En af Danmarks største: Kæmpe ændringer på vej i SushiMania
SushiMania som startede med den første butik lige her i Aalborg har varslet større ændringer i kæden, som er blandt Danmarks største.
De har nemlig ophævet aftalen med virksomhedens tidligere franchisetager i Midtjylland, der ejede 10 SushiMania-butikker.
De 10 franchise-butikker lukker, men SushiMania har en ekspansionsplan klar, der skal sikre genåbningen af nye butikker i Jylland inden for de næste seks måneder.
Desuden ønsker SushiMania at genåbne på Fyn og ekspandere på Sjælland inden for de kommende 24 måneder.
Planer om mange flere butikker
Her i Aalborg og resten af Nordjylland fortsætter SushiMania-butikkerne uændret, men der er planer om mange flere butikker på vej i hele landet.
Det oplyser SushiMania i en pressemeddelelse sendt til MigogAalborg.
“Vi har lært meget de sidste 13 år og også indset, at det var nødvendigt med en omstrukturering.
Vi vil gerne sikre, at vores efterhånden nationalt kendte brand bliver forvaltet efter vores værdier, og det betyder, at vi har gentænkt strukturen for at forbedre konceptet yderligere,” siger Nathalie Ina Kühl, administrerende direktør og ejer.
Omstruktureringen betyder, at SushiMania nu findes på 10 lokationer i Nordjylland og på Sjælland.
Flere butikker er dog som nævnt på vej.
“Vi har lagt en ambitiøs vækststrategi og skruet på stort set alle knapper for at levere et endnu bedre koncept.
Vi har i samme ombæring taget nye investorer ind, som deler vores værdier, og som kan hjælpe os med at skabe et endnu stærkere brand.
Det har alle dage været vigtigt for os at tænke i kvalitet, bæredygtighed og socialt ansvar, og det fokus vil vi gerne fortsætte med at udbrede,” forklarer Nathalie Ina Kühl.
Startede i Aalborg i 2009
SushiMania er Danmarks første pick’n’mix-koncept til sushi, og startede i Aalborg i 2009 – dengang udviklet af Peter Aimerons-Jacobsen.
SushiMania har sidenhen udviklet sig til et franchisekoncept med op til 28 butikker i hele landet.
“Vi har nu fået mere kapital i ryggen, hvilket har givet os mulighed for at gentænke konceptet i nye sammenhænge i forhold til tidligere – for eksempel i forhold til shop-in-shop-aftaler med større dagligvarebutikker.
Vi ser frem til denne rejse og en hel masse nye, spændende visioner, som vi gerne vil udbrede til hele Danmark,” slutter Nathalie Ina Kühl.