Tilbyder unikke rammer: Utzon Center satser på selskaber og konference

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Annonce

Med sine dramatiske kurver, nostalgiske stil og imponerende lokation er Utzon Centeret ikke lige sådan at overse i bybilledet.

På trods af konkurrencen til den blå fjord, har Utzon Centeret på Aalborg Havnefront evnen til at få forbipasserende løbere, hundeluftere og kærestepar til i stedet at vende blikket beundrende mod den arkitektoniske majestæt.

Men der er slet ingen grund til at skulle nøjes med at beundre den smukke arkitektur udefra.

De imponerende former fortsætter nemlig indvendigt, og her finder man desuden en helt særlig ro, der vidner om både de ansatte og de besøgendes kæmpe respekt for de unikke rammer, som bygningen omkredser.

Et helt perfekt sted, hvis du eller din virksomhed har brug for en anderledes form for fordybelse.

Mere end banebrydende arkitektur

Det unikke Utzon Center har efterhånden stået som et af byens mest ikoniske varemærker i et helt årti og kan belejligt slå sin fødselsdag sammen med Jørn Utzons 100 års fødselsdag, som også bliver hyldet i stor stil næste år.

Utzon Centeret blev arkitektens sidste værk, og derfor har den spektakulære betonbygning også en helt speciel plads i de aalborgensiske hjerter.

Foruden at huse udstillinger og den lækre frokostrestaurant JØRN, så er Utzon Centeret også et helt oplagt sted at afholde selskaber og konferencer.

Faktisk har centeret op til flere lokaler, som hver især kan være med til at skabe de perfekte rammer for lige netop jeres selskab.

”Vi har lokaler i alle størrelser, men kronen på værket er uden tvivl vores auditorium på 1. sal. Det fjordvendte glasparti giver byens bedste udsigt, og man skal ikke kigge længe ud af det, før man slapper af på øverste etage,” siger Mads Buch Jensen, som er salgschef i Utzon Centeret og forklarer:

”Utzon forbindes med kvalitet, og det er også en markant anderledes og mere inspirerende oplevelse at invitere til møde heroppe. Hele tanken med Utzon Centeret var jo også oprindeligt, at det skulle være et sted, hvor gode tanker mødes.”

Unikke lokaler med plads til alle

Selvom nogle aalborgensere måske endnu ikke er klar over, hvor meget Utzon Centeret egentlig har at byde på, så er der flere store organisationer, som allerede har fået øjnene op for den smukke bygning.

”Både DR, TV2 og Den britiske Ambassade har spurgt på lokalet, men vi vil selvfølgelig også gerne have besøg af endnu flere aalborgensiske virksomheder.

Vi er fleksible, og kan skræddersy besøget til den enkeltes behov og budget. Lokalet kan rumme op til 120 personer, men vi har også selskaber helt ned til 20 personer. Uanset hvad så kan vi finde en løsning,” siger Mads.

En smuk og smagfuld oplevelse

Udover de inspirerende omgivelser, og alt det nødvendige udstyr, så byder Utzon Centeret også på skøn forplejning fra det tilhørende Restaurant JØRN.

Restaurant JØRNs koncept byder blandt andet på simple og elegante frokostretter og en helt uimodståelig brunchtallerken. En oplagt mulighed at benytte sig af, hvis man nu alligevel skal tilbringe en dag i centeret.

Fik du læst vores anmeldelse af den hyggelige restaurant?

Utzon Centeret oplever generelt stor interesse for deres lokaler og Mads Buch fortæller blandt andet, at de første arrangementer i 2020 allerede er booket.

Efter vores besøg, er vi hvert fald ikke i tvivl om, at lokalerne kan tilbyde en eksklusiv, unik og helstøbt oplevelse for alle, der besøger det fine sted midt i hjertet af Aalborg.

Du kan booke din næste konference her.

Fri bar og de bedste pladser: Prøv VIP-pladserne på Gl. Torv til VM

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Aalborg City. Columbia-fans under kampen mod Japan.
Foto: Aalborg City. Columbia-fans under kampen mod Japan.

Som de fleste nok ved, foregår VM i fodbold i Rusland. Men her i Aalborg er der også folkefest og masser af fodboldfeber.

Gammel Torv i centrum af Aalborg danner rammen om en kæmpe fanzone, hvor man blandt andet kan se ALLE kampe fra VM på 620 tommer storskærm.

Det kan du læse meget mere om her.

På trods af, at der hersker en helt speciel stemning, når man står side om side med en fadøl i hånden, kan man også få den helt rigtige VIP-stemning på torvet.

