Tina Muhls Bootcamp for kvinder: Bliv den bedste udgave af dig selv

Skrevet af: Simone Vestergaard

Konkurrence-detaljer i bunden af artiklen

Vi kender det allesammen.

December lokker med mange lækkerier, og mange tyer hurtigt til et nytårsfortsæt, der hedder: “I det nye år skal jeg begynde at træne”… Og i januar melder man sig ind i et over-proppet fitnesscenter.

Men rigtig mange kvinder har behov for at blive skubbet ordentligt i gang – både psykisk og fysisk. Ellers har det ikke grundlag for en vedvarende vane, eller hvad?

I Tina Muhls Camp – “KUN FOR KVINDER” bliver man en del af et fællesskab.

Her sætter man sig individuelle mål og arbejder efter dem – hvad enten det er at smide et vist antal kilo, komme i bedre form, slippe sin madforskrækkelse, fjerne et idealstress eller pleje en skade.

Tina arbejder med langvarige vaner sigtet på en mere glad hverdag og en aktiv livsstil. Og alle kvinder er velkomne – for det ypperste her er, at man finder glæde ved at bevæge sig.

Personlig træning på et lukket hold

Tinas 7 ugers Bootcamp har kørt siden september 2016, og mere end 600 seje kvinder har gennemført forløbene.

“Hver gang jeg starter nye hold, bruger jeg den første uge på at finde ud af, hvorfor hver enkelt person er her. Jeg tager en snak med dem, og finder frem til deres personlige mål i ønske om udvikling.

Vores bootcamp er personlig træning på et lukket hold, hvor fællesskab og motivation er i højsædet,” forklarer Tina.

Bootcampen er delt op i to træninger der foregår enten mandag og onsdag, eller tirsdag og torsdag.

Her står en-to trænere klar til at hjælpe deltagerne individuelt, så de får det bedste ud af træningen.

“For mange af de kvinder der kommer, kan det være enormt grænseoverskridende at komme i gang, men hos mig er man på et hold, og det er de samme piger, man mødes med hver gang.

Vi gør rigtig meget for, at de skal føle sig godt tilpas.” fortæller Tina.

Det handler om at være glad

Første dag på Bootcampen får Tina og hendes team sporet sig ind på deltagernes individuelle ønsker og mål.

“På de par år Bootcampen har kørt, har vi haft lidt over 600 kvinder igennem, og jeg har faktisk kun haft et par stykker, der ikke har nået sine mål. Det er superfedt.

Men det vigtigste er, at når kvinderne afslutter deres forløb skal de være mere glad for sig selv, end første gang de trådte ind ad døren. Og det er uanset om de har nået deres mål eller ej.” fortæller Tina.

Hun fortsætter:

“Aldersgruppen på holdene er meget blandede fra 16-71 år, og vi har valgt ikke at dele holdene op efter alder, for ofte kan man få glæde af hinanden på tværs af alderen.

Vi har også en del unge kvinder med et stort selvhad og med det idealbillede, at de er for tykke selv om de måske, set fra vores stol, er ret tynde. Det arbejder vi faktisk rigtig meget på at ændre – blandt andet med spændende oplæg.”

Klæder deltagerne mentalt på

Når man køber et Bootcamp-forløb hos Tina, får man to oplæg samt personlig coaching med i pakken.

Den første uge i forløbet holder Tina et oplæg for alle deltagerne ved navn ”Vaner og adfærd i forbindelse med kost”.

Her flankeres Tina af Mathilde Gunge (kostvejleder og træner hos Tina) i en snak om kost helt ned i detaljerne, hvor også madmyter og idealstress er på dagsordenen.

“Vi er alle skønne på hver vores måde, og det er vigtigt at fortælle, at de følelser og tanker vi har omkring kost og tallet på badevægten, ikke nødvendigvis er rigtige.

Til oplægget snakker vi rigtig meget om de præcise følelser og tanker mange har omkring kosten, for det har ofte stor betydning for det videre forløb.” forklarer Tina.

I uge 4 får deltagerne et ”Motivations oplæg” som hendes mand, Mikkel Muhl, holder.

