Vil øge sikkerhed og tryghed: Her kommer helt nye cykelstier

Det aalborgensiske cykelnetværk får nu endnu en opgradering, denne gang med fokus på Høvejen i Nørresundby.
Vejdirektoratet indleder et projekt for at anlægge nye cykelstier langs strækningen mellem Bouet og Hvorup.
Vil skabe en naturlig forbindelse
Initiativet er en del af en større indsats for at skabe mere sammenhængende cykelstier på tværs af landet til gavn og glæde for cyklisterne.
Arbejdet udføres af Vejdirektoratets entreprenør, Arkil A/S, som vil påbegynde anlæggelsen af de kommende enkeltrettede cykelstier.
Disse stier strækker sig fra rundkørslen ved Gammel Høvej og frem til krydset ved Hvorup Kirkevej.
Ud over at forbedre sikkerheden og trygheden for cyklisterne vil de nye cykelstier også skabe en naturlig forbindelse til de eksisterende stier langs strækningen.
Kan påvirke trafikken
Det forventes, at de første cyklister kan tage stien i brug allerede i august 2024.
Dog bør det bemærkes, at eventuelle vejrforhold kan medføre mindre forsinkelser i anlægsarbejdet.
Vejdirektoratet oplyser, at der kan forekomme en forlænget transporttid i perioden, hvor cykelstierne anlægges, da hastigheden vil blive sænket for at sikre arbejdernes sikkerhed og effektivitet.
De beklager eventuelle gener, dette måtte medføre for trafikanterne.
For yderligere oplysninger om den aktuelle situation på statsvejene og eventuelle restriktioner for trafikken henvises der til Vejdirektoratets trafikkort på Trafikinfo.dk.