Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Starter i Aalborg: Nyt frisør-koncept rulles ud i hele Danmark

Af Michael Qureshi

Nu lanceres et nyt digitalt koncept, der skal gøre det nemt og billigt for mænd at gå til frisør.

Det hedder UrbanCut og giver forbrugerne mulighed for at blive klippet på abonnement til fordelagtige priser hos en række af landets bedste frisører. Frisørnetværket tæller på nuværende tidspunkt 70 saloner fordelt over hele landet.

Priserne strækker sig fra 140 kr. om måneden til 175 kr. pr. klipning. Det skriver stifterne bag konceptet i en pressemeddelelse.

Det kræver ingen uddannelse at drive frisørsalon i Danmark, og branchen har længe oplevet stor konkurrence fra ufaglærte frisører, som tilbyder lynklipninger til billige penge.

My & Holger er med i Aalborg

UrbanCut er et modsvar, der tilbyder forbrugerne klipninger af høj kvalitet til samme lave pris på abonnement. Det glæder man sig blandt andet over hos salon My & Holger i Aalborg.

“Når flere og flere vælger at gå til ufaglærte frisører på grund af tid og pris, er det på tide, at faglærte frisører også omfavner denne tendens og følger med udviklingen.

Servicen stemmer godt overens med en behandling, vi udbyder i forvejen, og det vil helt sikkert nedbringe mange af de spildkvarterer, som de fleste saloner oplever. Hos My & Holger ser vi derfor UrbanCut som en løsning, der kan skabe gode vilkår for vores saloner fremover,” siger Maria Sørensen, der er indehaver af My & Holger.

Andre Aalborg-frisører der er med er blandt andre Poul M-butikkerne, Camilla F, Hair Fashion, Trend Cut by Lundtoft, Visions og New Image i Klarup.

Solide kræfter bag konceptet

Det er solide kræfter med både branchekendskab og forretningsforståelse, der står bag UrbanCut. Det skaber både fordele for medlemmerne af UrbanCuts frisørnetværk og mændene, som konceptet henvender sig til:

“UrbanCut er defineret ud fra egne erfaringer. Jeg har længe haft en aftale med min egen frisør om klipning til en fast årspris, og tanken var, at det med fordel kunne skaleres op til glæde for andre herrekunder og frisører rundt om i landet.

Ved kun at inkludere frisører med den fire-årige frisøruddannelse sikrer vi samtidig, at kunderne får klipninger af høj kvalitet, siger Uffe Brunø Lindstrøm

Han er medstifter af UrbanCut samt bestyrelsesmedlem for en lang række danske og internationale virksomheder.

Med sig har han Sanne B, der er et velkendt ansigt i den danske frisørbranche. Sanne har, i kraft af sine mange års erfaring fra frisørfaget – både som selvstændig frisør og konsulent, et indgående kendskab til branchens udfordringer samt kundernes vaner og præferencer:

“Jeg plejer altid at sige, at man ikke skal sælge det, man har på hylderne, men det kunderne efterspørger. Vi mærker helt sikkert en efterspørgsel fra mænd, der ønsker en hurtigere og billigere service uden at gå på kompromis med kvaliteten af behandlingen, og det forsøger vi at imødekomme,” lyder det fra Sanne B.

Starter i Aalborg: Nyt frisør-koncept rulles ud i hele Danmark
Uffe Brunø Lindstrøm og Sanne B står bag det nye nationale frisør-koncept

Betaler ikke for mere end det nødvendige

Hvor det for kvinder er en ekstra luksus i hverdagen at tage en tur til frisør, er det for mange mænd nærmere en nødvendighed, der skal overstås. Det er derfor ofte dem, der vælger de billige alternativer, når det er tid til at tynde ud i toppen.

Denne tendens oplever man også hos frisørkæden Poul M, der tæller 18 saloner fordelt i større jyske byer.

“Vi oplever ofte, at mange mænd ønsker at komme til her og nu og gerne vil undgå at bruge mere tid end højest nødvendigt på f.eks. hårvask og lign. Derfor ser vi en abonnementsservice som en god løsning for begge parter –  mændene betaler ikke for mere end det absolut nødvendige, og vi får mulighed for at få dækket vores kalender helt ind og bevare et kundesegment, der er stor konkurrence om,” lyder det fra Poul Meineche Hansen, der er manden bag Poul M.

UrbanCut udrulles i første omgang i Aalborg 1. februar og efterfølgende i Aarhus fra 1. marts. Derefter følger Odense og København.

I løbet af 2018 vil UrbanCut være en landsdækkende service med mere end 200 saloner i hele Danmark.

Del artikel

Andre læser også