Starter i Aalborg: Nyt frisør-koncept rulles ud i hele Danmark

Skrevet af: Michael Qureshi

Nu lanceres et nyt digitalt koncept, der skal gøre det nemt og billigt for mænd at gå til frisør.

Det hedder UrbanCut og giver forbrugerne mulighed for at blive klippet på abonnement til fordelagtige priser hos en række af landets bedste frisører. Frisørnetværket tæller på nuværende tidspunkt 70 saloner fordelt over hele landet.

Priserne strækker sig fra 140 kr. om måneden til 175 kr. pr. klipning. Det skriver stifterne bag konceptet i en pressemeddelelse.

Det kræver ingen uddannelse at drive frisørsalon i Danmark, og branchen har længe oplevet stor konkurrence fra ufaglærte frisører, som tilbyder lynklipninger til billige penge.

My & Holger er med i Aalborg

UrbanCut er et modsvar, der tilbyder forbrugerne klipninger af høj kvalitet til samme lave pris på abonnement. Det glæder man sig blandt andet over hos salon My & Holger i Aalborg.

“Når flere og flere vælger at gå til ufaglærte frisører på grund af tid og pris, er det på tide, at faglærte frisører også omfavner denne tendens og følger med udviklingen.

Servicen stemmer godt overens med en behandling, vi udbyder i forvejen, og det vil helt sikkert nedbringe mange af de spildkvarterer, som de fleste saloner oplever. Hos My & Holger ser vi derfor UrbanCut som en løsning, der kan skabe gode vilkår for vores saloner fremover,” siger Maria Sørensen, der er indehaver af My & Holger.

Andre Aalborg-frisører der er med er blandt andre Poul M-butikkerne, Camilla F, Hair Fashion, Trend Cut by Lundtoft, Visions og New Image i Klarup.

Solide kræfter bag konceptet

Det er solide kræfter med både branchekendskab og forretningsforståelse, der står bag UrbanCut. Det skaber både fordele for medlemmerne af UrbanCuts frisørnetværk og mændene, som konceptet henvender sig til:

“UrbanCut er defineret ud fra egne erfaringer. Jeg har længe haft en aftale med min egen frisør om klipning til en fast årspris, og tanken var, at det med fordel kunne skaleres op til glæde for andre herrekunder og frisører rundt om i landet.

Ved kun at inkludere frisører med den fire-årige frisøruddannelse sikrer vi samtidig, at kunderne får klipninger af høj kvalitet, siger Uffe Brunø Lindstrøm

Han er medstifter af UrbanCut samt bestyrelsesmedlem for en lang række danske og internationale virksomheder.

Med sig har han Sanne B, der er et velkendt ansigt i den danske frisørbranche. Sanne har, i kraft af sine mange års erfaring fra frisørfaget – både som selvstændig frisør og konsulent, et indgående kendskab til branchens udfordringer samt kundernes vaner og præferencer:

“Jeg plejer altid at sige, at man ikke skal sælge det, man har på hylderne, men det kunderne efterspørger. Vi mærker helt sikkert en efterspørgsel fra mænd, der ønsker en hurtigere og billigere service uden at gå på kompromis med kvaliteten af behandlingen, og det forsøger vi at imødekomme,” lyder det fra Sanne B.

Uffe Brunø Lindstrøm og Sanne B står bag det nye nationale frisør-koncept

Betaler ikke for mere end det nødvendige

Hvor det for kvinder er en ekstra luksus i hverdagen at tage en tur til frisør, er det for mange mænd nærmere en nødvendighed, der skal overstås. Det er derfor ofte dem, der vælger de billige alternativer, når det er tid til at tynde ud i toppen.

Denne tendens oplever man også hos frisørkæden Poul M, der tæller 18 saloner fordelt i større jyske byer.

“Vi oplever ofte, at mange mænd ønsker at komme til her og nu og gerne vil undgå at bruge mere tid end højest nødvendigt på f.eks. hårvask og lign. Derfor ser vi en abonnementsservice som en god løsning for begge parter –  mændene betaler ikke for mere end det absolut nødvendige, og vi får mulighed for at få dækket vores kalender helt ind og bevare et kundesegment, der er stor konkurrence om,” lyder det fra Poul Meineche Hansen, der er manden bag Poul M.

UrbanCut udrulles i første omgang i Aalborg 1. februar og efterfølgende i Aarhus fra 1. marts. Derefter følger Odense og København.

I løbet af 2018 vil UrbanCut være en landsdækkende service med mere end 200 saloner i hele Danmark.

Ejendomsmægler med helt nyt koncept: Fast billigt salær

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
Digitalbolig.dk
Digitalbolig.dk

Salg af bolig kan være en jungle.

Hvilken ejendomsmægler skal man vælge, og hvilke ting ønsker man som sælger at lægge vægt på?

