Stor prisfest i Aalborg: Goodiepack hentede pris med hjem
Fredag aften blev den nordjyske reklamebranches prisfest ÅRETS BRØL afviklet i DGI-Huset i Nordkraft.
Og det blev en rigtig god aften for adskillige dygtige Aalborg-virksomheder. Især reklamebureauet Clienti havde en forrygende aften med hele otte priser.
Også MigogAalborgs tætte samarbejdspartner Goodiepack triumferede i den anerkendte prisuddeling. Goodiepack er en tæt partner omkring ClubAalborg.
Det er dem, der leverer systemet, som gør det muligt at få over 30 gode tilbud på telefonen på restauranter, events og oplevelser hver eneste måned.
Clienti dominerede aftenen
ÅRETS BRØL er Nordjyllands største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring. 10 forskellige virksomheder kunne ned fra scenen med et synligt bevis på den nordjyske hæder.
Feltet blev domineret af Clienti, der er regionens største bureau målt både på omsætning og antal medarbejdere.
Aalborg-bureauet kunne således gå hjem med otte gange ÅRETS BRØL plus prisen som ”Årets Bureau”.
Der var tre priser til KONXION, to til Det nye sort og to til Mixart/Rune Jensen, mens GoodiePack, Krogh Andersen, Lange PR, Nibe Festival og Weltklasse hver høstede en enkelt pris.
Skabe opmærksomhed nationalt
Endelig gik prisen ”Årets annoncør” til Two Face Brewing.
“Siden vi holdt ÅRETS BRØL for første gang i 2013, har det været et af vores mål både regionalt og nationalt at gøre opmærksom på, at der faktisk skabes rigtig udmærket kommunikation i Nordjylland.
Den del af øvelsen er til fulde lykkedes, for konkurrencen og prisfesten får national bevågenhed og der er ingen tvivl om, at man i branchen er klar over, at prisen findes, fortæller Steen Bjerre fra arrangørgruppen bag ÅRETS BRØL i en pressemeddelelse.
B2B Kampagne | Mixart/Rune Jensen for Pilebyg |
B2C Kampagne | Det nye sort for Tech College Aalborg |
Corporate Identity | Det nye sort for Conzentrate |
Corporate Website | Clienti for Tivoli Friheden |
Digital Kampagne | Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro |
Digital Service | GoodiePack for GoodiePack |
Emballagedesign | KONXION for Two Face Brewing |
Film | Weltklasse for Brønderslev Kommune |
Illustration | KONXION for Two Face Brewing |
Kampagne eller Produktwebsite | Clienti for Aalborg Renovation |
Mini Identity | Mixart/Rune Jensen for Pilebyg |
Offentlig Kampagne | Clienti for Aalborg Renovation |
Outdoor | Krogh Andersen for Vendsyssel Teater |
Public Relations | Lange PR for GomSpace |
Rebrand Identity | Clienti for Nordjyske Jernbaner |
Reklamefilm | Clienti for Nordjyllands Trafikselskab |
Reklamefotografi | Clienti for Eniig |
Social Media | Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro |
Unikt Designelement | KONXION for Two Face Brewing |
Unikt Kampagneelement | Nibe Festival for Nibe Festival |
ÅRETS BUREAU | Clienti |
ÅRETS ANNONCØR | Two Face Brewing |
Arrangeres af Erhverv Norddanmark
Mens ÅRETS BRØL arrangeres af Erhverv Norddanmark, er vurdering af bidragene lagt i hænderne på en fagjury under ledelse af kreativ direktør Thomas Hoffmann fra det københavnske bureau &Co.
De øvrige deltagere i 2017-udgaven af juryen er direktør og indehaver Troels Nørlem fra T for Troels (Aarhus), Senior Creative Niels Heilberg fra Hjaltelin Stahl (København), direktør og indehaver Kirsten Poulsen fra Firstmove (København) samt Dorte Nielsen, der blandt andet er formand for den nationale kreative konkurrence Creative Circle.
Se meget mere om prisfesten på www.åretsbrøl.dk og på www.facebook.comforaaretsbroel.