ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Stor skalp: Aalborg-firma vandt pris for næsen af giganter

Af Michael Qureshi
E-handelspris 2018
E-handelspris 2018

Flere Aalborg-virksomheder var forleden nomineret til en af de største priser inden for e-handel i Danmark.

Men det var Venue Manager, et datterselskab af Combine, som kunne rejse hjem til postnummer 9000 med et trofæ. Andre Aalborg-firmaer som Coolshop og Luksusbaby måtte nøjedes med pæne sekundære placeringer.

Venue Manager triumferede i kategorien bedste e-handelscase med deres topmoderne totalløsning til sportsklubber, som blandt andet Aalborg Håndbold, Hobro og nyoprykkerne til Superligaen Vendsyssel bruger.

Det samme gør AGF, og det var faktisk med præsentationen af AGF-casen, at Venue Manager løb med sejren foran giganter som Mols Linien, Danbolig og Imerco.

Havde slet ikke troet på triumfen

Hos Venue Manager jubler man over hæderen i så skarp konkurrence.

“Vi var jo oppe imod andre digitale bureauer, som leverer til flere af de største i landet. Så det er kæmpestort, fordi vi stadig er et lille hus. Selve Venue Manager er ikke så gammel, så vi havde slet ikke turde at tro på, at vi kunne vinde,” fortæller Peter Richardt, business director i Venue Manager, til MigogAalborg.

Stor skalp: Aalborg-firma vandt pris for næsen af giganter
E-handelspris 2018

Potentialet i Venue Manager er stort, fordi det i fremtiden skal være lettere for den enkelte at tage til sportskampe, koncerter og festivaler.

Sæsonkort, billetten, bestillinger af mad eller andet er blevet digitalt og ligger nu på tilskuerens mobil. Slut med papirbilletter, plastikkort og lange kassekøer.

Løsningen leveres til 14 sportsklubber i Danmark og en kæmpe musikfestival som Smukfest. AGF blev brugt som case, da de har opnået flotte driftsresultater med systemet.

“De har formået at øge deres tilskuertal og ikke mindst merchandisesalg. AGF har langt bedre styr på deres data. De ved i dag præcis, hvem der kommer på stadion, så de kender deres kunder indgående. De har samtidig sparet en del administrationsomkostninger med Venue Manager,” forklarer Peter Richardt om nogle af de ting, som imponerede juryen.

Er ved at etablere sig i Tyskland og kigger på England

Venue Manager, som er en del af Combine, satser nu også internationalt. De er allerede på vej til at etablere sig i Tyskland, hvor fodboldklubber i den tredjebedste række har lige så mange tilskuere som flere Superliga-klubber.

Derudover arbejder man også målrettet på at åbne døren ind til engelske sportsklubber.

“Der er stor interesse og positive tilbagemeldinger stort set alle steder, vi har møder. Der er ingen tvivl om, at vi også kan bruge den her e-handelspris til at blåstemple vores produkt, så derfor betyder den utrolig meget for os.

Vi glæder os også til at assistere Vendsyssel med de løsninger, de har brug for nu hvor de er rykket op i Superligaen,” forklarer Peter Richardt.

Du kan læse hvordan Aalborg Håndbold bruger Venue Manager her

Del artikel