Aalborg-firma hjælper kunder til tops på Google

Skrevet af: Michael Qureshi

Annonce

En mindre tøjbutik. En lokal håndværker. En elektriker.

Det er brede brancher med hård kamp om hver eneste kunde. Markedsføringen for de lokale små- og mellemstore virksomheder har også flyttet sig fra de klassiske avisannoncer til at handle om digital annoncering.

Det er faktuelt, at hvis man ligger på Side 1 på Google-søgning under relevante søgeord, der knytter sig til ens beskæftigelse, så får man flere henvendelser end langt de fleste af konkurrenterne.

Det har Anders Sommersang fra Aalborg-virksomheden Lokal Markedsføring godt styr på.

Han har specialiseret sig i at hjælpe mindre firmaer med at have en god placering på Googles søgeresultater, uden at de skal betale reklamekroner til Google i form af såkaldte Adwords-kampagner.

Google rangerer din hjemmeside

For med redskaber, som Lokal Markedsføring hjælper med, kan man selv bringe sig helt til tops i Google-søgninger.

”Det som rigtig mange virksomheder ikke er klar over, er, at Google rangerer din hjemmeside efter mere end 200 forskellige parametre. Så måske har en virksomhed den smarteste hjemmeside, men er der mangler i maskinrummet, så nedprioriterer Google dig.

Det kan være sådan noget som, hvor længe siden er om at loade. Om overskriften på siden stemmer overens med indholdet på siden og så videre. Det er en hel videnskab at holde styr på det, og det er så lige præcis der, vi mener, at vi går ind og gør en forskel, uden at det skal koste kunden en formue,” forklarer Anders Sommersang.

”Det er lidt som, hvis man skal have installeret nyt toilet, så ringer man til VVS’eren. Man forsøger ikke selv at sætte det op selv, men man overlader det til fagmanden,” supplerer den digitale konsulent.

Anders Sommersang fra Lokal Markedsføring har specialiseret sig i Google
Hjalp elektriker med nye kunder

Han fortæller om en case med en elektriker, der fik langt flere kunder, efter Lokal Markedsføring havde analyseret hjemmesiden.

”Jeg så tilfældigt Jens Melgaards firmabil en dag, og tjekkede så hans hjemmeside ud. Den var nok 10 år gammel, så jeg lavede en rapport med de ting, vi kunne forbedre i forhold til at få ham højere placeret på Google.

Vi gik så ind og byggede en helt ny platform til ham, som appellerer til den måde, Google læser hjemmesider på, og nu får Jens typisk 5-7 nye kunder om måneden alene på Google-placeringen (omsætning steget med 22% til salg til private). Det er jo en god konverteringsrate i forhold til hans virksomheds størrelse,” forklarer Anders Sommersang.

Søger man på elektriker Aalborg kommer Jens Melgaard op som nummer to på Side 1 i Google

Han lægger ikke skjul på, at mange store bureauer har skummet fløden i mange år ved tage overpris for deres ydelser på det her marked.

”Priserne har været for høje. Virksomhederne ved ikke bedre selv, for det er for mange totalt ukendt farvand, og så betaler man jo det man får at vide, det koster. Det har man i høj grad udnyttet fra de etablerede bureauer.

Vi har justeret priserne til det reelle niveau, uden du får en dårligere service af den grund. Vi er flere firmaer, der samarbejder med hver vores ekspertise, og det afspejler meget godt, de virksomheder vi hjælper,” forklarer Anders Sommersang.

Google og Facebook sidder på tronen

I en moderne digital tidsalder er det ikke længere de etablerede medier, der styrer annoncemarkedet og er den vigtigste markedsføringskanal. Det er Google og Facebook, der sidder på tronen.

”Der er ingen tvivl om, at Google og Facebook er giganterne, som man som virksomhed ikke længere har råd til at være ude af. Google har en kæmpe magt. Man kender det selv. Er man lige inde i byen og jagter et bestemt tøjmærke, så Googler man lige mærket og byen, og så ved man præcis, hvor man skal gå hen.

95 procent har søgt på en lokal ydelse. 80-95 procent kontakter samme dag, som de søger efter en given ydelse. Folk der har brug for noget nu og her er interessante. De er i den købsparate fase, og der hjælper det altså at være på side 1 i Google. Det er meget få procent, der nogensinde bladrer videre til side 2,” forklarer Anders Sommersang.

