Tina Muhls Bootcamp for kvinder: Bliv den bedste udgave af dig selv

Skrevet af: Simone Vestergaard

Konkurrence-detaljer i bunden af artiklen

Vi kender det allesammen.

December lokker med mange lækkerier, og mange tyer hurtigt til et nytårsfortsæt, der hedder: “I det nye år skal jeg begynde at træne”… Og i januar melder man sig ind i et over-proppet fitnesscenter.

Men rigtig mange kvinder har behov for at blive skubbet ordentligt i gang – både psykisk og fysisk. Ellers har det ikke grundlag for en vedvarende vane, eller hvad?

I Tina Muhls Camp – “KUN FOR KVINDER” bliver man en del af et fællesskab.

Her sætter man sig individuelle mål og arbejder efter dem – hvad enten det er at smide et vist antal kilo, komme i bedre form, slippe sin madforskrækkelse, fjerne et idealstress eller pleje en skade.

Tina arbejder med langvarige vaner sigtet på en mere glad hverdag og en aktiv livsstil. Og alle kvinder er velkomne – for det ypperste her er, at man finder glæde ved at bevæge sig.

Personlig træning på et lukket hold

Tinas 7 ugers Bootcamp har kørt siden september 2016, og mere end 600 seje kvinder har gennemført forløbene.

“Hver gang jeg starter nye hold, bruger jeg den første uge på at finde ud af, hvorfor hver enkelt person er her. Jeg tager en snak med dem, og finder frem til deres personlige mål i ønske om udvikling.

Vores bootcamp er personlig træning på et lukket hold, hvor fællesskab og motivation er i højsædet,” forklarer Tina.

Bootcampen er delt op i to træninger der foregår enten mandag og onsdag, eller tirsdag og torsdag.

Her står en-to trænere klar til at hjælpe deltagerne individuelt, så de får det bedste ud af træningen.

“For mange af de kvinder der kommer, kan det være enormt grænseoverskridende at komme i gang, men hos mig er man på et hold, og det er de samme piger, man mødes med hver gang.

Vi gør rigtig meget for, at de skal føle sig godt tilpas.” fortæller Tina.

Det handler om at være glad

Første dag på Bootcampen får Tina og hendes team sporet sig ind på deltagernes individuelle ønsker og mål.

“På de par år Bootcampen har kørt, har vi haft lidt over 600 kvinder igennem, og jeg har faktisk kun haft et par stykker, der ikke har nået sine mål. Det er superfedt.

Men det vigtigste er, at når kvinderne afslutter deres forløb skal de være mere glad for sig selv, end første gang de trådte ind ad døren. Og det er uanset om de har nået deres mål eller ej.” fortæller Tina.

Hun fortsætter:

“Aldersgruppen på holdene er meget blandede fra 16-71 år, og vi har valgt ikke at dele holdene op efter alder, for ofte kan man få glæde af hinanden på tværs af alderen.

Vi har også en del unge kvinder med et stort selvhad og med det idealbillede, at de er for tykke selv om de måske, set fra vores stol, er ret tynde. Det arbejder vi faktisk rigtig meget på at ændre – blandt andet med spændende oplæg.”

Klæder deltagerne mentalt på

Når man køber et Bootcamp-forløb hos Tina, får man to oplæg samt personlig coaching med i pakken.

Den første uge i forløbet holder Tina et oplæg for alle deltagerne ved navn ”Vaner og adfærd i forbindelse med kost”.

Her flankeres Tina af Mathilde Gunge (kostvejleder og træner hos Tina) i en snak om kost helt ned i detaljerne, hvor også madmyter og idealstress er på dagsordenen.

“Vi er alle skønne på hver vores måde, og det er vigtigt at fortælle, at de følelser og tanker vi har omkring kost og tallet på badevægten, ikke nødvendigvis er rigtige.

Til oplægget snakker vi rigtig meget om de præcise følelser og tanker mange har omkring kosten, for det har ofte stor betydning for det videre forløb.” forklarer Tina.

I uge 4 får deltagerne et ”Motivations oplæg” som hendes mand, Mikkel Muhl, holder.

Her bliver der sparket til de personlige tanker, som ofte er grunden til at man ikke kommer videre med sin træning og personlige mål.

“På mit motivations oplæg smider jeg realismen i hovedet på dem. Vi bruger meget tid på at få vores deltagere til at bryde normen, for det kan være svært at få den fornødne accept, når man pludselig ændrer et mønster.