At sælge en bolig er noget, vi oftest kun gør et par gange i livet. Boligmarkedet kan være ugennemsigtig og ofte uoverskueligt, og hvis det er første gang, man skal sælge sin bolig, ved man ikke, hvor man skal starte. Samtidig kan det også være en dyr fornøjelse.

I postnummer 9000 er der lige nu 32 aktive ejendomsmæglere med adresse i Aalborg, og konkurrencen mellem mæglerne er hård, når aalborgenserne vil have solgt deres bolig.

Det vil DigitalBolig nu gøre op med, og med deres helt nye koncept ønsker mæglerfirmaet nemlig at lave et billigt fast salær på de forskellige boligtyper.

Personlig mægler i en digital verden

Selvom firmaet DigitalBolig lyder udelukkende digitalt, skal man ikke lade sig skræmme – det er altså et fysisk ejendomsmæglerfirma, der også har en fysisk butik.

”Selvom vi hedder DigitalBolig, er vi ligesom den gamle traditionelle mægler i fysisk butik i en digital verden. Det betyder, at vi stadig er en personlig mægler, som mødes med kunden og fremviser for en potentiel køber. Vi har også en fysisk butik på Frederikstorv i Aalborg,” fortæller Carina Bach Kristiansen, partner i DigitalBolig.

“Vi er en tidssvarende mægler, som tilbyder flere digitale løsninger, som gør det nemmere for sælger og køber at mødes,” supplerer Tue Klinggaard.

Digitalbolig.dk

Fast billig salær

Oftest vælger boligsælgere at få besøg af flere ejendomsmæglere for at undersøge de forskellige services, som tilbydes, og vi er jo trods alt i Nordjylland, så hvem kan yde den bedste service, til den billigste pris?

Digitalbolig.dk

“Det er et helt nyt koncept, vi lancerer. Der er stor forskel på kulturen i Aalborg og udkantsbyerne. I Aalborg by ønsker boligejerne at få solgt hurtigt til den billigste pris. Vi vil nu gøre det let for dem, og tilbyde en billig pris fra start,” fortæller Carina Bach Kristiansen, Partner i DigitalBolig.

Priserne vil være forskellige, alt fra om det er en ejerlejlighed, et rækkehus eller en villa som skal sælges.

“Tilbuddet er for alle kunder. Det gælder også uden for Aalborg By. Hos os får man fast billigt salær og markedsføring – uden at gå på kompromis,” fortæller Tue Klinggaard, Partner i DigitalBolig.

Med et fortsat brandvarmt marked kan det som boligsælger betale sig at sondere terrænet for både at finde den bedste og billigste løsning, inden man sætter sin bolig til salg.

100% salg af ejerlejligheder

Med 32 aktive ejendomsmæglere i Aalborg, kræver det, at man som mægler skiller sig ud, og det gør DigitalBolig på et helt bestemt marked.

På Boligsidens “Find Mægler” viser en statistik pr. dags dato, at DigitalBolig har solgt 100% af de ejerlejligheder, som de har taget ind i kommissionær.

Det betyder på godt nordjysk, at alle de ejerlejligheder som DigitalBolig har sat til salg, også er blevet solgt.

Står du med overvejelser om at sælge din bolig, men gerne vil have et overblik over eventuelle udgifter forbundet med et salg?

Så kan du med fordel tage et kig på DigitalBoligs hjemmeside – der kan du læse mere om, hvad det koster at sætte en bolig til salg.

Prøv Aalborgs helt nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Totalt gennemført: Kom med til årets største oktoberfest i Aalborg

Skrevet af: Simone Vestergaard

Hvis nu vi siger lederhosen, dirndl, gebrokkent tysk, store fadøl, og tyske slagerhits, så ved vi hvis allesammen godt, hvad klokken har slået.

Mottoet “Bier, Möse und Hornmusik” skal sætte rammen for aftenen i Hallen på Østre Allé i Aalborg, når årets Oktoberfest finder sted.

De eneste krav er, at man skal have det gode humør klar og ja-hatten, eller allerhelst tyrolerhatten på.

Stor mulighed efter 20 år

Klaus Anton Lundgaard, medarrangør på Oktoberfest, har længe haft lyst til at arrangere sin egen tyrolerfest, og i år kom muligheden så:

”Jeg er forsanger i bandet Vejgaard Tårnblæserlaug, og vi har faktisk været i gang med vores egen tyrolerstil i godt og vel 20 år nu. Vi har spillet til rigtig mange fester, og oplevet lidt af hvert.

Nu synes jeg så, at tiden var til at prøve kræfter med vores eget event, baseret på egne krav og erfaringer. Og vi synes selv, at vi har samlet den perfekte aften.

Der er både noget af drikke, noget at spise, noget at grine af og noget at danse til.

Derudover så har vi Erdinger, Madbixen, DJ Dalgaard og ja, Vejgaard Tårnblæserlaug der sammen sørger for at aftenen bliver helt unik.

