Nibe-butik er kendt i hele Danmark: Sådan startede eventyret for Blossom

Skrevet af: Michael Qureshi
Indehaver af Blossom, Trine Kær
Indehaver af Blossom, Trine Kær

Af Kathrine Larsen

Når man har bevæget sig ud i Aalborgs kaotiske morgentrafik på Vesterbro eller omkring tunnelen, så er det en hel befrielse at komme ud til Nibe.

Her små 20 kilometer fra Aalborg bor der kun 7000 indbyggere, og der er bare lidt mere roligt i de her omgivelser. Men Nibe bærer på en smuk iværksætter-historie. Om en livsstil- og tøjbutik der har næsten ti gange så mange følgere på sociale medier som selve Nibes indbyggertal.

Butik Blossom har blomstret sig fra en lokal modebutik i lille Nibe til at være en af de store spillere i modebranchen, når man kigger på specialbutikker. Blossom har massive 60.000 Facebook-følgere og 11.200 på Instagram.

Danmarks mest kendte blogger Mascha Vang har flere gange skrevet ud til sine mange hundredetusinde følgere om denne butik uden at have fået en krone for det.

Blossom

Blossom

Vi drog derfor til Nibe for at finde svaret på, hvordan en butik fra Nibe pludselig er kendt i store dele af landet, og hver eneste dag sender tøj ud til alle mulige forskellige byer i Danmark. Ikke mindst Danmarks mode-mekka nummer 1, København.

Svaret ligger hos indehaver Trine Kær.

Trine, som selv bor i Nibe, har fra barnsben haft en drøm om at åbne sin egen butik, og for fire år siden blev drømmen til virkelighed.



Trine havde lige afsluttet sit sygeplejerskestudie og mente, at nu var tiden inde. Sammen med sin mand fik hun nøglerne til lokalerne, som skulle danne ramme om sin pigedrøm. Senere flyttede butikken over på Genboløsgade, hvor butikken i dag findes.

”Hver dag kommer der folk fra hele landet for at besøge vores butik. De følger os på Facebook og har derfor lyst til at se butikken med deres egne øjne”, fortæller Trine.

Der har sågar været et tilfælde, hvor en kunde har booket overnatning i byen for at besøge den populære butik.

Blossom

Det er især webshoppen, som trækker kunder til. Igennem webshoppen leverer Blossom til hele verden.

”Vi har sendt til mange forskellige steder i verden. Californien, Belgien, Milano, tilmed Saudi Arabien”, fortæller Trine om webshoppens verdensomspændende rækkevidde.

”Det er gået vanvittigt stærkt de sidste par år. Specielt efter vi fik webshoppen på. Vi har dejligt travlt”, fortæller Trine og smiler.

Blossom

At Mascha Vang har nævnt Blossom på hendes landskendte blog har bestemt heller ikke været med til at mindske travlheden.

”Hendes mor handler her, og så har Mascha været med sammen med sin kæreste og datter. Det elsker kunderne. Vi har helt klart kunne mærke interessen efter, hun har nævnt os”, fortæller Trine.

Og man forstår godt, hvorfor Mascha, hendes mor og alle Blossoms 60.000 følgere finder butikken nævneværdig.

Blossom forhandler ikke bare lækre mærker som Stine Goya, Tromborg, Baum und Pferdgarten, Mads Nørgaard, Comfy Copenhagen, Puma, Lollys Laundry og mange flere.

Den lille butik har også en helt speciel stemning, som man simpelthen må opleve.

”Det er ikke en butik, man bare løber igennem på to minutter. Vi har forsøgt at skabe en rigtig hyggelig stemning. Vi har venindepar, der kommer ind og sidder og sludrer på sofaen og drikker en kop kaffe en times tid, før de går rundt i butikken. Folk skal have en dejlig oplevelse, når de kommer her ind”, fortæller Trine Kær.

Man har forsøgt at give lidt af den samme stemning med i webshoppen. Her får hver køber et håndskrevet brev med i pakken.

Blossom

Følelsen af nærhed og hygge er også noget, man finder på Blossoms Facebookside og Instagramprofil.

Stort set hver dag er butikken aktiv på de sociale medier og interagerer med deres følgere gennem opslag om nyankomne og populære varer.

Specielt aktiviteten på de sociale medier er noget, der har lokket folk til.

”Folk roser os ofte for vores Facebook. Det er ikke det samme, vi poster hele tiden. Desuden kan folk godt lide at vide, hvem vi er, og at vi hygger os sammen. Blossom er Julie, Betina og mig; vi er et team, og folk kan godt lide at vide, at vi har det godt sammen”, fortæller Trine.

