Sørensens rykker på frokosten: Lancerer stærkt januar-tilbud på brunch

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
Flere af stederne i ClubAalborg-pakken tilbyder lækker brunch
Flere af stederne i ClubAalborg-pakken tilbyder lækker brunch

Det er ikke mere end knap tre måneder siden, at Sørensen’s Restaurant & Musikbar slog dørene op i Casa Blanca’s gamle lokaler.

Sørensen’s havde store planer fra start og havde blandt andet ambitioner om at fungere som en form for multihus til det ældre publikum – med god mad og hyggelig stemning til den bedste musik.

Siden da har tiden ikke stået stille i restauranten og på grund af interne omstruktureringer og et fortsat ønske om at ramme et hul i den aalborgensiske restaurationsbranche, har Sørensen’s nu valgt at nytænke konceptet.

Kvalitet og et bredt udvalg

Og ud fra hvad restaurant- og køkkenchef Peder Lundgaard fortæller MigogAalborg ligner det, at vi har en del af se frem til.

”Vi er glade for aftenkonceptet med cocktails og live-musik, så det bliver fastholdt med lidt ændringer,” fortæller Peder Lundgaard.

”Men derudover kunne vi godt tænke os at skabe et mere café-lignende miljø i frokostkonceptet. Det betyder, at vi kommer til at have flere forskellige slags salater af gode råvarer, som vi selv laver helt fra bunden.”

Det nye menukort får generelt et højt madmæssigt niveau og byder blandt andet på flere slags franske salater, rustikke burgere, en gennemført brunchtallerken og selvfølgelig – grundet den centrale placering tæt på havnen – masser af fisk og skaldyr.

Et skridt op fra den klassiske café

Sørensens’s har også store planer med det store udendørsareal, hvor terrassen skal åbnes mere op, så folk kan nyde godt af den gode placering og den gode udsigt over fjorden.

”Til sommer regner vi med at afholde mange stemningsfulde jazz-koncerter og Happy Hour allerede fra klokken 22,” forklarer Peder.

Både indretningen, stemningen og hele atmosfæren indbyder i forvejen til, at Sørensen’s kunne blive et stamsted for de kvalitetsbevidste og kræsne aalborgensere – uden at det bliver for smart.

”Vi håber, at Sørensen’s bliver et sted, man gerne vil være, og som måske lige ligger et niveau højere end de klassiske caféer.

Det bliver med hvide duge, god musik og lækker mad, men man er samtidigt mere end velkommen til at holde en fest hernede.”

Konkurrence skærper byen

Aalborg er efterhånden blevet kendt for at kunne præsentere et nyt spisested hver og hver anden uge – heldigvis er succesraten høj, og Peder Lundgaard er heller ikke nervøs for, at Sørensen’s med tiden kan vinde aalborgensernes hjerte.

”Der åbner jo så mange spændende steder, hvilket selvfølgelig skaber konkurrence. Men hvis man laver noget, som er godt og i orden, så tror jeg, at der er plads til de fleste,” forklarer Peder og uddyber:

”Aalborg er endelig kommet på niveau med andre storbyer, og aalborgenserne vil gerne spise godt.

Man kigger mindre på prisen og mere på kvaliteten – så det er virkelig godt for byen, at der er kommet så mange spisesteder, som virkelig interesserer sig for mad.”

Samtidigt kan Peder dog også mærke, at folk er blevet meget mere bevidste om, hvad de spiser. De sætter højere krav til maden og derfor også højere krav til det enkelte spisested.

”Mange har fået mere mod og lyst til at prøve nogle anderledes ting specielt efter de mange madprogrammer, som sendes. Vi mærker en naturlig interesse for madkunsten og folk ved eksempelvis godt, hvornår tingene er i sæson, og hvad der er godt og dårligt,” siger Peder.

God mad til en god pris

På trods af de høje krav fra forbrugerne har Sørensen’s ingen intentioner om at ligge sig ud med byens gourmetrestauranter.

”Vi kommer aldrig til at lægge os på gourmet, for det dækker oftest over noget, som mange tror, at de ikke kan være med på økonomisk. Vi er jo trods alt stadig i Nordjylland, så priserne skal selvfølgelig også være derefter,” afslutter Peder med et smil.

Og denne udtalelse bliver der i den grad fulgt op på det næste stykke tid, når Sørensen’s introducerer deres helt nye brunchtallerken til et særtilbud på kun 99 kr.

Den har vi selvfølgelig fortæret her på MigogAalborg-redaktionen, og der er thumbs op herfra på en god lækker Aalborg-brunch. Der er lidt af det hele, og der er kræset om råvarerne. Det er samtidig tydeligt, at meget af det er hjemmelavet helt fra bunden.

Der skulle altså være rigeligt med gode grunde til at kigge forbi og tjekke ét af Aalborgs nyeste skud på stammen ud.

