Arkitektur, Minecraft og Lego: Sådan har Lasse sikret Utzon Center succes

Skrevet af: Michael Qureshi
Lasse Andersson foran Utzon Center
Lasse Andersson foran Utzon Center

Af Michael Qureshi

I 2008 blev Utzon Center indviet på Havnefronten i Aalborg.

Som en del af en eksplosiv udvikling på byens udtryk. Som et symbol på den skønhed og kultur, som Aalborg har fået tilført de seneste år suppleret med blandt andet Musikkens Hus.

Men Utzon Center havde længe henvendt sig til et snævert publikum. Besøgende fra den øvre middelklasse og opefter, som gerne helst skulle have en interesse og passion for kunst og kultur.

Det var i hvert fald den fordom, som denne artikels skribent gik med omkring Utzon Center, der nærmest virkede afvisende over for den brede målgruppe. Børnefamilier og yngre mennesker der ikke lige havde en akademisk uddannelse.

Men der kom et punkt, hvor der skete noget. Første gang jeg blandt andet besøgte Utzon Center, og fik set den skønne arkitektur indvendigt, var i forbindelse med et børne-fastelavn med efterfølgende klovne-show.

Anden gang var igen med mine børn i sommer, hvor man kunne bygge Lego, og derefter fysisk gå rundt i det, man havde bygget i en Minecraft-verden set med Virtuel Reality briller.

Jeg var ikke den eneste med børn, der kom igennem tælleapparatet i Utzon Center i sommerens løb. 12.000 gæster prøvede Minecraft & Lego-eksperimentet i sommer.

Utzon Center
Børnene elsker at eksperimentere med Minecraft og VR-briller

Børnene havde en fest. I en kulturinstitution på linje med museer rundt omkring i landet.

Hvor ændrede tingene sig for Utzon Center? 1. januar 2015 startede Lasse Andersson i jobbet som kunstnerisk leder i den berømte Aalborg-bygning.

Han vil helt sikkert ikke tage æren, og han har naturligvis heller ikke været ene om at udvikle strategien. Alligevel står den anerkendte arkitekt-uddannede Lasse Andersson som frontfigur på den revolution, som Utzon Center har bevæget sig igennem.

Fra et snobbet kultur-tempel til en stor legeplads med åben dør og ikke mindst tilbud til alle aldersgrupper.

”Mit billede af Utzon Center er, at vi om et års tid er lige så meget legeland som et klassisk udstillingshus. Her kan man gå ind og lege og få en god oplevelse ud af det, samtidig med at man går en tand mere begavet ud af huset, uanset hvor gammel man er,” siger Lasse Andersson.

Han har inviteret på frokost i den anerkendte restaurant JØRN, der blandt andet har en fornem plads i restaurant-guiden White Guide. Formålet er at fortælle om fremtidsdrømmene for Utzon Center.

”Vi skal være det allermest legende og glade hus i Aalborg, hvor børnefamilier og unge mennesker synes, det er fedt at komme hen. Vi vil lege arkitektur og design ind i vores besøgende. Vi ønsker ikke at være belærende eller superkloge og tale ned til folk. Men vi håber, at vi gennem legen kan gøre folk bare en anelse klogere,” forklarer Lasse Andersson.



Omkring selve konceptet med Lego bygget i en Minecraft verden med Virtuel Reality-briller forklarer han;

”Minecraft og Lego er hver for sig to af de mest populære stykker legetøj for børn og unge verden over. Hvad hvis vi putter det ind i en arkitekt- og designverden. Hvad får vi så ud af det? Vi testede det af, og vi kan konstatere, at det var en bragende succes i løbet af sommeren,” forklarer Lasse Andersson.

Utzon Center
Foto: Utzon Center

Det er på plakaten igen lige om hjørnet. 13. oktober åbner Utzon Center for den spændende arkitektoniske udstilling Sky’s The Limit. Her lærer man om de verdensberømte højhuse og ikke mindst deres arkitektoniske konstruktioner.

For den yngre generation eller dem med et legebarn i maven kan man bygge højhusene i Lego og så selv opleve dem i en Minecraft-verden. Man kan nærmest få ondt i maven, når man tror, at man står på toppen af det verdensberømte Burj Khalifa i Dubai, fordi det føles så realistisk.

