Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Smil i regnen på Nibe Festival: Salget går over al forventning

Af Frederikke Hougaard Hansen

3000 liter appelsinjuice, 15.000 shots, 3000 festivalburgere og 5 vegetarsandwich.

Så meget blev der onsdag solgt under bøgetræerne i Skalskoven i Nibe.

“Det er klart, man bliver nervøs over vejrudsigterne, når et helt års arbejde skal eksekveres i løbet af fire dage, men vi formår at performe alligevel.

Vi kan heldigvis mærke, at folk færdes med smil trods vejret og til tider vrag af telte. Det kendetegner et ægte festivalspublikum,” fortæller festivalleder, Peter Møller Madsen.

Smil i regnen på Nibe Festival: Salget går over al forventning
Foto: Vibeke Pedersen

Blandt medarbejderne er der også brede smil, trods der skal knokles ekstra pga. vejret.

Specielt den praktiske afdeling bliver udfordret, når først de skal bygge festivalen op til stor onsdag i kraftigt blæsevejr og i dag oven i købet skal arbejde med regnen.

Onsdag overgik alle forventninger

Det var med lettelse og stolthed i stemmen, at formand Thomas Larsen under pressemødet torsdag kunne meddele, at salget indtil videre har overgået budgettet med hele 4,9 mio. kr. 

1 mio. af det beløb dækker over salget under Westlife-koncerten alene – hvilket, ifølge Peter Møller Madsen, bekræfter dem i, at det irske band var det helt rigtige match til Skalskoven.

“I går var en milepæl for os. Det at lande Westlife i vores lille ydmyge skov, at mærke et band, der går så positivt og engageret til værks; det er fedt,” fortæller Peter.

Smil i regnen på Nibe Festival: Salget går over al forventning

Meget tyder også på, at Westlife har trukket mange folk til festivalen, eftersom onsdagsbilletterne var de første til at blive udsolgt.

Både festivalleder og formand udtaler begge på pressemødet, at der efter førstedagen er høje forventinger til resten af festivalen trods blæst og regn.

“Der er brede smil hele vejen rundt. Glæden blandt medarbejderne kan ikke ødelægges af lidt regn, og alt tyder på, at det heller ikke er tilfældet blandt publikum,” lyder det fra Peter.

Del artikel


Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.