Blossom

Men med de sociale medier følger der også tanker med omkring, hvordan man bruger det, og hvor meget andre kan følge med i.

”Jeg tror ikke, man skal tænke for meget over, hvor mange det ryger ud til. Jeg tænker egentlig mest på, at det skal være relevant, det jeg lægger op”, fortæller Trine om butikkens brug af de sociale medier.

”Mange fortæller mig, de bruger vores Facebook og Instagram til at få inspiration til aftenens sæt tøj, og det er jo rigtig dejligt, at de kan bruge os på den måde”, fortæller Trine videre om kundernes reaktion til Blossoms brug af sociale medier.

Blossom viser hver dag nye varer på deres Facebook, men de bruger ikke modeller til at fremvise tøjet, som andre butikker gør. Trine og hendes medarbejdere trækker ofte selv i tøjet, eller også bruger de en fast husmodel. På den måde bliver det mere jordnært, og man kan som kunde lettere se sig selv i tøjet.

Blossom

På trods af den positive respons fra kunderne, har der også været udfordringer i at starte sin helt egen butik op fra bunden.

Trine har to børn og en mand, der ofte rejser i forbindelse med sit job, så der har været meget at se til fra starten af.

”Men jeg er også af den holdning, at produktet bliver bedre, hvis man har prøvet at have det hårdt. Nu har jeg ansatte, så jeg selv kan tage fri i weekenderne og så videre. På den måde er det blevet lettere, men det var hårdt i starten”, fortæller Trine.

Blossom

Af den grund ligger der også mange tanker bag en mulig udvidelse af Blossom. Der er ingen tvivl om, butikken og webshoppen har stort potentiale til at nå langt, men for Trine er det meget vigtigt at kunne følge med privat.

”Tingene er gået stærkt. Jeg startede ud med bare at være mig. Nu er vi flere, så der skal også være tid til at justerer og være i stand til at følge med privat også”, fortæller Trine.

Hun er dog bestemt ikke afvisende overfor tankerne om at udvide Blossom og måske rykke ind til Aalborg.

”Drømmen med Blossom er at blive den bedste webshop og måske med tiden at udvide med flere butikker. Nu må vi se”, slutter Trine hemmelighedsfuldt af med et smil.

Du kan selv tjekke deres webshop ud her

Har du læst?

Boom i Aalborg: Her er byens nye hotte butikker

Rains Aalborg
Rains-butikken i Aalborg set indefra

Sjældent de er til salg: Nu kan du få dit eget byhus i midtbyen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Der er efterhånden masser af boliger til salg i Aalborg, så det er om at finde dem, som virkelig skiller sig ud fra mængden.

Har du også forelsket dig i de små byhuse på de små gader med brosten inde i Aalborg, så er det nu, du skal slå til.

DIT HJEM har nu fået et af disse små hyggelige huse til salg på Peder Barks Gade.

Bo småt og godt

Den hyggelige gade er en af Aalborgs mest unikke gader med stemningsfyldte og charmerende byhuse, som sjældent ses udbudt til salg.

Det stemningsfyldte byhus er 65 kvadratmeter, som er veldisponeret ud på to plan.

Her er en entré, stue, spisestue, køkken, badeværelse, og soveværelse.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg
dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Pragtfuld solgård

Hyggen fortsætter ude i den lille sydvest vendte solgård, hvor solen kan nydes på de varme sommerdage.

Her er der også plads til et fire personers havesæt, blomsterkrukker og en grill.

dit-hjem.dk, Peder Barkes Gade 36, 9000 Aalborg

Det skønne lille byhus er blevet udbudt til 2.399.000 kroner, og du kan læse mere og se flere billeder her.

Prøv Aalborgs nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Napa fylder et år i weekenden: Fejrer det med stort fødselsdagsevent

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe
Indehaver af Napa, Mette og restaurantchef Signe

Aalborgs mange caféer og restauranter har det seneste år været igennem en kæmpe opblomstring.

Det er ikke længere nok at kunne servere en klassisk burger, en varm kop kaffe eller en  pastasalat. Aalborgenserne stiller krav til deres caféoplevelse, og det kan både ses og mærkes i den måde, stederne – på trods af deres mange års erfaring – gradvist udvikler sig, og indordner sig markedet.

Men på trods af de mange valgmuligheder, når det kommer til spisesteder i byen, så er der stadig plads til nye børn i klassen.

Det beviser NAPA Lounge i Vesterå, der om ganske få dage kan fejre sin 1 års fødselsdag.

Oplev NAPA til Åbent Hus

Den fejrer de på lørdag fra kl. 13-17 med Åbent Hus for alle interesserede, som blandt andet kan se frem til at møde (og ikke mindst smage på) NAPA’s egne leverandører inden for både vin, øl og mad – imens man nyder tonerne fra det jazzband, der også gæster de lækre lokaler på dagen.