Her bliver der sparket til de personlige tanker, som ofte er grunden til at man ikke kommer videre med sin træning og personlige mål.

“På mit motivations oplæg smider jeg realismen i hovedet på dem. Vi bruger meget tid på at få vores deltagere til at bryde normen, for det kan være svært at få den fornødne accept, når man pludselig ændrer et mønster.

Hvis Ditte på 35 år hver dag på arbejdet har spist en Snickers før frokost, men pludselig vælger at stoppe med det, kan reaktionerne og kommentarerne fra kollegaerne ofte gøre, at hun starter igen.

Det kan eksempelvis være: “Hvad så Ditte, er abonnementet på Snickers udløbet” eller “Er du på kur?”

Det kan være ekstremt svært at få den sociale accept, når man har kørt i det samme mønster lidt for længe. Men vi hjælper og støtter kvinderne i at blive klar til at lave de ønskede ændringer.” forklarer Mikkel.

Fællesskab og frirum danner rammerne

I Tinas Camp fylder den personlige udvikling størstedelen af forløbet, men det helt store arbejde ligger faktisk derhjemme.

“Det største arbejde ligger i den tid, deltagerne ikke er her. Vi sparker bare benene væk under dem og skaber et frirum, hvor man kan opnå forandring og udvikling både psykisk og fysisk.

Træning er bare en lille vej til målet og et supergodt hjælpemiddel – det gør en glad.

Nøgleordene på Bootcampen er fællesskab og frirum, og intet er forbudt eller forkert. Der er plads til alle.” forklarer Tina.

Tilbage til hvor det hele startede

For snart syv år siden startede Tina og Mikkel Muhl deres første MyHeart fitnesscenter i Hadsund. Senere hen udvidede de til Svenstrup, syd for Aalborg. Og seneste skud på stammen er Camp’en i Aalborg.

Parret er kendt for at have mange jern i ilden, og kort tid efter åbningen af det første center, besluttede Tina sig for at starte selvstændig som personlig træner, fordi efterspørgslen på det var stor, og Tinas behov for at hjælpe andre fyldte meget.

“Jeg var enormt frustreret over, at jeg kun havde en time om ugen med hver person. For mig var det altså ikke nok. At arbejde med mindsettet tager længere tid, og jeg følte ikke, at jeg kunne flytte mine klienter ordentligt.

Derudover var jeg også overbooket et helt år frem, med venteliste. Og jeg har det virkelig skidt med at sige nej til folk, der har brug for hjælp, så jeg pressede også mig selv yderligere.” forklarer Tina.

Det endte derfor ud i det populære MyHeart Camp – KUN FOR KVINDER-konceptet, som i dag er eftertragtet i hele Danmark.

Kvinder kommer langsvej fra

Da Tina og Mikkel i januar 2016 startede det første ”KUN FOR KVINDER”- forløb, blev det udsolgt på ét døgn.

Det er så eftertragtet, at mange af de kvindelige deltagere kører langvejs fra for at være med. Derfor besluttede Tina og Mikkel sig for at åbne op for en 8 ugers Online-Bootcamp ved navn ”Lækkermås” der gik i luften d. 1. oktober.

Og på blot to måneder er godt 200 kvinder kommet med.

“Det er så dejligt, at vi har mulighed for at nå ud til en større del af Danmark med vores onlineforløb, for det har været enormt efterspurgt.

Her kan man træne med os begge – hvor du vil – når du vil. Det er seriøst, men uhøjtidelig træning.” fortæller Mikkel.

Billede fra Tina og Mikkels online videoer.

Online-Bootcampen løber næsten lig med den fysiske Bootcamp – begge med opstart d. 7. januar.

KONKURRENCE – VIND EN PLADS PÅ BOOTCAMP

Like opslaget på MigogAalborgs Facebook-side
Skriv hvad der vil være motivere dig til at være med på Tina Muhls Bootcamp.

Sidste chance for billetter: Så meget sker der til AALBORG AWARDS på lørdag

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Så er det på lørdag, at vi gentager succesen med AALBORG AWARDS.