Aalborg City har nemlig lanceret en VIP-afdeling, hvor der er 30 pladser til hver eneste VM-kamp. Her sidder man i første parket med perfekt udsyn til storskærmen, og med kort afstand til baren.

Fri bar og de bedste pladser under hele kampen

For 199 kr. får man fri vin, øl og vand inkl. snacks 30 minutter før kampstart og ellers under hele kampen. Til Danmarks kampe koster VIP-pladserne 299 kr.

“Der er et eller andet fedt ved bare at læne sig tilbage, nyde kampen og ellers lade sig servicere. Det drømmer alle vel inderst inde om, og til den her pris kan alle være med,” siger Flemming Thingbak, direktør for Aalborg City, til MigogAalborg.

Man køber billetter til VIP-pladserne i Zwei Grosse’s fanbar på Gammel Torv, men man skal være hurtigt ude – især til Danmarks kampe.

“Det er klart, at vi oplever den største interesse til Danmarks kampe, men vi har allerede haft besøg af både familier, venner, par og sågar en polterabend, hvor de havde en vældig fest med fri bar og ægte VM-stemning,” fortæller Flemning med et smil.

Fanzonen er en kæmpe succes

VIP-området er åbent under hele VM, og hvis knald-eller-fald kampene går i forlænget spilletid, forlænges den fri bar indtil kampen er helt slut.

Der hersker generel stor tilfredshed med VM-arrangementet på Gammel Torv.

Foto: Aalborg City. Columbia-fans under kampen mod Japan.

“Det er fantastisk at mærke den fede stemning, som VM skaber. Vi har haft folk fra samtlige deltagerlande – både Japan, Egypten, Uruguay, Columbia og ikke mindst Island, som virkelig fik skabt en folkefest,” siger Flemming og afslutter:

“Hvis du sætter dig ved et bord hernede, er der bare fest og god stemning fra start. Fodbold samler folket, og det er fedt, at Aalborg også kan være med til det.”

Billetterne koster 299 kr. for alle VM-kampe udover Danmarks, som du får til 299 kr. Billetterne til VIP-området købes i fanbaren på Gammel Torv.

Jordbærlikør fra Aalborg er et kæmpe hit i sommervarmen

Skrevet af: Michael Qureshi

Internationalt design, økologi og lokale råvarer skal gøre det nye nordjyske likørbrand Queens Of Denmark verdenskendt.

Flere danske top-cocktailbarer foretrækker allerede det nye danske produkt forud de mere etablerede internationale brands.

“De danske mikroproducenter har bevist sit værd indenfor whisky, gin og rom men vi mangler at se en virkelig lækker likørserie.”

Sådan siger Titte Skotlander Hansen, der står bag det nye likørbrand Queens Of Denmark. I første omgang til danske butikker, men der er allerede forhandling med importører i England, Tyskland, Frankrig, Italien og USA.

“Vi har fra starten ville lave et produkt der smager som du har lavet det selv, er til at betale og samtidigt skalerbart til hele verden,” siger Titte.

Det er også samme virksomhed, der står bag Herbie Gin, som for nylig sendte en lyserød gin på gaden, som skal udfordre rosé. Læs om det her

Allerede en succes hos cocktailbarerne

Likør er en fast del af sortimentet på alle cocktailbarer i hele verden, og det nye danske likørbrand ser ud til at have ramt et hul i markedet. På cocktailbaren Pustervig i Aarhus bruger man fx Queens Of Denmarks Økologiske Jordbærlikør.

“Jordbærlikørens sødme, friskhed og frugtighed er interessant for cocktailbartendere, da den nemt kan indgå i et utal af cocktails og så fungerer den ligeledes fantastisk rent i glasset, sammen med mousserende vin eller med tonic,” siger Jeppe Wadsholt fra Pustervig, hvis menukort primært består af danske produkter.

Også hos Claus Meyers Almanak i København har man kastet sig over Queens Of Denmarks likører, der er at finde på menukortet som blandt andet en moderne dansk negroni.

På det nye spillested Hotel Cecil i København, kan man også nyde en Jordbær Russian med Queens Jordbærlikør, dansk vodka og sødmælk – en dansk version af den klassiske White Russian.

Retro sælger

Likøruniverset er bygget op i den pinup-stil som prægede 50’erne og det er der en grund til, mener Titte:

“Det er en stil, der tiltaler både mænd og kvinder i alle aldre, og ting skal ikke bare smage godt men også se godt ud, når det står på hylden derhjemme,” siger hun.