Derudover vil der blive serveret forskellige former for fødselsdagslækkerier i form af kanapéer, signaturcocktails, kaffe og kage – og mulighed for at se nærmere på de mødefaciliteter, som NAPA tilbyder på deres førstesal.

“Aalborg har taget rigtig godt imod os, og vi har fået ros til op over skyerne. Derfor vil vi gerne indbyde vores stamgæster såvel som dem, der stadig har til gode at se, hvad huset kan byde på, til en uformel fejring i vores lokaler.” fortæller Mette Jensen, som står bag NAPA.

Læs mere om dagen her.

Endnu skarpere koncept

Caféen i Vesterå åbnede med et brag sidste år og havde store visioner om at blive et hipt sted med kombineret café- og vinbar. Siden har målsætningerne ændret sig – men kun mod at blive endnu skarpere.

“Vores fokus skal stadig være på vores vin, og vi vil gerne kunne give folk en anderledes vinoplevelse, end de kan få andre steder i byen.

Napas indehaver Mette (tv) og restaurantchef Signe

Vi serverer næsten alle vores vine på glas, og fremover vil vi også fokusere på at implementere dem meget mere i vores madretter.” forklarer Mette, og løfter også sløret for, at der også snart vil ske en masse spændende på både mad- og eventfronten.

“De kommende måneder byder på en masse spændende tiltag for NAPA, og vi håber at kunne blive sådan et sted, hvor man gerne vil sidde og hygge sig i mange timer. Det skal være intimt, hyggeligt og med tid til at kræse for den enkelte gæst – uden at det bliver fisefornemt.

Med hensyn til maden, så vil vi gerne strække os mere mod det amerikanske med social dining og forskellige småretter, der kan gå ind og bakke vinene endnu mere op, end vores menukort gør nu.”

 

 

Mange spændende arrangementer i vente

Desuden kan aalborgenserne også godt begynde at glæde sig til efteråret, hvor NAPA på deres 1. sal disker op med den ene spændende smagning efter den anden.

“Vores smagninger bliver planlagt under forskellige temaer; og foruden muligheden for at købe de forskellige flasker med hjem til attraktive priser, så kan vi også tilbyde nogle helt særlige smagsoplevelser, der virkelig kan udvide horisonten.

Vi har allerede en amerikansk vinsmagning i kalenderen, måske en eksklusiv champagnesmagning i december, og generelt flere unikke arrangementer, som vi glæder os meget til at præsentere for Aalborg.” slutter Mette.

WeDoBurgers-kæden solgt: Fortsætter kun med et sted i Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi

Der var fart på burgerkæden WeDoBurgers, da den indtog Århus, Aalborg, Esbjerg og København.

I Aalborg åbnede man endda den første rigtige restaurant med flere siddepladser, og som skulle fungere som kædens Flagship Store.

Desværre går tingene ikke altid, som man drømmer om. Planerne om at være en landsdækkende burgerkæde kunne ikke realiseres, og nu har de oprindelige stiftere solgt den videre.

Det var barnestjernen Danny Kool og partner Christoffer No, der startede WeDoBurgers sammen med Aalborg-investoren Henrik Klindt Petersen.

Ny ejer er fundet

Nu er WeDoBurgers solgt videre til århusianske Akram Palani. Til det siger Danny Kool med det borgerlige navn Daniel Sørensen til MigogAalborg;

“Vi har i noget tid søgt efter den rigtige person til at drive WeDoBurgers videre. Den person har vi fundet i Akram. Han virker til at brænde for WeDoBurgers, så det glæder os, at han er den nye ejer,” fortæller Daniel.

Kun Borgergade fortsætter

Ejerskiftet får den konsekvens, at kun en af de to Aalborg-steder lever videre. Den anden lukkes ned.

“Jeg har altid haft et godt øje til WeDoBurgers og deres burgere, som jeg smagte første gang for et par år siden! Jeg synes, at deres burgere og fritter altid har skilt sig ud fra mængden.

Derfor var jeg ikke i tvivl, da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage. Jeg kommer selv til at stå i køkkenet og sikre, at kvaliteten er den samme hver gang. Kvaliteten i produktet er for mig det vigtigst.

Derfor valgte jeg også kun at overtage butikken i Borgergade, da jeg ikke kan være to steder på en gang. Jeg har heldigvis overtaget det meste af deres tidligere fantastiske personale, så jeg og butikken er i gode hænder,” forklarer han til MigogAalborg.

Dermed gik WeDoBurgers fra fem steder i landets fire største byer til nu blot en enkelt i Aalborg.