Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Shaping New Tomorrow med rekordregnskab: Sælger tøj for over 100 mio. kr.

Af Michael Qureshi
Foto: Niklas Svendsen
Foto: Niklas Svendsen

Hvis der er nogen, som har formået at skyde i vejret med raketfart, så er det Aalborg-trioen bag tøjbrandet Shaping New Tomorrow.

Siden deres deltagelse i Løvens Hule i 2018, hvor de blandt andet fik Jesper Buch ombord som investor, så er det gået helt amok i væksten.

Sidste år leverede de et fantastisk regnskab, hvor de eksempelvis 45-doblede overskuddet sammenlignet med året før. Men 2019-regnskabet er endnu bedre.

På blot et år er omsætningen vokset med 225 pct., hvilket betyder, at Shaping New Tomorrow i dag sælger tøj for over 100 mio. kr. årligt.

Bundlinjen eksploderer

På bundlinjen eksploderer det også fuldstændig, hvor man kommer ud med et imponerede resultat.

Tøjfirmaet leverer et overskud på 29 mio. kr. sammenlignet med 11 mio. kr. året før. Det er endda i et år, hvor man har investeret heftigt i en ny butik i Indre By i København.

Medejer Jesper Buch er ellevild over den måde som trioen Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak håndterer succesen på.

“De er sateme seje, de drenge.

Man kunne frygte, at de rendte rundt og brugte alle pengene på en Porsche. Men de er bundstabile. De eksekverer. Det er forskellen på fiasko og kæmpe succes,” siger Jesper Buch til Finans.

Shaping New Tomorrow er blandt finalisterne i kategorien Årets Butik til AALBORG AWARDS – se alle finalister og stem her

Vil sætte fart på at erobre udlandet

Det tyder heller ikke på, at succes-virksomheden, der er flyttet ind i en af Aalborgs vildeste kontorlokaler, vil hvile på laurbærrene.

Der skal sættes yderligere fart på at erobre udlandet.

“Inden sommerferien sætter vi fuldt blus på vores internationale ekspansion, som vi kommer til at satse et større tocifret millionbeløb på.

Til den tid vil vi også løfte sløret for, hvilke udenlandske markeder vi satser på. Nogle lande investerer vi massivt i, både digitalt og med butiksåbninger, mens vi indtager andre lande pure digitalt,” siger Kasper Ulrich i en pressemeddelelse udsendt torsdag.

Del artikel

Andre læser også