Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-kometer i vild vækst: SNT vil øge omsætning med 67 mio. kr. på to år

Af Emil Kjær Jørgensen
Foto: Shaping New Tomorrow
Foto: Shaping New Tomorrow

2018 har på mange måder været et vildt år for Aalborg-drengene fra Shaping New Tomorrow (SNT).

I april var de med i det populære tv-program Løvens Hule, hvor Jesper Buch og Birgit Aaby hver især valgte at investere penge og tid i Shaping new tomorrow: Drengenes eget tøjbrand, som de har brugt en del år på at udvikle.

Efter programmet sluttede, havde de mere end en ordre i minuttet, og den popularitet er bare fortsat i hele 2018.

Det kan bestemt også ses på omsætningen.

I et interview med Børsen afslører SNT, at omsætningen er gået fra 3 mio. kr. i 2017 til cirka 35 mio. kr. i år.

Men her stopper hverken ambitioner eller drømme bestemt ikke.

Aalborg-kometer i vild vækst: SNT vil øge omsætning med 67 mio. kr. på to år
Christoffer, Kasper og Christian i Løvens Hule

Udvider til fire nye lande

SNT har et mål om at fordoble omsætningen til næste år. Det vil sige, at de vil gå fra omsætning på 3 mio. kr. til 70 mio. kr. på blot to år.

Det skal blandt andet ske ved at udvide til hele fire nye lande.

Her taler vi Sverige, Holland, Tyskland og England, hvor virksomheden netop har åbnet webshops.

”Vi starter med en valideringsproces og tester hvilke markeder, der responderer bedst til vores markedsføring, og derfra hvilke ting vi skal fokusere mere på.

Det marked, vi har størst succes med ultimo 2019, sætter vi så en popup-store op i i en storby med henblik på, at vi åbner en fysisk butik, ” siger adm. direktør i Shaping New Tomorrow, Kasper Ulrich, til Børsen.

Aalborg-kometer i vild vækst: SNT vil øge omsætning med 67 mio. kr. på to år
SNT-butikken på Boulevarden

Den bedste investering i Løvens Hule nogensinde

En del af SNT’s strategi har blandt andet været at involvere den ene løve-investor, Jesper Buch, i markedsføringen af produkterne.

Jesper Buch er også fuld af lovord om både produktet og folkene bag:

”Jeg investerede ikke i bukser, men jeg investerede i dem, fordi jeg blev forelsket i dem. Fra første møde kunne jeg mærke, at jeg godt kunne arbejde med dem, og at de er sultne ad helvede til.

Jeg har hjulpet dem rigtig meget for at få et brand op at køre. Der er næsten ikke gået en dag, hvor vi ikke har talt sammen.

Det er absolut den bedste investering, jeg nogensinde har foretaget i Løvens Hule. Jeg kender ikke i morgen, men det kommer til at stikke helt af,” siger Jesper Buch til Børsen.

Jesper Buch har tidligere understreget, at på indtjeningssiden er det også en ekstremt vigtig detalje, at salget primært foregår gennem webshoppen og egne butikker, hvilket springer et dyrt mellemled over.

Det bør også kunne ses på bundlinjen, når der præsenteres regnskab.

Del artikel

Andre læser også