Aalborg-kometer med vildt regnskab: SNT 45-dobler overskuddet

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Shaping New Tomorrow
Foto: Shaping New Tomorrow

Vi har efterhånden skrevet rigtig mange gange om tøjbrandet Shaping New Tomorrow.

Trioen fra Aalborg med flagship-butik på Boulevarden har erobret resten af landet på webshop-delen, siden de optrådte i DR programmet Løvens Hule og fik bl.a. Jesper Buch ind som investor.

Nu kan man tydeligt på bundlinjen se, at den store omtale af SNT-drengene er fortjent.

For virksomheden har leveret et kanon regnskab, hvor de 45-dobler deres overskud på bundlinjen sammenlignet med året før.

Således er Shaping New Tomorrow gået fra et plus på 200.000 kr. til et overskud på 8,3 mio. kr.

Det skriver finans.dk blandt andet. 

Shaping New Tomorrow er også helt fortjent nomineret til Årets Butik og Årets Iværksættere til AALBORG AWARDS senere på måneden. Læs mere om de øvrige nominerede her

Snart ventes de også at åbne butik i København.

Jesper Buch jubler over regnskab

Serie-iværksætter Jesper Buch, der stiftede Just Eat, kalder SNT en af sine bedste investeringer nogensinde. Han jubler også over det flotte regnskab.

“Jeg kan jo nævne, at det er en pragtfuld iværksætterhistorie, og at jeg er meget tilfreds – og dertil kan jeg nævne, at du godt kan glæde dig til det næste regnskab, der kommer,” skriver Jesper Buch i en mail til finans.dk

I april 2018 var Shaping New Tomorrow med i Løvens Hule.

Efter programmet sluttede, havde de mere end en ordre i minuttet, og den popularitet er bare fortsat i hele 2018.

Udvider til fire nye lande
SNT har et mål om at fordoble omsætningen til næste år. Det vil sige, at de vil gå fra omsætning på 3 mio. kr. til 70 mio. kr. på blot to år.

Det skal blandt andet ske ved at udvide til hele fire nye lande.

Her taler vi Sverige, Holland, Tyskland og England, hvor virksomheden netop har åbnet webshops.

Guddommelig julestemning: Kom til gratis julekoncert i Vor Frue kirke

Skrevet af: Redaktionen

Julen er i høj grad lig med hyggelige traditioner, og næste søndag kan du komme med til en af byens mest stemningsfulde julekoncerter.

Vor Frue Kirke i Aalborgs midtby holder igen i år sin traditionsrige julekoncert med kendte danske og engelske julesange og salmer.

Det sker søndag d. 15. december kl. 15, hvor koret vil løfte stemningen i Vor Frue Kirke til særlige højder.

Det skriver Vor Frue Kirke i en pressemeddelelse.

Al Dente

Masser af julesange i vente

Det bliver en koncert, hvor de medvirkende kor, organister og publikum sammen vil fylde et af byens smukkeste kirkerum med toner og sang, der for alvor stemmer sindet til den forestående højtid.

Kammerkoret Al Dente medvirker under ledelse af Erik Nød.

Du vil også møde Vor Frue Kirkes Kor samt baryton Thomas Rewes, der som solist vil synge O Holy Night. Organist Dorthe Græsborg dirigerer kirkens kor, mens organist Peter Schüsler vil sørge for brusende orgelmusik – og stå for en orgelsolo.

Der er gratis entré til denne fuldtonede julekoncert med meget dygtige kor og musikere – og du er inviteret! Dørene åbnes kl. 14 og koncerten begynder kl. 15.

Hvad: Gratis Julekoncert
Hvor: Vor Frue Kirke
Hvornår: Søndag d. 15. december kl. 15 (Dørene åbner kl. 14)

427 nye boliger og ny klimapark: Kom til Åbent Hus i Sofiendalen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

Et af Aalborgs nye og lækre boligområder er ‘Sofiendalen’.

Den nye bydel danner rammerne for alle, der drømmer om at bo tæt på natur og byliv, uden at flytte fra byen.

Både boligerne og området appellerer til en bred målgruppe, og danner perfekt rammerne, uanset om I er en familie på to eller fire personer.

Området er gået fra at være en grøn flad mark til at være et område, hvor smukke boliger er skudt op af jorden.

