Luksus uden snobberi: Strandhotellet har de perfekte faciliteter til virksomheder

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Strandhotellet i Blokhus er der dækket op til hygge på 1. klasse.

Man skulle nærmest tro, at ens bedstemor havde inviteret til kaffe og kage i sit hyggelige sommerhus – men i virkeligheden er sagen en helt anden.

Vi befinder os nemlig i hotellets konferencelokaler, der oser af stemning og hjemlig varme.

Selvom vi hos MigogAalborg-redaktionen elsker at være tæt ved vores by, så kan det ind i mellem være rart at rive stikket ud og få nyt luft under vingerne.

Denne dag gik turen til Blokhus og en prøve på Strandhotellets skræddersyede tilbud til virksomheder og konferencer.

Imødekommende personale

Alle ønsker kan imødekommes er en gennemgående sætning for Strandhotellets visioner.

Det eneste krav, der ikke kan rykkes ved, er at man bryder sig om at være tæt ved strand, hav og har lyst til en oplevelse, der stryger direkte ind i første kapitel i Gemmebogen.

Det stemningsfulde hotel, der åbnede tilbage i juni 2017, er med sine høje paneler, eventyrlige tapet og lækre værelser uden tvivl et besøg værd – uanset om det er i forbindelse med et privat eller virksomhedsbesøg.

Men skal vi være helt ærlige, så er det faktisk svært at huske, hvor grænsen går, når man er gæst på Strandhotellet.

Gennem hele vores besøg var personalet nærværende og imødekommende og altid til rådighed for ethvert ønske, vi måtte have.

En komplet dag

Ikke nok med at den personlige service er på plads, så er faciliteterne også derefter.

Faktisk har hotellet et helt hus til rådighed, når man kommer forbi som virksomhed.

Her bliver man mødt af de azurblå borde, hvidmalede paneler og snacks, der får ens madhjerte til at bruse af henrykkelse.

Som virksomhed kan du vælge mellem Dagsmøde og Heldagsmøde i hotellets mødepakker og kan dække alt mellem 4 og 25 personer. Og hvis du er flere end det, kan du leje hele hotellet for kun 1595 kr. pr. person.

Et dagsmøde inkluderer blandt andet lokaleleje inkl. standard AV-udstyr, morgenmad, snacks, frokostanretning og hjemmebagt eftermiddagskage – det hele i det afsides hus, hvor lyden af absolut ro sænker sig som en varm dyne over dine anspændte skuldre.

Et heldagsmøde byder på det samme som ovenstående og derudover en treretters aftenmenu i hotellets Restaurant Blå. Derudover er der mulighed for at kombinere med en overnatning i et enkeltværelse, der afsluttes den følgende morgen med lækker morgenmadsbuffet.

Alt kan ske

Og det var så det “kedelige”.

Udover det basale tilbyder Strandhotellet Blokhus nemlig også flere former for aktiviteter, der som virksomhed kan få jer endnu tættere sammen.

Her kan blandt andet nævnes vesterhavsdyp, ginsmagning, vildmarkstur, teambulding, firmachallenge eller foredrag.

Og skulle vejret ikke være med jer, så kan Strandhotellet også stå til rådighed med alt fra regnslag, paraplyer eller gummistøvler. Selvfølgelig.

Der er altså med andre ord sørget for alt – hvis I har lyst. Og for lige at slå stemningen fast igen så er det nærmeste, vi kan komme en beskrivelse nok: luksus uden snobberi.

Man kunne måske nemlig forestille sig, at de mange tilbud løber op i tusindvis af kroner, men faktisk er det til en pris, som vi nordjyder kan forstå – uden at skulle gå på kompromis med kvaliteten.

Priserne er fleksible, alt efter jeres ønsker, men et standard dagsmøde koster eksempelvis 475 kr. pr. pers. – frisk havluft inkluderet.

Gå all in

Selvom vi med god samvittighed kan råde jer til at bruge et par arbejdstimer i Blokhus, så må vi også advare: Det er svært at modstå fristelsen for en tur i wellnessafdelingen eller en efterfølgende overnatning.

Hotellet er simpelthen så lækkert, at det burde være på enhvers nordjysk bucket list og vi kan derfor kun anbefale, at man går all in!

… Og efter en middag i den fantastiske Restaurant Blå, er du altså også mere end klar til at springe direkte i de bløde dyner og falde i søvn til lyden af Vesterhavet.

Den efterfølgende morgen kan du til gengæld vågne op til duften af friskbrygget kaffe og nybagt brød, når Strandhotellet serverer morgenmadsbuffet i restauranten.

Vi kan kun snakke for vores eget vedkommende, når vi siger, at vi tog fra Blokhus med fornyet energi og ikke mindst et tættere sammenhold kollega mellem kollega.

Hvad lige præcis din virksomhed har brug for, er selvfølgelig individuelt – men planlægger du alligevel at tage dine ansatte med på et velfortjent getaway, så kan vi kun anbefale, at jeres næse rettes mod Blokhus og Strandhotellet.

