Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sunde og lækre quesadillas hitter: Eatlow præsenterer nyt på menuen

Af Stine Kjølby Christensen

Den 24. marts afholder MigogAalborg første udgave af Aalborg Awards.

Formålet med showet er, at aalborgenserne kan være med til at hylde byens bedste steder og tilkendegive deres mening inden for forskellige kategorier, bl.a. Bedste Take Away.

Blandt de fem finalister i Take Away-kategorien finder man blandt andre Eatlow, som med deres fokus på sund mad til alle, er blevet et af byens mest populære steder.

Aalborgenserne vil have kvalitet og gode råvarer

Finalisterne er fundet efter en afstemning på MigogAalborg, hvor over 10.000 deltog.

Generelt ser vi et utroligt stærkt finalefelt, hvor et som ord som kvalitet ofte går igen – ikke engang i Take Away-kategorien er der spor efter junk og billige løsninger, som man ellers kan fristes til at forbinde Take Away med.

Hos Eatlow er man også meget langt fra denne opfattelse. Filosofien er nemlig, at Take Away skal være nemt, sundt og nærende, men uden at gå på kompromis med ens livretter.

Disken bugner nemlig af alt fra grøntsager til kage – og duften af sprødstegt bacon bliver man heller ikke snydt for.

Sunde og lækre quesadillas hitter: Eatlow præsenterer nyt på menuen

Linda Bruun har drevet Eatlow i fire år, og selv om det siges, at en butik skal bruge fem år på at finde sin plads, så føler hun nu, at konceptet har fundet vejen hjem.

“Det har hele tiden været mit mål, at Eatlow skal kunne behage enhver kunde samt efterleve ethvert behov. Det kan vi i den grad nu,” fortæller Linda stolt til MigogAalborg.

Et komplet koncept

Siden oktober måned har Linda og hendes personale arbejdet på at gøre menukortet helt komplet.

“De sidste fire år har vi fået skabt et rigtigt godt fundament. Nu har vi lagt os fast på konceptet, og vi kan i stedet bruge tiden på at udforske mulighederne de enkelte genrer,” fortæller Linda begejstret.

Det betyder blandt andet, at Eatlow nu tilbyder endnu flere specialiteter, endnu mere fisk og de meget efterspurgte quesadillas, som indtil nu kun har optrådt kontinuerligt som “Dagens Special”.

Sunde og lækre quesadillas hitter: Eatlow præsenterer nyt på menuen

“Vores Specials har været en god måde at teste forskellige retter på, så vi vidste om de faldt i kundernes smag. Vores quesadillas var populære og savnede i de resterende dage, så nu har vi givet dem en fast plads på menuen,” siger Linda.

Eatlows quesadillas, som er den mexicanske titel for den grillede fuldkornswrap, fås indtil videre i to udgaver: én med hjemmemarineret dansk kylling, rød cheddar og jalapeños og en vegetarisk med spinat, feta, cashewnødder og humus.

Især de vegetariske og veganske retter har været efterspurgte, og her har Linda også udvidet konceptet; blandt andet med en burger med rødbedebøf, humus og avocado.

Lytter til kundernes ønsker

Et andet tiltag, som i den grad har været efterspurgt, er de friskpressede juices. Butikken har siden januar 2015 solgt økologisk JUICELOW juice cleanses, på 1 eller flere dage, men kunderne ønsker endnu mere.

Sunde og lækre quesadillas hitter: Eatlow præsenterer nyt på menuen

Nu bliver juicen derfor en fast del af menukortet.

“Det er vigtigt, at vi fortsat sørger for at udvikle os og følge med tiden. Vi skal kunne rumme alle, og vores kvindelige kunder vil altså bare gerne have juice hele året – så det får de selvfølgelig,” siger Linda med et smil.

Eatlow har alle år været kendt og elsket for sine proteinshakes og var også blandt de første i Aalborg til at introducere dem. Også her er kravene blevet skærpede fra Lindas side, hvilket blandt andet betyder, at alle drikkevarer nu indeholder omkring 200 kalorier.

“Vores shakes og juices skal ses som et mellemmåltid eller supplerende til en ret; derfor har jeg haft et mål om at kunne holde dem forholdsvist lavt på kalorier.” forklarer Linda.

Lige siden vi åbnede i 2013, har man kunnet se næringsværdier på vores retter, drikke og glutenfri kager, og det fortsætter vi med, da kunderne efterspørger indhold på deres mad, hvilken er en super god udvikling: folk går op i dét, de spiser!

Jeg føler virkelig, at vi nu har ramt noget helt rigtigt på alle fronter. Uanset om man er vegetar, veganer, allergiker og hvilke principper man spiser efter, så kan man få det her.

Det var mit mål, og det er så fedt endelig at være lykkes med det.” slutter Linda.

Del artikel

Andre læser også