Synlighed på nettet er altafgørende for online forretninger

Skrevet af: Redaktionen

Driver man til daglig en forretning på nettet, så er det næsten selvsagt, at online synlighed er alfa og omega for en succesfuld tilstedeværelse.

Til trods for logikken bag, så fejler en stor del af de danske virksomheder i de discipliner, der skal være med til at booste synligheden på nettet.

Der findes et hav af forskellige måder, hvorpå virksomheder i dag kan gøres mere synlige på nettet.

Selvom de fleste metoder bør prioriteres, så er det ganske individuelt for hver enkelt virksomhed, hvor det giver bedst mening at sætte ind fra starten.

Hvordan bør virksomheder prioritere deres markedsføringsindsats?

Når man fra helikopteren kigger på de mange forskellige muligheder for online markedsføring, så er det nemt at blive forvirret.

Der findes et hav af forskellige begreber, og holder man ikke tungen lige i munden, så ender man med at blive rundtosset.

Skal man dele de forskellige kanaler groft op, så er der overordnet set to former for markedsføring. Organisk og betalt. De organiske kan tage lang tid at få opbygget, hvor de betalte annoncer skaber interaktioner med det samme.

Selve prioritetsarbejdet afhænger af den enkelte virksomhed. Der findes ikke en decideret facitliste. Her er det vigtigt at kigge på, hvad det nuværende behov for virksomheden er.

Organiske placeringer på Google er værdifulde

Når man taler om markedsføringstiltag, hvor idéen bag er at drive organisk trafik ind til en hjemmeside, så taler de fleste om SEO optimering.

Denne disciplin handler grundlæggende set om at forbedre en hjemmesides placeringer i de organiske søgeresultater på Google.

Hvordan SEO udføres på bedste vis, er der daglige diskussioner om blandt eksperter. I dette skriv kommer vi ikke nærmere ind på de specifikke diskussionsemner, men det er blot vigtigt at kende til SEO og linkbuilding.

Betalt annoncering kan være yderst effektivt

Kigger man derimod på betalt annoncering, så vil de fleste straks tænke på annoncer via de sociale medier eller betalt annoncering på Google via Google Ads.

Sætter man annonceringen korrekt op, og har man et produkt eller en serviceydelse, som er velegnet til denne type annoncering, så kan betalte annoncer være yderst effektive.

Betalt annoncering afregnes typisk per visning eller per klik.

Dette afhænger af måden hvorpå annoncerne er sat op. Man skal derfor være interesseret i, at der skal betales penge for at få besøgende ind på hjemmesiden.

Det er endvidere vigtigt at kende til tallene for virksomheden. Konverteringsraten vil eksempelvis have en stor rolle i om hvorvidt betalt annoncering kan betale sig eller ej.

Er du forvirret? Lad eksperter håndtere det, som de er bedst til!

Mange virksomheder må erkende, at de ikke internt er dygtige nok til de markedsføringsdiscipliner, som i sidste ende er med til at være bestemmende for virksomhedens succes. Derfor er online marketingkonsulenter i høj kurs.

Prisen for konsulentbistand skal opvejes med den opportunity cost, der er ved ikke at have en ekspert ved roret.

Kan virksomheden omsætte for 50% mere ved at betale sig fra assistancen, så kan det vise sig at være økonomisk mere profitabelt, end hvis en intern medarbejder bruger alle ugens dage på at hæve omsætningen med 5% grundet manglende erfaring.

Karneval kan slå rekord: Det kan du glæde dig til i år

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Aalborg Karneval
Foto: Aalborg Karneval

I morgen sker det endelig: Nordeuropas største karneval er igen klar til at pakke Aalborg ind i fest, farver og masser af kærlighed.

Temaet i år er “De fire årstider”, som jo kan fortolkes helt frit.

Èn ting er dog sikkert; Vi får hverken besøg af årstiderne efterår og vinter, da vejret tegner til at blive helt perfekt med både tørvejr og fine temperaturer – læs mere om det her.

Sidste års karneval skrev sig ind i historiebøgerne med det højeste deltagerantal i paraden nogensinde, da hele 80.000 deltagere festede i Aalborgs gader.

“Det er altid svært at spå om, men vi regner med cirka samme antal i år,” fortæller Aalborg Karnevals daglige leder Kresten Thomsen.

Der er dog absolut mulighed for, at man overstiger rekordantallet fra 2018.

