Ulåst elcykel fristede: Men så bankede politiet på døren

Med udsigt til en lang tur hjem en meget tidlig mandag morgen, var fristelsen for stor, da en ung mand kom forbi en ulåst elcykel på Stjernepladsen i Aalborg.
Han valgte dog den forkerte cykel, hvis han ville være sluppet uopdaget fra “lånet”.
Mandag den 18. august klokken lidt over 04 fik Nordjyllands Politi nemlig en anmeldelse fra en ung mand, der havde fået sin elcykel stjålet, da han kortvarigt havde parkeret den på Stjernepladsen.
Det skriver Nordjyllands Politi i et uddrag af døgnrapporten.
Heldigvis var cyklen udstyret med GPS-tracking, og anmelderen kunne hurtigt spore den til et rækkehus et andet sted i byen.
En beredskabspatrulje blev sendt til adressen, mens den unge mand ventede udenfor.
Da betjentene bankede på, viste det sig, at flere personer boede på adressen.
Efter kort tids samtale kom politiet i kontakt med en ung mand, der erkendte at have taget elcyklen.
Hans forklaring var, at cyklen altså stod ulåst, og at han havde langt hjem.