Et helt nyt liv: Coca-Cola sætter nordjyders forsæt på etiketterne

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Pressefoto
Pressefoto

Næsten halvdelen af nordjyderne tager positive erfaringer med sig ind i 2021 efter et corona-præget 2020.

Ifølge en ny YouGov-undersøgelse, svarer 46% af nordjyderne, at corona-krisen har fået dem til at revidere deres liv og prioritere, hvad de ønsker at bruge deres tid på.

Coca-Cola har indsamlet danskernes, herunder nordjydernes, vigtigste erkendelser fra 2020 og sat dem på Coca-Cola-flasker og -dåser. Det er første gang nogensinde, at danskernes egne udsagn pryder det ikoniske brands emballage.

Det skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

Derfor er flasker og dåser udsmykket anderledes i det nye år

Alle flasker og dåser fra Coca-Cola er i anledning af det nye år blevet udstyret med små citater, der skal inspirere til positive forandringer.

En del af udsagnene stammer fra en landsdækkende YouGov-analyse, hvor danskerne har tilkendegivet deres corona-forsæt. De mest populære corona-forsæt er nu på etiketterne.

Ifølge undersøgelsen svarer næsten halvdelen (46%) af nordjyderne, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona.

Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest nordjyder (43%) på, at de vil ’leve mere i nuet’, mens mere end hver tredje (32%) ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.

Disse og end række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.

”Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt.

Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ’Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv,” siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola.

Under corona-krisen har mere end hver fjerde dansker opdaget nye sider af sig selv. Især i Region Nordjylland har de nye sider, som flere oplevede ved sig selv under corona været positive – det svarer 68% af nordjyderne i undersøgelsen.

En af de nordjyder, som deltager i kampagnen via Instagram, er Louise Fynbo fra Aalborg. Hun har nemlig taget sit liv op til revision i 2020:

“2020 har vendt alting på hovedet, og jeg ved nu, at en weekend helt uden planer eller aktiviteter er guld værd for vores familie, og de bliver fremover prioriteret meget højt,” fortæller Louise, som har valgt at dele sin personlige historie på Instagram i den nye kampagne fra Coca-Cola, fordi hun gerne vil være med til at sprede positivitet oven på et udfordrende år.

Pressefoto

Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål

Også Claudia Rex og en række andre kendte influencers deler deres personlige historier i kampagnen. Claudia har lige som Louise taget sit liv op til revision i 2020, og har flittigt benyttet sig af vision boards for at finde ud af, hvad hun ønskede at få ud af sit liv.

”2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere.

En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021,” fortæller Claudia.

Highlights fra YouGov-undersøgelsen for Coca-Cola om nordjydernes erkendelser under corona:

  • 46% af nordjyderne svarer, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til genovervejelse efter tiden med corona-lockdown.
  • 43% af nordjyderne svarer, at de vil ’leve mere i nuet’ end før.
  • 32% af nordjyderne svarer, at de ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.
  • 29% af nordjyderne svarer, at de ’vil undgå at lægge for mange planer på forhånd’.
  • 72% af nordjyderne svarer, at de hverken har sagt deres corona-løfter højt eller skrevet dem ned nogen steder.
  • 68% af nordjyderne svarer, at de nye sider, som de har oplevet af sig selv under corona-krisen, har været overvejende eller meget positive.