Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Donerer 60.000 kr. til godt formål: Udsolgt julekalender spreder julestemning

Af Michael Qureshi

BROEN-Aalborg har modtaget en del af overskuddet fra salget af årets Aalborgkalender, og foreningen har fået overrakt hele 60.000 kr.

Beløbet skal gå til at hjælpe børn og unge, som ikke har de samme muligheder for et aktiv fritidsliv, som mange andre har.

Julen er hjerternes fest – og for mange en ekstra anledning til at gøre en god gerning. Det gælder også for Frank Secher, der er selvstændig erhvervdrivende og har taget initiativ til Aalborgkalenderen.

En lokal familiejulekalender fyldt med gaver og oplevelser.

Julekalender med garanteret gevinster

Idéen ligger lige til højrebenet – køb en julekalender med garanteret gevinster og få gaver fra byens lokale butikker, restauranter og kulturinstitutioner til en værdi for mere end 2.200 kroner.

Samtidig med at du støtter hjælpearbejdet igennem BROEN-Aalborg, som er en forening, der hjælper børn og unge til et få et bedre aktivt fritidsliv.

“Vi er utrolig glade for og stolte over, at Frank fra Aalborgkalenderen henvendte sig netop til os. Formålet med kalenderen er utrolig sympatisk og svinger godt sammen med BROEN-Aalborgs værdier om at hjælpe og give,” fortæller Jeanette Kaasgaard, som er formand for BROEN-Aalborg.

Kalenderen skal samle byen

“Et godt samarbejde med byens erhvervsliv og virksomheder har været afgørende for at julekalenderen igen i år kunne blive til noget, så en stort tak skal lyde til dem,” udtaler Frank Secher, som for tredje år i træk står bag Aalborgkalenderen.

Tankerne og idéen med at lave Aalborgkalenderen har været at skabe noget, som kunne samle byen, og i år har det aldrig været vigtigere at handle lokalt og støtte lokalt, forklarer Frank Secher videre.

Indholdet i julekalenderen er donationer fra erhvervsliv og virksomheder. Der står på hver kalenderlåge, hvor mange dage man har til at hente sin gave, som f.eks. kan være en entrébillet, lækker chokolade eller en skøn madoplevelse, men der er tale om gaver og ikke rabatter.

På den måde rettes Aalborggensernes opmærksomhed mod en ny lokal virksomhed hver dag op til jul, og der kommer potentielle kunder i butikken når lågerne skal indløses.

Erhvervsliv har også brug for støtte

Flere låger kan også indløses ind i det nye år.

Særligt i dette hårdt plagede “corona år” har det lokale erhvervsliv brug for støtte fra borgerne, så de kan opretholde deres virke efter et år præget af restriktioner.

Både Jeanette Kaasgaard og Frank Secher er enige om, at aalborggenserne i høj grad også har brug for at komme ud og hygge sig, og være sammen om noget som f.eks. de oplevelser som Aalborgkalenderen kan give, hvilket er nogle dejlige lyspunkter i en anderledes tid.

Del artikel

Andre læser også