Napoleon hitter: Nordjysk firma vækster hurtigt på det danske grillmarked

Skrevet af: Michael Qureshi

Af Stine Kjølby Christensen

Sommeren nærmer sig, og ud over at se frem til mere is og mindre overtøj, så glæder vi os næsten endnu mere til de lune aftener i baghaven, som jo unægtelig hænger sammen med et lækkert og hjemmegrillet stykke kød.

En grill er efterhånden blevet et must, uanset om man har en grøn have, en hyggelig altan eller noget helt tredje. Grill-kulturen er blevet dyrket af danskerne i mange år, og alle husejere med respekt for sig selv har en grill stående.

Der er efterhånden så mange grillentusiaster i Danmark, at markedet i dag er blevet endnu mere attraktivt at komme ind på. Der er også kommet flere spændende spillere på banen.

Én af de fremtrædende lige nu er det canadiske mærke ”NAPOLEON”, som den nordjyske virksomhed ”Backyard Living” har agenturet på i Danmark.

Fra Weber til Napoleon

NAPOLEON har været et eftertragtet og anerkendt brand i udlandet i rigtig mange år, men det er først efter Backyard Living har overtaget rettighederne, at der er kommet fart på i Danmark. De er på blot et år gået fra 15 forhandlere, fra de overtog, til at være ude i over 200 butikker på landsplan nu.

Det var i august 2016, at Søren Larsen og Line Sørensen samt to investorer købte agenturet til brandet i Danmark og etablerede i den forbindelse ”Backyard Living” til formålet.

Hovedkontoret blev i Brønderslev i kort køreafstand fra Aalborg, og antallet af ansatte er allerede steget flere gange, for at kunne følge med på efterspørgslen og interessen.

Men Søren og Line havde også erfaringen og netværket fra branchen, da de startede Backyard Living op. De har tidligere fulgtes ad i 12 år hos grillgiganten Weber og været med i hele Webers eksplosive vækst.

”Vi havde været en del af grill-verdenen længe, og da vi fik muligheden for selv at starte noget op, så greb vi den. Friheden til at tænke innovativt og at kunne reagere lokalt er en meget motiverende faktor for os.” fortæller Søren til migogaalborg.dk og fortsætter:

”Hele processen med at indrette det efter kundernes behov, finde produkter til grill og skabe et behov ved slutkunden er helt vildt spændende. Vi ønsker med tiden at tage flere brands ind, og så skabe et behov for de her produkter i folks haver og på terrasserne. Vi får lov til at være kreative og springe ud i ting vi tror på,” lyder det fra Søren.

Netværket har været afgørende

Ud over erfaringen, så havde Søren og Lines mange år i grill-branchen også givet dem et stort netværk, som var interesseret i støtte projektet med Napoleon.

”Rygterne gik stærkt da vi startede, og de fleste nåede at ringe til os, før vi ringede til dem. Interessen var så enorm, at vi hurtigt fandt ud af, at de planer vi havde lagt for første år måtte ændres i forhold til ansatte, for at vi kunne følge med,” fortæller Line, som siden har stået for administrative opgaver i virksomheden.

Og allerede tidligt i projektet var de store kæder interesserede i Napoleon. Et tilbud fra STARK om at lave burgere på deres håndværkerfestivals blev pludselig til 28 festivaler og intet mindre end 40.000 pulled pork burgere og en kæmpe skare af interesserede kunder som lækkersultent overværede de mange burgere blive til på Napoleon gasgrill.

Napoleon er noget for sig selv

Søren og Line oplever tit spørgsmålet om, hvordan et forholdsvist nyt brand på det danske marked i det hele taget tør at udfordre de store grill-mærker. Men begge er enige om, at Napoleon har noget særligt at tilbyde og er godt i gang med at skabe sin helt egen DNA.

”Napoleon har et bredt sortiment på tilbehør og grill i forhold til andre på markedet. Vi er attraktive på både design, kvalitet og pris. Vi kan desuden tilbyde features, som ikke ses andre steder. Eksempelvis Napoleons Sizzle Zone sidebrænder.

Som organisation kan vi bidrage med en masse, og vi ønsker også at gøre det anderledes end de andre på markedet.”

