Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Efter Wolt-opgør: Aalborg-restauranter laver nyt tiltag

Af Michael Qureshi

Som bekendt er det i modgang, at du finder dine allierede.

Den krise, som takeaway-stederne i Aalborg gennemgår i øjeblikket, har fået dem til at oprette en forening for at samle branchen.

Opmærksomheden er stor omkring takeaway-steder i Aalborg, som har udfordret samarbejdet med Wolt på et tidspunkt, hvor branchen i forvejen er hårdt ramt af stigende omkostninger.

Det medførte for en stund en total boykot af Wolt på over 35 steder i Aalborg.

Lancerer Selvhenter kampagne

I dag er flere af stederne tilbage på Wolt, men der arbejdes på andre løsninger. Det kan du læse om herunder.

Udfordringen er, at Takeaway-stedernes omsætning fortsat er meget afhængig af Wolt, og det skal der gøres noget ved.

Nu stifter man blandt andet en forening og lancerer kampagnen “Selvhenter”.

”Det er vigtigt for os, at det er gjort tydeligt, at takeaway-stederne står over for store problemer.

Det bedste vi kan gøre for branchen og vores egne forretninger er at samle os og stifte en forening”, forklarer Ann-Britt Pedersen, som er indehaver af Casa Pazza og talsperson for Aalborg restauranter.

På den korte bane er hensigten at igangsætte en kampagne for at opfordre kunderne til at hjælpe takeaway-stederne ud af den nuværende svære situation.

På længere sigt er det formålet at sætte flere tiltag i gang ud fra medlemmernes behov og styrke Aalborgs takeaway-branche.

Håber på støtte fra aalborgenserne

I en ny kampagne til takeaway-stederne opfordrer de kunderne til at støtte op om de klemte takeaway-steder, som til gengæld vil møde restauratører med åbne arme, hvis kunderne selv henter maden.

De savner faktisk også at se kunderne i deres forretninger og give dem en god oplevelse.

Kampagnen har allerede fra start opbakning fra en række kendte aalborgensere som Zjakalen og Amanda Palm.

“I dag lancerer vi en kampagne til gavn for hele byens takeaway-steder, hvor vi opfordrer alle vores kunder til at være selvhentere.

Vi er vildt glade for, at der er influencere, der vil hjælp os, og vi håber, at alle vores kunder i Aalborg vil hjælpe os med at sprede budskabet og være selvhentere”, forklarer Ann-Britt Pedersen.

Afsættet til kampagnen har været et stort ønske om at flytte fokus væk fra det negative og i stedet for gribe til handling ved at pege på den enkle løsning på nuværende tidspunkt.

Selvhenter handler både om at hjælpe branchen, men der er også andre positive sider af kampagnen:

“Zjakalen er glad for takeaway, og som han selv siger i sin video, er det en win-win, at han både får motion, sparer penge og værdsætter sit takeaway-sted ved at være selvhenter, og sådan et budskab hjælper os allermest lige nu”, slutter Ann-Britt Pedersen.

Del artikel

Andre læser også