Du mærker forskellen

Han er slet ikke i tvivl om, at de ydelser, de leverer, er alle pengene værd.

”Vi lægger gerne hovedet på blokken. Som virksomhed vil du mærke forskellen at have os tilknyttet. Det månedlige beløb virksomheden betaler, vil finansiere sig selv efter tre-fire måneder. Så effektivt er det at være synlig digitalt,” lyder det fra stifteren af Lokal Markedsføring.

Få hjælp af det professionelle SEO-bureau i Aalborg her!

Læste du?

Stor nyhed på madfronten: Populær madblogger åbner café

DMI melder ud: Sådan bliver vejret til Aalborg Karneval

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Rafael Zajac
Foto: Rafael Zajac

Med mindre end 48 timer til Aalborg Karneval, er de fleste deltagere nok ved at have udklædningen på plads.

Men det helt store spørgsmål er jo selvfølgelig: “Er der vejr til den perfekte Baywatch-uniform?”

Selvom de fleste nok skal få en kæmpe fest, uanset vejr og vind, er det nu meget rart, at man slipper for, at karnevals-makeuppen bliver ødelagt, og endnu værre: øllen bliver fortyndet af heftig regn.

Men vi kan allesammen ånde lettede op. Vi har snakket med Thyge Rasmussen fra DMI, og dommen er klar:

“Der bliver med garanti ingen regnvejr lørdag i Aalborg,” lover Thyge.

Solen kigger også frem

Under paraden kan vi se frem til en blanding af skyer og sol.

“Der bliver ikke specielt varmt, men temperaturen stiger støt i løbet af dagen, og den kan komme op på cirka 15 grader,” fortæller Thyge.

Vinden bliver  en frisk vind fra vest, så der er ikke umiddelbar fare for, at der flyver øldåser og andet skrald rundt i gaderne.

Thyge fortæller derudover, at der kan komme enkelt bygger natten til søndag, hvor de fleste karnevals-gæster nok også er ved at være godt trætte. Lidt regn plejer også at være velkomment efter karnevallet, så både øl, cider og tis kan blive skyllet væk.

Søndagen bliver mere blæsende og temperaturer på omkring 12-13 grader, så det ligner umiddelbart en perfekt tømmermandsdag i Aalborg.

Aalborg Karneval har paradestart i Nørresundby kl. 10.00, fra Skat kl. 10.30 og fra Haraldslund kl. 11.00.

Du kan finde mere info om Aalborg Karneval her.

Alle er inviteret: Comwell Hvide Hus inviterer til 50 meter lang kagemand i dag

Skrevet af: Redaktionen

Comwell Hvide Hus fylder 50 år i denne måned, og i dag markerer de det runde jubilæum med et helt særligt event hvor hele byen er inviteret.

Det ikoniske hotel holder i eftermiddag en større reception ude på deres parkeringsplads, hvor de byder på en 50 meter lang kagemand, kaffe og saft.

“Vi håber, at Aalborg vil hjælpe med at fejre vores 50 års fødselsdag. Vi har en 50 meter lang kagemand klar på torsdag d. 23 maj mellem klokken 14.00-15.30.

Vi håber så mange som muligt vil komme og hjælpe med at fejre os,” siger hotellets direktør Mette Bonderup.

Man skal bare møde op

Hotellet er altså vært ved gratis kage, kaffe og saftevand for alle der ønsker at ønske tillykke til hele holdet bag et af Aalborgs allerbedste hoteller.

Man skal sådan set bare møde op på parkeringspladsen foran hotellet og tage for sig af lækkerierne.

Hvad: 50 meter lang kagemand
Hvor: Comwell Hvide Hus, Vesterbro
Hvornår: Torsdag d. 23. maj kl. 14-15.30
Følg deres jubilæums-portal her og bliv opdateret på alt hvad der sker i årets løb

Læs om hele hotellets forvandling siden Comwell-koncernen overtog

Uhyggelig udstilling indtager Kunsten: Oplev gigantiske edderkopper i tusmørke

Skrevet af: Michael Qureshi

Forestil dig du står i mørke omgivelser og kan se en gigantisk skikkelse rejse sig foran dig.

