hittet Disney on Ice, der igen kommer til Danmark.

Desværre rammer det ikke Aalborg i denne omgang, så turen må i stedet gå til Århus.

Kender man showets niveau vil man også vide, at det er køreturen værd at tage sydpå.

Det populære show kombinerer det bedste af Disneys figurer med spektakulær skøjtekunst, når den store forestilling gæster Ceres Arena i Århus.

Datoen er ganske vist først 13. og 14. februar i vinterferien i 2019, så der er lang tid til.

Men det skal man ikke lade sig snyde af, for alle øvrige år er flere forestillinger af Disney on Ice-showet udsolgt lang tid før.

Har man set Disney on Ice før, ved man også, at der venter en magisk oplevelse.

Denne gang er showet, som Disney-koncernen sender på is, dog skruet sammen på en lidt anderledes måde.

Mere nyt materiale i showet

Man kommer stadig til at opleve 100 års Disney-magi kogt sammen i et show, men det bliver sammensat på en ny måde, lover arrangørerne.

“Publikum kan glæde sig til mere nyt materiale i forhold til de sidste par år, og med et generelt friskt pust over showet.

Det er et af den slags shows, som børn husker mange år fremover, og vi glæder os meget til at slå dørene op til februar, ” siger Michael Møller til MigogAalborg.

Han er kommerciel chef i Live Culture der, sammen med CSB Island Entertainment, er den danske samarbejdspartner på det internationale show.

Alt det bedste fra Disney

Selv om der bliver en masse nye oplevelser med Disney on Ice i Ceres Arena, så kan børnefamilier og barnlige sjæle stadig glæde sig til at genopleve mange magiske Disney-minder.

“Lad det ske, lad dem se,” synger de i Frost, og den strofe fra en af Disneys største film nogensinde skal nok få publikum op af stolene.

“Showet byder på alt det bedste fra Disney, fantastisk scenografi, smukke kostumer og underholdning på dansk for hele familien.

Disney on Ice er et enestående show på verdensplan, og det er altid en oplevelse at se de mange glade familier, når de forlader Ceres Arena i Århus igen”, forklarer Michael Møller.

Alle de berømte figurer er med

I showet tager Mickey, Minnie, Anders og Fedtmule blandt andet en tur ned ad memory lane i et festfyrværkeri af magi og sjov for hele familien.

Dory er tilbage med sine venner Nemo og Marlin fra Disney/Pixars Find Dory.

Dyk dybt ned i oceanet hvor man følger dine yndlingsfisk på en helt ny opdagelsesrejse, når de finder ud af den virkelige betydning af at være en familie.

Vi rejser til Arendals vinterlandskab sammen med søstrene Anna and Elsa, og den ustyrlig sjove Olaf fra Disneys Frost, hvor de lærer, at ægte kærlighed er den største magi af alle.

Intet er umuligt for Rapunzel, når hendes venner hjælper med at vise vej. Snehvide og de syv små dværge lærer også, at man kan klare alt med hjælp fra sine venner.

Buzz og Woody får dig til at springe op fra sæderne med et forrygende show;

Simba, Timon and Pumba vandrer over savannen; Jasmin, Aladdin og Genie viser, at venskaber gør dig frygtløs; og dine yndlings Disney-prinsesser dukker også op på isen.

Kort sagt: Der venter publikum i Århus en stor oplevelse omkring isen i vinterferien 2019.

Du kan allerede nu booke billetter – få mere billetinfo her

Julefrokost på Zwei Grosse: Her får du en festlig aften med det hele

Skrevet af: Simone Vestergaard

Kalenderen siger oktober, hvilket betyder at vi så småt begynder at planlægge årets julefrokoster.

Der er mange muligheder for en festlig aften med vennerne, virksomheden, madklubben osv.

Men det er sjældent, at man kan kombinere god mad med en solid fest, der fortsætter hele natten samme sted – og hvor man IKKE selv står for oprydningen dagen efter.

Her er Zwei Grosse Bier Bar i Jomfru Ane Gade klar til at sætte rammerne for din julefrokost anno 2018.

Julefrokosten på Zwei Grosse indeholder live musik, underholdning, drikkevarer ad libitum i to timer og et lækkert klassisk julefrokostbord.

Så hvad enten man ønsker en privat eller firmajulefrokost, så er rammerne de samme.

Zwei Grosse er åbne for, at gæsterne kan fremsende eventuelle ønsker til aftenen.

“Vi har planlagt alle julefrokosterne, men hvis gæsterne skulle sidde med nogle specielle ønsker, så passer vi selvfølgelig ind efter det.

Sidste år havde vi blandt andet garderobebingo, og det var en stor succes, men vi vil gerne at folk byder ind, så vi kan gøre aftenen så speciel og hyggelig som muligt.” fortæller Manager på Zwei Grosse, Natasja Dybdal, til MigogAalborg.

Som stod man i Østrig

Zwei Grosse er kendt for god musik, festlig stemning og store øl.

Indretningen består af fritliggende bjælker, bænke og barer som inviterer til en dans eller to.

Kort fortalt; En god blanding af det bedste fra afterski i Østerig og god dansk stemning, folkelighed og hygge.

 

Zwei Grosse er også kendt for, at deres musikere spiller godt med sing-a-long musik, der skaber en fantastisk stemning.

Til julefrokosterne er aftenens musikere selvfølgelig også nøje udvalgt.

“Vi har lagt bud ind på de bedste musikere, vi kender, men der er endnu ikke fastlagt noget.

Vi kan kun garantere, at det bliver et brag af en god aften.” afslutter Natasja.

Julefrokost menuen består af

– Marineret julesild med karrysalat
– Æg med mayonnaise
– Lun leverpostej med champignon og bacon
– Lune frikadeller med rødkål
– Lun medister, steg og juleskinke
– Brune kartofler
– Fiskefilet med remoulade
– Grøn blandet salat
– Brød og smør

Baren byder på gratis fadøl, vand og vin i hele to timer.

Derefter vil der være halv pris indtil midnat.

Julefrokosterne afholdes hver fredag og lørdag fra d. 16. november til lørdag d. 15. december.

Læs mere om Zwei Grosses julefrokoster her.