Støtter fanscenen i AaB: Streetammo’s trendy fan-kollektion er et kæmpe hit

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Den 1. december gik to af byens stærkeste brands sammen i et helt unikt samarbejde.

AaB er kendt for at skabe fællesskab, resultater og begejstring – både på grønsværen og på tribunen, mens Streetammo igennem de seneste 17 år har etableret sig som en af Danmarks stærkeste brands inden for streetwear.

De har netop indgået et officielt samarbejde om at lave merchandise i et begrænset oplag, kaldet AaB X Streetammo, hvor kollektionen, som lanceres, kaldes Allez Allez – Limited Edition.

“Fansene har taget sindssygt godt imod kollektionen, og salget er gået over al forventning.

Derfor skal man også være hurtig, for der laves kun omkring 200 stk. af hver enkelt del,” fortæller stifter og medejer af Streetammo, Mark Urban.

Pressefoto
Pressefoto

Kollektionen består af T-shirts, hoodies, trackjackets og trackpants.

“Det har været vigtigt for os at skabe en kollektion, som ikke blot er rød og hvid. Allez Allez er skabt ud fra en stor kærlighed til klubben, men også med respekt for både design og den helt rigtige kvalitet.

Kollektionen er limited, så når tøjet er solgt, laver vi ikke mere. Har du et af de her pieces, så har du noget helt unikt fantøj, som du stolt kan iklæde dig inden stadion eller udebaneturen,” forklarer Mark Urban.

Støtte til fanscenen

Men det er ikke kun din egen garderobe, der får glæde af et eventuelt køb.

Designet er udviklet sammen med udvalgte personer fra AaB’s aktive fanscene, og for hvert stykke tøj, der sælges fra kollektionen, doneres 50 kroner ubeskåret til AaB Tifo Kaos.

“Vi har, siden Streetammo så dagens lys, bidraget til det aalborgensiske miljø, så vi er selvfølgelig meget glade for, sammen med AaB, at bidrage til den aalborgensiske fanscene gennem vores kollektion af merchandise og støtten til AaB Tifo Kaos,” fortæller Mark Urban.

Derudover er kollektionens navn, Allez Allez, også en hyldest til den aalborgensiske fanscene.

Det kan oftest høres i sangene, der bliver sunget på tribunerne rundt om i landet. Udtrykket er fransk og betyder marchér og/eller fremad march.

Det er langt fra kun klubbens fans, som har taget rigtig godt imod det nye projekt fra AaB og Streetammo. AaB-helten Jeppe Curth var i 2014 med til at vinde The Double med AaB, og han har en helt speciel plads i mange fans’ hjerter.
Pressefoto
I starten af december var han forbi Streetammo, hvor han fik kollektionen med hjem.

Du finder Streetammo X AaB i Streetammos butik på Boulevarden 32, på webshoppen eller via AaBsport.dk