”Vores tiltag er altid koblet til noget med et højt fagligt indhold. Jeg blev helt rørt over at komme ned i sommer og se over 1000 broer bygget i Lego. Der har siddet børnefamilier i tre-fire timer og synes det var sjovt at skabe noget sammen. Det er grundsubstansen i Utzon Center. Glæden og lysten til at skabe noget,” siger Lasse Andersson og drejer samtalen over på den kommende udstilling.

”Det handler om skyskrabere. Det er et af verdens største arkitektfirmaer, der står for det her. De har haft udstillinger i flere storbyer rundt omkring i verden, men de kommer her til Aalborg, fordi vi Utzon Center og alene af den grund har et stærkt internationalt brand,” lyder det fra den kreative direktør.

Han slår dog fast, at der skal være noget på flere niveauer af en udstilling. Så arkitekter vil også kunne få noget ud af at komme ind og se udstillingen.

”Det skal ikke kun være for børn, det er klart. Så når vi åbner den her udstilling, så bliver det den største udstilling, de har haft i Nordeuropa, og hvor jeg som nysgerrig arkitekt kan gå ind og nyde den. Det er noget, hvor Hr. Og Fru Aalborg kan komme ind og få et større indblik i ingeniørkunsten bag de her højhuse. Vi har jo alle stået og kigget op på sådan et højhus og været fascineret over, hvordan pokker man egentlig bygger sådan et. Her får man noget baggrund på konstruktionerne.”

”Jeg kunne sagtens lave en udstilling alene, som alle mine fagkolleger ville rose mig for. Men der ville kun være få gæster. I stedet vender vi den rundt og er vildt åbne samtidig med at vi taler op til folk. Jeg ser Utzon Center som en iværksætter-virksomhed, hvor vi hele tiden udvikler og hvor vi vinder mest ved at eksperimentere og turde at gøre tingene lidt anderledes,” forklarer Lasse Andersson.

Utzon Center Aalborg
Foto: Utzon Center

Det har også for Lasse Andersson været en bevidst strategi at blande kortene bedre for at få en bredere appel.

”Jeg synes, at vi har udnyttet det internationale potentiale huset har. Vi har rykket det fra at være et klassisk udstillingshus til at bevæge sig hen imod at være et oplevelseshus.”

”Med al respekt er vi klart det mest internationale hus i hele Nordjylland. Utzon ville være blevet 100 år i 2018, og han har i den grad sat sit aftryk i verden. Tænk på at brand-værdien af operahuset i Sydney er større end selve Australien som land. Impact-værdien på Sydneys økonomi er opgjort til 5 milliarder kroner og sådan kunne vi blive ved.”

Utzon Center er heller ikke bange for at udforske den nye tidsalder på alle fronter.

”Vi bruger stort set kun sociale medier i vores markedsføring. I forbindelse med Minecraft hyrede vi to meget populære Youtubere RobinSamse til at komme her og bygge broer over Limfjorden i Minecraft. Hver gang de var her, blev huset nærmest væltet. Børnene stod halvanden time i kø for at få autografer. Det er lige præcis den mere alternative tankegang, vi bestræber os på at efterleve,” forklarer Lasse .

På det personlige plan er han vild med jobbet og endda langt mere vild med Aalborg, end da han først flyttede herop i 2005 fra Aarhus.

”Da jeg kom hertil i 2005, der fortrød jeg det øjeblikkeligt. Aalborg var Jomfru Ane Gade og Mortens Kro var det eneste sted at spise ude sammen med en bowlinghal nede ved havnen. På de 11 år er byen jo eksploderet til at være et levende sted med et varieret kulturudbud præget af mange unge mennesker. Du finder ikke andre steder i verden, hvor man kan bo i en ungdomsbolig på 14 sal med udsigt ud over vandet ved siden af nogen, der har købt en penthouse til 13,5 mio. kr. Det elsker jeg Aalborg for,” siger Lasse Andersson.

Utzon Center er ikke længere en smuk perle på Havnefronten begrænset til en snæver målgruppe. Nu appellerer det til alle.

STYLEPIT satser på Aalborg: Her åbner de deres første butik i Danmark

Skrevet af: Michael Qureshi

STYLEPIT var for 17 år siden blandt de allerførste i Danmark, der satsede på online-salg.

I dag har de en af de største webshops i landet inden for sko, tøj, accessories samt beauty-produkter.

STYLEPIT har blandt andet massive 231.000 følgere på Facebook. Nu udvider man for første gang med en decideret fysisk butik. Og det bliver lige her i Aalborg, at en af de største webshops åbner deres første butik.