Hvis Ditte på 35 år hver dag på arbejdet har spist en Snickers før frokost, men pludselig vælger at stoppe med det, kan reaktionerne og kommentarerne fra kollegaerne ofte gøre, at hun starter igen.

Det kan eksempelvis være: “Hvad så Ditte, er abonnementet på Snickers udløbet” eller “Er du på kur?”

Det kan være ekstremt svært at få den sociale accept, når man har kørt i det samme mønster lidt for længe. Men vi hjælper og støtter kvinderne i at blive klar til at lave de ønskede ændringer.” forklarer Mikkel.

Fællesskab og frirum danner rammerne

I Tinas Camp fylder den personlige udvikling størstedelen af forløbet, men det helt store arbejde ligger faktisk derhjemme.

“Det største arbejde ligger i den tid, deltagerne ikke er her. Vi sparker bare benene væk under dem og skaber et frirum, hvor man kan opnå forandring og udvikling både psykisk og fysisk.

Træning er bare en lille vej til målet og et supergodt hjælpemiddel – det gør en glad.

Nøgleordene på Bootcampen er fællesskab og frirum, og intet er forbudt eller forkert. Der er plads til alle.” forklarer Tina.

Tilbage til hvor det hele startede

For snart syv år siden startede Tina og Mikkel Muhl deres første MyHeart fitnesscenter i Hadsund. Senere hen udvidede de til Svenstrup, syd for Aalborg. Og seneste skud på stammen er Camp’en i Aalborg.

Parret er kendt for at have mange jern i ilden, og kort tid efter åbningen af det første center, besluttede Tina sig for at starte selvstændig som personlig træner, fordi efterspørgslen på det var stor, og Tinas behov for at hjælpe andre fyldte meget.

“Jeg var enormt frustreret over, at jeg kun havde en time om ugen med hver person. For mig var det altså ikke nok. At arbejde med mindsettet tager længere tid, og jeg følte ikke, at jeg kunne flytte mine klienter ordentligt.

Derudover var jeg også overbooket et helt år frem, med venteliste. Og jeg har det virkelig skidt med at sige nej til folk, der har brug for hjælp, så jeg pressede også mig selv yderligere.” forklarer Tina.

Det endte derfor ud i det populære MyHeart Camp – KUN FOR KVINDER-konceptet, som i dag er eftertragtet i hele Danmark.

Kvinder kommer langsvej fra

Da Tina og Mikkel i januar 2016 startede det første ”KUN FOR KVINDER”- forløb, blev det udsolgt på ét døgn.

Det er så eftertragtet, at mange af de kvindelige deltagere kører langvejs fra for at være med. Derfor besluttede Tina og Mikkel sig for at åbne op for en 8 ugers Online-Bootcamp ved navn ”Lækkermås” der gik i luften d. 1. oktober.

Og på blot to måneder er godt 200 kvinder kommet med.

“Det er så dejligt, at vi har mulighed for at nå ud til en større del af Danmark med vores onlineforløb, for det har været enormt efterspurgt.

Her kan man træne med os begge – hvor du vil – når du vil. Det er seriøst, men uhøjtidelig træning.” fortæller Mikkel.

Billede fra Tina og Mikkels online videoer.

Online-Bootcampen løber næsten lig med den fysiske Bootcamp – begge med opstart d. 7. januar.

KONKURRENCE – VIND EN PLADS PÅ BOOTCAMP

Like opslaget på MigogAalborgs Facebook-side
Skriv hvad der vil være motivere dig til at være med på Tina Muhls Bootcamp.

Final Four i Aalborg bliver kæmpestort: Vind 4 billetter til semifinale

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Bluelinemedia.dk
Foto: Bluelinemedia.dk

En af årets helt store begivenheder i dansk ishockey finder sted næste weekend lige her i Aalborg.

Final Four er pokalturneringens finalestævne, hvor semifinaler og finale spilles i samme weekend i samme arena, som vælges helt officielt som værtsby.

I år er det Aalborg, som er værter for den store begivenhed, der kommer til at trække tusindvis af ishockey-fans til byen.

Det hele går løs fredag d. 25. januar, når de to semifinaler spilles. I modsætning til DM-turneringen, hvor eksempelvis finalen spilles over syv kampe, så er det altså knald eller fald i alle kampene.

Lørdag d. 26. januar spilles den afgørende finale så.

MigogAalborg er mediepartnere på Final Four

MigogAalborg er stolte over at kunne annoncere, at vi er mediepartnere på Final Four. Derfor vil vi blandt andet lave Live-studie i Gigantium i løbet af fredagen til begge semifinaler.

