Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Stjernestøv: Aalborg-firma lavede reklamefilm med store navne

Af Michael Qureshi
Jeppe Curth (tv) var ikke for fin til at holde paraplyen for Mikkel Hansen
Jeppe Curth (tv) var ikke for fin til at holde paraplyen for Mikkel Hansen

Det er ikke længe siden, at den fremadstormende kunst-app Artland kunne fortælle, at en række store navne havde lavet en millioninvestering i virksomheden.

Det var blandt andet håndboldstjernen Mikkel Hansen, sangeren Shaka Loveless og den nordjyske erhvervsmand Andreas Helgstrand.

De nye investeringer skal booste Artlands brugerbase som lige nu allerede tæller titusinder af samlere og gallerier fra hele verden.

Det er brødrene Jeppe og Matis Curth, der står bag Artland, som er ved at få et stort internationalt gennembrud. Jeppe Curth har i mange år bombet mål ind for AaB, og Matis Curth studerede i flere år i Aalborg.

Derfor var det også meget nærliggende, at de hyrede Aalborg-firmaet Rahbek Media til at lave deres reklamefilm, som især er målrettet de sociale medier.

Fløj tre mand til Paris

En spændende opgave for video produktionsvirksomheden, som fløj tre mand til Paris for at lave optagelserne med Mikkel Hansen, der spiller for Paris St. Germain.

“Vi var voldsomt starstruck, da vi mødte Mikkel Hansen første gang. Så det skulle vi lige ud over, men han var virkelig cool og helt nede på jorden. Vi brugte de første dage på at scoute location i Paris og lavede ligesom en plan A, B og C. Men Mikkel tog sig så god tid til projektet, at vi kunne filme både plan A og B, så vi havde masser af materiale.

Det er oftest det allervigtigste, når man kommer hjem og skal redigere filmen. Så skal man helst have en masse at vælge imellem,” fortæller Jeppe Rahbek, direktør i Rahbek Media, til MigogAalborg.

Stjernestøv: Aalborg-firma lavede reklamefilm med store navne

Jeppe og Matis Curth var med i Paris, og der er ingen tvivl om, at alle omkring Artland er meget engageret i at skabe en international succes.

“Alle gav sig utrolig god tid til at lave filmene. Lige fra at lave et godt storyboard til selve optagelserne. Når man er et supernavn som Mikkel Hansen, så kunne vi godt have frygtet, at vi bare skulle skynde os så meget som muligt.

Men han tog sig god tid, og han hev os ind på diverse kaffebarer, hvor vi lige skulle have en espresso. Der er ingen tvivl om, at de synes, Artland er et fedt projekt at være en del af,” forklarer Jeppe Rahbek.

Filmede hjemme hos sangstjerne

Samme oplevelse fik produktionsteamet, da optagelserne med Shaka Loveless skulle i kassen i København.

“Han var lige så cool som Mikkel. Han åbnede sit hjem, så vi kunne filme hjemme hos os ham. Jeg vil sige, at vi fik de bedste betingelser, vi overhovedet kunne forestille os hos alle dem, vi filmede med, og jeg synes også, at det gav et rigtigt godt resultat, som er blevet taget godt imod på de sociale medier,” forklarer Jeppe Rahbek.

De nye investorer i Artland omfatter nu Mikkel Hansen, den olympiske dressurvinder og nordjyde Andreas Helgstrand, musiker og sangskriver Shaka Loveless samt AirHelp-stifter Nicolas Michaelsen og stiftende AirHelp-investor Poul Oddershede.

De har tilsluttet sig kunstkonsulent Jens-Peter Brask og andre tidlige seed-investorer i Artland.

Stjernestøv: Aalborg-firma lavede reklamefilm med store navne
Jeppe Curth i baggrunden med lillebror Mattis Curth Foto: Mikkel Hjorth-Pedersen

Artland åbner en kompleks kunstverden

Mikkel Hansen, er fascineret af ideen om at skabe et kunstsamfund, der har potentialet til at gøre kunstverdenen mere åben, især for nye kunstinteresserede:

”Jeg har tit studset over, at kunstverdenen virker så kompleks. Især hvis man som nybegynder skal købe et kunstværk, så er det svært at finde informationer om kunstnere, priser og så videre.

Med Artland håber jeg, at kunstverdenen bliver mere gennemskuelig og tilgængelig for såvel nybegynder som samler – så flere får åbnet øjnene for den her fantastiske verden,” siger Mikkel Hansen.

Se filmen som Rahbek Media producerede for Artland her

Del artikel

Andre læser også