Du ser den har mange tynde ben og en kæmpe krop. Kan du alene ved tanken mærke, hvordan det løber koldt ned af ryggen på dig?

Sådan bliver det i hvert fald for dem, der hader edderkopper.

For det er et par gigantiske af slagsen, der flytter ind på Kunsten i Aalborg til efteråret. Heldigvis er de ikke levende men skabt som kunstværk til en udstilling.

Til efteråret præsenterer Kunsten i Aalborg udstillingen Twilight Zone med ikoniske værker fra Louisiana, blandt andet Louise Bourgeois gigantiske edderkoppe-par.

Tv-serie har inspireret udstilling

Mange husker måske eller har hørt om den legendariske tv-serie “The Twilight Zone” fra 1959, som er epokegørende science fiction, gys og skæbnefortællinger.

Nu har serien også inspireret til den kommende udstilling på Kunsten med udvalgte værker fra Louisiana.

Udstillingen er anden – og mest ambitiøse del – af et tre-årigt samarbejde mellem de to kunstmuseer. Et samarbejde, der generøst er muliggjort af støtte fra Augustinus Fonden.

Udstillingen iscenesættes i museets underetage, hvor Ny Sals omsluttende mørke står i skærende kontrast til Alvar Aaltos ikoniske lysfyldte udstillingssale i museets øvre niveau.

Hudløs i skumringstiden

I udstillingen, der bærer titlen Twilight Zone, tager et bredt værkudvalg livtag med to overordnede tematikker; naturen, der ikke er naturlig og mennesket, der ikke er menneskeligt.

Gæsterne inviteres til at gå en tur i sindets og naturens mørkeste afkroge, iscenesat som en forførende collage af kunstværker, der afløser hinanden i mørket.

Twilight Zone kan man således opleve værker der er så virkningsfulde, at de er på grænsen til det ubehagelige: Cindy Shermans iscenesatte fotografi af et kvindelig, Louise Bourgeois’ gigantiske edderkoppepar, Dennis Oppenheims ikoniske værk Attempt  to Raise Hell samt Nancy og Edward Kienholz’ installation The Middle Islands, hvor menneskedyr er fanget i hvad, der kan give associationer til torturagtige scener.

Spiller på efterårets skumringstid

Andre dele af udstillingen er knap så figurative og eksplicitte, men alle værker bevæger sig i tusmørke-temaet, hvor lys, mørke, mystik, forundring, melankoli og fremmedgørelse hersker inden i mennesker og i naturen.

For eksempel i Thomas Demands drømmeagtige Lichtung, et eksempel på Demands kunstneriske produktion, hvor store naturscener omhyggeligt opbygges som skulpturer af pap, plast, flamingo, tape og andet – for dernæst at blive fotograferet således, at næsten alle spor af fiktion forsvinder.

“Når efterårets skumringstider og eftertænksomhed igen tager over, så lukker vi tusmørket ind på Kunsten og lader store, internationale stjerner lyse vores kunsthimmel op.

Vi kommer til at vise nogle helt exceptionelle og ikoniske værker –  takket være vores samarbejde med Louisiana,” siger Stinna Toft, kunstfaglig chef på Kunsten.

Hun fortsætter;

“I kunsthistorien har skumringstidens særlige blanding af lys og mørke siden romantikken dannet baggrund for kunstværker, hvor fantasi og virkelighed blandes sammen og skaber de mest tankevækkende scenarier.”

I stedet for at vise idyl, dyrkes der her en livsopfattelse, hvor individets splittelse, fremmedgørelse og et irrationelt mørke kan forføre udstillingsgæsten.

Værkerne i udstillingen er nøje udvalgt fra Louisianas ypperlige samling af moderne kunst og samtidskunst. Den er sat i scene som en anelsesfuld rejse ind i mørket via lyset af udstillingsarkitekt Anne Schnettler.

Twilight Zone løber fra 7. sep. 2019 til 12. jan. 2020

Louisiana + Kunsten 

Udstillingen er anden del af et treårigt samarbejde mellem Kunsten og Louisiana Museum of Modern Art, hvor Louisianas verdenskendte samling når ud til en større del af Danmark.

I en periode på tre år vises en række udstillinger skabt på baggrund af Louisianas samling i de unikke rammer på Kunsten, som er tegnet af den finske arkitekt Alvar Aalto.