Torsdag den 2. november lukker STYLEPIT dørene op for den nye butik i midtbyen. Helt præcist i Gravensgade nummer 8.

Aalborg var perfekt at starte med

Hos STYLEPIT er det helt bevidst, at Aalborg bliver første by, man satser på i forhold til en fysisk butik. Det fortæller man til MigogAalborg.

“Aalborg er en by i rivende udvikling og med en masse kundestrøm. Vi undgik med vilje Aarhus og København, fordi vi ville satse på en by i den størrelse, som Aalborg har,” siger Pernille Siboni Ussing, Country Sales Manager for STYLEPIT.

Hun kommer selv fra Aalborg, og håber, at den helt nye STYLEPIT-butik bliver taget godt imod af aalborgenserne.

“Det kommer til at være en beauty-butik, men vi vil gerne gøre selve kundeoplevelsen mere unik. Det skal være en spændende oplevelse at komme ind i STYLEPIT-butikken og shoppe.

Det gælder alt lige fra indretningen, til service og indpakning. Vi vil trække shopping-oplevelsen op på et lidt andet niveau, hvor der er tid til at levere en god service over for hvert enkelt kunde,” forklarer Pernille Siboni Ussing.

Går den modsatte retning som webshop

Det kan godt tolkes som et usædvanligt træk, at en stor succesfuld webshop vælger at åbne en fysisk butik.

“Det er en tendens, man oftere ser med større webshops. Vi synes, det er godt for vores brand, at man også kan få en fysisk shopping-oplevelse og mærke, hvordan vi hos STYLEPIT gerne vil skille os ud.

Når det gælder beautyprodukter, så kan man godt have et behov for at prøve dem, og vores personale kan assistere med en masse viden om de forskellige produkter,” forklarer Pernille Siboni Ussing.

“Vi har eksisteret i 17 år, og var blandt de første på markedet for online-salg. I dag er vi store i flere lande, og vi er selvfølgelig spændte på, hvordan Aalborg tager imod butikken. Vores fornemmelse er helt klart, at i Aalborg er man gode til at tage imod nye initiativer, og det er en by, som vil fremad,” fortsætter hun.

I Aalborg kan vi godt glæde os til den store åbning den 2. november. Der er blandt goodiebags til de første kunder i butikken, og åbningsdagen markeres med fuld festivitas i Gravensgade 8.

Melodi Grand Prix og kæmpe musicals: AKKC vil tiltrække de største navne

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Kristine Ringstrøm Kock sammen med den nye direktør, Nicolaj Holm.
Kristine Ringstrøm Kock sammen med den nye direktør, Nicolaj Holm.

Det er vist ikke en underdrivelse at kalde Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) ét af Nordjyllands kulturelle flagskibe, når det kommer til at tilbyde en bred vifte af underholdning.

Hver eneste dag arbejder medarbejderne i AKKC for at nordjyderne kan opleve alt lige fra balletter, stand up, store musicals, koncerter og meget, meget mere.

Vi har taget en snak med Kristine Ringstrøm Kock fra Kulturafdelingen i AKKC, som til dagligt arbejder med at få spændende arrangementer af enhver slags til byen.

De tre folkekære skuespillere fra Klassefesten optrådte med “Ingen Panik” for en udsolgt sal i september

”Vi får rigtig mange tilbud ind, som vi skal tage stilling til. Der er det vores opgave at vurdere, hvad det er, folk efterspørger år for år. Vi kigger hele tiden på, hvilke muligheder vi har for at få fede arrangementer til byen”, fortæller Kristine.

Stor efterspørgsel efter musicals

Lige nu er det helt hotte musicals, og AKKC har store ambitioner på Aalborgs vegne. Senest er det kommet frem, at musicalopsætningen af den populære Midt om Natten-film helt eksklusivt kommer til byen.

AKKC har også lavet et samarbejde med MCH Herning Kongrescenter, som sikrer store musicals de næste mange år. Det begynder med Les Misérables, der har premiere her torsdag aften.

Det kan du læse meget mere om her.

”Vi laver den her slags samarbejde, fordi det nordjyske publikum skal tilbydes det bedste af det bedste” siger Kristine og fortæller endvidere, at medarbejderne i AKKC ofte tager på inspirationsture til større byer for at få inspiration, researche og ikke mindst opdage kulturelle perler, som nordjyderne bare ikke må gå glip af.