Aalborg Pirates spiller deres semifinale mod Rungsted Seier Capitals klokken 20.00 i Gigantium, og siddeplads-billetterne er stort set revet væk.

Den første semifinale om fredagen spilles 16.30 mellem Sønderjyske og Frederikshavn, så der kommer helt sikkert mange fra Frederikshavn til Aalborg.

Derefter kommer piraterne i gang mod Rungsted kl. 20.00.

Finalen spilles lørdag eftermiddag

Selve finalen spilles lørdag d. 26. januar kl. 14.30. Drømmen er nok, at det bliver rent nordjysk brag mellem Aalborg Pirates og Frederikshavn White Hawks.

I det hele taget bliver der knald på i Gigantium i den weekend. For der afvikles samtidig Nordjyllands største esportevent, hvor der blandt andet er kæmpe pengepræmier på spil. Det kan du læse om her.

I den forbindelse afholdes uofficielt DM i NHL ’19, hvor de bedste danske ishockeyklubber sender en repræsentant hver for at se, hvem der er bedst på computeren.

Hvad: Final Four i Bentax Arena
Hvor: Gigantium, Aalborg
Hvornår: 25 – 26. januar 2019
Billetinfo: Køb billetter til kampene her

KONKURRENCE

Vind 4 billetter til Aalborg Pirates’ semifinale fredag d. 25. januar kl. 20.00

Vi udlodder i samarbejde med Final Four 6 x 4 billetter til semifinalen. Så der er gode vinderchancer.

Sådan vinder du;
Like opslaget på MigogAalborgs Facebook-side
Skriv hvem du vil tage med, hvis du vinder

Vi trækker vinderne på tirsdag d. 22. januar.

Eksklusiv aften på San Giovanni: Ure, lækre bøffer og udsøgt vin

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Er du til eksklusive ure, lækre bøffer og udsøgt vin, afholder San Giovanni det helt perfekte arrangement tirsdag den. 5 februar fra klokken 17.30.

De inviterer nemlig til en helt speciel aften med Danmarks førende ur-ekspert, Kristian Haagen.

Han udgiver bla. magasinet Timegeeks og er valuar for auktionshuset Bruun Rasmussen.

“Hvis man interesserer sig for ure, kan han vel nærmest betegnes som en rockstjerne,” siger indehaver af San Giovanni, Mikele Volpi, til MigogAalborg og fortsætter:

“Folk var helt oppe at ringe over arrangementet sidst, så derfor skal succesen selvfølgelig gentages i år.”

En aften med nørderi, lækker mad og udsøgt vin

Dørene åbner klokken 17.30, og fra klokken 18.00-18.45 vil der være foredrag med Kristian Haagen, samtidig med der serveres lækre bobler fra Marsuret “San Boldo Prosecco di Valdobbiadene” og snacks under fordraget.

Under foredraget vil Kristian Haagen tage publikum igennem de tre mest populære urmærker i luksusklassen; Patek Philippe, Rolex og Audemars Piguet.

Han vil forklare, hvorfor netop de tre urmærker er så populære og hvad der ligger bag – ikke mindst det mekaniske værk. Desuden vil der være tid til at stille spørgsmål.

Klokken 19.00 er det så tid til at nyde en lækker bøf skåret fra oksemørbraden af Irsk græsfodret kødkvæg med passende garniture. Hertil skænkes Rosso Piceno “Gotico” i topårgangen 2015.

Kristian Haagen

Herefter serveres lækker dessertkage med Italiensk craftbeer fra Brewfist Italian Ales.

Kl. ca. 19.30 og frem vil der være mulighed for at få vurderet sit ur ved Kristian Haagen (dog max 1 ur pr. gæst)

“Sidste gang havde folk vidt forskellige ure med, og det behøver bestemt ikke at være Rolex eller Patek Philippe. Vi havde endda et par gæster, som havde nogle vilde Casio-ure fra 1970’erne med,” siger Mikele.

Prisen for foredrag, mad, vin, øl og en signeret bog fra Kristian Haagen; “Hashtags  Watches II”, er 695 kroner.

“Når det handler om livsstil, er der ofte mange events til kvinder her i byen. Derfor henvender den her aften sig primært til mænd, men kvinder er selvfølgelig velkommen,” afslutter Mikele.

Du kan finde mere info om arrangementet her.

Aftenen er arrangeret i samarbejde med Klitgård Ure og Richard. Kristian Haagen vil derfor også være til stede i de to butikker i følgende tidsrum:

kl. 10.00-11.00 hos Richard
kl. 11.30-12.30 hos Klitgård
kl. 14.30-15.30 hos Richard
kl. 16.00-17.00 hos Klitgård

Hvad: Ure, bøffer og vino
Hvor: San Giovanni, Vesterbro 46, 9000 Aalborg
Hvornår: Tirsdag den. 5 februar fra klokken 17.30.
Pris: 695 kr.

