Webshop var hobby-projekt: I dag er salget eksploderet til hele landet

Skrevet af: Michael Qureshi

Hver gang Janne Lykke poster noget på sociale medier, følger 30.000 med på Instagram og over 10.000 på Facebook.

Oftest med en masse søde og nysgerrige kommentarer fra de mange følgere og kunder af webshoppen LykkebyLykke.

Især Instagram-profilen betragtes mere som et stylingunivers end reelt salgsvindue for de brands, som LykkebyLykke forhandler.

I et hyggeligt hus i Nørresundby med fjordudsigt og med smukke Aalborg som baggrund tager Janne Lykke imod MigogAalborg.

Her begyndte eventyrhistorien

Stuen er fyldt med dåbsgaver til Janne’s lille pige, som også helt naturligt, er blevet introduceret til følgerne på Instagram.

Det var også primært her, at eventyrhistorien om den fremadstormende tøj-webshop for alvor begyndte.

For i Blokhus åbnede Jannes mor Butik Lykke. På det tidspunkt søgte Janne Lykke ind på Skuespillerskolen, samtidig med hun elskede sit job i servicecenteret i Fårup Sommerland.

Men i takt med hendes mor fik gang i butikken, brugte Janne de fleste arbejdstimer der.

På et tidspunkt fik hun den ide, at hun vil starte en webshop op som et supplement til den fysiske butik.

“En kammerat hjalp mig med at sætte webshoppen i gang, og det var meget stille og roligt. Vi solgte lidt af hvert, og der var god tid til at sende en håndskreven hilsen til alle webshop-kunderne. Vores fokus dengang var jo at levere den gode service i butikken og pleje vores mange faste kunder,” fortæller Janne Lykke.

Rabatkode fik tingene til at rulle

Men en dag, hvor hun havde en sjælden fridag, legede hun med en rabatkode til webshoppen, som hun smed på de sociale medier. Derfra gik det pludselig stærkt.

“På få timer havde vi haft 40 bestillinger, hvilket var helt usædvanligt. Det var lidt et slags gennembrud, og det gav mig blod på tanden. Jeg fik mod på at eksperimentere med det, og så begyndte jeg at bruge de sociale medier mere aktivt med selv at vise tøjet frem,” forklarer Janne.

Webshoppen eskalerede lynhurtigt fra et hobbyprojekt til en seriøs forretning for Lykke-familien. Da Ejner Nielsen, som ejer den succesfulde webshop 2Trendy og en række andre salgsportaler, tilbød at blive samarbejdspartner, tog de springet og satsede på webshoppen.

“Ejner havde faktisk spurgt et par gange. Han havde ikke det store fokus på pigetøj, så han mente, at vi var det perfekte match. Jeg er faktisk glad for, at han fik os til at tage det næste skridt. Det var nok Aalborg-manden, som mødte den forsigtige Hune-pige. Hele det set-up han kunne hjælpe med, har en stor betydning for, hvor langt vi er kommet i dag,” siger Janne Lykke.

Lukkede den fysiske butik

Det blev samtidig også slutningen på den fysiske butik efter 10 år. En vemodig men rigtig beslutning.

“Der var rigtig mange af vores kunder, der var kede af, at vi lukkede ned. Jeg savner da også den personlige service i butikken, og det er også en af årsagerne til, at jeg godt kan lide den personlige kundeservice på webshoppen.

Men vi har aldrig været i tvivl om, at det var den rigtige beslutning. Det har også givet noget mere frihed, at vi ikke har fysisk butik mere,” forklarer Janne.

Hun har også overskud til familielivet med hendes musikermand Morten B fra Aalborg og lille Mille, når hun ikke skal fysisk stå i en butik seks dage om ugen.

Stærk vækst med mange nye kunder

Status efter to år med webshoppen LykkebyLykke er, at der er fuld gang i salget til kunder i hele Danmark og i resten af Norden. Væksten er stærk, og der kommer hele tiden nye kunder til.

“Jeg er sindssygt glad for, hvor godt de to første år er gået. Jeg tror, at mange af vores kunder godt kan lide vores mix med, at noget er dyrt og andet er i den billigere ende.

Man kan godt have en dyr sweater fra Mads Nørgaard på, og så nogle billigere bukser fra Pieces til. Vi forsøger også at pifte moden lidt op med farver og glimmer, så det ikke bare bliver sort og gråt det hele,” siger Janne Lykke og griner.

