Stor prisfest i Aalborg: Goodiepack hentede pris med hjem

Skrevet af: Michael Qureshi

Fredag aften blev den nordjyske reklamebranches prisfest ÅRETS BRØL afviklet i DGI-Huset i Nordkraft.

Og det blev en rigtig god aften for adskillige dygtige Aalborg-virksomheder. Især reklamebureauet Clienti havde en forrygende aften med hele otte priser.

Også MigogAalborgs tætte samarbejdspartner Goodiepack triumferede i den anerkendte prisuddeling. Goodiepack er en tæt partner omkring ClubAalborg.

Det er dem, der leverer systemet, som gør det muligt at få over 30 gode tilbud på telefonen på restauranter, events og oplevelser hver eneste måned.

Clienti dominerede aftenen

ÅRETS BRØL er Nordjyllands største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring. 10 forskellige virksomheder kunne ned fra scenen med et synligt bevis på den nordjyske hæder.

Feltet blev domineret af Clienti, der er regionens største bureau målt både på omsætning og antal medarbejdere.

Aalborg-bureauet kunne således gå hjem med otte gange ÅRETS BRØL plus prisen som ”Årets Bureau”.

Der var tre priser til KONXION, to til Det nye sort og to til Mixart/Rune Jensen, mens GoodiePack, Krogh Andersen, Lange PR, Nibe Festival og Weltklasse hver høstede en enkelt pris.

Skabe opmærksomhed nationalt

Endelig gik prisen ”Årets annoncør” til Two Face Brewing.

“Siden vi holdt ÅRETS BRØL for første gang i 2013, har det været et af vores mål både regionalt og nationalt at gøre opmærksom på, at der faktisk skabes rigtig udmærket kommunikation i Nordjylland.

Den del af øvelsen er til fulde lykkedes, for konkurrencen og prisfesten får national bevågenhed og der er ingen tvivl om, at man i branchen er klar over, at prisen findes, fortæller Steen Bjerre fra arrangørgruppen bag ÅRETS BRØL i en pressemeddelelse.

 

B2B Kampagne Mixart/Rune Jensen for Pilebyg
B2C Kampagne Det nye sort for Tech College Aalborg
Corporate Identity Det nye sort for Conzentrate
Corporate Website Clienti for Tivoli Friheden
Digital Kampagne Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro
Digital Service GoodiePack for GoodiePack
Emballagedesign KONXION for Two Face Brewing
Film Weltklasse for Brønderslev Kommune
Illustration KONXION for Two Face Brewing
Kampagne eller Produktwebsite Clienti for Aalborg Renovation
Mini Identity Mixart/Rune Jensen for Pilebyg
Offentlig Kampagne Clienti for Aalborg Renovation
Outdoor Krogh Andersen for Vendsyssel Teater
Public Relations Lange PR for GomSpace
Rebrand Identity Clienti for Nordjyske Jernbaner
Reklamefilm Clienti for Nordjyllands Trafikselskab
Reklamefotografi Clienti for Eniig
Social Media Clienti for Viborg Kommune – Bjerringbro
Unikt Designelement KONXION for Two Face Brewing
Unikt Kampagneelement Nibe Festival for Nibe Festival
 
ÅRETS BUREAU Clienti
ÅRETS ANNONCØR Two Face Brewing

 

Arrangeres af Erhverv Norddanmark

Mens ÅRETS BRØL arrangeres af Erhverv Norddanmark, er vurdering af bidragene lagt i hænderne på en fagjury under ledelse af kreativ direktør Thomas Hoffmann fra det københavnske bureau &Co.

De øvrige deltagere i 2017-udgaven af juryen er direktør og indehaver Troels Nørlem fra T for Troels (Aarhus), Senior Creative Niels Heilberg fra Hjaltelin Stahl (København), direktør og indehaver Kirsten Poulsen fra Firstmove (København) samt Dorte Nielsen, der blandt andet er formand for den nationale kreative konkurrence Creative Circle.

Se meget mere om prisfesten på www.åretsbrøl.dk og på www.facebook.comforaaretsbroel.

 

Shopping Night i Friis: Kom til gratis gin-smagning

Skrevet af: Michael Qureshi

Det startede allerede i torsdags i sidste uge.

Grand Opening af det nye Friis med mange dages shop-amok tilbud og flere forskellige events.

Men det slutter slet ikke her. For i morgen onsdag d. 26 september holder Friis Shopping Night, hvor der igen er tilbud og masser aktiviteter på programmet.

Smag på gin med MigogAalborg og gins.dk

MigogAalborg har eksempelvis en stand i samarbejde med gins.dk, hvor alle mellem 19-21 kan komme forbi til en gratis prøvesmagning af gin i topklasse.

Få smagsprøver på den perfekte G&T og bliv klogere på, hvordan du vælger gin. Der vil også være gode tilbud. Det foregår på 1. sal i Friis Shoppingcenter.

“Vi glæder os til at fortsætte åbningsfesten af det nye Friis med masser af forkælelse og tilbud i butikkerne.

