Tvang Nibe Festival til at lukke koncert: Lørdag aften spiller de på Banegården

Nibe Festival er generelt kendt for at være en af Danmarks mest harmoniske og hyggelige festivaler.
Men i år oplevede festivalen noget ganske særligt.
Efter kun 15 minutter måtte Nibe Festival nemlig afblæse koncerten med hiphop/rap-gruppen Ude af Kontrol, da den ganske enkelt var … ude af kontrol.
“Det var nødvendigt for os at stoppe koncerten, da der simpelthen var alt for mange mennesker dernede.
For det meste har vi helt styr på musikernes placeringer, hvilke tidspunkt de spiller og sørger for, at det er den rigtige scene til det rigtige publikum. Men i går ramte vi skævt,” udtalte festivalleder Peter Møller Madsen, som dog også slog en streg under, at det bestemt ikke skyldtes ballade blandt publikum.
Fest på Aalborg Station
På lørdag kommer gruppen så og spiller i hjertet af Aalborg. Vi kan se frem til at få besøg af Ude af Kontrol, og det er endda i nogle ret specielle omgivelser.
“Toget mod Kastrup Lufthavn afgår fra spor 3 om få minutter”, bliver nemlig afløst af heftige beats og et brag af en koncert, når 7-Eleven på Aalborg Station danner rammen for et noget atypisk koncert i Aalborg.
Ifølge begivenheden på Facebook skyldes koncerten, at Aalborg kom i top3 i konkurrencen om flest streams af Ude af Kontrol pr. indbygger.
På grund af den store popularitet, bliver Aalborg Station nok fyldt med andre mennesker end dem, der skal nå nattoget til København.
Koncerten er gratis, og starter kl. 23.
Læs mere her.