Webshop var hobby-projekt: I dag er salget eksploderet til hele landet

Skrevet af: Michael Qureshi
Janne står bag LykkebyLykke
Janne står bag LykkebyLykke

Hver gang Janne Lykke poster noget på sociale medier, følger 30.000 med på Instagram og over 10.000 på Facebook.

Oftest med en masse søde og nysgerrige kommentarer fra de mange følgere og kunder af webshoppen LykkebyLykke.

Især Instagram-profilen betragtes mere som et stylingunivers end reelt salgsvindue for de brands, som LykkebyLykke forhandler.

I et hyggeligt hus i Nørresundby med fjordudsigt og med smukke Aalborg som baggrund tager Janne Lykke imod MigogAalborg.

Her begyndte eventyrhistorien

Stuen er fyldt med dåbsgaver til Janne’s lille pige, som også helt naturligt, er blevet introduceret til følgerne på Instagram.

Det var også primært her, at eventyrhistorien om den fremadstormende tøj-webshop for alvor begyndte.

For i Blokhus åbnede Jannes mor Butik Lykke. På det tidspunkt søgte Janne Lykke ind på Skuespillerskolen, samtidig med hun elskede sit job i servicecenteret i Fårup Sommerland.

Men i takt med hendes mor fik gang i butikken, brugte Janne de fleste arbejdstimer der.

På et tidspunkt fik hun den ide, at hun vil starte en webshop op som et supplement til den fysiske butik.

“En kammerat hjalp mig med at sætte webshoppen i gang, og det var meget stille og roligt. Vi solgte lidt af hvert, og der var god tid til at sende en håndskreven hilsen til alle webshop-kunderne. Vores fokus dengang var jo at levere den gode service i butikken og pleje vores mange faste kunder,” fortæller Janne Lykke.

Rabatkode fik tingene til at rulle

Men en dag, hvor hun havde en sjælden fridag, legede hun med en rabatkode til webshoppen, som hun smed på de sociale medier. Derfra gik det pludselig stærkt.

“På få timer havde vi haft 40 bestillinger, hvilket var helt usædvanligt. Det var lidt et slags gennembrud, og det gav mig blod på tanden. Jeg fik mod på at eksperimentere med det, og så begyndte jeg at bruge de sociale medier mere aktivt med selv at vise tøjet frem,” forklarer Janne.

Webshoppen eskalerede lynhurtigt fra et hobbyprojekt til en seriøs forretning for Lykke-familien. Da Ejner Nielsen, som ejer den succesfulde webshop 2Trendy og en række andre salgsportaler, tilbød at blive samarbejdspartner, tog de springet og satsede på webshoppen.

“Ejner havde faktisk spurgt et par gange. Han havde ikke det store fokus på pigetøj, så han mente, at vi var det perfekte match. Jeg er faktisk glad for, at han fik os til at tage det næste skridt. Det var nok Aalborg-manden, som mødte den forsigtige Hune-pige. Hele det set-up han kunne hjælpe med, har en stor betydning for, hvor langt vi er kommet i dag,” siger Janne Lykke.

Lukkede den fysiske butik

Det blev samtidig også slutningen på den fysiske butik efter 10 år. En vemodig men rigtig beslutning.

“Der var rigtig mange af vores kunder, der var kede af, at vi lukkede ned. Jeg savner da også den personlige service i butikken, og det er også en af årsagerne til, at jeg godt kan lide den personlige kundeservice på webshoppen.

Men vi har aldrig været i tvivl om, at det var den rigtige beslutning. Det har også givet noget mere frihed, at vi ikke har fysisk butik mere,” forklarer Janne.

Hun har også overskud til familielivet med hendes musikermand Morten B fra Aalborg og lille Mille, når hun ikke skal fysisk stå i en butik seks dage om ugen.

Stærk vækst med mange nye kunder

Status efter to år med webshoppen LykkebyLykke er, at der er fuld gang i salget til kunder i hele Danmark og i resten af Norden. Væksten er stærk, og der kommer hele tiden nye kunder til.

