Fuld fart på Simon’s: Frokost-koncept er populært

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I nogle ellers ret små lokaler tæt ved City Syd finder man en mand, hvis passion og ambition virkelig skinner igennem.

I over 10 år har unge Simon Bak bevæget sig selvsikkert inden for fødevarebranchen.

Først som bager, senere som konditor og i 2014 afsluttede han sin svendeprøve efter 3 år som kokkeelev på Bryghuset Vendia i Hjørring.

Vendia beskæftiger sig primært inden for gourmet og anbefales blandt andet i Michelin-guiden for 2017.

I dag er Simon tilbage i Aalborg, og er blevet manden bag den enormt populære catering-virksomhed, Simon’s.

Frokostordning uden kompromis

Simon har alle dage vidst, at han brænder for køkkenet, og det der kan skabes deri.

Især kvalitet og god, hjemmelavet mad har været en mærkesag for ham, og med sine mange kompetencer i bagagen, er det lykkes ham at skabe sin helt egen virksomhed, som kunne samle alt, hvad han kan – under ét og samme tag.

Og ikke nok med dét: Simon’s, som hans catering selvfølgelig hedder, er ovenikøbet en af byens mest populære.

”Jeg er udlært i nyt nordisk mad kombineret med det franske/klassiske køkken, men det er lidt langt fra det, vi laver i dag,” fortæller Simon, som i dag leverer hjemmelavede frokostordninger til nogle af byens større virksomheder; blandt andre Konxion og advokatfirmaet STORM.

”Min mission er at levere det bedste catering i hele Aalborg. Alt er lavet helt fra bunden, og der er ikke indgået nogle former for kompromisser med råvarerne,” siger Simon.

”Over hele linjen oplever vi, at vores kunder er glade og tilfredse. Det er jeg sindssygt glad for, for de skal virkelig føle, at vi forkæler dem, og at det er det hele værd.

Fokus på det høje niveau

Simons passion og engagement er ikke til at overse. Ord som ansvarsbevidst, målrettet og dog ydmyg skinner igennem; og tilsammen er måske netop disse karaktertræk med til at kokkerere opskriften på ægte aalborgensisk succes – med en krydderurt på toppen.

”Man forpligter sig ved at have store ambitioner, men samtidigt har jeg på ingen måde lyst til at træde nogen over træerne.” siger Simon ydmygt og uddyber:

”I stedet for at fokusere så meget på, hvad andre gør, så er det bedre bare at lægge et højt niveau og rette sit fokus mod sig selv.

Du kan ikke ”vinde” prisen som den bedste, så det er vigtigere, at du bare hele tiden arbejder på at være det.”

Et troværdigt og personligt brand

I dag er der fuld fart på Simon’s – faktisk så meget, at Simon foreløbigt har været nødt til at ansætte tre ekstra medarbejdere til at assistere ham i travlheden.

”Jeg startede jo Simon’s, fordi jeg gerne ville være mig selv, og ikke være afhængig af nogen. Derfor var det faktisk ret svært at skulle give noget ansvar fra mig og omstille sig til, at andre skulle udføre mit arbejde.

Men der kommer aldrig ikke noget ud af døren, uden at jeg har kvalitetssikret det – og det er oftest også mig selv, som leverer maden.

Folk skal føle, at der er personlighed bag alt, vi serverer, og derfor føler jeg også det er vigtigt, at man viser ansigt.”

Kunderne skal prøve det mindst en uge

Generelt arbejder Simon meget med sine kunder, og konstruktiv feedback er næsten obligatorisk.

”Jeg har en regel om, at kunderne mindst skal prøve det af i en uge, før de får lov til at skrive en kontrakt. Ingen skal føle, at jeg fører dem bag lyset, og alle skal have en god oplevelse,” siger Simon.

Men høj kundetilfredshed er bestemt heller ikke en mangelvare, og Facebook afslører også en gennemsnitskarakter på 5 ud af 5 stjerner.

”Jeg er meget glad for den begejstring, mine kunder altid udviser.

Folk er altid meget taknemmelige og takker mig ligefrem for maden – men det er jo mit arbejde, og jeg er bare glad for, at min egen idé om, hvad god mad er, også falder i smag med andres.” slutter Simon.