Fra kontoret i AKKC arbejder Kristine sammen med sine kollegaer for at gøre blandt andet Melodi Grand Prix 2018 til endnu en kæmpe succes.

Melodi Grand Prix viser hvad byen kan

Dansk Melodi Grand Prix bliver i 2018 afholdt i Aalborg, hvor byen samtidig er Årets Grand Prix By. Det betyder en masse byaktiviteter, hvor det gælder om at sprede grand prix’ets budskaber om fællesskab, mangfoldighed og glæde ud i hele byen.

Kristine mener, at de aktiviteter er et perfekt eksempel på, hvad Aalborg kan som kulturby.

”Det er enestående, hvad byen gør, og folkene bag Melodi Grand Prix elsker at være her. Vi bliver altid fremhævet som et godt eksempel på, hvordan man kan få ting til at ske ud af ingenting og uden et kæmpe budget.

Hele byen og regionen bakker op, og alle giver den en over nakken. Vi har et fantastisk sammenhold, hvor både virksomheder, kulturinstitutioner og kommunen bakker op om det”, fortæller Kristine og lægger dermed ikke skjul på, at det nordjyske Grand Prix-publikum godt kan se frem til nogle hektiske dage, når det hele går løs til februar. 

Det anmelderroste De Frelste Synger – Stand-up Revyen 2017 fyldte også salen i AKKC

Sponsorerne spiller en afgørende rolle

AKKC har været med til at få Aalborg op i den kulturelle superliga. De har blandt andet lokket store navne som Take That, Stevie Wonder, Paul Simon og Elton John til byen.

Kristine peger på, at det i høj grad lykkedes på grund af de mange sponsorater, som AKKC nyder godt af.

“Sponsorerne gør, at vi kan sikre og bevare kulturen i Nordjylland. Det er jo langt fra alle begivenheder, der giver et overskud, så hvis vi skal kunne hive de store navne ind er opbakningen fra virksomhederne helt afgørende”, fortæller Kristine.

Ny leder og ny inspiration

1. maj i år var et skelsættende tidspunkt for AKKC. Hele Nordjylland sagde farvel til en sand legende i det kulturelle miljø, da Ernst Trillingsgaard valgte at gå på pension efter mere 30 år som direktør for AKKC.

Blandt kulisserne for Les Misérables Kristine skænker lidt lækkert til den nye direktør, Nicolaj Holm.

”Trilles (Ernst Trillingsgaard red.) ånd er stadig med i alt, hvad vi laver. Han har jo startet en masse fremragende ting, som vi selvfølgelig holder fast i. Vi har en loyal kundegruppe, som er meget vigtig for os, og de kan forvente samme høje kvalitet fremover”, siger Kristine og fortsætter:

”Men samtidig giver en ny direktør også nogle nye muligheder. Vi vil da prøve at lave lidt ting anderledes og måske prøve nogle nye kulturelle koncepter af for at udvikle os. Det bliver stadig hele Nordjyllands kulturhus, men med et lille twist.”

AKKC vil blandt andet gerne tiltrække det yngre publikum og vise dem, at alle aldersgrupper er velkomne indenfor.

”Man må gerne komme i sneakers og jeans”, griner Kristine, og peger blandt andet på, at programmet for især 2018 og frem byder på flere store oplevelser for den yngre målgruppe, deriblandt store navne som Christian Fuhlendorff og Tobias Dybvad.

Kristine lover samtidig, at AKKC arbejder på endnu flere store nyheder de kommende måneder, så det er bare med at holde øje med kalenderen, som bliver opdateret løbende.

Stærkt projekt har vokseværk: Iværksætterslot udvider med City-afdeling

Skrevet af: Michael Qureshi

Hvis man er en nystartet virksomhed, kan den største økonomiske belastning let være omkostningerne til leje af et kontor.

Det gjorde et par Aalborg-iværksættere noget ved i efteråret 2015. De startede en non-profit forening ved navn StartupWorks, og flyttede ind i lokalerne på Aalborghus Slot.

Her på deres to års fødselsdag kan StartupWorks nu offentliggøre, at de udvider med endnu en bygning.

Selv om “Slottet” ligger centralt, så er den nye bygning lige inde i smørhullet i midtbyen i tre etager på adressen Nytorv 18 i Aalborg C.

 

Huser snart 40 nordjyske tech-virksomheder

Med de nye lokaler huser StartupWorks snart 40 nordjyske tech-virksomheder, hvilket er over al forventning. Blandt andet har MigogAalborg valgt at flytte vores redaktion ind i den nye City-afdeling.