Udsolgt hurtigt: Juledamptoget klar med nye datoer lige før juleaften

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: John Lykholt
Foto: John Lykholt

4. december skrev vi, at det gamle juledamptog, Limfjordsbanen, efter to års pause, omsider er tilbage på skinnerne i Aalborg.

Det kan du læse mere om her.

Juletogene  lørdag den 15. december og søndag den 16. december blev hurtigt udsolgt, og Limfjordsbanen indsætter derfor ekstra afgange den 22. og 23. december.

Det skriver de i dag i en pressemeddelelse.

To forskellige ruter

Den 22. december er der afgang kl. 11 og kl. 14 til Aalborg Øst. Toget gør et ophold her på cirka 30 minutter, inden toget kører tilbage til Aalborg station.

I Aalborg øst er der uddeling af varme drikke og klejner, og der er slik og sodavand til børnene.

Togturen tager cirka 2 timer med opholdet i Aalborg Øst. Billetterne kan kun købes i forsalg via Billetto.dk.

Aalborg Havn har muliggjort denne tur ved at stille sporet til Østhavnen til rådighed for Limfjordsbanen.

Den 23. december kører Limfjordsbanen til Lindholm station og man kommer over Jernbanebroen.

Toget afgår fra Aalborg station kl. 11.00, kl. 13.00 og kl. 15.00.

Turen tager med ophold i Lindholm ca. 45 minutter og billetter til disse afgange købes på stationen før afgang med toget.

Hvad: Juletur med Limfjordsbanen
Hvor: Toget kører fra Aalborg Station mod Aalborg Øst Station
Hvornår: 22. og 23. december fra kl. 11.

Du finder yderligere information og hele køreplanen her.

Boyband-stjerner kommer til Aalborg: Syng med på Westlife og Boyzone hits

Skrevet af: Michael Qureshi
Keith Duffy og Brian McFadden
Keith Duffy og Brian McFadden

Det er som om, arrangørerne af Vi Elsker 90’erne sætter hele pladen fuld for 2019.

De har allerede præsenteret adskillige topnavne, som gør det til største lineup nogensinde. Men det bliver bedre endnu.

Således kan MigogAalborg helt eksklusivt afsløre, at stjerne-duoen Brian McFadden og Keith Duffy bliver en del Vi Elsker-plakaten her i Aalborg lørdag d. 31. august.

De har begge været del af to af historiens største boybands nogensinde.

Nemlig Westlife og Boyzone. Sammen har de så dannet duoen Boyzlife, der turnerer verden rundt med de allerstørste hits sammensmeltet fra de to giga boybands.

Vi snakker altså World Of Our Own, My Love, Fool Again, Looking Like That, Uptown Girl osv fra Westlife cv’et. Boyzone husker de fleste nok for megahits som Words, No Matter What, Love Me For A Reason, Picture of You osv.

Syv førstepladser i træk på hitlisterne

Da Westlife var størst, nåede Brian McFadden at opleve 12 førstepladser på hitlister i både Storbritannien samt resten af Europa. Westlife slog endda rekord med syv førstepladser i træk på UK-hitlisten.

Keith Duffy og Boyzone nød samme gigantiske succes og slog også lejr på førstepladserne, hver gang de udgav en ny sang.

Som enkeltstående personer er det to af de allerstørste navne, Vi Elsker 90’erne nogensinde har haft med på deres Tour.

“Vi er utrolig stolte af at præsentere to så store navne. Både Brian McFadden og Keith Duffy har med Westlife og Boyzone spillet en stor rolle i millioner af menneskers liv verden over, og de var nogle af de allerstørste, da de to boybands var på toppen.

Nu har de fundet et helt fantastisk set-up, som de turnerer rundt for fulde huse i hele verden med.

Jeg glæder mig til at de skal opleve atmosfæren fra Vi Elsker 90’erne, og jeg håber, at Aalborg tager godt imod dem,” siger partner i Vi Elsker 90’erne Riffi Haddaoui til MigogAalborg.

Andre kæmpe navne er allerede præsenteret

90’erne var og vil altid være et legendarisk årti.

Blandt de øvrige navne som d. 31. august 2019 skal vælte Aalborg i en overflod af kendingsmelodier er den tyske techno gruppe Scooter. Derudover er Cascada, som blandt andet har hittet stort med det uundgåelige nummer Everytime We Touch, også klar til at lægge Aalborg ned.

Både børn og voksne af 90’erne husker Daze og deres mega hits Tamagotchiog og Superhero, som altså også lægger vejen forbi Aalborg til sommer og det samme gør den italienske electro-gruppe Eiffel 65.

Det kan du læse mere om her.

Og det bliver vildere endnu. Vi tør godt love at det bliver ”too sexy for my love” når den britiske popgruppe Right Said Fred, som blev verdenskendte med debut nummeret I’m Too Sexy, giver den gas på ægte 90’er manér.