Der er også planer om at udvide til andre skandinaviske lande.

“Vi har planer om at starte op på det svenske marked. Dengang vi havde den fysiske butik, havde vi mange kunder fra både Norge og Sverige. De kan rigtig godt lide dansk mode, og det vil vi gerne arbejde videre med. Sko er også blevet en kæmpe varegruppe hos os. I dag har kunderne ikke noget problem med at bestille sko over nettet, når det er så let at sende retur igen,” lyder det fra Janne.

Hun har smag på meget mere efter de to første år, og nævner essensen af LykkebyLykke.

“Vi siger lidt, at man springer ud af klædeskabet og ind i en verden af lykke hos os. Vi satser meget på de positive farver og mode, og det kan vores kunder godt lide,” slutter Janne.

Du kan se mere til LykkebyLykkes online-butik her

Sidste chance for billetter: Så meget sker der til AALBORG AWARDS på lørdag

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Så er det på lørdag, at vi gentager succesen med AALBORG AWARDS.

Og i år bliver det endnu vildere!

Vi har nemlig rykket AALBORG AWARDS fra Europa Hallen (udsolgt sidste år med 600 gæster) og ind i Aalborg Hallen, hvor vi har plads til 900 gæster.

Det bliver med rød løber, lækre cocktails, prisuddeling og selvfølgelig et mega Afterparty i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allerede solgt mange billetter, men der er stadig de sidste ledige billetter, hvis du ikke vil gå glip af årets fedeste fest. – Find dem lige her.

Er du stadig i tvivl om, hvad AALBORG AWARDS er, og hvorfor du skal med, har vi lavet et overblik over, hvad du kan glæde dig til:

Rød løber, fotovæg og MY SELFIE

Hvem har ikke set Oscarshowet i fjernsynet og selv drømt om at stå på den røde løber?

Det bliver selvfølgelig muligt til AALBORG AWARDS, hvor vi også har fået lavet en lækker foto-væg, som vil gøre det godt på din Instagram.

Derudover har vi allieret os med drengene fra myselfie.dk, som blæste løverne omkuld i Løvens Hule.

Derfor får du mulighed for at tage et genialt selfie med valgfrit pynt og få det sendt direkte til din smartphone.

Du får serveret en velkomstdrink lavet af helmuth, som også står for at servere lækre cocktails i løbet af aftenen:

“Vi har udvalgt de tre mest populære drinks fra vores cocktail-kort, og ikke mindst en helt særlig customized cocktail, som kun bliver serveret til AALBORG AWARDS,” fortæller medejer af helmuth, Mads Brix.

Den specielle cocktail bliver en såkaldt Graffiti-cocktail, som helmuth har stor succes med.

Som det ses på billedet, bliver den lækre cocktail nemlig prydet af et særligt udvalgt billede, som er særdeles #instaworthy.

Et eksempel på en såkaldt Graffiti-cocktail

Hvad der kommer til at være på cocktailen til AALBORG AWARDS, vil Mads dog ikke røbe endnu.

Udover den helt specielle AALBORG AWARDS COCKTAIL kan vi også glæde os til de tre mest populære cocktails; nemlig Pornstar Exotic, Grasshopper og signatur-cocktailien HELMUTH, som er helmuth’s udgave af en mojito.

ÅRETS OG BYENS BEDSTE

Hvem er Årets Restaurant? Hvem laver byens bedste burger? Hvem er Årets Café? Hvem laver de bedste cocktails?

AALBORG AWARDS er først og fremmest  en hyldest til vores elskede by, og derfor skal de mange ildsjæle i byen selvfølgelig fejres.

Efter den røde løbe med foto-væg, myselfie og en lækker velkomstdrink fra helmuth, starter prisshowet klokken 20.00 – selvfølgelig med en masse sjove indslag undervejs.

Vores dejlige læsere (dig!) har suverænt afgjort, hvem der skal ende i slutfeltet i hver kategori, og i samarbejde med vores kompetente jury, har du i sidste ende været med til at bestemme vinderne af årets AALBORG AWARDS.

Derudover har vi også fire specialpriser, som juryen voterer på: Årets Iværksætter, Årets Arbejdsplads, Årets Erhvervspris og Årets Vildeste Person.

Se de nominerede her.

Det vildeste after-party

Når prisshowet er overstået, er det for alvor tid til at feste i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allieret os med intet mindre end holdet bag “Vi elsker 90’erne”, som om nogen er vant til at starte en fest.