For StartUpWorks var det kun et spørgsmål om tid, før man skulle udvide.

“I de sidste to år er vores beboende virksomheder vokset markant, og det var derfor nødvendigt for os at udvide, så virksomhederne kan få mere plads til at vokse i. Samtidig har vi længe gerne ville tage flere startups ind, da ventelisten har været lang,” siger Marc Münzer, bestyrelsesformand for StartupWorks

Beboerne hos StartupWorks har virksomheder, der laver alt fra software til 3D printere, virtual reality rehabilitation, apps til foreninger, medarbejderpleje, løbestilsoptimering, platforme til digitale goodiebags, loyalitetsklubber et regnskabsprogram samt Aalborgs største bymedie.

 Startet af to driftige iværksættere

StartupWorks er også kendt under navnet Iværksætterslottet, og den nye afdeling får navnet StartupWorks City.

Foreningen er startet af iværksætterne Marc Münzer og Lisa Dalsgaard, som har hver deres virksomheder, de driver til dagligt.

De startede StartupWorks, da der var behov for et stærkere tech-miljø og community i Aalborg. Et af succeskriterierne for specielt tech startups er netop et stærkt tech community, som man ser i både København og Silicon Valley, hvor iværksætterne deler viden og erfaringer. Det inspirerer endnu flere til at starte.

“Da jeg for to år siden flyttede til Aalborg, var det ikke let at finde andre tech startups, og iværksættere, som jeg kunne spare med, der delte mine interesser inden for tech. Her to år senere har vi nu samlet 40 virksomheder inden for samme felt i ét stort fælles community, som også kan vokse sig større uden for vores lokaler.

Jeg elsker at gå på arbejde omgivet af folk, der brænder for noget. Det motiverer mig,” forklarer Lisa Dalsgaard, medstifter af StartupWorks.

Hun blev i 2016 kåret som Årets Kvindelige Iværksætter i Danmark.

Lisa Dalsgaard til Iværksætterdage i Shoppen.

Har opnået succes på kort tid

Foreningens formål er at gøre Aalborgs iværksættermiljø endnu stærkere, ved at bidrage til at skabe flere succesfulde techstartups i Nordjylland. Disse startups med internationale ambitioner sætter nemlig Aalborg på verdenskortet, og skaber flere arbejdspladser i Nordjylland.

Foreningen har indtil nu været finansieret udelukkende af virksomhedernes lejeindtægter, samt støtte nogle enkelte private, og virksomheder:

“Vi er glade for at se den succes som StartupWorks har opnået på så kort tid i Aalborg, og det er dejligt, at vi har været med fra starten.

Vi har selv oplevet stor succes som patent-konsulenthus, siden vi startede i 2009, og har derfor valgt at bruge nogle af vores økonomiske ressourcer på at støtte op omkring tiltag, som hjælper nye innovative virksomheder i Danmark med at opnå succes,” forklarer David Henriksen, Managing Partner i patentbureauet Guardian IP Consulting.

Har fået godkendt støtte af Erhvervsstyrelsen 

StartupWorks har som det eneste projekt i Nordjylland netop modtaget støtte af Erhvervsstyrelsen til ansættelsen af en tovholder, så initiativtagerne har mulighed for at koncentrere sig om egne virksomheder igen.

Det er Bestyrelsens ønske at professionalisere StartupWorks endnu mere, og med udvidelsen indtræder en række samarbejdspartnere fra Erhvervslivet, som netop ser vigtigheden af et stærkt iværksættermiljø for tech iværksættere.

“Aalborg har brug for et stærkt og velfungerende iværksættermiljø, og StartupWorks er for os mønstereksemplet på, hvordan vækst og udvikling sker.

To ildsjæle, som egentlig har rigeligt at gøre med at udvikle deres egne virksomheder, ser et stort behov for at styrke forholdene for deres ligesindede, og gør noget ved det!

Vi hos Beierholm Aalborg sætter en ære i at være iværksætterens proaktive, kompetente og løsningsorienterede sparringspartner.

Vi prioriterer aktivt samarbejde med ambitiøse og skalerbare iværksættervirksomheder, og er derfor særligt glade for at styrke vores langvarige samarbejde med StartupWorks – til gavn for beboerne, det øvrige lokale iværksættermiljø og Aalborg,” siger Thomas Nic. Nielsen, partner og statsautoriseret revisor, Beierholm

Foruden revisionsfirmaet Beierholm, indtræder også partnerne: Børge Nielsen advokater og Danske Bank.

