En attraktiv arbejdsplads: Har skabt over 5000 jobs i Aalborg på 16 år

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er ikke mange Aalborg-virksomheder, der kan prale af at have over 300 medarbejdere ansat, og samtidig hele tiden være på rekrutteringsjagt efter nye folk.

Da vi på MigogAalborg-redaktionen første gang hørte om Jysk Telemarketing, var det let nok at sætte dem i bås som endnu et telemarketingsbureau. Men det er de langt fra.

Da vi blev inviteret ud på Jysk Telemarketing af administrerende direktør John Stellan, og fik en rundtur i den store bygning, stod det pludselig klart, at det her er en virksomhed, der gør en forskel i Aalborg.

Haft 5000 medarbejdere igennem huset

Man skaber en masse arbejdspladser, og man gør tingene ordentligt. Ellers havde det haft konsekvenser.

“Vi har nok haft over 5000 medarbejdere igennem det her hus siden starten af 2002. Havde vi haft en masse løse ender, og mange klager over dårlig behandling, så kunne ingen af os i ledelsen færdes her i byen.

Vi har altid gjort en dyd ud af, at betale lønnen til tiden og behandle samtlige ansatte med respekt,” siger direktør John Stellan.

Virksomheden blev stiftet i starten af 00’erne af Anette Koch Byrdal, og John Stellan kom ombord kort tid efter begyndelsen.

Han erkender, at telemarketing-branchen ikke har verdens bedste ry, og netop derfor har Jysk Telemarketing gjort sig ekstra umage for at skille sig ud på den positive måde.

“Jeg tror ikke, der findes et telemarketingbureau i Danmark, der ligesom os, har eksisteret i knap 16 år. Det i sig selv er en flot præstation. Vi har heller ikke et eneste år haft et negativt årsregnskab, og det er vi stolte af,” forklarer John Stellan.

Håndterer blandt andet kundeservice for Telenor

Det er heller ikke et klassisk telemarketingbureau. For hovedparten af disse er der tale om opsøgende salg og udgående opkald, men på Jysk Telemarketing er 90 procent indgående opkald.

De håndterer blandt andet størstedelen af kundeservicen for telegiganten Telenor.

De har i det hele taget kun få men til gengæld ret store kunder. Rundt omkring i de store kontorlokaler summer det af liv. Der er energidrikke i køleskabene, der er lykkehjul med præmier, som kan bruges til medarbejder-motivation.

Det virker det som en rigtig god virksomhed for unge mennesker at prøve kræfter med, hvis man er et sted i livet, hvor man måske ikke har fart på en specifik karriere eller uddannelse.

“Jeg ser det ikke som en udfordring at have en virksomhed med så mange unge mennesker. Man tilpasser virksomheden efter dem. Vi forsøger ikke at opdrage så meget på dem, men vi går meget op i det faglige, og at de møder til tiden. De skal opføre sig ordentligt, men så har de altså også ret frie rammer herude,” forklarer John Stellan.

Mange i Aalborg har en tilknytning

“Jeg er ret stolt af, at så mange i eksempelvis Aalborg har en eller anden tilknytning til Jysk Telemarketing. Jeg bliver aldrig sur, når vi får en opsigelse, for mange af vores ansatte er her typisk i et sabbatår. De fleste skal videre, men vi har også nogle, som bliver hængende, fordi det er en sjov og solid arbejdsplads,” lyder det fra John Stellan.

Selv om man primært har unge mennesker ansat i Jysk Telemarketing, så er der tungt fokus på kvalitet.

“Vi har COPC standard. Det er den internationale kvalitetsstandard, som man bruger på callcentre. Det går ud på krav til alt fra rekruttering, monitering, sikring af kvalitet af kaldene, ansættelsesflow og så videre.

Vi måler vores medarbejdere hele tiden, og vi synes selv, at vi er med til at uddanne dem til at håndtere gode jobs i fremtiden, hvor man lærer at handle under pres,” forklarer John Stellan.

Med sig til interviewet har han også HR-konsulent Line Elsberg. Hun har fremadrettet hovedansvaret for rekrutteringen, så jobsamtaler og ansættelser bliver mere ensartede.

En solstrålehistorie i virksomheden

Hun er selv en slags solstrålehistorie i virksomheden.

“Jeg startede her for syv år siden på telefonerne. Så jeg er et godt bevis på, at man også kan udvikle sig i virksomheden. Jeg synes, man er gode til at rekruttere indefra, hvis der bliver andre type lederjobs ledige.

Man skaber sin egen erfaring og viden, og så bliver det suppleret med relevante uddannelser. Vi har åbent 24 timer i døgnet, så der er altid brug for, at vi har nogle med ansvar til stede, og det gør, at man kan stige i graderne her, og skabe sig erfaringen inden for ledelse og drift,” forklarer Line Elsberg.