Queens Of Denmarks Økologiske jordbærlikør koster kr. 199,- for en flaske med 70 cl og er i Aalborg at finde hos:

Sallings Vinafdeling

Menu, Skalborg

Sigurd Müllers Vinhandel

Skjold Burne, Boulevarden 5

BRT-busserne får sin egen kørebane: Nu kan du komme med ønsker

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Sådan ser BRT BUSSEN ud i den franske by Metz
Sådan ser BRT BUSSEN ud i den franske by Metz

Det er nok de færreste, der kender navnet BRT (Bus Rapit Transit), men det bliver det helt store inden for den kollektive trafik i Aalborg.

I lang tid troede vi, at vi ville få en letbane til byen, men det bliver i stedet de såkaldte BRT-køretøjer, som kommer til at præge bybilledet. Det er også det, som tidligere er blevet præsenteret som Plusbusser.

De får over 23 stationer fra Væddeløbsbanen i vest til det nye Universitetshospital i øst, og ruten tager kun omkring en halv time, da BRT har sin egen kørebane og altid har prioritet i vejkryds.

Er 25 meter lange og kan rumme 200 personer

De almindelige busser er vi vant til at se i bybilledet, men BRT-køretøjerne bliver et helt nyt syn – de er nemlig 25 meter lange og kan rumme 150-200 personer.

Man forventer, at forbindelsen er klar i ved åbningen af det nye Aalborg Universitetshospital i øst, og det skal være den helt nye hovedpulsåre i trafikken i byen.

Bus i Aalborg
Sådan ser +BUSSEN ud i den franske by Metz, og bliver samme model i Aalborg

Nu kan du komme med input

Fra i dag og frem til 31. august kommer planerne for Danmarks første BRT i offentlig høring. Det betyder, at du kan komme med inputs til de mange ændringer, der kommer i byrummet og vejnettet langs den 12 km lange strækning.

Aalborg Kommune afholder hen over sommeren borgermøder og gåture langs dele af strækningen i forbindelse med høringsperioden, der begynder i dag. Det skriver de i en pressemeddelelse.

BRT (Bus Rapid Transit), som er en højklasset busforbindelse, er ifølge borgmester Thomas Kastrup Larsen et vigtigt led i Aalborgs fremtidige vækst.

”Vi har behov for at styrke den kollektive trafik, så det bliver nemt at komme til arbejde, til indkøb, til fritidsaktiviteter og forskellige oplevelser rundt om i byen. Et højklasset BRT-system vil løfte byens mobilitet og give Aalborg en trafikal rygrad tværs igennem de største vækstområder,” siger Thomas Kastrup-Larsen i pressemeddelelsen.

I høringsperioden vil der være rig mulighed for at høre mere om den fremtidige BRT og byudviklingen langs strækningen:

  • 26/6: Borgermøde for Universitetsområdet i Gigantium kl. 19-21
  • 27/6: Borgermøde for Vestbyen i Haraldslund Vand og Kulturhus kl. 19-21
  • 2/7: Guidet gåtur langs BRT-strækningen i Universitetsområdet kl. 19-20
  • 5/7: Guidet gåtur langs BRT-strækningen i Vestbyen kl. 19-20
  • 15/8: Guidet gåtur langs BRT-strækningen i Østbyen kl. 19-20
  • 16/8: Guidet gåtur langs BRT-strækningen i Midtbyen kl. 19-20
  • 20/8: Borgermøde for Østbyen på Aalborghus Gymnasium kl. 19-21
  • 21/8: Borgermøde for Midtbyen på Studenterhuset kl. 19-21

Borgere kan tilmelde sig en eller flere af de guidede ture langs BRT strækningen her

Input til lokalplanforslaget og kommuneplantillægget for BRT strækningen kan indsendes her

Banebrydende lancering: Aalborg-firma producerer undertøj af bambus

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

BuyNature er en online markedsplads og leverandør til detailhandlen, der udelukkende handler med bæredygtige, økologiske og naturlige livstilsprodukter.

MigogAalborg har tidligere mødt stifter og ejer, Amin Barrada, i forbindelse med deres flytning fra København Tivoli til Aalborg og åbningen af hans forhenværende butik i Friis.

Selvom BuyNature ikke er at finde i Friis mere, så betyder det bestemt ikke, at der ikke sker noget i den økologiske og bæredygtige virksomhed i Aalborg.