Der er ledige pladser hos StartUpWorks hvad enten man har brug for en eller to arbejdsstationer eller et helt kontorlokale til fair priser.

Hvis man vil have mere info om priser og ledige pladser, så kontakt tina@startupworks.dk

God lir: Twitter-aftale giver gratis omgang til AaB fans

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Rene Hoffmann
Foto: Rene Hoffmann

Mens forhandlingerne mellem kvindelandsholdet og DBU er gået i noget af en hårknude, er der en anderledes hyggelig og jovial stemning mellem fodboldklubberne AaB og Randers FC.

På mandag skal de to hold spille superligakamp i Randers og i den forbindelse lavede Aalborg Support Club et både kulørt og humoristisk opslag på Facebook:

Derefter skrev twitterbrugeren Rasmus Damborg følgende til Randers FC’s direktør Michael Gravgaard:

Michael Gravgaard var hurtig med et svar, som twitterbrugeren Jesper Jørgensen sendte videre til direktøren for AaB:

Både Stephan Schors og Michael Gravgaard er meget aktive på de sociale medier, og de gør begge en dyd ud af at lave nye tiltag, så den danske Superliga kan få flere fans på stadion.

Stephan Schors var derfor hurtig med et svar, som de fleste fans vist ikke kan være helt utilfredse med:

Dermed er det afgjort, at AaB’s fans kan nyde en gratis kold fadøl, når de skal forsøge at opildne AaB’s spillere til sejr på mandag.

Randers FC’s fans kan ligeledes se frem til en forfriskning, når de senere på sæsonen besøger Aalborg Portland Park.

WeDoBurgers med nyhed: Burgerne bliver dobbelt størrelse med Hereford kød

Skrevet af: Michael Qureshi

I morgen har populære WeDoBurgers eksisteret i to et halvt år.

Kæden startede i Aarhus, og er siden ekspanderet til flere byer i hele landet. Aalborg er dog eneste by, hvor de har to spisesteder.

Derudover er restauranten på Borgergade deres Flagship-store med over 50 siddepladser.

De fejrer dagen i morgen med at præsentere en række nyheder suppleret med at give halv pris på alle menuer hele torsdagen.

Kød fra fritgående Hereford kvæg

WeDoBurgers har en ambition om at være den burgerrestaurant i Danmark med det bedste kød. Derfor er man tilfredse med at præsentere en spændende nyhed.

“For os er det vigtigste i en god burger godt kød. Og vi har fundet det mest fantastiske kød fra danske fritgående Hereford kvæg. Kød som normalt bliver brugt på gourmet bøfhuse. Det finder man nu i vores burgere.

Det var vigtigt for os at finde noget helt igennem mørt og saftigt kød – som samtidig er indbegrebet af dyrevelfærd. Derfor faldt valget på Dansk Hereford Forening,” fortæller Christoffer No, partner i WeDoBurgers, til MigogAalborg.

 

 

Dobbelt størrelse på alle burgere

Den næste store nyhed er på størrelsen af deres burgere. Det bliver fremadrettet dobbelt størrelse.

“Vi lytter altid til kunderne, og et af deres store ønsker har været, at der skulle være mere af vores burgere. Det ser vi selvfølgelig som et kompliment. Kunderne vil have mere, og det får de så.

Fra torsdag er vores burgere dobbelt så store som tidligere. Priserne stiger selvfølgelig lidt i og med, at burgerne bliver større, og vi bruger dyrere kød. Men det er stadig vigtigt for os, at det bliver gode priser, og man kan spise med god samvittighed,” siger Christoffer No.

Sidst men ikke mindst bliver der også ændret på deres mayo. De præsenterer blandt andet hjemmelavet chili-mayo.

“Vi har også valgt at udskifte vores små ketchup og mayonnaise poser med bægre, hvor mayoen er lavet på æg fra fritgående høns. Ud over det kan man nu også købe et andet af kundernes store ønsker: Chili mayonnaise som er hjemmelavet, og selvfølgelig også lavet på æg fra fritgående høns,” forklarer Christoffer No.

Han fortæller, at der i morgen torsdag den 19. oktober er halv priser på alle menuer.

Det gælder i alle butikkerne landet over.

WeDoBurgers har to butikker i Aalborg en i Sankelmarksgade 9 og en i Borgergade 25.