På jagt efter nye kandidater

Hun slår fast, at organisationen hele tiden er på jagt efter nye kandidater til virksomheden, men de går efter gode profiler, der oftest har et formål med jobbet.

“Hvis man eksempelvis gerne vil have noget erhvervserfaring ud af sit sabbatår, som man kan bruge i sin videre uddannelse, så er det her et rigtig godt sted at være, da man uden tvivl vil udvikle sig fagligt og personligt i dette job.

Vi går i øvrigt efter dem med det gode humør, god indstilling og et formål med stillingen,” siger Line Elsberg.

“Det er et fedt miljø at være en del af. Der er rigtig meget socialt i det. Man hygger meget med kollegerne. Der arrangeres blandt andet biografture og teamfester. Der har også været teams, som har vundet charterferier, rejser og sommerhusture.

Det sociale netværk dyrkes herude, og det er også en af grundene til, at det er et attraktivt sted at være,” siger Line Elsberg.

Lækker lejlighed: Her du får mange kvadratmeter på Vesterbro

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg
ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg

I Aalborgs midtby finder man en lejlighed, som netop har ramt boligmarkedet.

På Vesterbro bor man tæt på alle byens faciliteter. Her tæller beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Så om du er til shopping i byens skønne gågader, eller til stille og rolige gåture langs Aalborgs smukkeste havnefront, så kan du ikke komme tættere på.

Aalborg Mægleren har fået denne smukke herskabelige lejlighed til salg, og så er den på hele 106 kvadratmeter.

Herskabelig med alle de rette moderniseringer

Lejligheden har en entré, som ender ud i en fordeler gang. Fra gangen er der døre, som fører ind hvert enkelt rum i lejligheden.

Lejligheden har et smukt renoveret køkken og badeværelse, som er blevet moderniseret med respekt for den ældre ejendom. Her er der installeret spots i loftet.

ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg
ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg

Lejligheden har et godt soveværelse. Derudover er der intet mindre end 3 stuer som i loftet har smuk stuk. Her er indretningsmulighederne uendelige.

Der er masser af plads til et rum til et godt sofaarrangement, en spisestue eller hvis man ønsker et endnu større soveværelse.

ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg
ambolig.dk, Vesterbro 39 2., tv 9000 Aalborg

Lejligheden er udbudt i en pris til 2.498.000 kroner.

For at læse mere omkring lejligheden, så kan du klikke her.

Eller du kan kontakte Aalborg Mægleren på 98138800 eller på vejgaard@ambolig.dk.

Prøv Aalborgs helt nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Vind billetter til Aalborg Vinfestival: Se den eksklusive festivalvin her

Skrevet af: Michael Qureshi

I oktober løber Aalborg Vinfestival for tredje gang af stablen i Nordkraft.

Det plejer at være lidt af et tilløbsstykke, når man bliver sluppet løs i vin-himlen, hvor der i år er smagsprøver på intet mindre end 200 vine fra 14 forskellige vinproducerende lande?

Det bliver fredag den 26. oktober og lørdag den 27. oktober, at Aalborg Vinfestival kører. I den forbindelse har MigogAalborg fået muligheden for at udlodde 5 x 2 billetter til Aalborg Vinfestival (læs mere om konkurrencen nederst i artiklen).

Til Aalborg Vinfestival bliver der præsenteret vine fra hele 23 forskellige vinimportører. De byder på smagsprøver, fortæller spændende historier og giver inspiration til gode vinoplevelser i privaten.

Her er den officielle festivalvin

Til lejligheden er den officielle vin for Aalborg Vinfestival 2018 netop præsenteret.

Noir 16, Rebel Bridge, Pinot Noir, Napa Valley, Californien, 2016

“Den har, hvad der skal til, og det sidder, hvor det skal. En meget lækker rødvin med et rent og klart billede af druen Pinot Noir, blød, frugtagtig og med en lang eftersmag.

Vinen har lige fået 5 stjerner i vinavisen i uge 38 og er en super spændende vin.

Alle gæster som fylder deres vintaske med vin købt hos vores udstiller på vinfestivalen, får gratis en festivalvin oven i (max 1 pr. billet),” siger Brian Thomsen, der er medarrangør af Aalborg Vinfestival.

Han er glad for den gode modtagelse, som vinfestivalen har fået i Aalborg, og gæsterne sidste år var meget tilfredse med festivalvinen.

“Kunderne blev meget overrasket over konceptet sidste år. De syntes, det var nytænkning og anderledes, at man fra arrangøren side gav en vinfestivalvin gratis, og at den også kunne smages på vinfestivalen.

Festivalvinen kan i år smages hos Gallovini, en af vore trofaste udstiller som har været med i alle tre år,” forklarer Brian Thomsen.

Flere lokale vinimportører

Blandt importørerne, som har en stand i Nordkraft, er eksempelvis Vineriet, Sydafrika Vinimport, Exclusiva International Gourmet, Nordjysk vinimport, D’Wine (som blev kåret til Årets Vinbar til AALBORG AWARDS), Quist Vine og mange flere.