Det har været en helt fantastisk uge for alle os her i Friis både med åbningen af Magasin og Grand Opening af Friis som har budt velkommen til mange nye lækre butikker og spisesteder. Vi håber at se rigtig mange i løbet af onsdagen,” siger Gitte Stokbro, center marketing manager til MigogAalborg.

Magasin holder også længe åbent med knaldtilbud

Magasin holder også længe åbent i forlængelse af Shopping Night, og der er rigtig meget at spare, hvis man kigger derind.

Magasin kører SUPER BAZAAR med -25% på tusindvis af mærkevarer (inkl. 25% på stort set alt bolig) og 20% på stort set alt beauty. Det kræver dog, at man kan fremvise deres Goodie Card.

PROGRAMMET FOR SHOPPING NIGHT

Kl. 17: Goodiebags til 100 heldige kunder
Uddeles på 1. sal på pladsen foran Tiger of Sweden

Kl. 17-22: Sprøde toner fra DJ Ida Marie og Mathias Høgh

Kl. 19-21: Gin-smagning med gins.dk
MigogAalborg og gins.dk byder på gratis prøvesmagnig af lækre varianter af gin. Få smagsprøver på den perfekte G&T og bliv klogere på, hvordan du vælger gin.

Der vil også være gode tilbud.

Det foregår på 1. sal

Kl. 20: Styling-event
Stylist Bibi Lykke fortæller om efterårets vigtigste tendenser og kommer med gode fif til, hvordan du selv skaber det perfekte efterårslook.

Det foregår i stuen

Der vil blive serveret lidt lækkerier og bobler i løbet af aftenen.

Du kan se alle de tilbud, der kører i løbet af onsdagen her

Landet rundt med nyt show: Christian Fuhlendorff er snart i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Christian Fuhlendorff har som den første komiker i Danmark sat sig for at lave intet mindre end to landsdækkende stand-up turnéer på ét år.

Første del, Går over i Historien, blev mødt med flotte anmeldelser og høje grin i hele landet.

Idéen til de to shows opstod, da Christian Fuhlendorff skulle svare på sin 7-årige datter Mikalas spørgsmål om alt lige fra universets opståen, livet og ikke mindst menneskets historie.

Nu er Christian Fuhlendorff klar med anden del af showet, hvor han igen lægger vejen forbi Aalborg – den 12. og 13. oktober i Aalborg Kongres & Kultur Center.

MigogAalborg har taget snak med komikeren bag om alt lige fra ordblindhed, forholdet til Aalborg og ikke mindst (den mulige) fremtid i en autocamper …

Showet hedder jo ”Går over i Historien 2”, så det store spørgsmål er: Kan man tage ind og se andet show uden at have set det første?

 ”De to shows hænger ikke som sådan sammen. Grunden til, at jeg delte det op i to shows var egentlig fordi, at jeg havde materiale nok til to shows.

Der er så meget jeg gerne vil sige, og så gav det mening at dele det op i to shows med forskellige udgangspunkter. Første show var meget kronologisk, hvor jeg startede ved Big Bang og sluttede ved opfindelsen af landbruget.

I Går over i Historien 2 sætter jeg mere spørgsmålstegn ved, hvad der egentlig er historie – og at det hele er en stor løgn! Der vil også være flere afstikkere til nutidens samfund.

Hvis man kan lide det jeg plejer at lave, minder det her show nok mere om det. Det er klassiske provokerende tilgange til alt – selvfølgelig blandet med lidt syre. For fans er 2’eren nok endnu mere interessant end 1’eren.”

Aalborg og Amager

Det bliver fredag d. 12 oktober og lørdag d. 13 oktober i AKKC, at nordjyderne kan opleve dit show kommer du til Aalborg. Hvad er dit forhold til Aalborg?

”Jeg har altid følt mig godt hjemme i Aalborg. Det hænger måske sammen med, at jeg selv er fra Amager …

Menneskene er nok lidt de samme, så jeg glæder mig altid til at komme til Aalborg. Jeg tænker ikke mig selv som københavner, og jeg synes faktisk ofte, at mit materiale passer meget bedre udenfor København. Så jo længere væk fra København, jo bedre!

Det hænger nok også sammen med, at jeg aldrig joker med sådan nogle rigtige københavner-problemer som eksempelvis metroen! Jeg snakker altid om emner, som de fleste danskere kan relatere til.”

 Du har aldrig lagt skjul på, at du er ordblind. Hvordan researcher man så til et show om historien?

”Hvis man er god til at læse, så tror man ofte ikke, at man kan finde viden andre steder. Men det er overalt. Jeg har set dokumentarer, hørt podcast og ikke mindst holdt møder med historikere og forskere.

Det er nok der, jeg har fået mest indsigt – ved at snakke med folk, finder man ud af, hvad der er interessant, hvad der er sandt og ikke mindst hvad der er bullshit.

Jeg har generelt holdt mig meget til historiske emner, som de fleste ved noget om. Jeg går ikke ned i detaljerne – så må man selv læse sig til det, eller se en dokumentar.”

Kommer der en 3’er

Vores historie er vel en ret uudtømmelig kilde, som ikke blot er overstået på to shows. Kommer der så også en 3’er?