Faktisk er 2018 året, hvor BuyNature tager det allerstørste skridt hidtil. Med lanceringen af et helt nyt undertøjsmærke.

Det nye og innovative undertøjsmærke, med navnet Bambody, blev den 2. juni officielt lanceret ved et modeshow på den store messe i København, GrønKBH.

Konceptet bag undertøjet er, at det skal være behageligt, flot – og ikke mindst har det en grundsubstans af bambus, som er et af de mest bæredygtige materialer indenfor tekstilbranchen.

Et banebrydende produkt, som Amin Barrada i den grad kan være stolt af.

Usammenligneligt med andre tekstiler

Siden opstarten af BuyNature i 2014 har Amin ikke været bange for at gå forrest, når økologi og bæredygtighed skulle debatteres. Amin blev især landskendt, da han i forbindelse med Black Friday i stedet valgte at sætte priserne op. Læs mere om det her.

Men med Bambody har Amin altså taget BuyNature til helt nye højder:

”Vi er ikke i tvivl om, at bambus er fremtidens tekstil! Jeg har ikke før arbejdet med noget, hvor jeg har været så sikker,” fortæller Amin og uddyber:

”Det er simpelthen et produkt i fantastisk kvalitet. Bambusfibrene er stærkere end bomuld, hvilket både gør undertøjet mere holdbart og behageligt at have på.

I forhold til vores natur er det umuligt at begynde at sammenligne med blandt andet økologisk bomuld. Det er to helt forskellige ligaer i forhold til bæredygtighed med henblik på selve produktionen.”

I Bambodys produkter er der for eksempel et meget højt indhold af bambus, hvilket gør det helt unikt på markedet. Eksempelvis er der i T-shirts fra Bambody et bambusindhold på hele 95%.

I forbindelse med Black Friday valgte Amin at sætte priserne op hos BuyNature, hvilket fik massiv omtale i medierne.

Mere økologi – ingen højere priser

Ligeså snart man hører ordene ”økologi” og ”bæredygtighed” kan den almene forbruger fristes til at tænke i højere prisklasser – men med Bambody er der ingen grund til bekymring.

Kostprisen for at producere bambus er nemlig billigere end bomuld, og det har været den sidste faktor, der har været brug for i mange år, for at få sat gang i nogle større produktioner og ikke mindst en omstilling i tøjbranchen.

 

Satser alt på danskhed

Bambody har været et år undervejs, hvor tiden blandt andet er gået med at kvalitetsteste og designe.

”Vi har haft syv miniproduktioner, for at sikre os, at det endelige produkt var præcis som det skal være og noget, som vi kunne være stolte af at sende ud på det danske marked – og det er vi bestemt blevet,” fortæller Amin, som tydeligvis er meget stolt over endelig at kunne præsentere Aalborg og resten af Danmark for produktet.

Amin lagde oprindeligt ud med et samarbejde med et australsk undertøjsmærke, men valgte at videreudvikle på konceptet alene og arbejde med kvalitetsforbedringer for at skabe et helt nyt, dansk kvalitetsbrand.

Forbedringerne ligger blandt andet i, at Bambodys produkter er syet med et større GSM end andre bambusundertøjsmærker på det internationale marked.

Bambody bliver altså noget helt unikt.

Bambody er for alle

Den store behagelighed i at bære undertøj fra Bambody er ikke bare en påstand, som Amin har smidt på bordet – men rent faktisk noget, der er blevet testet og understøttet på og af mange forskellige mennesker i alle aldre.

”Vi har brugt et halvt år på forsøgspersoner. Grunden til at vi har testet på så mange forskellige personer er, at vi gerne vil ramme så bredt som muligt. Vi vil have, at Bambody skal være noget, ALLE kan bruge og alle kan lide at have på,” fortæller Amin.

Fra aktivt valg til vane

Amin gør alt, hvad han kan, for at sprede budskabet om, at økologi og bæredygtighed ikke kun er i forhold til mad og drikke, men også inden for tøjbranchen såvel som alt andet, der kan købes og forbruges.

”Hvis vi skal lave noget af betydning i det store bæredygtige regnestykke og have fat i alle inden for den brede målgruppe, så skal det være lækkert, nemt og billigt.

Det vi sælger, skal folk have lyst til at købe, og det skal ikke kun være, fordi det er økologisk og bæredygtigt, men også fordi det er lækkert at have på og billigt,” fortæller Amin.

Amins største vision og ønske er, at det skal gøres til en naturlig ting at vælge økologi fremfor andet, og få inkorporeret i folks bevidsthed, at det økologiske valg er det naturlige – ikke fordi det er økologisk, men fordi det er det, man er vant til.