Her er prisen og detaljerne

Prisen er 190 kr., og selve eventet varer to og en halv time.

“På dagen udleveres et Spiegelauglas samt en vintaske med plads til 6 flasker vin. Fylder du tasken med 6 flasker vin fra vore udstillere, topper vi med 1 flaske FESTIVALVIN oven i – ganske gratis,” fortæller arrangørerne af Aalborg Vinfestival.

Gæsterne til den store vinfestival sluses ind på forskellige tidspunkter i løbet af fredagen og lørdagen.

Du kan se de forskellige tidspunkter og priser herunder;

Fredag den 26. oktober kl. 14.00-16.30 Pris 160,00
Fredag den 26. oktober kl. 17.30-20.00 Pris 190,00

Lørdag den 27. oktober kl. 11.00-13.30 Pris 190,00
Lørdag den 27. oktober kl. 14.00-16.30 Pris 190,00
Lørdag den 27. oktober kl. 17.30-20.00 Pris 190,00

Du kan købe billet og læse mere her

 

KONKURRENCE

I samarbejde med Aalborg Vinfestival udlodder vi 5 x 2 Goodiebags til vinfestivalen. Det inkluderer bl.a. to indgangsbilletter.

Det kan du vinde

2 Billetter til Vinfestivalen fredag kl. 14.00.
2 Vintaske med plads til 6.fl vin
2 Spiegelau glas
2 festivalvin

Man får glas, taske og vin når man har tjekket ind på vinfestivalen.

Sådan vinder du;
Like opslaget på MigogAalborgs Facebookside (publiceret 20.35 mandag d. 24 sep.)
Skriv hvem du vil tage med til vinfestival

Følg gerne MigogAalborg på Facebook – vi har allerede rundte 51.000 følgere.

Kæmpe nyhed afsløret: Lagkagehuset åbner inde midt i Aalborg

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Lagkagehuset er de seneste år blevet Danmarks førende bager-kæde med deres lækre udvalg af kager og bagværk.

Hidtil har det kun været i Skalborg, man har kunne nyde godt af Lagkagehusets lækkerier her i Aalborg.

Men det ændrer sig i det nye år.

MigogAalborg kan nu afsløre, at Lagkagehuset i 2019 åbner en kæmpe afdeling i Aalborgs midtby. Det bliver i det nyåbnede Magasin, hvor Lagkagehuset kommer til at ligge med facade ud til Nørregade.

Magasin og Lagkagehuset ligger sammen i andre byer

Magasin bekræfter nyheden over for MigogAalborg, og det giver i det hele taget god mening, da Lagkagehuset også har afdelinger i Magasin i Århus, Lyngby og på Kgs. Nytorv i København.

“Vores kundematch passer bare rigtig godt til hinanden, og hele konceptet med kombineret bager og café er også helt ideel for vores kundesegment, der gerne vil forkæle sig selv både i og mellem deres shopping,” fortæller Ricky Van Overeem, Head of Food i Magasin, til MigogAalborg.

Men det bliver bedre endnu.

Den nye Aalborg-afdeling kommer til at rumme intet mindre end 127 kvadratmeter – og bliver altså tredobbelt størrelse af afdelingen i Århus.

“Lagkagehusets afdeling i Århus er den, vi har allerstørst succes med pr. kvadratmeter, og her har den gode placering ud mod Strøget rigtig meget at sige. Dog er vi lidt udfordret på pladsen dernede, hvorimod at afdelingen i Aalborg bliver fuldstændig optimal både på størrelse og placering.

Derfor forventer vi selvfølgelig også, at det bliver en stor succes og samtidigt kan gavne de andre butikker,” forklarer Ricky Van Overeem.

Foto: Lagkagehuset

Masser af plads indenfor og udeservering

Der bliver masser af plads til at nyde kagerne, brødet, kaffen og deres helt vildt lækre sandwich i butikken. Derudover bliver der også udeservering ud mod Nørregade.

“Afdelingen i Magasin kommer både til at tilbyde hurtig takeaway, men også den mere afslappende caféstemning med mulighed for udeservering i form af morgenbrød, frokost, kage, eftermiddagskaffe – eller en kold fadøl,” forklarer han.

Foto: Lagkagehuset

Aftalen med Lagkagehuset har været på tegnebrættet i et lille års tid, men da indflytningen kommer til at kræve en større ombygning af den facade, som i dag vender mod Nørregade, så har flere ting, skulle falde på plads.

“Det har været et kompliceret stykke med forskellige udfordringer omkring renovationen, men nu er formaliteterne endelig faldet på plads. Det er svært at sige, hvornår vi står endeligt klar til åbningen – men vi forventer, at det bliver omkring marts eller april 2019.

Nogle gange tager de gode ting lidt ekstra tid, men vi har meget store forventninger – og vi glæder os helt vildt,” slutter Ricky Van Overeem, Head of Food i Magasin.