”Det kunne der godt, for jeg når faktisk kun til Romerriget. Men efter denne her turne, skal jeg lige have en pause fra historien. Jeg har lavet to shows på et år, og 2’eren lavede jeg faktisk kun på fire måneder …

Det kan måske godt ses nogle steder, men det bliver bedre og bedre. Når jeg kommer til Aalborg, er det røvskarpt!”

Går det her show, så over i historien?

 ”Man bliver hvert fald klogere på, hvordan jeg ser på det hele.

Jeg har med vilje forsøgt at lave et show, der kan dele vandene. Anmelderne har også været rørende uenige, så det er nok lykkes meget godt. Der er nogle, der skal blive provokeret  – og hvis det lykkes, går det vel lidt over i historien.”

Hvad bliver det næste vi ser fra Christian Fuhlendorff?

”Mit næste projekt kunne meget vel være, at jeg vil kigge lidt på genren stand-up. Jeg synes ikke rigtig vi har rykket os i de seneste år, så jeg kunne godt tænke mig at finde en ny måde at gøre det på.

Jeg elsker at optræde, men det er knap så sjovt at sidde på et hotelværelse aften efter aften … Men hvad det bliver, ved jeg ikke. Jeg skal nok finde på noget. Måske noget i en autocamper?”

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 2013 åbnede Aalborgs første sunde takeaway-koncept op i Reberbansgade.

Madgaden har ellers i årtier bugnet af pizza, burger og tunge kalorier – men det skulle siden vise sig, at aalborgenserne var mere end klar til at tage imod Eatlow.

Det var i sin tid teamet bag SushiMania Aalborgder startede konceptet op.

Et års tid senere valgte SushiMania dog at fokusere på den eksplosive vækst i kerneforretningen – og overleverede derfor Eatlow til Linda Bruun, som succesfuldt har drevet det lige siden.

I dag – 5 år senere – er der sket endnu en overlevering af butikken. Men det er langt fra i fremmede i hænder, at Eatlow fremover skal drives. Efter længere tids dialog er Eatlow nemlig tilbage i SushiMania-familien.

Så kan man måske fristes til at tænke, hvad baggrunden for dette salg er – men her er der ikke meget dramatik at hente.

Eatlow har stort potentiale

Forhandlingsforløbet forløb exceptionelt ukompliceret, og både Linda Bruun (tidligere indehaver af Eatlow) og Nathalie Ina Kühl (direktør i Eatlow samt COO i SushiMania Aalborg), var mere end tilfredse med de nye rollefordelinger, da vi mødte dem til en snak om fremtiden i Reberbansgade.

“Jeg føler, at my job is done,” fortæller Linda, som fremover indtræder som PR/grafisk chef for både SushiMania Aalborg og Eatlow.

“Jeg har ikke modet på at udvikle væksten alene længere. Den størrelse af virksomhed, som Eatlow har fået nu, fortjener nogle større muskler. Det er noget, som SushiMania har kapaciteten til at bringe videre, og jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen.” siger Linda, og Nathalie stemmer i:

“Linda har arbejdet umådeligt hårdt og gjort konceptet og brandet til sit eget – nu er det tid til at udnytte dét potentiale.

Hos SushiMania er vi gode til at få spredt tingene ud, udvide koncepter og få virksomheder til at vokse. Så det bliver vores opgave fremover.”

Men betyder den nye familiesammenføring så, at Eatlow også kan se frem til nogle søstre i fremtiden?

“Det kan meget vel være.” siger Nathalie hemmelighedsfuldt.

Den perfekte synergi i fremtiden

For Linda Bruun har Eatlow i de sidste 4 år været hendes hjertebarn, og de mange arbejdstimer har i den grad båret frugt. Selvom konceptet ikke længere er byens eneste – så har Eatlow alligevel formået at bibeholde sin popularitet.

En rejse, som Linda bestemt ikke ville have været foruden.

“Jeg kan stadig huske, at jeg gik forbi hernede i 2013, da vinduerne var plastret til – og tænkte Øv!” siger Linda med et grin. Hun havde nemlig selv gået med en spirende drøm om at skabe Aalborgs første, sunde takeaway – hvilket hun jo senere hen fik rig mulighed for.

Nu er drømmen kørt i hus, og Linda kan trække sig tilbage og fremover fokusere på de ting, som hun ikke har haft tid til og mulighed for i de sidste par år.

“Jeg er jo oprindeligt uddannet grafiker, og det savner jeg helt vildt.

Så jeg er glad for den synergi, som vi forhåbentlig kan skabe i fremtiden – hvor jeg kan fortsætte mit arbejde inden for grafik og PR i samarbejde med både SushiMania og Eatlow.” forklarer hun.

Også SushiMania er glad for den nye synergi.

“Vi synes, det er genialt, at vi fortsat kan gøre brug af Lindas kompetencer i SushiMania-regi!

Hun er sindssygt god til det visuelle, så hun kan noget på den front, som vi ikke kan. Det bliver et fantastisk samarbejde, hvor vi kan udnytte lige præcis, hvad vi begge er bedst til.” slutter Nathalie begejstret.