Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Bilerne fra Kia skal sjældent på værksted

Af Redaktionen

KIA har allerede slået fast igennem de sidste 4 år at de har branchens bedste kvalitet. Det har de slået fast ved at vinde og altid være placeret højest i J.D. powers kvalitetsundersøgelse fra USA. Her har KIA siden 2016 været helt i toppen for denne undersøgelse, og der har været rapporteret ganske få uventet besøg til det lokale KIA værksted.

Annoncørbetalt indhold leveret af Autohuset-Vestergaard.dk 

Det Koreanske bilmærke har været igennem en stor udvikling over de seneste 6 år, og undersøgelsen bekræfter at kvaliteten i en KIA er helt i top. Det burde næsten have givet sig selv hvis man ser på garantien på bilerne, for som nogle af de eneste er der hele 7 års garanti på din KIA, eller 150.000 km. hvorimod du hos langt størstedelen af de tyske mærker må nøjes med blot 2 år.

Det kommer også de danske bilister til gode, i form af et lavere værditab ved netop KIA´s biler her i Danmark. Faktisk er KIA det mærke der gennemsnitlig holder prisen bedst her i landet. Det gør de på baggrund af en god kvalitet og lang garanti kombineret med det nye og moderne design som KIA har udbygget over de seneste år.

Det er ikke kun i USA at KIA har gjort sig bemærket for kvaliteten på deres biler. Den samme konklusion er Tyske Auto Motor und Sport nemlig kommet frem til, efter at de har testet en KIA Sportage over 100.000 km. uden at finde så meget som en enkelt fejl. Den eneste bil der er kommet tæt på samme resultat, er en KIA Venga som måtte se sig slået med 1 fejl, da den havde en defekt pære… 😀

Måske skal vi finde grunden til den fantastiske kvalitet et helt andet sted, nemlig i et af de andre forretningsben som KIA koncernen arbejder med, de er nemlig også leverandør af militære køretøjer, hvor dårlig kvalitet og problemer kan være forskellen på liv og død.

Den pessimistiske vil nok sige at prisen på din KIA er indregnet efter den lange garanti, men eftersom KIA er et af de mest prisvenlige mærker med det højeste udstyrsniveau og fortsat den bedste kvalitet, kan der altså ikke være tale om en ”gemt” betaling. Det Koreanske mærke har blot fundet den gyldne vej frem til kunderne, og når det kommer til biler, så er pålidelighed og udstyr altså ofte nøglen.

KIA kræver service af deres biler for hver 15.000 km. for at opretholde den lange garanti, men disse er prissat ganske fornuftige.

Del artikel

Andre læser også