ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Vokser støt i Aalborg: Sparekassen Vendsyssel har succes med stærkt kundefokus

Af Nathalia Hentze Nielsen

I Korsbæk var der engang en bank, hvor alle var på fornavn med hinanden, og kunder troligt blev mødt med smil og personlig betjening, når de kom ned i filialen.

Du har nok gennemskuet, at det er Korsbæk Bank fra den danske kultserie, Matador, der refereres til her.

Men denne type af altfavnende, lokalt forankret sparekasse findes faktisk stadig anno 2019 – navnet er bare Sparekassen Vendsyssel.

Heldigvis behøver man hverken at være Matador-fan eller en “gammeldags” bankkunde for at få noget ud af sparekassens ekspertise.

Tværtimod er det nordjyder fra alle slags baggrunde og aldersgrupper, der i stigende grad vælger sparekassen til, og den store vækst betyder, at Aalborg Vest-afdelingen i sommer udvidede medarbejderstaben med yderligere tre kunderådgivere.

“Kunderne vil os rigtig gerne, og vi vil også rigtig gerne kunderne,” forklarer Bo Bojer, Regionsdirektør for Region Aalborg i Sparekassen Vendsyssel.

“Her behøver du ikke uploade en masse dokumenter for at komme til et møde. Du kommer bare ind med dit NemID, og så tager vi en uforpligtende snak for at finde en løsning på netop det, du efterspørger.”

At man så nemt kan komme ind og i gang er i høj grad pga. afdelingens status som en sparekasse og ikke en bank.

“En sparekasse er en selvejende institution, så vi skal ikke fokusere på at tjene penge til aktionærer. Derfor kan vi 100% dedikere vores indsats til at gøre vores kunder tilfredse.

Et eksempel på dette er hurtige svartider, da vi har en handlekraftig organisation, som lever og ånder for kunderne.”

Et godt fællesskab

Hvis man beder Bo Bojer om at beskrive, hvad der kendetegner hans team, tøver han ikke så meget som et sekund:

“Sund fornuft, handlekraft, lokal forankring – og ordentlighed hvis jeg skulle tilføje et fjerde ord.”

Denne tilgang til økonomi og rådgivning er ikke kun noget, kunderne er vilde med; det er også en tilgang, som tiltrækker nye ansatte.

De tre nye kunderådgivere, Heidi Zaar, Henrik Hjorth og Jonas Holm, tilskriver alle Sparekassens filosofi som årsag til, at de skiftede til kontoret på Kastetvej 40 i Aalborg Vestby.

“Da jeg først var til samtale, lød det lidt for godt til at være sandt, men så kommer man her og kan mærke, at der som rådgiver ikke er langt til øverste mand, og det betyder, at vi både kan handle hurtigt og lave individuelle løsningerne for kunderne,” fortæller Heidi Zaar om sin nye arbejdsplads.

Arbejdsmiljøet får også ros med på vejen af Henrik og Jonas, som med smil på læben påpeger, at roserne altså ikke kun falder, fordi Bo Bojer sidder med til bords.

“Der er altid en god stemning, når man træder ind,” forklarer Jonas Holm og suppleres af Henrik Hjorth:

“Man kan mærke, at vi er et team, hvor alle får både lov til – og mulighed for – at udnytte de individuelle kompetencer, således kunderne opnår optimal rådgivning og behandling i øvrigt.”

Vokser støt i Aalborg: Sparekassen Vendsyssel har succes med stærkt kundefokus

Mærk nærheden

Den gode stemning er generelt noget, man hurtigt bemærker, når man besøger Sparekassens kontor i Vestbyen.

Da MigogAalborg træder ind ad dørene på Kastetvej, bliver vi som det første mødt af en storsmilende kunderådgiver og senere, mens vi knipser billeder af klassens nye elever, flyver vittighederne rundt i det åbne kontorlandskab.

Fællesskabsfølelsen kan vist også kun være blevet bedre efter den ufrivillige teambuilding øvelse, som kontoret måtte igennem i sommers, hvor deres lokaler blev ramt af en slem vandskade, og de måtte tilbringe flere uger sammen i en lille skurvogn.

“Efter den omgang behøver vi ikke flere teambuilding-aktiviteter,” fortæller Bo Bojer grinende.

“Nej, vi kom godt nok hinanden ved på meget få kvadratmeter,” fortsætter Jonas Holm.

Dette ønske om at skabe nære relationer og evnen til at være fleksible, når situationen kræver det, er noget som de tre kunderådgivere – såvel som resten af kontoret – tager med i alle deres kunderelationer, og de lover, at du som kunde vil mærke nærheden.

Læs mere om Sparekassen Vendsyssels afdeling i Aalborg Vest og se deres åbningstider her.

Vokser støt i Aalborg: Sparekassen Vendsyssel har succes med stærkt kundefokus

Del artikel

Andre læser også