Vidste du det?: Som cyklist må du tage en p-plads fra en bilist

Det lyder som en aprilsnar… men den er altså god nok.
Månedsmagasinet Samvirke har delt en reel på Instagram med 5 ting, du (måske) ikke vidste, man må på cyklen.
Og én af de ting, du altså gerne må på cyklen, er at parkere på en bils p-plads.
“Ifølge Færdselsloven må du nemlig godt parkere din cykel samme sted som motorkøretøjer.
Når det er umuligt at finde en parkeringsplads til jernhesten, kan du altså snuppe en af bilernes parkeringsbåse.”
Samvirke fortæller desuden, at du må cykle med en promille, da der ingen fast promillegrænse er på cykel.
Du må også gerne dreje til venstre i lyskrydset. Når der er grønt i lyskrydset og fri bane, må du gerne dreje til venstre i et lyskryds ligesom bilister.