Sofiendalen er et stort område med 427 eksklusive boliger af høj kvalitet og er arkitekttegnet.

Der er mulighed for at opleve boliger til åbent hus hver onsdag fra klokken 17.00 – 18.00 og søndag fra klokken 12.00 – 13.00.

Boligerne er som nævnt, for mange forskellige målgrupper, og består af kant-, kile- samt rækkehuse.

Derfor er der en bred størrelsesforhold blandt boligerne, der ligger fra 61 m2 – 154 m2.

Alle boligerne har dét til fælles, at de er indrettet med store lyse køkken-alrum, der har åben forbindelse til stuen.

Det store alrum indleder bestemt til hygge, og er hjerterummet i boligerne.

Valg af materialer i boligerne er særlig udvalgt, så der er minimal vedligeholdelse, men passer til mixet af kvalitet og bo tæt på natur.

Alle boliger har et tilhørende udeareal, der enten består af en terrasse, altan eller tagterrasse, så det gode vejr kan nydes i sommerhalvåret.

Der er gode parkeringsfaciliteter for beboere med bil, og som et plus er der forberedt til at få installeret en ladestander til elbiler.

Sofiendalen ligger helt perfekt i afstand med kort kørsel ind til midtbyen, og ud til City Syd når der skal handles stort ind.

Dertil er området tæt på sportsfaciliteter, og nem adgang til skole og dagsinstitutioner.

Grønt område med Klimapark

Udover de smukke arkitekttegnet boliger, så er der stor fokus på grønne områder og gode fællesarealer for beboerne i bydelen.

Området ved Sofiendalen har et tilstødende område på 23 hektar, der skal omdannes til en stor klimapark.

Klimaparken skal indeholde regnvandssøer, vandløb, stier og beplantning, der kan vokse på egne præmisser.

På den måde får beboerne ved Sofiendalen bundet naturen ind i hverdagen.

Læs meget mere omkring boligerne og området ved at klikke her. Der er desuden nedsat leje helt frem til 2021 grundet eventuelle byggegener.

Er blevet festens must-have: Derfor er Myselfie Photo Booth så populær

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
PR-foto Myselfie
PR-foto Myselfie

Engang var det nærmest en selvfølge, at der til bryllupper, privatfester og andre sjove arrangementer stod engangskameraer rundt omkring på bordene.

I husker måske de der billige Kodak-kameraer, hvor man så samlede alle filmrullerne og fyrede dem ind i fotobutikken og fik dem fremkaldt.

I dag har de fleste en smartphone med et godt kamera, så engangskameraerne er lige så uddøde som dinosaurerne.

Men hvem står lige i spidsen for at få samlet alle gæsternes billeder fra gårsdagens fest sammen og  så får uploadet dem i en digital mappe, og så….Nej vel.

Det er her, at den fremadstormende danske virksomhed MySelfie virkelig ramte et hul i markedet. De stod klar til at gribe stafetten.

Myselfie Photo Booth bestilles let online

MySelfie er kort fortalt en photo booth, der nemt bestilles online, hvorefter modtageren får tilsendt en kasse indeholdende kamera, stativ, returlabel samt 31 sjove rekvisitter på pinde.

MySelfie er nem at sætte op, hvor end du ønsker den, og så er det altså ellers bare at gå fotoamok. Billederne tages i skarp HD-kvalitet og uden begrænsning på, hvor mange billeder man kan tage.

… så måske ender det endelige album endda med at være mere skarpt end dine egne minder fra aftenen.

Især i Aalborg og i øvrige Nordjylland har Myselfie mærket, at deres photo booth er utrolig populær. Den bliver bestilt til bryllupper, konfirmationer, julefrokoster eller andre særlige begivenheder, som man ønsker at forevige.

Oftest bliver Myselfie Photo Booth festens midtpunkt, fordi det er skønt at forevige minder, med dem man holder af og har det sjovt med.

Cafeministeriet tog fedt billede til AALBORG AWARDS

MigogAalborg havde selv booket en til vores store galla-show AALBORG AWARDS i marts.

Her viste det sig faktisk, at aftenens bedste billede var Cafeministerets team, der tog en Myselfie med deres pris for Aalborgs bedste café.