Og i år bliver det endnu vildere!

Vi har nemlig rykket AALBORG AWARDS fra Europa Hallen (udsolgt sidste år med 600 gæster) og ind i Aalborg Hallen, hvor vi har plads til 900 gæster.

Det bliver med rød løber, lækre cocktails, prisuddeling og selvfølgelig et mega Afterparty i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allerede solgt mange billetter, men der er stadig de sidste ledige billetter, hvis du ikke vil gå glip af årets fedeste fest. – Find dem lige her.

Er du stadig i tvivl om, hvad AALBORG AWARDS er, og hvorfor du skal med, har vi lavet et overblik over, hvad du kan glæde dig til:

Rød løber, fotovæg og MY SELFIE

Hvem har ikke set Oscarshowet i fjernsynet og selv drømt om at stå på den røde løber?

Det bliver selvfølgelig muligt til AALBORG AWARDS, hvor vi også har fået lavet en lækker foto-væg, som vil gøre det godt på din Instagram.

Derudover har vi allieret os med drengene fra myselfie.dk, som blæste løverne omkuld i Løvens Hule.

Derfor får du mulighed for at tage et genialt selfie med valgfrit pynt og få det sendt direkte til din smartphone.

Du får serveret en velkomstdrink lavet af helmuth, som også står for at servere lækre cocktails i løbet af aftenen:

“Vi har udvalgt de tre mest populære drinks fra vores cocktail-kort, og ikke mindst en helt særlig customized cocktail, som kun bliver serveret til AALBORG AWARDS,” fortæller medejer af helmuth, Mads Brix.

Den specielle cocktail bliver en såkaldt Graffiti-cocktail, som helmuth har stor succes med.

Som det ses på billedet, bliver den lækre cocktail nemlig prydet af et særligt udvalgt billede, som er særdeles #instaworthy.

Et eksempel på en såkaldt Graffiti-cocktail

Hvad der kommer til at være på cocktailen til AALBORG AWARDS, vil Mads dog ikke røbe endnu.

Udover den helt specielle AALBORG AWARDS COCKTAIL kan vi også glæde os til de tre mest populære cocktails; nemlig Pornstar Exotic, Grasshopper og signatur-cocktailien HELMUTH, som er helmuth’s udgave af en mojito.

ÅRETS OG BYENS BEDSTE

Hvem er Årets Restaurant? Hvem laver byens bedste burger? Hvem er Årets Café? Hvem laver de bedste cocktails?

AALBORG AWARDS er først og fremmest  en hyldest til vores elskede by, og derfor skal de mange ildsjæle i byen selvfølgelig fejres.

Efter den røde løbe med foto-væg, myselfie og en lækker velkomstdrink fra helmuth, starter prisshowet klokken 20.00 – selvfølgelig med en masse sjove indslag undervejs.

Vores dejlige læsere (dig!) har suverænt afgjort, hvem der skal ende i slutfeltet i hver kategori, og i samarbejde med vores kompetente jury, har du i sidste ende været med til at bestemme vinderne af årets AALBORG AWARDS.

Derudover har vi også fire specialpriser, som juryen voterer på: Årets Iværksætter, Årets Arbejdsplads, Årets Erhvervspris og Årets Vildeste Person.

Se de nominerede her.

Det vildeste after-party

Når prisshowet er overstået, er det for alvor tid til at feste i nogle helt eksklusive rammer.

Vi har allieret os med intet mindre end holdet bag “Vi elsker 90’erne”, som om nogen er vant til at starte en fest.

Dj Kongemand, som er kendt for hans arbejde som radiovært på Radio Viborg “Kongetimerne”, vil spille op til en fed fest, med gode 90’er hits i ærmet.

Men ikke nok med det.

Vi får nemlig besøg af verdensstjernen Alice Deejay, der har hittet stort med sange som “Will I Ever”, “Back in my life”, og kæmpehittet “Better Off Alone”, som har hele 54 millioner views på YouTube:

Så gør jer klar til et fedt Afterparty med god musik, lækre coctails og drinks.

Det eneste du skal medbringe er dit gode festhumør.