Udover Bambody finder du hos BuyNature en masse andre bæredygtige og økologiske produkter, som blandt andet tastaturer, armbåndure og solbriller i træ og bambus fra WoodWorld.

Se nærmere på de nye produkter og læs mere om Bambody her!

Udlejemeglerens koncept er populært: Bonus på 20.000 kr. ved indflytning

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Aalborgs rivende udvikling har den seneste tid gjort, at boligprojekt-byggerier har stjålet mange overskrifter i byens medier.

Nye boliger betyder nye beboere, og ejendomsadministratorerne har rygende travlt med at finde lejere til de nybyggede boliger.

Flyt ind i ét af Aalborgs fedeste boligprojekter og få 20.000 kr. 

Lige nu tilbyder Udlejemeglerne en ekstra bonus, hvis man flytter ind i ét af de boligprojekter, som de udlejer.

Ét af de boligprojekter som Udlejemegleren udlejer i øjeblikket, er Tuborg Park, som er beliggende på Forchhammersvej. Og hvis du vælger at flytte ind lige nu i Tuborg Park, så får du en bonus på 20.000 kroner, som du kan benytte til, lige hvad man har lyst til.

“Lejlighederne er eksklusive, og beliggende i et godt miljø tæt på adskillige ting, som man har brug for i hverdagene. Foruden at lejlighederne har alt, inklusiv hårde hvidevarer, så er der desuden parkeringspladser til boligerne,” fortæller Stine Heitmann.

Tuborg Park er placeret bag Kennedy Arkaden i Aalborg centrum og ligger dejligt centralt placeret tæt på byens puls.

Lejlighederne er beliggende i et dynamisk miljø med 11 pæne boligblokke, hvor der både er ejer- og lejelejligheder.

Boligernes indretning er med Svane Køkken i åben forbindelse til stuen samt et rummeligt badeværelse. Som en bonus er alle hårde hvidevarer i lejlighederne – inklusiv vaskemaskine og tørretumbler på badeværelset. Desuden er der gulvvarme overalt.

Lejlighederne er delevenlige og ligger tæt på et stort grønt område, da Kildeparken er beliggende få minutter fra kvarteret.

Kontoret der aldrig holder lukket

Aalborgs udvikling kan i den grad mærkes på Udlejemegleren. Deres koncept differentierer sig fra andre ejendomsadministratorer, fordi de fremviser på alle døgnets timer – også i weekenderne.

Udlejemeglernes fremvisnings-koncept er ikke før set i branchen.

”Vi fremviser boligen, når det passer kunden,” fortæller Stine Heitmann fra Udlejemegleren.

Udlejemegleren udlejer boliger for både developerfirmaer og private kunder, som ønsker en professionel rådgivning. De tilbyder også hjælp til fremvisning, hvis man ikke selv har tiden til det.

En vigtig detalje for Udlejemegleren er, at de har mulighed for at sætte sig ned med en lejer, og gennemgå en lejekontrakt, da den personlige relation for dem er meget vigtig.

”Vi vil gerne sikre os, at der er de bedste vilkår og betingelser for både lejer og udlejer. Vi fremviser hver dag på alle tidspunkter på døgnet,” fortæller Stine Heitmann.

Ejendomsadministrator-firmaet er et relativt nyt firma i Aalborg. På nuværende tidspunkt ligger deres hovedfokus på udlejning af boliger.

En stor målsætning er at udvide deres kundeportefølje både inden for udlejning samt personer der ønsker bestemte boligtyper.

Kunden kommer først

For Udlejemegleren kommer professionalitet og tillid i første række.

“Vi sikrer at kunden har fået svar på alle deres spørgsmål, og give dem den bedst mulige proces. Vi rådgiver lejerne fra startopkaldet til en eventuel fremvisning – til de har skrevet under på lejekontrakten. Såfremt der skulle opstå spørgsmål, efter lejekontrakten er underskrevet, kan kunderne stadig kontakte mig, for den service tilbyder vi,” slutter Stine Heitmann af.

Lige nu er der stadig lejligheder til udlejning. De tilbageværende lejligheder er 88-96 kvadratmeter. Det er tilladt at have husdyr i denne ejendom. Den nyeste blok står klar til indflytning 1 juli 2018.

Såfremt du ønsker at få fremvist nogle af boliger kan Udlejemegleren kontaktes på telefonnummer 20718070 eller på e-mail aal@udlejemegleren.dk