Nye partnere i stort advokatfirma: Aalborg er blevet mere international

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
Advokatfirmaet HaugaardBraad 
Nikolaj Jalili-Trudslev, Martin Hedegaard  Rasmus Haugaard, Flemming Elbæk og 
Anders Braad 
Dato: 30.05.17
Foto: © Lars Horn / Baghuset.
Advokatfirmaet HaugaardBraad Nikolaj Jalili-Trudslev, Martin Hedegaard Rasmus Haugaard, Flemming Elbæk og Anders Braad Dato: 30.05.17 Foto: © Lars Horn / Baghuset.

Et af Aalborgs toneangivende advokatfirmaer har netop skiftet navn fra Haugaard-Nielsen Advokatfirma til HaugaardBraad Advokatfirma.

Det er nu advokaterne Rasmus Haugaard og Anders Braad, der lægger navn til.

En anden vigtig ændring i advokatfirmaet er, at advokat Nikolaj Jalili-Trudslev og advokat Flemming Elbæk er trådt ind i ejerkredsen som partnere.

Det ruster advokatvirksomheden med godt 20 medarbejdere til i højere grad at tage kampen op mod de store advokathuse i både Aarhus og København.

Kompetencer skaber ny by

Flemming Elbæk og Nikolaj Jalili-Trudslev er hver især specialiseret i nogle kompetenceområder, som ikke mange advokatvirksomheder i landet kan trække på.

Flemming Elbæk er eksempelvis specialist inden for offentlig ret og miljøret, hvor han den seneste tid har været koblet på det gigantiske byudviklingsprojekt af Stigsborg Havnefront i Nørresundby-området.

Her har Aalborg Kommune benyttet sig af hans specialistviden i bestræbelserne på at skabe de bedste rammer for det gigantiske projekt.

Foto: www.stigsborghavnefront.dk

”Det er nok de færreste advokater, der kan sige, at de har været med til at skabe en helt ny by. Stigsborg er et enormt udfordrende og spændende projekt.

Når man om 15-20 år kigger over fjorden over på Nørresundby, så vil der være bebyggelse, der potentielt får 8000 nye indbyggere. Det svarer lidt til, at man rykker en mindre by over på Stigsborg Havnefront i Nørresundby,” forklarer Flemming Elbæk.

Aalborg-virksomheder bliver internationale

Nikolaj Jallili-Trudslev tiltrådte i advokatfirmaet for fire år siden, hvor han kom fra Patent- og Varemærkestyrelsen.

Han er en af Aalborgs fremtrædende erhvervsadvokater og repræsenterer blandt andet spændende Aalborg-virksomheder som Cego og SpilNu, Nowaco og Coolshop-koncernen.

Begge nye partnere i HaugaardBraad Advokatfirma lægger vægt på, hvor stærkt det går for Aalborg-virksomheder med at nå ud internationalt.

”Vi har klienter i hele landet, men vores base er her i Aalborg, og vi har også langt hovedparten af vores klientbase fra Nordjylland. Og der er ingen tvivl om, at Aalborg-virksomhederne i højere grad er blevet internationale.

Halvdelen af min arbejdstid foregår på engelsk. Når vi rejser udenlands med arbejdet kan vi også mærke, hvordan der er kommet en helt anden respekt internationalt omkring Aalborg. Byens erhvervsliv har fået et helt andet ry,” siger Nikolaj Jalili-Trudslev.

Han bakkes op af partneren Flemming Elbæk;

”Man er gået fra industriby til vidensby, og det kan vi også mærke i efterspørgslen fra vores klienter. Det er noget andet, de efterspørger i dag. De vil have hastighed og efterspørger i højere grad niche-kompetencer. Så for os gælder det om hele tiden om at vide, hvad klienterne vil have, nærmest før de selv ved, hvad de skal bruge,” siger Flemming Elbæk.

Ikke så glamourøst

Når selve snakken falder ind på advokatbranchen er det nærliggende for en journalist at spørge ind til, om virkeligheden minder om den, man ser portrætteret i den amerikanske hit-serie Suits. Her er der virkelig fart på hovedpersonerne i et stort advokatfirma i New York.

Begge advokater griner smørret.

”Vi har faktisk ikke set Suits hverken Nikolaj eller jeg. Men vi har godt hørt om den, og mange har nok en glamourøs forestilling om, hvordan det er at være advokat. I amerikanske serier er de nok bedre til at mødes på de fineste restauranter, bade sig i champagne og råbe ”Objection”,” siger Flemming Elbæk.

”Der er også kæmpe forskel på amerikanske og danske retssager. Det er meget mere aggressivt derovre. Vi har haft nogle klienter med sager derovre, og det er helt anderledes, hvordan det foregår. De har også sådan noget med, at så booker advokatfirmaet en hel etage på et tophotel og etablerer war rooms, hvor de sidder en masse advokater, der skal løse en sag. Der er det nok alligevel lidt mere nede på jorden her i Danmark,” siger Nikolaj Jalili-Trudslev.

Behandler alle ens

Begge er glade for, at de nu er en del af ejerkredsen i HaugaardBraad, som de mener er en innovativ advokatvirksomhed.

”Der er et meget mere fladt hierarki her i virksomheden. Eksempelvis har vi droppet en meget traditionel ting i advokatbranchen, hvor advokaterne indtaler i diktafon, og så skrives det ind af en advokatsekretær.

Her skriver vi selv, og det sparer os for dobbeltarbejde, og vi kan i højere grad udnytte vores sekretærers kompetencer. Hos os behandles sekretærer eller andre medarbejdere ikke anderledes end partnerne. Vi har en række tiltag, som gør, at vi ændret lidt i hvordan man ellers altid har gjort tingene i advokatbranchen,” forklarer Nikolaj Jalili-Trudslev.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.