Signalfejl giver problemer: Togene holder stille til og fra Aalborg

Skal du med toget her til morgen og formiddag, skal du i stedet kigge efter en togbus.
En signalfejl på strækningen mellem Aalborg og Langå betyder nemlig, at togene ikke kan køre.
Det skriver DSB på deres hjemmeside.
Og ifølge NT gælder problemerne også, hvis du skal nordpå. Der er også her indsat togbusser.
Signalfejlen lammer derfor i øjeblikket togtrafikken i hele regionen.
Ifølge DSB er den foreløbige prognose, at problemerne er løst kl. 12.
Indtil da vil der være indsat både hurtigbusser og stopbusser.
Fra Langå kører der en hurtigbus i minuttal 55 og en stopbus i minuttal 15.
Mens der fra Aalborg mod Langå kører en hurtigbus i minuttal 00 og en stopbus i minuttal 30.
Hurtigbussen stopper i Randers og Hobro på ruten mellem Aalborg og Langå, mens stopbussen også holder ind ved Arden, Skørping, Støvring, Svenstrup og Skalborg.
Busserne ligger i rejseplanen, og DSB arbejder på at skaffe flere busser.
Her holder Togbusserne:
- Langå Bredgade foran stationen
- Randers Pladsen foran stationen
- Hobro Pladsen foran stationen
- Arden Pladsen foran stationen
- Skørping Pladsen foran stationen
- Støvring Pladsen foran stationen
- Svenstrup
- Mod Aalborg: Godthåbsvej ved NT’s stoppested
- Mod Hobro: Hobrovej ved NT’s stoppested
- Skalborg Pladsen foran stationen, på nordsiden ved spor 2
- Aalborg Busstop C
Også andre problemer nordpå
NT indsætter fra i dag 10. oktober også togbusser på strækningen mellem Aalborg og Frederikshavn, da træerne langs ruten skal beskæres.
Det arbejde kan du læse mere om her:
Læs også: Så er den gal igen: Nu bliver der indsat togbusser til og fra Aalborg