Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

SACKit så et hul i markedet: Fejrer 10 års jubilæum med rekord

Af Michael Qureshi

De relancerede sækkestolen som et moderne loungemøbel, og kan i dag kalde sig et etableret dansk designbrand.

Men ambitionerne stopper langt fra her for SACKit, som i denne uge fejrer 10-års jubilæum – med Bamse & Kylling som blikfang.

Det startede i 2012 med en sækkestol i en iskold lagerhal i Aalborg.

I dag – mere end 350.000 solgte sækkestole og puffer senere – har SACKit udviklet sig til et anerkendt designbrand med sin helt egen stil og et sortiment, der omfatter alt fra sofaer, borde, bænke og barstole til lamper, højtalere, høretelefoner og opladere.

Mr. SACKit – aka stifter Kristoffer Glerup – kan se tilbage på 10 år med en salgskurve, som kun er gået én vej: Op!

SACKit har øget sin omsætning hvert eneste år og styrer mod rekord for niende regnskabsår i træk.

Timingen kunne næppe være bedre, idet virksomheden i år kan fejre 10-års jubilæum med en årsomsætning, som for første gang runder 100 mio. kroner.

Det er en milepæl, som Kristoffer Glerup er stolt af. Men endnu mere stolt bliver han, når han oplever kundernes glæde ved SACKits produkter.

“SACKits mission er at gøre mennesker glade og skabe nogle produkter, der er så fede, at folk har lyst til at bruge dem sammen på kryds og tværs.

Derfor gør det mig enormt stolt at opleve, hvordan kunder i stor stil deler billeder af deres indretning med vores produkter. For mig er det den ultimative kvalitetstest,” siger Kristoffer Glerup.

Vækst giver flere muligheder

Drivkraften i SACKit har altid været at udfordre det eksisterende og skabe produkter, der skiller sig ud.

Det gjaldt i 2012, og det gælder i endnu højere grad i 2022.

Ifølge Kristoffer Glerup er den største forskel på SACKit dengang og nu, at virksomheden i dag har fået en størrelse, der tillader en endnu mere kompromisløs designproces.

“Vi har altid haft den tilgang, at vi kun designer produkter, som vi selv gerne vil eje.

Vi spotter hullerne i markedet og skaber noget nyt, der er federe end det, som er der i forvejen.

Men i takt med vores vækst har vi fået flere ressourcer til produktudvikling, og det giver os nogle flere muligheder, end vi havde tidligere.

Skal vi for eksempel bruge en million kroner på specialværktøj for at kunne udvikle et produkt på en bestemt måde, så kan vi gøre det,” forklarer Kristoffer Glerup.

At der i dag er flere ressourcer til produktudvikling, vil for alvor komme til udtryk i 2023.

Her lancerer SACKit flere nye produkter – blandt andet stole, borde og lamper – som i endnu højere grad end tidligere vil skille sig ud fra det øvrige på markedet.

Dermed gør virksomheden klar til at tage endnu et skridt på vækstrejsen.

Til havefest med Bamse & Kylling

Men her og nu handler det om et 10-års jubilæum, som fejres med et brag af en fest på spisestedet Aktuel i Aalborg den 27. oktober.

Her vil billedkunstneren Brian Saaby præsentere et særligt jubilæumsværk, hvor kendte figurer fra børnenes verden som Bamse, Kylling, Kaj, Andrea og Cirkeline holder havefest omgivet af SACKit-produkter.

Værkets motiv har SACKit fået påtrykt fronten af 149 stk. Move Wood-højtalere med kabinet i egetræ, der sælges i nummererede udgaver.

Prisen for en limited edition-højtaler er 5.000 kroner, og interessen blandt kunderne er stor.

En tredjedel af serien var allerede forudbestilt inden lanceringen.

“Jeg er kæmpe fan af Brian Saaby og har købt flere af hans originalværker til min private samling.

Han bruger de figurer, som mange af os kender fra vores barndom, og skaber kunst, som man bliver i godt humør af at se på. Vi ville gerne lave noget unikt, der stikker ud og markerer vores jubilæum på en utraditionel måde.

Og vi har fået mange reaktioner fra folk, som synes det er rigtig fedt,” siger Kristoffer Glerup.

Alle der køber enten en højtaler eller et af de 200 nummererede litografier, som også sælges i anledning af jubilæet, vil på dagen have mulighed for at møde kunstneren Brian Saaby på Aktuel og få deres køb signeret.

Foruden kunstværket lancerer SACKit en række limited edition-produkter i samarbejde med blandt andre Paul Smith og Designers Guild.

Læs mere og se billeder her

Del artikel

Andre læser også