Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Stort skulderklap: Sydbank har Nordjyllands mest tilfredse erhvervskunder

Af Michael Qureshi
Claus Starbæk er områdedirektør i Aalborg
Claus Starbæk er områdedirektør i Aalborg

I en ny måling fra analyse fra Aalund slår Sydbank sin position som Danmarks Erhvervsbank godt og grundigt fast.

Banken tager førstepladsen blandt landets seks største banker på den overordnede kundetilfredshed.

Landets mest tilfreds erhvervskunder er kunder i Sydbank.

Det er konklusionen i en ny måling fra analysehuset Aalund, som hvert år undersøger tilfredsheden og loyaliteten blandt de danske bankers erhvervskunder.

Her kan man også konkludere, at man har Nordjyllands mest tilfredse erhvervskunder, og det vækker glæde i det nordjyske hovedkvarter på Østre Havn i Aalborg.

Stor glæde i Aalborg-afdelingen

“Vi er meget stolte af, at vores kunder på landsplan giver os et solidt skulderklap, som vi også hver dag hører og ser her i Aalborg og omegn.

Samtidig er vi ydmyge over for, at vores kunder kvitterer med de flotte vurderinger. Det sker ikke hver dag,” siger områdedirektør i Sydbank Aalborg, Claus Starbæk og fortsætter:

“Vi løber selvfølgelig også stærkt i hverdagen og glæder os over, at vurderingen er bredt funderet.

Det betyder, at vi ser en stigende tilfredshed blandt kunderne og en stigende tilfredshed, når det gælder sammenhængen mellem produkt og pris – og ikke mindst med tilfredsheden når det gælder kontakten til Sydbank og til vores rådgivning.”

Tager ni førstepladser i måling

Tilfredshedsundersøgelsen omfatter 15 målepunkter i alt, hvor Sydbank bliver sammenlignet med de seks største banker i Danmark.

Her tager Sydbank førstepladsen på ni af de 15 målepunkter inkl. de tre vigtigste, som er lig med en blåstempling af Sydbank-erhvervsansatte i hele landet – og i Nordjylland, der hver dag løber stærkt for at gøre en forskel, når det gælder den daglige økonomi og de større investeringer for SMV’erne.

De tre målepunkter er, at bankrådgiverne lytter til kundernes behov og ønsker, at bankrådgiverne forstår virksomhedens situation og endelig, at Sydbank har tillid til virksomheden, og vil støtte den i gode og dårlige tider.

Kæmpe skulderklap

“For mig er de tre målepunkter den store game changer for Sydbanks afdelinger i Nordjylland.

Det er meget svært at gøre alle tilfredse, når hverdagen er hektisk og travl – og når det særligt gælder virksomhedernes økonomi. Så det her betyder et kæmpe skulderklap til mine kolleger i Aalborg og andre steder,” siger Claus Starbæk.

Undersøgelsen viser også, at andelen af kunder, der overvejer at skifte væk fra Sydbank, er faldet markant.

Hvor det i 2022 var 18 pct. af erhvervskunderne, der udtrykte, at de overvejede at flytte til en anden bank, er det nu 8 pct.

Det er betydeligt under gennemsnittet i markedet.

“På landsplan er det især de mellemstore erhvervskunder, der har bevæget sig, så de nu er lige så loyale kunder, som de største erhvervskunder. Det er også noget, vi mærker her i Aalborg,” siger Claus Starbæk.

Del artikel

Andre læser også