Kæmpe konfettitårn på Vesterbro

Deltagerne i paraden kan, udover en kæmpe folkefest, blandt andet se frem til et gigantisk konfettitårn ovenpå Cimbertyren, som bliver skudt af løbende.

“Vi har købt over 100 kg konfetti, så der bliver masser af fest og farver,” lover Kresten.

Aalborg Karneval har paradestart i Nørresundby kl. 10.00, fra Skat kl. 10.30 og fra Haraldslund kl. 11.00.

Fed musik i vente

Traditionen tro fortsætter festen inde i Kildeparken, hvor der allerede er underholdning fra klokken 11.00.

Musikprogrammet til dette års karneval byder på i alt otte headline-kunstnere.

Med to store svenske navne som AronChupa og Vigiland, og yderligere seks danske kunstnere som BroBrandon BealFaustixSnavs, Navid og Djämes Braun bliver 2019 et festfyrværkeri af populære kunstnere, hvor karnevalisterne både kan synge med og får ny musik i ørerne.

“Vi glæder os helt vildt til at feste med alle deltagerne, og så kan vi selvfølgelig kun opfordre folk til at bakke op om festen ved at opføre sig ordentligt, passe på hinanden og bakke om på karnevallet ved at købe et loyalitetsarmbånd,” siger Kresten.

Pas på hinanden

Nordjyllands politi er klar med 6 gode råd på Facebook, så alle får et sjovt og roligt karneval:

1) Få noget ordentlig morgenmad. Ja, det lyder da hyggeligt med et halvt rundstykke med pålægschokolade og 1-2-3-4 sidevogne til, men det er ikke en ordentlig bund. Tænk på, at dit næste måltid måske først er klokken 16.

2) Planlæg din brandert. Det lyder nederen og underligt og voksent, bevares, men det ér bare ikke fedt at blive smidt med en taxa hjem klokken 13, fordi man har drukket for meget morgenmad.

3) Drop stofferne. Et karneval med 100.000 mennesker er ikke dagen, hvor du har lyst til at få en psykose (det har man faktisk aldrig lyst til at få).

4) Hold fast i vennerne! Og snak endelig med dem. Sig til, hvis du skal over for at snakke med hende i Pikachu-kostumet, eller hvis du skal finde et sted at tisse, så de kan vente på dig.

5) Begrav stridsøksen (og karnevalsvognen)
Skal du i kilden, eller gider du ikke slæbe på din vogn mere, så husk, at du kan begrave den over for Kildeparken. Så bliver der kvitteret med en øl og en highfive.

6) Tømmermændene kommer i løbet af aftenen, så hvis du ikke kan holde til at smutte i byen efter 12 timer i sprit, så husk at have tanket op på chips, panodiler og Sex and the City derhjemme. Så er du klar igen søndag.

Du kan læse mere om Aalborg Karneval her.

Tall Ship Races markerer 20 års jubilæum i Aalborg: Sådan bliver det i år

Skrevet af: Michael Qureshi

Der er sket meget i Aalborg siden 1999.

Hvor Havnefronten bestod af slidte pakhuse, grusparkering og få visuelle oplevelser, så er det helt modsat her 20 år senere.

Havnefronten stråler med Utzon Center, Musikkens Hus og mange lækre bygninger langs kajen.

Rekreative oaser er placeret blandt kulturhuse, ungdomsboliger og ejerlejligheder. Studerende tager en pause fra bøgerne på en af de mange loungestole langs fjorden. Der indbydes til ophold og hygge.

Det er langt fra det billede af byen, der var første gang man var vært for Cutty Sark – der senere blev omdøbt til Tall Ship Races.

Sådan så det ud første gang i 1999

“Under Cutty Sark i 1999 blev det tydeligt, hvordan Limfjorden kan samle folk og binde Aalborg og Nørresundby sammen.

Alle tog The Tall Ships Races til sig, og mange fik øjnene op for mulighederne ved fjorden.

Herefter gik udviklingen af havnefronterne i gang, og det er lykkedes at skabe fantastisk flotte havnefronter, hvor vi nu har mulighed for at holde store koncerter med fjordkig, skabe en bred variation af aktiviteter i det store arrangementsområde kombineret med oplevelser ombord på skibene,” siger Søren Thorst, der er eventchef i Aalborg Kommune.