For Søren, Line og de øvrige ansatte i det nordjyske firma arbejdes der hele tiden på at skabe flere og bedre produkter og features til kunderne.

”Vi vil gerne ramme kunderne der, hvor de er. Vi ønsker at have noget for alle, både når det handler om pris eller produkter. Vores sortiment spænder bredt fra en luksusgrill til 40.000 og helt ned til prisklasse, hvor alle kan være med.

Lige nu arbejder vi med camping-segmentet, da vi synes, det er oplagt, at campisterne har noget ordentligt at grille på, når de camperer. Vi har nogle transportable modeller, som kan gøre grill til en naturlig og nem del af campinglivet. Også for unge mennesker i eksempelvis Aalborg. Hvis de vil ned og grille et sted, hvor de skal hygge, så i stedet for at købe de der engangsgrill så kan de let tage vores med sig og få et langt bedre resultat ud af det,” siger Søren.

Nørder og nordjyder gør en forskel

Et helt specielt tiltag, som Napoleon har fået indført i Danmark, er det såkaldte ”Napoleon Pro BBQ Team”: En samling af grill-entusiaster, taget direkte ud af den gennemsnitlige danske baghave.

”Vi ønskede os nogle ægte grill ”nørder” til at repræsentere Napoleon og søgte efter nogle på vores Facebook-side. Vi endte med at modtage rigtig mange ansøgninger, og har i dag et crew af folk fra hele landet, som får lov at dyrke deres hobby igennem os. Nogle fantastiske ambassadører, som kunderne kan identificere sig med.” siger Søren.

Du kan læse mere om Napoleon Grill her

Læs også:

Svinkløv Badehotel laver Pop-up restaurant på Utzon Center

Foto: Torben Hjulmand

Himlen for G&T elskere: Kom til ginfestival i Salling

Skrevet af: Michael Qureshi

Elsker du gin, så bør du gøre dig selv den tjeneste at tage til ginfestival om tre ugers tid.

Stormagasinet Salling i Aalborg afholder en Ginfestival onsdag den 15. august mellem 13-18.

Her serveres der smagsprøver fra mere end 30 forskellige gin fra nogle af de dygtigste ginleverandører både nationalt og internationalt.

Flere af producenterne er selv tilstede i løbet af dagen, hvor de deler ud af deres viden og giver gode tips. Du kan helt sikkert få opskriften på den perfekte G&T!

“Der er 100 pladser til festivallen. For at få adgang skal du købe et klassisk gin & tonic-glas til 75 kroner. Herefter kan du smage på et bredt udvalg af gin fra både Danmark og udlandet samt høre historien bag hver eneste gin,” fortæller Salling Super.

Foto: Salling Super

Speciel dag med fokus på gin

Der plejer også at være rabat på gin blandt det store udvalg i Salling Super. Salling har gennem det seneste år haft stor succes med at afholde det de selv omtaler som festivaler lige fra chokolade, lakrids, vin, gin, rom og meget andet.

Salling Super har et af de bredeste sortimenter i byen, og har også fremstillet deres egen gin i samarbejde med Njord. Stormagasinet har samtidig et bredt udvalg af rom, whiskey og specialøl.

Du kan læse mere om eventet her

Sommer-koncerter i Fårup Sommerland er et stort hit

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er primært forlystelser for barnlige sjæle, at man forbinder Fårup Sommerland med.

Danmarks sjoveste skov har i den grad en stor tiltrækningskraft på børnefamilierne, og er to år i træk kåret til Europas næstbedste forlystelsespark.

Men Fårup Sommerland spænder bredt og har skabt flere tiltag for at trække også teenagere og lidt ældre til forlystelsesparken. Det kan man blandt andet se på de navne, som spiller sommer-koncerter her i juli i Fårup.

Godt match på dobbelt-koncerten

Sidste uge var det Wafande, som med hele cv af hitliste-sange var det store trækplaster.

Fredag aften var det så dobbelt-koncert med hitmageren Bro og den mere sofistikerede Skinz. Faktisk et ret godt match hvor Bro med sine monsterhits “Sydpå” og “Hvor er du Bro” skød festen i gang for de over 5000 gæster.