Du kan læse mere om Strandhotellets Blokhus’ virksomhedspakker lige her.

Ny ejendomsmægler i Aalborg: Jysk Mægler vil gøre boligsalget billigere for kunderne

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

At sælge sit hjem er noget de fleste kun gør et fåtal af gange i livet, og det kan tilmed blive til en dyr fornøjelse, hvis man ønsker at skifte bopæl.

Jysk Mægler er en ny ejendomsmægler på boligmarkedet i Aalborg, som vil gøre op med de høje omkostninger, der kan være i forbindelse med salg af bolig.

Jysk Mægler er en online digital mægler, der tilpasser sin markedsføring efter hvert enkelt bolig – og ifølge mæglervirksomheden er det måden, du som sælger kan spare penge.

Støtter lokalforeninger

Jysk Mægler slog officielt dørene op d. 1 Maj, men ikke fysisk. Jysk Mægler er nemlig ikke en fysisk ejendomsmæglerbutik, men en online mægler, som du kan besøge via deres hjemmeside.

Idemanden bag firmaet er Kenneth Laustsen, der også er ejendomsmægler, og han styrer forretningen fra sit kontor på hjemmeadressen.

“Selvom Jysk Mægler ikke er en fysisk butik, så yder jeg samme service som en ejendomsmægler i en fysisk butik.

Jeg holder enten møder hjemme hos kunden, så de ikke skal bekymre sig om parkering eller børnepasning. Ellers er jeg fan af at afholde mine møder på Ulla T i Vestbyen,” fortæller Kenneth.

Udover Kenneth, er der allerede ansat endnu en ejendomsmægler, Mikkel Gullach, i virksomheden hos Jysk Mægler.

“Vi skal arbejde i forskellige områder, hvor vi hver især kender hvert hjørne i lokalområdet.

Jeg arbejder primært i Aalborg, Nørresundby og byerne omkring. Mikkel Gullach er ansvarlig for Svenstrup og omegn, som er hans spidskompetencer.”

Fra venstre: Mikkel Gullach, Kenneth Laustsen

Den nyoprettede mæglervirksomhed har en helt særlig vision; foruden at sælge boliger med den største kundetilfredshed, vil de også værne om det lokale ved at bakke lokalforeningerne op i de byer, hvor boligerne bliver solgt.

“Vi skal bygge det lokale samfund op. En mægler arbejder i lokalområdet, og man skal værne om sin arbejdsplads. Derfor bakker vi op om lokalforeningerne hver gang der bliver solgt en bolig.

Når jeg sælger en bolig i Aalborg, så bakker vi eksempelvis en sportsforening i området op med en pose penge,” fortæller Kenneth.

Tilpasser markedsføringen til den enkelte bolig

En ting ejendomsmæglervirksomheden differentierer sig på, er at al markedsføringen på boligerne, der er til salg, foregår digitalt, og det er der en helt særlig årsag til.

Ifølge Kenneth, så er flere af ejendomsmæglernes markedsføringspakker standardpakker. Det er én af de ting, som de gør anderledes ved Jysk Mægler.

“Et eksempel er, at hvis en lignende ejendom, som den jeg får til salg i samme område, blev solgt på 92 dage, så skal markedsføringen passe til den pågældende bolig og til de 92 dage. Ikke mindre dage og ikke over.

På den måde betaler sælgerne ikke mere end hvad der er nødvendigt,” forklarer Kenneth.

Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

Der er store planer for fremtiden hos Jysk Mægler.

Kenneth går nemlig med drømmen om at åbne Jysk Mægler i hele Jylland. Både nord og syd for Limfjorden.

Der er allerede planer om nye mæglere i 2020 – og det fortsat uden en fysisk butik – men du kan besøge Jysk Mæglers hjemmeside her.

 

Oplev de sejeste superbiler: Cool Car Race slutter i Aalborg i år

Skrevet af: Michael Qureshi

Hvis du er til vilde biler som Ferrari, Lamborghini, Porsche og mange flere dyre bilmærker, så er Cool Car Race noget for dig.

Cool Car Race begyndte i 2010 som et løb for velhavende erhvervsfolk, der gerne ville støtte børn med behov for en ekstra håndsrækning.

Det blev startet af Aalborg-virksomheden Coolshop med stifterne Jacob Risgaard og Mark Nielsen i front. I 2012 rykkede løbet ud af Flyvestation Aalborg og ud på de rigtige veje i stedet.

Aalborg bliver ikke forbigået i år

Siden har Cool Car Race været rundt i hele Danmark samt i mange udenlandske byer. Sidste år var dog frygteligt for bilentusiaster i Aalborg, som var vant til, at løbet de fleste år startede i den nordjyske hovedstad.

For her blev Aalborg helt forbigået på ruten. Men nu er vi tilbage til det normale. Ruten er netop i dag blevet offentliggjort, og det er fedt at se, at man slutter af på hjemmebanen i Aalborg.