Derudover præsenterede de også i weekenden Snap, som blandt andet blev verdenskendt med giga-hittet “Rhytm is a dancer”.

Stadig vildt billige billetter i Early Bird salg

Hvis du allerede er overbevist om, at du i den grad skal med til Vi Elsker 90’erne, så kan du lige nu få fingrene i de eftertragtede Early Bird-billetter, hvor prisen er skruet helt i bund.

Det er de kun i et kort stykke tid endnu, før de går på normalpris, så man sparer en ret stor del ved at booke allerede nu – måske som julegave.

Hvad: Vi Elsker 90’erne
Hvor: Mølleparken
Hvornår: Lørdag d. 31. august 2019
Billetter her

Følg Facebook-begivenheden og vær opdateret på de seneste navne her

Skal du købe eller sælge?: Disse særlige kendetegn spiller en stor rolle for prisen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
danbolig.dk, Julius Posselts Vej 1D, 2. 3., 9400 Nørresundby
danbolig.dk, Julius Posselts Vej 1D, 2. 3., 9400 Nørresundby

Når der enten sættes en bolig til salg eller handles en, så har nogle helt særlige specifikationer indflydelse på udbudsprisen eller valget af boligen ved en handel.

En ny opgørelse fra Boliga viser, at sælgere af boliger med udsigt, elevator eller altan forventer en højere kvm. pris., hvor omvendt at køberne kan skrive boligen på den sorte liste, hvis boligen ikke opfylder særlige specifikationer.

Særlige faciliteter kan være afgørende

Helt særlige specifikationer har indflydelse for udbudsprisen for sælgerne.

Omvendt kan det for køberne have stor betydning, om disse specifikationer er tilgængelige i boligen.

“Særlige “features” kan have helt afgørende betydning for boligkøberne – alt efter hvor svært og dyrt, det er at tilføje det til boligen.

Og hvis den ønskede “feature” ikke er tilstede, kan det sagtens betyde, at boligen ryger på den “sorte liste”,” siger Henrik Hauthorn Jensen, der er boligmarkedsanalytiker hos Home.

Særligt ved lejligheder hvor der er en altan eller elevator kan være afgørende for et køb, da disse ikke er billige eller nemme at etablere.

”For lejligheder kan det for eksempel være “altan” eller “elevator”, som nogle købere har som et ufravigeligt krav, og det kan være umuligt eller meget besværligt og dyrt at etablere.

Drømmer man derimod om en terrasse, en udestue, en brændeovn eller lignende features i sit hus, så kan dette relativt let tilføjes boligen og har ikke afgørende betydning for om man vælger – eller fravælger – den,” siger Henrik Hauthorn Jensen.

Altan og elevator

Netop ordet “altan” er populært, når de boligsøgende selv tilføjer parametre i deres søgninger på Boliga‘s hjemmeside.

Netop dét ord er det mest benyttede ord i fritekstsøgefeltet. Og skal der være altan på lejligheden, så har prisforventningerne hos sælgerne også været højere.

32.638 kr. lød den gennemsnitlige udbuds kvm. pris for lejligheder på fra januar til slutningen af november.

34.872 kr. var den steget til, hvis “altan” var blevet skrevet ind i teksten om boligen. Det er en prisforskel på 2.234 kr.

“Altaner giver beboerne himmel over hovedet og et nyt rum, hvor de kan drikke morgenkaffe og grille om sommeren.

Når man bor i byen, savner mange et frirum, og der er altanen helt oplagt,” siger Casper Gorm Knudsen, administrerende direktør i altan.dk.

Priserne stiger dog endnu mere, hvis der er “elevator” til lejligheden. 36.852 kr. har de ifølge Boliga været udbudt til salg for, hvilket er lige over 4.000 kr. mere pr. kvm. end gennemsnittet.

Ordet udsigt er den største prispresser

For villaer var en af de helt store pris-pressere dog ordet “udsigt”, hvor den gennemsnitlige udbudspris gik fra 16.316 kr. til 18.127 kr.

“Udsigt er i rigtig høj kurs blandt boligkøberne, og især udsigt til hav og fjord trækker, men også til sø, skov og marker er eftertragtet.

Når det ikke slår hårdere igennem på priserne, skyldes det, at der også er masser af boliger med udsigt, som ikke nødvendigvis er specielt dyre men som ligger naturskønt,” siger Henrik Hauthorn Jensen.

“Have” fik villa-sælgerne til at sætte prisen op til 18.063 kr. – en stigning på 10,7 procent.

Boligas opgørelse har opgjort den gennemsnitlige udbudskvadratmeterpris på villa/rækkehuse, ejerlejligheder og sommerhuse i perioden 1. januar til 30. november 2018. Der er desuden lavet beregninger på udbuds kvm. prisen, hvis specifikke – populære – søgeord optræder i annoncen.