Derfra overtog Skinz med Live Band og de mere dybe tekster serveret med hans karakteriske stemme. Han er god til at bruge og lege med de forskellige klangfarver i sin vokal.

Koncerten var rykket ud på de forreste parkeringspladser i Fårup Sommerland, og det var gennemtænkt, da man ingen andre steder i Parken kunne kapere den store publikumsinteresse.

Bro gik lige på og hårdt med “Sydpå”, men var også klog nok til at slutte af med samme sang, hvor han for alvor fik alle til at synge med på det store sommerhit, der har været i hot rotation på streamingtjenester og radiokanaler.

Sang med på det store radiohit

Skinz fik for alvor sit gennembrud nationalt med Malibu, og den fik han naturligvis også hele Fårup til at synge med. Men også numre som I Min Zone og Er Derude blev serveret med sjæl og indlevelse godt akkompagneret af et stærkt sammenspillet band.

Det giver løfter om flere gode koncertoplevelser i Fårup Sommerland, som pludselig er blevet en spiller i sommerens musikoplevelser i Nordjylland. Lige fra Fredagsfesterne i Karolinelund i Aalborg til musik på torvet i Blokhus.

På fredag den 27. juli er der endnu et stort navn på plakaten. Her kommer Joey Moe på besøg på Fårup-scenen. Han har de seneste år ædt sig godt ind på navne som Nik & Jay og Burhan G som en af de stærke danske artister.

Der sker rigtig meget i Fårup Sommerland både i resten af juli, august og september. Det kan du læse mere om her

Trænger du til en dukkert: 7 Villaer med egen pool

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
edc.dk, Klarupvej 196, 9830 Tårs
edc.dk, Klarupvej 196, 9830 Tårs

I år viser Danmark sig fra sin bedste side med snart 50 sommerdage. Badetøjet har også allerede været fundet frem en del flere gange end sidste år.

Der har ligefrem været en sydlandsk stemning over Nordjylland, og flere af dagene har temperaturen været højere end i nogle af de mest populære ferieområder i Sydeuropa.

I stedet for at bruge pengene på en eksotisk rejse sydpå,  kan man bruge pengene på en udbetaling til en villa med egen pool for at blive nedkølet i det varme danske sommervejr.

Fede boliger med swimmingpools

Er drømmen at have feriefølelsen hver eneste dag, hvor dagene nydes i en pool, liggende i en oppustelig lyserød flamingo, med en orangefarvet iskold Aperol Spritz i hånden, så er det lige her du skal læse med.

MigogAalborg Bolig har fundet syv skønne boliger i Aalborg og omegn med egne swimmingpools.

Oldfuxvej 1, 9000 Aalborg

thorkildkristensen.dk, Oldfuxvej 1, 9000 Aalborg

Denne bolig er 237 kvadratmeter og koster 5.995.000 kroner. Se den her.

Hammervej 1, 9310 Vodskov

nybolig.dk, Hammervej 1, 9310 Vodskov

Denne bolig er 247 kvadratmeter og koster 3.995.000 kroner. Se den her.

Bavnebakken 85, 9530 Støvring

ambolig.dk, Bavnebakken 85, 9530 Støvring

Denne bolig er 334 kvadratmeter og koster 2.698.000 kroner. Se den her

Sætervej 8, 9520 Skørping

thorkildkristensen.dk, Sætervej 8, 9520 Skørping

Denne bolig er 384 kvadratmeter og koster 5.995.000 kroner. Se den her

Houvej 50, 9370 Hals

home.dk, Houvej 50, 9370 Hals

Denne bolig er 181 kvadratmeter og koster 2.995.000 kroner. Se den her

Jyllandsgade 17, 9520 Skørping

edc.dk, Jyllandsgade 17, 9520 Skørping

Denne bolig er 243 kvadratmeter og koster 3.495.000 kroner. Se den her

Klarupvej 196, 9830 Tårs

edc.dk, Klarupvej 196, 9830 Tårs

Denne bolig er 206 kvadratmeter og koster 2.650.000 kroner. Se den her

Prøv Aalborgs helt nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.