Starter på Rådhuspladsen

Løbet køres fra 23-25 august. Det hele starter på selve Rådhuspladsen i København.

“Vi er glade for igen at slutte turen i Aalborg. For første gang bliver det muligt at se alle stop og følge turen real time på et kort.

Det er også værd at bemærke, at det er en ren Danmarks-Tour i år,” siger Jacob Risgaard til MigogAalborg.

Har samlet over 4 mio. kr. ind til velgørenhed

Cool Car Race har gennem årene samlet over fire mio. kr. ind til velgørenhed. Sidste år slog man rekorden og fik samlet over 1,5 mio. kr. ind, som blev doneret via Coolunite til syge børn.

Der er 40 superbiler med i løbet som stort set alle har to kørere med. Så handler det om at få samlet så mange penge ind via netværk, sociale medier og forskellige stunts langs ruten.

Vi kan i hvert fald godt skrive under på, at vi glæder os til at se nogle af verdens fedeste biler komme rullende ind i Aalborgs gader, hvor de højest sandsynligt slutter nede ved Havnefronten.

Du kan tjekke ruten og årets løb ud her

Bliver vildt og vådt: Aalborgs store vandfestival Waater vender retur

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Det var en sprøjtende succes, da Waater Festival sidste år fik premiere i Østre Havn.

I august måned fik Aalborg sin allerførste vandfestival, og efter en næsten ulidelig varm sommer kunne timingen vist ikke have været bedre.

Mod alle odds formåede Waater alligevel at ramme ind i de to dage på sommeren, hvor vandet flød fra oven.

Dette afskrækkede heldigvis ikke aalborgenserne fra at springe ombord, så festivalen alligevel fik den bedste start, de kunne forestille sig.

Derfor vender Waater selvfølgelig også tilbage i år. Denne gang den sidste weekend i august, 31. august – 1. september.

Igen i år kan erfarne og uerfarne vandhunde prøve kræfter med almindelige og ualmindelige vandaktiviteter i både sikre og trygge rammer.

Festivalen byder på alt fra et spring på Danmarks største Waater Blob, leg med SUP boards, mega SUP board, flydende trampolin, dyk på land, ture i kanoer og kajakker, adgang til Kabelparken og GoBoats – og meget, meget mere.

Igen i år er alle aktiviteter helt gratis. 

Over overfladen vil der ose af ægte festivalstemning og kunne købes måde mad, is og kølige drikke.

Programmet vil blive offentliggjort løbende, men allerede nu står det klart, at årets festival bliver endnu større og vildere end den sidste.

Et vådt og vildt firmarrangement

Udover at underholde festivalens publikum med de mange vandaktiviteter, har Waater også gjort en aktiv indsats for at få inkluderet byens virksomheder og de ansatte, der er friske på en van(d)vittig oplevelse, og samtidig opnå en stor og anderledes eksponering under festivalen.

Dette sker primært i festivalens hovedkonkurrence, hvor tilmeldte virksomheder dyster mod hinanden på den store, oppustelige luftpude.

Waater ønsker nemlig også at festivalen skal være et oplagt firmaarrangement, hvor lokale virksomheder kan konkurrere mod andre, imens flere tusinde publikummer kigger på.

”For det første er aktiviteten enormt sjov i sig selv, hvor man som kollegaer kan være sammen på en helt anderledes måde, end hvis man fx går ud og tager et spil bowling,” forklarer Nichlas Tougaard, som til dagligt er Partner og kreativ Direktør i reklamebureauet Det nye Sort – og derudover idémanden bag Waater.

”Som deltagere i konkurrencen har man både mulighed for at lege med udklædning og gadgets – mens man samtidigt eksponerer virksomheden og dens image på en helt ny måde.”

Bliv eksponeret på en anderledes måde

A. Enggaard og Handelsbanken har allerede skrevet sig på deltagerlisten, hvoraf op til 9 ansatte kan danne et hold.

Tre af de 9 får lov at vise sine talenter på Blobben, der bedømmes ud fra henholdsvis flotteste udklædning, bedste moves, højden på springet og den vildeste landing i vandet.

“Mens virksomheder får lov at slå sig løs, så kan publikummerne jo samtidigt få lov at opleve virksomhederne i helt andre roller, end de er vant til at se dem i.

Man bliver knyttet sammen med en positiv oplevelse, og der ligger nogle rigtig gode værdier i at turde være med i noget anderledes og vise sig fra en sjovere side, end man måske normalt forbinder bankdirektører eller revisorer med.

Og så er man jo også bare med til at støtte op om et sjovt og lokalt arrangement,” forklarer Nichlas.

Den store Blob-konkurrence finder sted på festivalens åbningsdag og har plads til 10 deltagende virksomheder.

Så kunne du og din virksomhed tænke sig at tage del i festlighederne, så læs mere eller tilmeld jer lige her.