“Jeg er sindssygt glad for, hvor godt de to første år er gået. Jeg tror, at mange af vores kunder godt kan lide vores mix med, at noget er dyrt og andet er i den billigere ende.

Man kan godt have en dyr sweater fra Mads Nørgaard på, og så nogle billigere bukser fra Pieces til. Vi forsøger også at pifte moden lidt op med farver og glimmer, så det ikke bare bliver sort og gråt det hele,” siger Janne Lykke og griner.

Der er også planer om at udvide til andre skandinaviske lande.

“Vi har planer om at starte op på det svenske marked. Dengang vi havde den fysiske butik, havde vi mange kunder fra både Norge og Sverige. De kan rigtig godt lide dansk mode, og det vil vi gerne arbejde videre med. Sko er også blevet en kæmpe varegruppe hos os. I dag har kunderne ikke noget problem med at bestille sko over nettet, når det er så let at sende retur igen,” lyder det fra Janne.

Hun har smag på meget mere efter de to første år, og nævner essensen af LykkebyLykke.

“Vi siger lidt, at man springer ud af klædeskabet og ind i en verden af lykke hos os. Vi satser meget på de positive farver og mode, og det kan vores kunder godt lide,” slutter Janne.

Du kan se mere til LykkebyLykkes online-butik her

Smukke juletræer fra Birkelse Gods: Leveres direkte hjem til døren

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Halvdelen af kalenderlyset er nu brændt ned, og det betyder, at juleaften nærmer sig med hastige skridt.

Inden da skal du selvfølgelig have styr på julegaverne, mandelgaven, maden, pynten … og selvfølgelig årets grønne hovedperson: Juletræet.

Vi lever i en tid, hvor det hele skal være så nemt og bekvemt som muligt – og kan det klares digitalt, så er det også at foretrække.

Det har Birkelse Gods gennemskuet, og derfor sælger de i år juletræer leveret direkte til døren via deres hjemmeside.

Priserne er også ret unikke. Et juletræ mellem 150-175 cm koster 249 kr. og et juletræ mellem 175-200 cm koster 299 kr.

Sidste chance for at sikre dig årets flotteste juletræ

Juletræerne er blevet solgt i stor stil den seneste måned, og nu er det altså ved at være sidste chance, hvis du skal nå at sikre dig årets træ.

Træet leveres inden for få dage med PostNord, og bestillingen klares nemt ved få klik på hjemmesiden. Birkelse leverer til både Aalborg-området, Århus og Storkøbenhavn.

“Vi har fået rigtig meget ros for vores juletræer, og leveringen af dem fungerer også upåklageligt,” fortæller Malou Skeel, der sammen med sin mand driver det smukke Birkelse Gods.

Selve udvælgelsen af årets juletræ behøver du heller ikke at bekymre dig om.

Malou Skeel står nemlig selv i spidsen for kvalitetssikringen, og ingen træer bliver sendt ud i landet, hvis de ikke lever 100% op til hendes egne krav for det perfekte træ.

Bestiller du årets juletræ fra Birkelse Gods, får du dermed leveret en smuk og sund Normannsgran, der er opfostret med masser af kærlighed.

Kvalitetstræer med grøn samvittighed

Udover at været opvokset ved godset, der er placeret i Nordjyllands flotteste natur, omgivet af grønne skove tæt på Vestkysten og med højt til himlen, så bliver juletræerne også nusset, passet og plejet – lige fra de kommer i jorden, til de forlader godset.

“Vi gør os meget umage for at producere gode kvalitetstræer og udvælger også kun de allerpæneste til vores web-salg,” siger Malou Skeel.

Bæredygtighed er også et vigtigt element på Birkelse, hvor der plantes mindst ét træ pr. træ, der fældes.

På den måde er du altså både med til at sikre en klimavenlig produktion og oveni købet spare dig selv en masse tidskrævende besvær.