Folk finder ganske enkelt sammen med Myselfie Photo Booth.

“Vores vision er at skabe glæder og minder mellem mennesker.

Ét er glæden over det endelige produkt, men vores maskine er lige så meget en gimmick, hvor folk har det sjovt sammen og finder sammen på tværs af generationer og tilhørsforhold,” fortæller direktør, Thomas Bennedsen, der driver myselfie sammen med Peter Lynggaard Petersen.

Cafeministeriet vandt Årets Café – og fandt Myselfie Booth til afterparty

Fra iPad til MySelfie

Thomas og Peter kender hinanden tilbage fra barnsben.

Idéen til virksomheden opstod, da Thomas for år tilbage arbejdede som DJ, og i den forbindelse delte billeder fra nattelivet på hans hjemmeside.

“Vi fandt jo ud af, at vi skulle have folks skriftlige accept for at måtte dele billederne. Det var et problem, for siden havde brug for trafikken.

Så kom jeg til at tænke på, om løsningen kunne være, at folk tog billeder af sig selv?” fortæller Thomas til MigogAalborg.

“Vi besluttede os for at prøve for sjov og satte en iPad op til festen, som folk kunne tage selfies med – og det gik helt amok! Den første aften tog enheden 1200 billeder, hvilket var helt exceptionelt i forhold til de 200 billeder, vi selv plejede at tage.”

Og dermed var grobunden for MySelfie altså lagt.

I 2011 besluttede Thomas sig for at satse benhårdt på udvikling af virksomheden, før en eventuel konkurrent bød ind med en kopi – og det lykkedes.

I 2015 var MySelfie officielt kommet til verden, hvilket passede perfekt med, at Thomas’ ven Peter trængte til at komme på nye eventyr – og så var drømmeduoen skabt.

“Jeg har før set Peters kæmpe passion for det, han laver, og han går altid kompromisløst ind i projekter.

Vi har også siden fundet ud af, at vi supplerer hinanden enormt godt, og i 2016 blev han derfor også medejer af virksomheden,” fortæller Thomas.

Stifterne af Myselfie

Skrev historie i Løvens Hule

I 2018 blev MySelfie-familien dog endnu engang udvidet, da Thomas og Peter kastede sig selv for løverne i DR’s tv-succes Løvens Hule.

For blot anden gang i programmets historie valgte alle fem pengestærke serie-investorer i DR1 programmet Løvens Hule at hive 200.000 kroner op ad lommen og samlet investere 1 million kroner i myselfie.

I dag består MySelfie af 9 fuldtidsansatte og 5 deltidsansatte, hvoraf en andel af dem i øjeblikket arbejder intensivt på at indtage det tyske marked.

“Det bliver en kæmpe udfordring, men vi har besluttet, at det skal lykkes,” siger Thomas med et grin.

“Nu går vi all-in med ansættelse af tyske medarbejdere, og så er det ellers bare med at klø på. Planen er selvfølgelig, at landegrænserne skal udvides yderligere i fremtiden.”

“Myselfie var det første produkt af sin slags på markedet og er i dag markedsledende.

Vi har allerede stærke partnerskaber i Norge, Tyskland, England, Spanien og på Færøerne, men vi vil gerne være større og et kendt brand i hele verden. Det kræver investeringer i udstyr og markedsføring og masser af knowhow”, fortæller direktør, Thomas Bennedsen.

Løvens Hule investorerne

Udvikler løbende på Myselfie Photo Booth

Han forklarer, at man løbende hele tiden forbedrer produktet og tilpasser det tidens trends.

“Vi udvikler hele tiden på MySelfie’s teknik, og det skal først og fremmest gå stærkt, så alle kan nå at få prøvet boksen på sådan en aften.

Men med tiden har vi også erfaret, at oplevelsen bagefter er vigtig for kunden. De får naturligvis tilsendt alle billederne digitalt, men vi tilbyder også, at billederne kan printes som fotobog.

Det er blevet enormt populært at få billederne fysisk, og det bekræfter os endnu engang i, at vi har succes med det allervigtigste:

At vi kan være med til at skabe uforglemmelige minder mellem mennesker – og det er det allervigtigste for os,” slutter Thomas.

Du kan booke en Myselfie Photo Booth til måske de kommende julefrokoster eller nytårsfesten her