Ingen fest uden snasket natmad

Når prisuddelingen er overstået, er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad.

Vi har allieret os med foodtrucken over dem alle: Chuck-Wagon, som blæste os omkuld, da vi besøgte ham i januar.

Mark laver ægte hjemmelavede amerikanske burgere, som han serverer rundt omkring i hele Nordjylland. De SKAL smages, og det har du selvfølgelig mulighed for til AALBORG AWARDS.

Han får derudover selskab af en Fish&Chips Food Truck, og en klassisk pølsevogn ude foran AKKC, så der bliver noget for enhver smag, når den lille (store) sult melder sig.

Sådan ser programmet ud:

Klokken 19.00 åbner vi dørene, hvor der vil være rød løber med foto-væg (som vil gøre det godt til din instagram) og velkomstdrink.
Klokken 20.00 starter showet, hvor de mange priser bliver uddelt.
Klokken 22.30 starter det fedeste Afterparty med “Vi elsker 90’erne”
Klokken 22.30 til 01.00 er der ligeledes mulighed for at få noget lækkert snasket natmad, fra selveste Chuck-Wagon, en Fish&Chips Food Truck og en klassisk pølsevogn.
Klokken 02.00 siger vi tak for i aften!

Igennem hele showet vil det være muligt at købe både lækre cocktails fra Helmuth og skønne drinks, øl og sodavand fra Papegøjehaven.

Hvad: AALBORG AWARDS
Hvor: Aalborg Kongres & Kultur Center
Hvornår: Lørdag d. 30. marts kl. 19-02.00

Billet-info:

Ståplads ved bord: 299 kr.
Siddeplads: 349 kr.
2 drinks, snacks under showet, indgang til Award-show og MEGA Afterparty

Book lige her

Kæmpe hæder: Aalborg-firmaet Nordlux vinder stor international pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Her på MigogAalborg har vi før skrevet om Nordlux, som er en af Skandinaviens førende udbydere af dekorativ, innovativ og funktionel belysning til hjemmet.

Du kan læse meget mere om Nordlux her.

Og nu kan den aalborgensiske virksomhed være stolte af at have vundet den prestigefyldte Red Dot Design Award, som er en af de mest anerkendte internationale designkonkurrencer i verden med over 17.000 tilmeldinger fra hele 60 forskellige lande.

Det er Nordlux’ Space B pendel og gulvlampe, designet af Bønnelycke mdd, som har vundet hver sin Red Dot Design Award 2019 i kategorien Product Design.

Det er tredje år i træk, at Nordlux’ Design For The People er blandt prismodtagerne.

Det skriver Nordlux i dag i en pressemeddelelse.

Mere end et produkt

Det er kun produkter, projekter og koncepter, som udmærker sig ved deres ekstraordinære design, som tildeles det eftertragtede kvalitetsstempel af den internationale jury, og Nordlux er naturligvis meget stolte af den store anerkendelse.

”Det er helt fantastisk at blive anerkendt for det arbejde, vi bruger al vores energi på at gøre så godt, som vi kan.

Man bliver ekstremt glad, når kompetente fagdommere bedømmer vores design, og mener det er blandt det bedste, der findes.

Den helt store tilfredsstillelse er, når netop vores design ovenikøbet bliver valgt, købt, bragt hjem og bliver en del af folks indretning og hverdag … fordi de forelskede sig netop i vores design, ” siger Henrik Bønnelycke.

”Red Dot prisen er en meget relevant og eftertragtet pris for alle virksomheder, der fokuserer på at levere både æstetisk, innovativt og funktionelt design.

Vi tror på, at design skal være tilgængeligt – vi kalder det ‘Design For The People’ og med dét, når vi ud til en stor og meget designbevidst målgruppe.

Når du køber en Space B lampe, er det ikke bare et produkt – det er et stykke internationalt kvalitetsmærket design.

Vi er beærede over, at vores design igen i år er blevet anerkendt som designobjekter i verdensklasse, ” udtaler Peter Terkelsen, adm. Direktør i Nordlux.