Vært for femte gang i juli

Aalborg er for femte gang værtshavn for The Tall Ships Races i dagene 3-6 juli 2019. Byen har tidligere været vært i 1999, 2004, 2010, 2015.

I år er faciliteterne endnu bedre og endnu flere end sidst.

“Vi har fået kulturbroen, der sammen med shuttlefærgerne gør det lettere for folk at opleve skibene på begge sider af fjorden.

Vi markerer, at Nørresundby Lystbådehavn er blevet færdig med musikscene, barområde og et af de store sejlskibe.

Østre Havn er også forvandlet siden sidst.

Det er blevet et lille paradis for vandsport, boliger, iværksættermiljø, café og supermarked. Her placerer vi de mindste skibe, så de ligger i læ derinde.

På pladsen foran Musikkens Hus laver vi et loungeområde,” fortæller Søren Thorst.

Binder en oplevelsessløjfe

Variationen af tilbud langs havnefronterne har været vigtig for forvandlingen og succesen, mener Henrik Jess Jensen, der er formand for Havne- og Teknikgruppen.

“The Tall Ships Races er en juvel for Aalborg og nordjyderne, for den har vist de udfoldelsesmulighederne, der er ved at være placeret lige ned til den smukke Limfjord.

Havnefronterne er indrettet rekreativt, så de besøgende kan tage en pause, en aktivitet og så en pause igen.

I både vest og øst er der skabt mulighed for at krydse Limfjorden med Egholm-færgen og Kulturbroen, og undervejs møder du et væld af oplevelser, så i år kan vi for første gang binde en oplevelsessløjfe hele vejen rundt om havnefronterne.,” siger Henrik Jess Jensen begejstret.

Det er første gang, at Aalborg er starthavn for The Tall Ships Races. Med et samlet besøgstal på over 3,1 mio. besøgende har The Tall Ships Races været de største begivenheder i Aalborgs historie.

I år har erhvervs-parret Eigild og Sonja Christensen doneret det der bliver Danmarkshistoriens største fyrværkerishow til Aalborg og Tall Ship Races.

Det er i øvrigt også dem, der står bag den gigantiske familiefestival Raise for Kids på Flyvestation Aalborg på søndag, hvor Mads Langer, Joey Moe, Onkel Reje og mange andre optræder. Læs mere om det her

James Robertson er karnevalsklar: De første 50 udklædte får halv pris på menuen

Skrevet af: Redaktionen

Byens nye store kebab-restaurant James Robertson har for alvor erobret aalborgensernes hjerter.

Kebab-restauranten åbnede i slutningen af februar i de gamle Sunset Boulevard lokaler på Boulevarden/Østerågade, og har fået en forrygende start på tilværelsen i Aalborg.

James Robertson skiller sig markant ud fra byens øvrige kebabsteder ved at være mere som McDonalds og Burger King i deres koncept.

Derudover bruger de specialopskrifter på deres kød og brød, hvilket har gjort dem populære i byen.

Nu er man så klar til restaurantens første karneval, og det ønsker man at markere på en helt særlig måde. Således får de første 50 kunder, som er udklædt, en menu til halv pris.

Derudover har James Robertson som sædvanlig også sent åbent i weekenderne, og det gælder også karneval, hvor man har åbent frem til klokken 05.00.

Så hvis du ikke når derind i løbet af dagen, så kan du få en pita, durum eller sandwich med hjem.

Krydret efter legendariske opskrifter
Der er stort fokus på kødet, som kæden nøje udvælger ud fra høje kvalitetskriterier. Man kan vælge imellem lammekød, oksekød og kylling.

Kødet er krydret efter opskrifter, som nogle af Tysklands allerstørste kebabkæder har kæmpe succes med.

Blandt andet har den tidligere tyske landsholdsstjerne Lukas Podolski kastet sig ud i et kebab-eventyr, der godt kan minde lidt om konceptet, som James Robertson har introduceret til danskerne.

KONKURRENCE
Vind 5 pitamenuer

I samarbejde med James Robertson udlodder vi 5 pitamenuer, som du kan dele med venner/veninder/familie.

Sådan vinder du;
Like opslaget  (lagt på MigogAalborgs Facebook-side fredag kl. 16.40)
Skriv mindst en du vil dele præmien med

Du kan følge James Robertson på Facebook her

Vi trækker en vinder på søndag d. 26. maj.