Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Styrk din træning med tre gode tips

Af Annoncør

Bruger du stribevis af timer i træningscentret? Og er du én af dem, som storjublede da centrene atter åbnede igen efter corona? Så bør du læse videre lige her.

Annoncørbetalt indhold leveret af: Apopro.dk

Træning er sundt og hjælper dig til at holde den gode form. En sund livsstil spreder sig også hurtigt til din udstråling og giver dig et stort selvtillidsboost. De fleste vil gerne få det maksimale ud af deres træning, og dette kan gøres på forskellige måder. Herunder får du tre gode tips til at øge din træning yderligere.

3 gode tips til træningen

  1. Husk den sunde kost. Dette kan nødigt komme som nogen overraskelse. Men en sund kost er alfa og omega, hvis du skal få det maksimale ud af din træning. Går du hjem og åbner slikposen og ringer til pizzamanden efter endt træning, kan træningen næsten være ligegyldig. Du skal dog stadig huske af få fedtstoffer, det skal bare være den sunde form for fedt. Hurtigt mad og fryse-færdigretter har ikke de rigtige næringsstoffer, og gør dig hurtig træt og dvask.
  2. Suppler gerne den gode og sunde kost med omega 3-fedtsyrer også kaldet fiskeolie. Omega-3 er med til at lindre smerter, sænke blodtrykket samt reducere blodets fedtindhold. Det er sjældent at, vi får spist nok mad som indeholder fiskeolie, derfor kan det være et fremragende kosttilskud.
    Konkret hjælper det din styrketræning ved at forebygge betændelse i musklerne, nedsætter restitutionstiden og øger dit stofskifte.
  3. Husk at slappe af – og restituere. Din krop kan ikke nå at genopbygge sig selv, hvis du træner alle ugens syv dage. Muskelfibrene kan ikke nås at blive repareret og dermed kan du faktisk risikere at miste muskelmasse og styrke. Ja utroligt nok, så kan få meget træning faktisk nedbryde din krop på sigt. Så husk at holde hviledagene med god samvittighed. Restitution er nemlig en del af den gode træning.