Dj Kongemand, som er kendt for hans arbejde som radiovært på Radio Viborg “Kongetimerne”, vil spille op til en fed fest, med gode 90’er hits i ærmet.

Men ikke nok med det.

Vi får nemlig besøg af verdensstjernen Alice Deejay, der har hittet stort med sange som “Will I Ever”, “Back in my life”, og kæmpehittet “Better Off Alone”, som har hele 54 millioner views på YouTube:

Så gør jer klar til et fedt Afterparty med god musik, lækre coctails og drinks.

Det eneste du skal medbringe er dit gode festhumør.

Ingen fest uden snasket natmad

Når prisuddelingen er overstået, er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad.

Vi har allieret os med foodtrucken over dem alle: Chuck-Wagon, som blæste os omkuld, da vi besøgte ham i januar.

Mark laver ægte hjemmelavede amerikanske burgere, som han serverer rundt omkring i hele Nordjylland. De SKAL smages, og det har du selvfølgelig mulighed for til AALBORG AWARDS.

Han får derudover selskab af en Fish&Chips Food Truck, og en klassisk pølsevogn ude foran AKKC, så der bliver noget for enhver smag, når den lille (store) sult melder sig.

Sådan ser programmet ud:

Klokken 19.00 åbner vi dørene, hvor der vil være rød løber med foto-væg (som vil gøre det godt til din instagram) og velkomstdrink.
Klokken 20.00 starter showet, hvor de mange priser bliver uddelt.
Klokken 22.30 starter det fedeste Afterparty med “Vi elsker 90’erne”
Klokken 22.30 til 01.00 er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad, fra selveste Chuck-Wagon, en Fish&Chips Food Truck og en klassisk pølsevogn.
Klokken 02.00 siger vi tak for i aften!

Igennem hele showet vil det være muligt at købe både lækre cocktails fra Helmuth og skønne drinks, øl og sodavand fra Papegøjehaven.

Hvad: AALBORG AWARDS
Hvor: Aalborg Kongres & Kultur Center
Hvornår: Lørdag d. 30. marts kl. 19-02.00

Billet-info:

Ståplads ved bord: 299 kr.
Siddeplads: 349 kr.
2 drinks, snacks under showet, indgang til Award-show og MEGA Afterparty

Book lige her

Kæmpe hæder: Aalborg-firmaet Nordlux vinder stor international pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Her på MigogAalborg har vi før skrevet om Nordlux, som er en af Skandinaviens førende udbydere af dekorativ, innovativ og funktionel belysning til hjemmet.

Du kan læse meget mere om Nordlux her.

Og nu kan den aalborgensiske virksomhed være stolte af at have vundet den prestigefyldte Red Dot Design Award, som er en af de mest anerkendte internationale designkonkurrencer i verden med over 17.000 tilmeldinger fra hele 60 forskellige lande.

Det er Nordlux’ Space B pendel og gulvlampe, designet af Bønnelycke mdd, som har vundet hver sin Red Dot Design Award 2019 i kategorien Product Design.

Det er tredje år i træk, at Nordlux’ Design For The People er blandt prismodtagerne.

Det skriver Nordlux i dag i en pressemeddelelse.

Mere end et produkt

Det er kun produkter, projekter og koncepter, som udmærker sig ved deres ekstraordinære design, som tildeles det eftertragtede kvalitetsstempel af den internationale jury, og Nordlux er naturligvis meget stolte af den store anerkendelse.

”Det er helt fantastisk at blive anerkendt for det arbejde, vi bruger al vores energi på at gøre så godt, som vi kan.

Man bliver ekstremt glad, når kompetente fagdommere bedømmer vores design, og mener det er blandt det bedste, der findes.

Den helt store tilfredsstillelse er, når netop vores design ovenikøbet bliver valgt, købt, bragt hjem og bliver en del af folks indretning og hverdag … fordi de forelskede sig netop i vores design, ” siger Henrik Bønnelycke.

”Red Dot prisen er en meget relevant og eftertragtet pris for alle virksomheder, der fokuserer på at levere både æstetisk, innovativt og funktionelt design.

Vi tror på, at design skal være tilgængeligt – vi kalder det ‘Design For The People’ og med dét, når vi ud til en stor og meget designbevidst målgruppe.