Så tegner det vist også til at blive en rigtig glædelig jul i år.

Du kan sikre dig årets juletræ lige her

Et år med fart på: Aalborg-firmaet SACKit vokser vildt

Skrevet af: Michael Qureshi
Kristoffer Glerup og Peter Rasmussen
Kristoffer Glerup og Peter Rasmussen

2019 er ved at rinde ud.

Mens andre jule-hygger og nyder december, så er der drøntravlt på SACKits hovedkontor på Lyngvej i Aalborg.

Deres største Black Friday nogensinde er netop overstået, og nu eksploderer julesalget.

Ordrerne tikker ind på både SACKits nyeste elektronikprodukter, som har både vundet internationale designpriser og fået flotte anmeldelser i større medier, samt deres møbler.

De seneste best-sellere er den trådløse oplader CHARGEit og de trådløse plug in ear høretelefoner ROCKit.

Der er fart på, og det har der i det hele taget været i hele 2019 for Kristoffer Glerup og partner Peter Rasmussen.

Ikke tid til at nyde succesen

De er sammen med det voksende SACKit-team ved at løfte virksomheden fra en solid dansk virksomhed til et internationalt brand.

“2019 har været endnu et fantastisk år, men vi har dårligt nok tid til at stoppe op og nyde succesen. Vi er utrolig stolte over, den modtagelse vores produkter får blandt forbrugerne.

Et er at vi bruger meget tid og mange penge på at udvikle produkter, som vi selv gerne vil bruge og have.

Det vil sige, at vi først er tilfredse, når kvaliteten og designet er 100% i orden, og det koster nogle gange en del ekstra at nå derhen.

Men vi er også overbevist om, at det skinner igennem, at vi ikke er gået på kompromis,” forklarer Kristoffer Glerup, da MigogAalborg møder ham på kontoret.

Større spiller på elektronik-markedet

Især på elektronik-markedet er SACKit blevet en større spiller, og det mærkes.

“Vores CHARGEit og ROCKit har været en gamechanger for os.

Vi har fået utrolig fed feedback på ROCKit, at designet er pænt, og den sidder fast i øret.

Det betyder, at rigtig mange bruger dem, når de træner og er aktive.

Vi har også formået at få lavet det her True Wireless Stereo, som mange har efterspurgt, så lyden er optimal.

Det er megasvært at lave, men vi er lykkedes med det,” fortæller Kristoffer Glerup.

ROCKit

Flere end 100.000 SACKit produkter under juletræet

På Trustpilot er anmeldelserne gode, og hos SACKit prioriterer man, at produkterne hænger sammen.

Man kan eksempelvis oplade ROCKIt høretelefoner ved at lægge kassen med dem ovenpå den trådløse oplader CHARGEit.

“Der ligger flere end 100.000 SACKit produkter under juletræet i år, og det gør ikke blot mig og Peter men alle i hele organisationen vildt stolte. Det er fantastisk, når der er andre end os selv, der synes, at man laver noget godt og brugbart.

Vi synes også, at vi prismæssigt forsøger at placere os, hvor de fleste har råd til SACKit. Det har vi også mærket, hvor salget har oversteget vores forventninger,” siger Glerup.

Satser på partyspeaker til festivaler

I det nye år op til festival-sæsonen er der også en forventning om, at party-speakeren BOOMit sælger rigtig godt.

“Vi har fået god respons på den, fordi den kun vejer 4,8 kg, men spiller et helt telt-område op på Bluetooth. Så koster den 1699 kr., hvilket er billigt sammenlignet med de andre på markedet i den kategori,” fortæller han og fortsætter;

“Det er jo ikke, fordi vi hævder, at vi opfinder den dybe tallerken med vores produkter. Vi kigger jo os rundt omkring og så tager vi et produkt og forbedrer det designmæssigt og funktionelt til en spiselig pris.”

BOOMit

Blevet dygtigere til at fokusere

Kristoffer Glerup var forleden på scenen, da Børsen uddelte deres Gazelle-priser i Nordjylland. Her blev han interviewet om det at være en virksomhed i vild vækst.