Spil er blevet en milliardindustri: Aalborg-virksomhed satser på gennembrud

Skrevet af: Simone Vestergaard
Foto fra spillet
Foto fra spillet

I vores nye portrætserie i 2019 går MigogAalborg tæt på iværksættere, der enten driver virksomhed i Aalborg eller er fra Aalborg og omegn.

Aalborg er en spirende iværksætterby, hvor ideer udvikles og nye firmaer skyder op.

Alene i første halvår i 2018 blev der i gennemsnit oprettet mere end 191 nye virksomheder hver eneste dag i Danmark.

Én af Aalborg nye virksomheder er Tunnel Vision Games, som udvikler computerspil til PC og konsoller.

Firmaet startede ud for fem et halvt år siden som et studieprojekt, og nu er de fire studiekammerater officielt blevet kollegaer, og dermed klar til at nå nye højder med deres firma.

Meget snart lancerer de deres første spil ’’Lightmatter’’.

”Firmaet havde sin start for fem år siden, som et studieprojekt, hvor vi udviklede en prototype, som vi lagde ud på nettet. Og efter kort tid fik spillet en masse opmærksomhed og downloads.

Til konferencen, Casual Connect i Amsterdam vandt vi en pris for mest innovative spil– og vi var blandt få, som var afsted med et studieprojekt.

Vi blev også nomineret til bedste Show Case ved Spilprisen i Danmark, og bedste Student Game ved Unity Awards. Alt dette var ligesom startskuddet for os,” fortæller CEO, Philip Hundevad Nymann, til MigogAalborg.

Udgiver snart deres første spil

De valgte herefter at vente hele to et halvt år på at videreudvikle spillet på grund af uddannelsen, da de godt vidste, at det ville blive et heltidsprojekt.

I stedet dygtiggjorde de sig og lavede andre småspil i mellemtiden.

På nuværende tidspunkt er de seks i firmaet – fire Founders, og to fuldtidsansatte. Og deres første spil er lige på trapperne.

“Lige nu er vi omkring et halvt år fra release af det færdige produkt, som vi har arbejdet med i mange år efterhånden.

Vi startede med at tro, at det ville tage ét år at færdiggøre, efter endt uddannelse, men det har taget længere tid.

Vi har haft svært ved at tage det fra et studieprojekt til et kommercielt niveau. Og vi har lavet det samme spil tre-fire gange med forskellige vinkler, før vi endte ud i det spil, vi alle var tilfredse med.

Det har været en lang proces, men vi glæder os til snart at sende det ud.” fortæller Philip.

Skyggerne dræber dig

Tunnel Vision Games’ første spil er et first-person puzzle game, hvor skygger dræber dig.

Det er lidt lige som legen ’jorden er giftig’– bare med skygger.

I spillet er man fanget i et laboratorium der er bygget i et bjerg, som eksperimenterer med en ny kilde inden for bæredygtig energi. Og her skal man bruge lateral tænkning til at løse gåder med lys og skygger.

Bosætter sig i det nye iværksætterhus

Da Tunnel Vision Games for to et halvt år startede, var de heldige at blive en del af AAUs start-up miljø, Inkubator. For et år siden lavede de en aftale med NOVI, sammen med to andre virksomheder fra Inkubatoren, om kontorpladser.

Men nu er deres behov ændret, og firmaet mangler ny energi. Derfor er de blandt mange spændende start ups, som flytter ind i Aalborgs nye store iværksætterhus GrowAAL.

“Mange af de virksomheder, der er hos NOVI, har eksisteret i mange år. Og på nuværende tidspunkt har vi brug for at være et sted, hvor vi er mere på niveau med de andre start-up virksomheder.

Vi er stadig grønne, og i løbet af det sidste år har vi fået rigtig meget godt med i bagagen fra NOVI, men vi glæder os til at placere os et sted, hvor vi ser os mere ligeværdige med andre virksomheder. Det bliver rigtig godt til os.” forklarer Philip.

Det nye iværksætterhus i byen

Kæmpe mulighed for at udvikle på firmaet

Tunnel Vision Games ser det nye iværksætterhus GrowALLsom en stor mulighed for at udvikle på firmaet.

“Vi ser frem til at komme tættere på byen og connecte med andre virksomheder, der er i samme båd som os,” afslutter Philip.