Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Stor prisfest i Aalborg: Der brøles helt over til København

Af Michael Qureshi
Tidligere vindere ved Årets Brøl
Tidligere vindere ved Årets Brøl

Det var typisk sådan i mange år, at når store virksomheder skulle bruge kreative hjerner til markedsføring, så søgte de mod København.

Men sådan er det slet ikke længere. Nordjyske reklamebureauer, selvstændige kreative og andre dygtige markedsføringsspecialister er blevet konkurrencedygtige med hovedstaden og Aarhus.

Blandt andet vandt det nordjyske designbureau leogriffin.dk i år en fin pris i Storbritannien for deres emballage-design for det norske bryggeri Ægir.

Leogriffin er naturligvis også nomineret til en pris ved den store nordjyske prisfest Årets Brøl, der løber af stablen i morgen fredag 11. november.

Årets Brøl er etableret af Erhverv Norddanmark og hylder markedsføringsbranchen i Nordjylland. Den spændende prisfest afholdes i år på “Spritten” i Aalborg.



Direktør for Lange PR, Jacob Lange, fortæller om den store prisfest;

“Konkurrencen blev i sin tid stablet på benene for at gøre opmærksom på, at det kreative miljø i Nordjylland sagtens kan konkurrere om de store kunder på nationalt plan.

Formålet var således at lade en erfaren dommerkomité kvalitetsstemple de bedste af konkurrencebidragene og ikke mindst lave så meget PR på konkurrencen, at en bred kreds af nationale branchefolk fik øjnene op for de kreative i Nordjylland.

Det er lykkedes, og nu hvor vi afholder prisfesten på fjerde år, er den efterhånden blevet kendt vidt og bredt i markedsføringskredse,” siger Jacob Lange, der er medlem af Kreativ Gruppen i Erhverv Norddanmark og med til at arrangere Årets Brøl.

Lange PR i Aalborg
Jacob Lange, direktør i Lange PR i Aalborg

For mange virksomheder har det at vinde en pris ved Årets Brøl reelt betydet et gennembrud på markedet for dem.

“Både de nominerede og vinderne bruger som regel Årets Brøl aktivt i deres egen markedsføring. En pris kan være det kommercielle gennembrud for et dygtig up-and-coming bureau, ligesom de etablerede bureauer konkurrerer indbyrdes om at vinde flest prestigefyldte priser.

Priserne kan udnyttes i det efterfølgende PR-arbejde, og i kraft af den erfarne dommerkomité har vinderne jo et bevis på, at de kan spise kirsebær med de store. Det vil de fleste gerne,” forklarer Jacob Lange.

Skulle man være interesseret i at deltage i Årets Brøl-festen, så er der stadig billetter med en ret pæn rabat til studerende på en kommunikationsrelateret uddannelse.

Du kan læse mere om programmet og billetpriser her  

Fik du læst?

Åbner på stribe i Aalborg: Her er de nye madsteder du skal kende

Gastropub i Aalborg
Wildebeest Gastropub

Del artikel