“Jeg tror, at det vigtigste er, at vi som virksomhed er blevet dygtigere til at fokusere på det, vi er allerbedst til.

Vi er bedre til at styrke organisationen, så alle sidder med deres stærkeste områder. Oftest ender man i en vækst-virksomhed med at sidde og bruge alt for lang tid og dårlig energi på ting, man ikke er verdensmester i.

Der har vi været langt bedre det seneste år til at organisere os bedre.”

Glæder sig til spændende 2020

2020 venter forude, og Kristoffer Glerup glæder sig til et nyt vildt år.

“Der er mange spændende ting i gang. Vi skal fortsætte med at bygge på, og være tro mod os selv.

Vi må ikke begynde at sløse, men fortsat lave produkter, som vi kan være stolte af. Der venter os et spændende år i udlandet, hvor mange nye markeder åbner sig for os.

Vi har blandt andet fået hul igennem til et marked som Israel, og det er spændende på alle måder at arbejde med nye markeder,” slutter Glerup.

Det vildeste rædselshus: Spritten forvandles til dit værste mareridt

Skrevet af: Michael Qureshi

De seneste par år har vi været så heldige at opleve rædselshuse i Nørresundby og på Voergaard Slot.

Men nu rykker det helt ind centralt i Aalborg og endda på et historisk område.

Når kalenderen rammer slutningen af februar forvandles legendariske Spritten til noget af det mest uhyggelige, man kan forestille sig.

De forladte fabriksbygninger, mørke afkroge og lange passager forvandles til dit værste mareridt.

Det er CoolUnite og Coolshop i samarbejde med Scare House i Hjørring, som laver Scare House Spritten 2020, og det skal nok blive vildt.

Det bliver dog ikke kun et gyserhus.

Kombinationen bliver mere et sted mellem Escape Room og rædselshus, hvor man løbende støder ind i gåder og mysterier, der skal løses, mens der lurer onde skabninger i mørket.

Samles i grupper på 8-10 personer

Man samles i grupper på 8-10 og bliver så sendt igennem Scare House Spritten, hvor det tager ca. en time at gennemføre.

Hvis man kan. Ellers kan det være, at Spritten bliver endestationen, når det hjemsøgte område opsluger dig.

Det allerbedste er faktisk, at deltagerprisen på 150 kr. går til velgørenhed, hvor CoolUnite med Coolshop i ryggen støtter udsatte og syge børn.

“Hos CoolUnite er vi så glade for den overvældende støtte, vi modtog sidste gang vi afholdt Scare House, og vi har hørt flere ønske sig endnu et arrangement.

Derfor er vi igen gået sammen med Scare House om et arrangement, hvor alle deltagerne får en vildere og længere oplevelse, samtidig med at de støtter udsatte og sygdomsramte børn i Danmark,” siger Kathrine Lyster H. Hansen, der står i spidsen for CoolUnite.

Folk får mareridt

Jacob Risgaard, der snart er aktuel i Løvens Hule på DR, lover, at man bliver skræmt fra vid og sans.

“Spritten er det perfekte sted at skræmme livet af folk. De ting vi er i gang med at forberede kommer til at få folk til at få mareridt flere uger efterfølgende,” siger Jacob Risgaard fra Coolshop.

De er klar til at slå deres kløer i Spritten Aalborg den 28.2.-1.3.

Stå ansigt til ansigt med din frygt og lad os føre jer igennem de gamle fabriksbygninger.

Al overskud fra Scare House Spritten går til udsatte og sygdomsramte børn igennem CoolUnite Fonden.
Man kan købe billet allerede i dag lige her.

Der er 400 billetter i alt, og denne gang booker I jer ind på forhånd til et specifik tidspunkt og til en hel time.

Åbningstider:
• 28. februar: 18.00-00.00
• 29. februar: 11.00-00.00
• 1. marts: 11.00-20.00

Billetter her