Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Scorer topkarakterer hos kunderne: Sydbanks Private Banking afdeling i Aalborg vokser støt

Af Michael Qureshi

Om sommeren er der direkte udsigt ud til Aalborg Cable Park i bassinet i Østre Havn.

Her kan man opleve alle mulige former for vandsports-aktiviteter, og der hoppes højt på vandski.

Indenfor bag vinduerne tager man også nogle gevaldige hop fremad.

Her har Sydbank deres Aalborg-filial med et stort team af dedikerede medarbejdere, og det er også her, at vi kommer til det med at springe højt.

En måling foretaget af analyseinstituttet Prospera i 2019 blandt landets Private Banking-kunder viser, at Sydbank klarer sig bedst blandt alle banker i hele landet indenfor etiske standarder, serviceniveau og personlig kundekontakt.

Ifølge Prospera opnår Sydbank bl.a. den højeste score af alle danske banker inden for følgende tre underkategorier: etiske standarder, den personlige kontakt med kunderne samt vurderingen af serviceniveauet.

Ifølge analyseinstituttet er disse tre kategorier blandt de allervigtigste parametre, når Private Banking-kunderne skal vægte bankernes samlede performance.

Scorer topkarakterer hos kunderne: Sydbanks Private Banking afdeling i Aalborg vokser støt
Hele teamet hos Sydbank i Aalborg

Samlet andenplads på kundetilfredshed

Sydbanks samlede score på 3,76 giver banken en samlet 2. plads, når det gælder kundetilfredshed, og Sydbank er samtidig den eneste af de fem største banker i Danmark, der har flere tilfredse kunder end sidste år.

Prospera-målingen er gennemført via telefonisk interview blandt 600 private kunder med en finansiel formue på +3 millioner kroner.

Det er resultater, som skaber stolthed hos Gitte Konggaard Madsen, der er Private Banking Chef i Sydbank Aalborg.

Især fordi der det seneste år har været løbende udskiftning i Private Banking Afdelingen.

“Jeg rigtig stolt over, at vi trods udskiftning i afdelingen har formået at holde fast i nærvær og leveret gode kundeoplevelser.

Vi har været igennem en transformation med hele afdelingen, og vi står nu stærkere end nogensinde før,” forklarer Gitte Konggaard Madsen til MigogAalborg.

“Det kvitterer kunderne med de her målinger. Det er helt fantastisk, at vi placerer os som nummer 2 i hele landet kun 0,07 procent fra Nykredit på førstepladsen.

Den personlige kontakt, som er det kunderne vægter højest, der ligger vi nummer 1 i undersøgelsen. Det er dejligt at tallene understøtter det store arbejde hele teamet udfører for at være blandt de bedste,” fortsætter hun.

Kunder vil gerne dele drømme og planer

Hvis man måske ikke lige er helt med på, hvad Private Banking er, så er det en afdeling i banken henvendt til kunder, der har en større og mere kompleks økonomi end øvrige private kunder.

Det kan eksempelvis være, fordi Private Banking kunderne har ejerforhold i en eller flere virksomheder, eller måske skal have investeret nogle større midler.

Sydbank i Aalborg har netop styrket holdet ved at hente endnu en stærk lokal Private Banker – Steffen Munk-Bidstrup.

Hans erfaring og netværk i Aalborg-området hos de relevante kunder er et stærkt redskab.

“Banken har rykket sig fra at være et sted, hvor man hæver penge eller får et billån. Jeg oplever mange af mine kunder, som gerne vil fortælle om deres drømme og planer. Vi er kommet tættere på hele kundens familie, og vi er nærmest blevet en del af deres netværk.

Derfor kan vi levere en stærkere rådgivning,” forklarer Steffen Munk-Bidstrup.

Scorer topkarakterer hos kunderne: Sydbanks Private Banking afdeling i Aalborg vokser støt

Kan trække på mange kompetencer

Afdelingen i Aalborg vokser støt på både balance og antal kunder. Mange nuværende kunder anbefaler netværket at skifte til Sydbank.

“Vores kunder er i virkeligheden vores største ambassadører, og når de sender nye kunder videre til os, så er det fordi de er glade og tilfredse med deres kundeoplevelse her.

Det betyder rigtig meget for os, og på vores første møder med nye kunder forsøger vi også altid at tage “helikopteren” op for at vurdere, hvad de præcis har brug for hos os,” lyder det fra Gitte Konggaard Madsen.

“Ud over vores egne Private Bankere har vi også to investeringsrådgivere. Vi har mulighed for at trække på dygtige skatterådgivere, pensionsrådgivere og leasingfolk hvis kunderne har brug for det.

Vi forsøger at samle hele paletten hos os, så kunderne ikke skal ud og booke mange møder – men kan klare det hele med økonomien med bare et,” forklarer hun.

Vender branchefokus til noget positivt

Hos Sydbank er man ikke blinde for, at selve branchen er hårdt ramt på troværdighed. Men det forsøger de at vende til noget positivt i Aalborg-afdelingen.

“Har kunderne ikke tilliden til os, så lytter de heller ikke til din rådgivning. Så en af vores fornemmeste opgaver i kunderelationen er at skabe gennemsigtighed og fremstå troværdige.

Vi vinder deres tillid, og det kan vi mærke rykker nye kunder over til os.

Vi kan ikke ændre på det store billede, men vi kan skrue på den knap, at vores kunder får det optimale ud af lige præcis deres situation. Den proaktive kontakt er noget kunderne sætter pris på,” forklarer Steffen Munk-Bidstrup.

Chef for Private Banking-afdelingen Gitte Konggaard Madsen lægger heller ikke skjul på, at det hjælper deres arbejde med synlighed fra både Sydbank Fonden og direktør Claus Starbæk-Ravnborg.

“Sydbank Fonden støtter mange lokale initiativer, og Claus er rigtig god til at aktivere hans stærke erhvervsnetværk.

Så på den måde får vi også mange nye kunder ind, fordi de starter med en positiv oplevelse med Sydbank,” slutter Gitte Konggaard Madsen.

Ønsker man at kontakte Sydbank Private Banking afdeling i Aalborg for en uforpligtende snak kan man tage kontakt her.

Del artikel

Andre læser også