Når du køber en Space B lampe, er det ikke bare et produkt – det er et stykke internationalt kvalitetsmærket design.

Vi er beærede over, at vores design igen i år er blevet anerkendt som designobjekter i verdensklasse, ” udtaler Peter Terkelsen, adm. Direktør i Nordlux.

To produkter med mange funktioner

De to produkter har hver sin unikke funktion i hjemmet.

Space B realiserer ønsket om at skabe en yderst simpel lampe af udtryk.

Det enkle og kurante design tager en særlig drejning, med en behagelig belysningsflade, i form af tre forskellige indstillinger for temperatur- og lyst niveau.

Et illuminerende overraskelseselement som sætter nye standarder for innovativ belysning og bidrager med høj funktionsværdi.

Den skulpturelle gulvlampe kan vippes til alle sider, og stiller man den så den lyser ind mod væggen, dannes også en lysudsmykning på væggen.

Den slanke pendel tager sig godt ud over spisebordet, køkkenøen eller som et dekorativt og funktionelt indslag over skrivebordet.

De tre temperaturindstillinger sørger for, at du har optimal belysning, alt efter, hvilken situation du er i.

Den kan eksempelvis placeres over bordet, hvor familien samles til middag, hvor man kan benytte den midterste farvetemperatur på 2700 kelvin.

Hvis man ønsker en mere hyggelig og intim belysning kan man vælge den laveste farvetemperatur på 2200 kelvin.

Til morgenmaden eller når der laves lektier ved bordet, kan du med fordel benytte den sidste farvetemperatur på 3000 Kelvin, som er mere kølig – og virker opkvikkende.

Den 8. juli 2019 finder det store Red Dot Galla sted, hvor vindere får overrakt deres certifikater.

Herefter udstilles de vindende produkter på Red Dot Museum i Essen – det største museum for nutidig design.

Bygger i hele landet: Nu åbner 2E Bolig sin første mæglerbutik i Aalborg

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Midt i Aalborgs pulserende byliv åbner 2E Group sin første ejendomsmægler butik, 2E Bolig i Aalborg.

Den hvide bygning mellem Café Vi2 og Søgaards Bryghus i Doktorens gyde lige ud til C. W. Obels Plads bliver det nye hjemsted for mæglerforretningen. Her er, uanset sæson, fyldt med glade og stemningsfyldte mennesker,

Forretning ved mange af byens borgers samlingssted
“Vi åbner midt i Aalborgs byliv,” fortæller Jesper Skovsgaard, der ejer 2E Group, til MigogAalborg Bolig. –

Det er absolut ikke en overdrivelse.

Lige midt i Aalborg, hvor der i sommerhalvåret er propfyldt med mennesker der nyder noget lækkert at spise eller får slukket tørsten, eller i vinterhalvåret er omgivet af familier og børn der skøjter på skøjtebanen.

Dermed sikrer 2E Bolig sig en lokation, hvor mange af byens borgere mødes.

“Den nye forretning skal ligge et sted, hvor vi sikrer os, at der altid er mange mennesker, og altid et sted hvor byens borgere er i godt humør,” fortæller Jesper Skovsgaard

Men man kan stille sig selv spørgsmålet om, hvorfor 2E Bolig ønsker at gå i den retning, når Aalborg i allerede rummer rigtig mange ejendomsmægler-kæder og forretninger.

“Svaret er ret enkelt – vi ønsker at hjælpe vores kunder videre.

Hvis vi har en kunde, der køber en af vores nybyggede boliger, så kan vi hjælpe dem med at sælge den gamle bolig. Det spørgsmål har vi fået tit – og nu gør vi noget ved det,” fortæller Jesper Skovsgaard.

“Nu starter renoveringen i lokalet, og så håber vi på at åbne i maj,” slutter Jesper Skovsgaard.

Ejendomsmæglerbutikken skal ledes af partner ejendomsmægler John Ryborg.

Det bliver den første i rækken af flere ejendomsmæglerbutikker i Danmark. Der er allerede nu en butik også på vej i København, hvor 2E også bygger meget.

Jesper Skovsgaard ejer af 2E Group, bygger mange nye boliger i hele Danmark, og har eksempelvis, flere år i træk, også bygget bolig til TV programmet Nybyggerne på TV2, hvor der snart er finale.

Vi har også skrevet om 2E Groups nyeste ejendomsprojekt i Aalborg, One Marine Tower, som du kan læse her.