To produkter med mange funktioner

De to produkter har hver sin unikke funktion i hjemmet.

Space B realiserer ønsket om at skabe en yderst simpel lampe af udtryk.

Det enkle og kurante design tager en særlig drejning, med en behagelig belysningsflade, i form af tre forskellige indstillinger for temperatur- og lyst niveau.

Et illuminerende overraskelseselement som sætter nye standarder for innovativ belysning og bidrager med høj funktionsværdi.

Den skulpturelle gulvlampe kan vippes til alle sider, og stiller man den så den lyser ind mod væggen, dannes også en lysudsmykning på væggen.

Den slanke pendel tager sig godt ud over spisebordet, køkkenøen eller som et dekorativt og funktionelt indslag over skrivebordet.

De tre temperaturindstillinger sørger for, at du har optimal belysning, alt efter, hvilken situation du er i.

Den kan eksempelvis placeres over bordet, hvor familien samles til middag, hvor man kan benytte den midterste farvetemperatur på 2700 kelvin.

Hvis man ønsker en mere hyggelig og intim belysning kan man vælge den laveste farvetemperatur på 2200 kelvin.

Til morgenmaden eller når der laves lektier ved bordet, kan du med fordel benytte den sidste farvetemperatur på 3000 Kelvin, som er mere kølig – og virker opkvikkende.

Den 8. juli 2019 finder det store Red Dot Galla sted, hvor vindere får overrakt deres certifikater.

Herefter udstilles de vindende produkter på Red Dot Museum i Essen – det største museum for nutidig design.

Bygger i hele landet: Nu åbner 2E Bolig sin første mæglerbutik i Aalborg

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Midt i Aalborgs pulserende byliv åbner 2E Group sin første ejendomsmægler butik, 2E Bolig i Aalborg.

Den hvide bygning mellem Café Vi2 og Søgaards Bryghus i Doktorens gyde lige ud til C. W. Obels Plads bliver det nye hjemsted for mæglerforretningen. Her er, uanset sæson, fyldt med glade og stemningsfyldte mennesker,

Forretning ved mange af byens borgers samlingssted
“Vi åbner midt i Aalborgs byliv,” fortæller Jesper Skovsgaard, der ejer 2E Group, til MigogAalborg Bolig. –

Det er absolut ikke en overdrivelse.

Lige midt i Aalborg, hvor der i sommerhalvåret er propfyldt med mennesker der nyder noget lækkert at spise eller får slukket tørsten, eller i vinterhalvåret er omgivet af familier og børn der skøjter på skøjtebanen.

Dermed sikrer 2E Bolig sig en lokation, hvor mange af byens borgere mødes.

“Den nye forretning skal ligge et sted, hvor vi sikrer os, at der altid er mange mennesker, og altid et sted hvor byens borgere er i godt humør,” fortæller Jesper Skovsgaard

Men man kan stille sig selv spørgsmålet om, hvorfor 2E Bolig ønsker at gå i den retning, når Aalborg i allerede rummer rigtig mange ejendomsmægler-kæder og forretninger.

“Svaret er ret enkelt – vi ønsker at hjælpe vores kunder videre.

Hvis vi har en kunde, der køber en af vores nybyggede boliger, så kan vi hjælpe dem med at sælge den gamle bolig. Det spørgsmål har vi fået tit – og nu gør vi noget ved det,” fortæller Jesper Skovsgaard.

“Nu starter renoveringen i lokalet, og så håber vi på at åbne i maj,” slutter Jesper Skovsgaard.

Ejendomsmæglerbutikken skal ledes af partner ejendomsmægler John Ryborg.

Det bliver den første i rækken af flere ejendomsmæglerbutikker i Danmark. Der er allerede nu en butik også på vej i København, hvor 2E også bygger meget.

Jesper Skovsgaard ejer af 2E Group, bygger mange nye boliger i hele Danmark, og har eksempelvis, flere år i træk, også bygget bolig til TV programmet Nybyggerne på TV2, hvor der snart er finale.

Vi har også skrevet om 2E Groups nyeste ejendomsprojekt i Aalborg, One Marine Tower, som du kan læse her.