Vores mål er at levere Danmarks sjoveste og mest gennemførte Oktoberfest.”

Hallen skal fyldes

Oktoberfesten d. 29. september favner bredt, og alle generationer er velkomne, så længe man er klar på en hyggelig aften i godt selskab.

Folkefesten bliver, som tidligere nævnt, afholdt i hallen på Østre Allé, og Klaus Anton håber at hallen bliver fyldt.

”Vi håber på at folk vil støtte op om arrangementet, og se det som en god mulighed for, at holde en firmafest, eller en god aften med vennerne.

Jeg kan sige så meget at der er plads til en god slat mennesker, så vi satser på, at hallen bliver godt fyldt.” afslutter Klaus Anton.

Tyrolerfesten er et samarbejde mellem Vejgaard Tårnblæserlaug, Jetset Show Production og Aalborg Håndbold Klub.

Deres KÆMPE Oktoberfest Buffet byder på

  • Ølmarinert Svinefilet
  • Texas Marineret Short Rib
  • Krydderet Flank Steaks 
  • Frankfurter med tilbehør
  • Råstegte kartofler
  • Sommersalat med pasta og bær
  • Kold kartoffelsalat
  • Hjemmelavet Urtedressing
  • Kryddersmør
  • Kuvert brød med flagesalt

Billetter til arrangementet kan købes her.

Retroguld og Hello Vintage: Kæmpe secondhand marked rammer Aalborg

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Ib Sørensen
Foto: Ib Sørensen

Vintagemarkeder er et kæmpe hit rundt omkring i landet, og i Aalborg elsker vi dem også i stor stil.

Sidste år blev konceptet RETROGULD introduceret til Aalborg, og det blev taget rigtig godt imod. Det var så stor en succes, at Louise Trillingsgaards populære RETROGULD marked vender retur til Aalborg i oktober.

Nu er det igen nordjydernes tur til at komme på skattejagt på de to secondhandmarkeder

RETROGULD og HELLO VINTAGE, der indtager Aalborg Kongress Center i weekenden 6. og 7. Oktober.

Sidste gang var det et kæmpe tilløbsstykke – og der var også stor medieinteresse for markedet.

Sidst blev det holdt på Spritten, men nu rykker Louise Trillingsgaard  i fodsporene på Trillingsgaard og ind i Aalborg Kongres & Kultur Center, hvor Ernst Trillingsgaard i flere årtier var direktør.

I AKKC slår de to markeder RETROGULD og HELLO VINTAGE dørene op til et sandt mekka for skattejægere og vintageelskere.

Foto: Ib Sørensen

Danmarks hyggeligste marked

Indtil nu har markederne oplevet kæmpe succes i både København, Aarhus og Odense, og arrangør Louise Trillingsgaard er spændt på at se, hvordan nordjyderne igen tager imod det, hun kalder Danmarks hyggeligste retromarked.

Med 2000 kvm. og over 90 store stande, de bedste sælgere indenfor interiør, møbler, keramik, lamper og antik.

På markedet finder du ALT, hvad dit indretter-hjerte kan begære af genbrug inden for genrer som retro, antik, samlerobjekter, fransk Brocante, romantisk landstil, vintagemode & industrielt interiør.

Men det er ikke kun for indretningsnørder!

”Vi kalder os selv RETROGULD FAMILIEN, og det er nok ikke helt skudt forkert. Her på markederne passer vi på og løfter hinanden. Der er ingen konkurrenceri og usikkerhed! Det skal være rart og velkommende at deltage som udstiller – for så er det også rart at handle der som kunde,” fortæller Louise Trillingsgaard.

Køb tøj som bland-selv-slik – HELLO VINTAGE

Samtidig med RETROGULD finder du nemlig HELLO VINTAGE, der er et overdådigt vintage modemarked, hvor du betaler i vægt – 200 kroner per kilo!

Konceptet svarer til bland-selv-slik, hvor du vælger det, du vil have, og så betaler du for det præcise antal gram.

”Efter mange år i mode og servicebranchen, har vi konstant en finger på pulsen på, hvad der rører sig på den danske modescene. Vi omdanner trends til secondhand-mode og køber matchende varer hjem.

Du finder derfor ikke en hal fyldt med hardcore retro flowerpower klæd-ud-kjoler, men til gengæld en nøje afstemt trendhal – selvfølgelig kombineret med smukke og sprælske vintagekjoler,” siger arrangør Frederik Trillingsgaard

Du kan følge markedet på deres Facebook-begivenhed

INFO OM MARKEDET
Aalborg Kongres & Kulturcenter
Europaplads 4
9000 Aalborg
Lørdag 6. oktober 10:00-16:00
Søndag 7. oktober 10:00-16:00
Entre: 50 kr. (gælder for begge markeder og begge dage)