Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-firma hjælper kunder til tops på Google

Af Michael Qureshi

Annonce

En mindre tøjbutik. En lokal håndværker. En elektriker.

Det er brede brancher med hård kamp om hver eneste kunde. Markedsføringen for de lokale små- og mellemstore virksomheder har også flyttet sig fra de klassiske avisannoncer til at handle om digital annoncering.

Det er faktuelt, at hvis man ligger på Side 1 på Google-søgning under relevante søgeord, der knytter sig til ens beskæftigelse, så får man flere henvendelser end langt de fleste af konkurrenterne.

Det har Anders Sommersang fra Aalborg-virksomheden Lokal Markedsføring godt styr på.

Han har specialiseret sig i at hjælpe mindre firmaer med at have en god placering på Googles søgeresultater, uden at de skal betale reklamekroner til Google i form af såkaldte Adwords-kampagner.

Google rangerer din hjemmeside

For med redskaber, som Lokal Markedsføring hjælper med, kan man selv bringe sig helt til tops i Google-søgninger.

”Det som rigtig mange virksomheder ikke er klar over, er, at Google rangerer din hjemmeside efter mere end 200 forskellige parametre. Så måske har en virksomhed den smarteste hjemmeside, men er der mangler i maskinrummet, så nedprioriterer Google dig.

Det kan være sådan noget som, hvor længe siden er om at loade. Om overskriften på siden stemmer overens med indholdet på siden og så videre. Det er en hel videnskab at holde styr på det, og det er så lige præcis der, vi mener, at vi går ind og gør en forskel, uden at det skal koste kunden en formue,” forklarer Anders Sommersang.

”Det er lidt som, hvis man skal have installeret nyt toilet, så ringer man til VVS’eren. Man forsøger ikke selv at sætte det op selv, men man overlader det til fagmanden,” supplerer den digitale konsulent.

Aalborg-firma hjælper kunder til tops på Google
Anders Sommersang fra Lokal Markedsføring har specialiseret sig i Google
Hjalp elektriker med nye kunder

Han fortæller om en case med en elektriker, der fik langt flere kunder, efter Lokal Markedsføring havde analyseret hjemmesiden.

”Jeg så tilfældigt Jens Melgaards firmabil en dag, og tjekkede så hans hjemmeside ud. Den var nok 10 år gammel, så jeg lavede en rapport med de ting, vi kunne forbedre i forhold til at få ham højere placeret på Google.

Vi gik så ind og byggede en helt ny platform til ham, som appellerer til den måde, Google læser hjemmesider på, og nu får Jens typisk 5-7 nye kunder om måneden alene på Google-placeringen (omsætning steget med 22% til salg til private). Det er jo en god konverteringsrate i forhold til hans virksomheds størrelse,” forklarer Anders Sommersang.

Aalborg-firma hjælper kunder til tops på Google
Søger man på elektriker Aalborg kommer Jens Melgaard op som nummer to på Side 1 i Google

Han lægger ikke skjul på, at mange store bureauer har skummet fløden i mange år ved tage overpris for deres ydelser på det her marked.

”Priserne har været for høje. Virksomhederne ved ikke bedre selv, for det er for mange totalt ukendt farvand, og så betaler man jo det man får at vide, det koster. Det har man i høj grad udnyttet fra de etablerede bureauer.

Vi har justeret priserne til det reelle niveau, uden du får en dårligere service af den grund. Vi er flere firmaer, der samarbejder med hver vores ekspertise, og det afspejler meget godt, de virksomheder vi hjælper,” forklarer Anders Sommersang.

Google og Facebook sidder på tronen

I en moderne digital tidsalder er det ikke længere de etablerede medier, der styrer annoncemarkedet og er den vigtigste markedsføringskanal. Det er Google og Facebook, der sidder på tronen.

”Der er ingen tvivl om, at Google og Facebook er giganterne, som man som virksomhed ikke længere har råd til at være ude af. Google har en kæmpe magt. Man kender det selv. Er man lige inde i byen og jagter et bestemt tøjmærke, så Googler man lige mærket og byen, og så ved man præcis, hvor man skal gå hen.

95 procent har søgt på en lokal ydelse. 80-95 procent kontakter samme dag, som de søger efter en given ydelse. Folk der har brug for noget nu og her er interessante. De er i den købsparate fase, og der hjælper det altså at være på side 1 i Google. Det er meget få procent, der nogensinde bladrer videre til side 2,” forklarer Anders Sommersang.

Du mærker forskellen

Han er slet ikke i tvivl om, at de ydelser, de leverer, er alle pengene værd.

”Vi lægger gerne hovedet på blokken. Som virksomhed vil du mærke forskellen at have os tilknyttet. Det månedlige beløb virksomheden betaler, vil finansiere sig selv efter tre-fire måneder. Så effektivt er det at være synlig digitalt,” lyder det fra stifteren af Lokal Markedsføring.

Få hjælp af det professionelle SEO-bureau i Aalborg her!

Læste du?

Stor nyhed på madfronten: Populær madblogger åbner café

Aalborg-firma hjælper kunder til tops på Google

Del artikel

Andre læser også