Det kunne være endt katastrofalt: Taxa-tyv for Retten i Aalborg efter vild biljagt

I går kunne vi fortælle om en dramatisk biljagt med en stjålen taxa samt adskillige patruljebiler på Vesterbro, på Limfjordsbroen før det sluttede i Nørresundby lige ved Next Data butikken.
En 31-årig mand var på vej til at blive indlagt på psykiatrisk afdeling ved Sygehus Syd-området, da han stak af fra de betjente, der eskorterede ham.
Han stjal derefter en taxa ved Sygehuset og stak af.
Derfra fulgte en vanvittig kørsel igennem det centrale Aalborg med flere politibiler i skarp forfølgelse.
Torsdag eftermiddag har manden været i grundlovsforhør ved Retten i Aalborg.


Kunne være endt med en katastrofe
Her så man bestemt ikke gennem fingre med mandens gerninger, som man vurderede kunne være endt katastrofalt.
Manden kørte blandt andet op på fortovet på Vesterbro i Aalborg og ramte en kvindelig bilist med sine børn, da taxaen blev bragt til standsning.
Han er nu i første omgang varetægtsfængslet i fire uger, oplyser Nordjyske Anklagere efter grundlovsforhøret.
31-årig taxityv varetægtsfængslet i fire uger efter vanvidskørsel. Han er foruden brugstyveri sigtet for at være flygtet som anholdt, særlig hensynsløs kørsel og for at have forvoldt nærliggende fare for andres liv eller førlighed. Han kærede ikke. #anklager pic.twitter.com/hWAxy02YZg
— Nordjyske anklagere (@NjylAnklagere) June 30, 2022