ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Vandt “Superdysten”: Friis indsamlede 149.000 kr. til syge og udsatte børn

Af Redaktionen

I tre uger har seks virksomheder dystet om at indsamle flest penge til udsatte og sygeramte børn.

”I Nordjylland skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv”.

Sådan lyder det fra Friis Shoppingcenter, der deltog i konkurrencen ’SuperDysten’, hvor de dystede mod fem andre virksomheder om at indsamle flest penge til fonden, CoolUnite, som har til formål at støtte udsatte og sygedomsramte børn.

Manden bag fonden, CoolUnite er Jacob Risgaard, iværksætter og erhvervsleder af CoolShop.

Nu er tallet opgjort, og Friis Shoppingcenter løb altså med sejren i “Superdysten”, hvor de indsamlede knap 150.000 kr. til CoolUnite.

Ville gøre en mærkbar forskel

De øvrige deltagende virksomheder var Supervin i Hjørring, Nordjysk Kaffe, Pølsedrengene, Erhverv Norddanmark og Restaurant Textur + Struktur.

“For Friis Shoppingcenter handlede det ikke om at vinde SuperDysten, men mere om at gøre en mærkbar forskel for de udsatte og sygeramte børn,” lyder det fra Lotte Vestergaard Skou, som er Center Manager for Friis Shoppingcenter.

Det store shoppingcenter gik ind i projektet med troen på, at de kunne gøre en markant forskel med hjælp fra deres bagland, med deres centralt beliggende og velkendte shoppingcenter i Aalborgs midtby.

“Vi vil gerne have Nordens Paris ind i Friis – og Friis ud i Nordens Paris. Dette har været incitamentet for indsamlingen hos Friis Shoppingcenter. Vi har set vigtigheden, i at have hele Nordjylland med i kampen om at gøre en forskel, i den gode sags tjeneste,” forklarer Lotte Vestergaard Skou.

 

Vandt "Superdysten": Friis indsamlede 149.000 kr. til syge og udsatte børn
Deltagerne i Superdyste

Kendtes kunstværker var et hit

Inden de indgik i indsamlingsprojektet, SuperDysten, klargjorde de en strategisk plan for, hvordan indsamlingen skulle foregå.

Her kom de frem til at iværksætte henholdsvis ’De Kendtes Kunstværker’ og en online auktion på sociale medier.

10 kendte danskere sagde ja i kampen om at støtte indsamlingsprojektet.

På 30 minutter fik de kendte danskere til opgave at udforme deres bud på ’Nordens Paris’ i et unikt kunstværk.

De personlige og unikke kunstværker har været udstillet i Friis Shoppingcenter med mulighed for at aflægge et bud på deres online facebook-auktion. Udstillingen kaldes; ’De Kendtes Kunstværker’.

“Vi er meget stolte af at have samlet så mange penge ind til fonden CoolUnite, og ikke mindst den kæmpe opbakning fra vores samarbejdspartnere rundt omkring i Nordjylland, der har gjort det muligt at sætte vores online auktioner i værk. Dette understreger for os, at vi sammen løfter i flok.” fortæller Lotte Vestergaard Skou.

Vandt "Superdysten": Friis indsamlede 149.000 kr. til syge og udsatte børn

Skulle sælge middag med den Skaldede Kok

Auktionerne er endt ud i store som små summer, men i den gode sags tjeneste tæller hver en krone.

I kampen om at samle flest penge ind, stillede Radio Nordjyske en ekstra bonusudfordring til de 6 deltagende virksomheder i SuperDysten.

Opgaven lød; ”I skal sælge en eksklusiv middag inklusiv vine for 100 personer med den berømte køkkenchef ”Den Skaldede Kok” på 144 timer”.

Friis Shoppingcenter tog selvfølgelig udfordringen op for den gode sag.

“Den nordjyske virksomhed, VMS Group, så hurtigt sit snit til at hjælpe os i kampen om at indsamle penge til fonden, CoolUnite.

Virksomheden lagde hurtigt et flot bud på 55.000 kr., hvor de senere hen ønskede at fordoble tilbuddet til 200 personer, der gav et sammenlagt beløb på 110.000 kr,” fortæller Center Manager Lotte Vestergaard Skou.

VMS Group har 20 års jubilæum i år 2021, og i den forbindelse skal virksomheden ud og spendere til medarbejderforkælelse.

Muligheden for at støtte et godt velgørenhedsprojekt på samme tid, gjorde tilbuddet endnu mere attraktivt for virksomheden, VMS Group.

Friis Shoppingcenter endte altså med at indsamle 149.500 kr. og samlede flest penge ud af de seks deltagende virksomheder i Superdysten.

Del artikel

Andre læser også